Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα

Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
1

 
Εγκαινιάζεται σήμερα στο Μουσείο Μπενάκη (κτίριο Πειραιώς) η συνεργασία του Οργανισμού Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ με το Marina Abramović Institute (MAI), στο πρόγραμμα με τίτλο As One που θα διαρκέσει 7 εβδομάδες. Η Σέρβα καλλιτέχνις θα παρουσιάσει την ομώνυμη μέθοδό της και θα παραδώσει μια σειρά από workshops και δημόσιες ομιλίες.

Η Μέθοδος Abramović είναι μια σειρά ασκήσεων σχεδιασμένες από τη Marina Abramović, μια βιωματική εμπειρία για τον θεατή-συμμετέχοντα. Η Μέθοδος αντλεί υλικό από μια τεράστια δεξαμενή εμπειριών και performances της δημιουργού τα τελευταία 40 χρόνια, και διυλίζεται σταδιακά σε ένα πρόγραμμα ασκήσεων που σκοπό έχει την επαφή́ με τον εαυτό́ μας και τη σύνδεση με τους άλλους. Η Μέθοδος βασίζεται στην ατομική και τη συλλογική συμμετοχή και αποτελεί μια βιωματική προσέγγιση στην άυλη τέχνη.

Καθώς αποτελεί μια διαδικασία σε διαρκή διερεύνηση και διαμόρφωση από τη δημιουργό του, η συγκεκριμένη μορφή της Μεθόδου παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Αθήνα, ως εξέλιξη ανάλογων έργων που έχουν παρουσιαστεί από την καλλιτέχνιδα σε βάθος χρόνου ανά τον κόσμο. Είναι μια δημόσια συμμετοχική εμπειρία για μεγάλες ομάδες ανθρώπων, σε έναν κοινόχρηστο χώρο, όπου το κοινό καλείται να κάνει μια σειρά ασκήσεων και να παρακολουθήσει και άλλους να κάνουν ακριβώς το ίδιο.

Η Μέθοδος Abramović, ως μέρος του As One, λαμβάνει χώρα στο ισόγειο του Μουσείου Μπενάκη στο κτίριο της οδού Πειραιώς. Καθώς οι επισκέπτες μπαίνουν στη Μέθοδο, τους ζητείται να αφήσουν όλα τα προσωπικά τους αντικείμενα σε ειδικό χώρο φύλαξης: ρολόγια, κινητά τηλέφωνα και κάμερες. Με την καθοδήγηση των μεσολαβητών, οι οποίοι εκπαιδεύτηκαν από τη συνεργάτη της Marina Abramović Lynsey Peisinger, οι επισκέπτες ακολουθούν μια σειρά ασκήσεων προθέρμανσης, προκειμένου να «ξυπνήσουν» οι αισθήσεις, να τεντωθεί το σώμα και να επικεντρωθεί το μυαλό σε αυτό που θα ακολουθήσει. Αυτή η προετοιμασία επιτρέπει στους συμμετέχοντες να επικεντρώσουν την προσοχή τους στο να είναι παρόντες σε αυτό που συμβαίνει, ακίνητοι και συνδεμένοι με έναν ανεμπόδιστο τρόπο.

Δείτε ΕΔΩ περισσότερες λεπτομέρειες για το πρόγραμμα.

Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
Oι πρώτες φωτογραφίες από τη μέθοδο Αμπράμοβιτς στην Αθήνα Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ