Hoaxes και απόπειρες scam στο Facebook

Hoaxes και απόπειρες scam στο Facebook Facebook Twitter
0

Οι ψευδείς ειδήσεις, οι παραπλανητικές πληροφορίες και οι απόπειρες εξαπάτησης (hoaxes) βλάπτουν την κοινότητα του Facebook, επιδρούν αρνητικά στην ενημέρωση του κόσμου και υπονομεύουν την εμπιστοσύνη. Ενδέχεται να πρόκειται για ιστορίες με εξωφρενικούς τίτλους ή για προσφορές δώρων που αποσκοπούν στην προσέλκυση προσοχής. Μπορεί, επίσης, να πρόκειται για απόπειρες να κατευθύνουν κάποιον σε ένα εξωτερικό URL με στόχο τη συγκέντρωση προσωπικών δεδομένων, όπως ο αριθμός τηλεφώνου ή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail).

Είναι σημαντικό να κατανοήσετε τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους οι hoaxers προσπαθούν να εξαπατούν τους ανθρώπους.

Hoaxes και απόπειρες scam στο Facebook Facebook Twitter

Ακολουθεί μια λίστα με συμβουλές για να εντοπίζετε και να αναγνωρίζετε παραπλανητικό και συχνά επικίνδυνο περιεχόμενο τέτοιου είδους:

Να αντιμετωπίζετε με σκεπτικισμό τους τίτλους

Οι ψευδείς ειδήσεις διαθέτουν συχνά ελκυστικούς τίτλους με κεφαλαία γράμματα και θαυμαστικά. Εάν οι σοκαριστικοί ισχυρισμοί του τίτλου μοιάζουν απίθανοι, τότε μάλλον είναι απίθανοι.

Να εξετάζετε προσεκτικά το URL

Ένα ψεύτικο ή παρόμοιο URL ενδέχεται να αποτελεί προειδοποιητικό σημάδι για ψευδείς ειδήσεις. Πολλές ιστοσελίδες με ψευδείς ειδήσεις μιμούνται τις αυθεντικές πηγές ειδήσεων πραγματοποιώντας μικρές αλλαγές στο URL. Μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα για να συγκρίνετε το URL με το αντίστοιχο της αξιόπιστης πηγής.

Να ερευνάτε την πηγή

Καλύτερα να εξακριβώσετε ότι η είδηση φέρει την υπογραφή μιας πηγής που εμπιστεύεστε και η οποία φημίζεται για την ακρίβειά της. Εάν η είδηση προέρχεται από έναν άγνωστο οργανισμό, μπορείτε να ελέγξετε το τμήμα "Σχετικά με εμάς" για περισσότερες πληροφορίες.

Να προσεγγίζετε με κριτική σκέψη τις ειδήσεις που διαβάζετε και να κοινοποιείτε μόνο ειδήσεις που γνωρίζετε ότι είναι αξιόπιστες.

Να παρατηρείτε την ασυνήθιστη μορφοποίηση κειμένου

Πολλές ιστοσελίδες με ψευδείς ειδήσεις περιέχουν ορθογραφικά λάθη ή διαθέτουν περίεργη εμφάνιση και δομή κειμένου (format). Να διαβάζετε με προσοχή, εάν εντοπίσετε αυτές τις ενδείξεις.

Να εξετάζετε τις φωτογραφίες

Τα άρθρα με ψευδείς ειδήσεις συχνά περιέχουν επεξεργασμένες εικόνες ή βίντεο. Ορισμένες φορές η φωτογραφία ενδέχεται να είναι αυθεντική, αλλά να παρουσιάζεται σε άλλο πλαίσιο. Μπορείτε επίσης να πραγματοποιήσετε αναζήτηση για τη φωτογραφία ή την εικόνα για να εξακριβώσετε την προέλευσή της.

Να επιθεωρείτε τις ημερομηνίες

Οι ψευδείς ειδήσεις ενδέχεται να παρουσιάζονται με χρονολογική σειρά που δεν έχει λογική, ή να αναφέρουν ημερομηνίες γεγονότων που έχουν τροποποιηθεί.

Να ελέγχετε τα στοιχεία

Να αξιολογείτε τις πηγές του συντάκτη για να επιβεβαιώσετε ότι είναι ακριβείς. Η έλλειψη στοιχείων ή επίκληση ανώνυμων ειδικών ενδέχεται να υποδεικνύουν ότι πρόκειται για ψευδή είδηση.

Να αναζητείτε άλλες πηγές

Εφόσον καμία άλλη πηγή ειδήσεων δεν αναφέρει την ίδια ιστορία, αυτό ενδέχεται να σημαίνει ότι η είδηση είναι ψευδής. Εάν η είδηση αναμεταδίδεται από πολλές πηγές που εμπιστεύεστε, τότε έχει περισσότερες πιθανότητες να είναι αληθινή.

Μήπως πρόκειται για αστείο;

Ορισμένες φορές μπορεί να είναι δύσκολο να διαχωρίσετε τις ψευδείς ειδήσεις από το χιούμορ ή τη σάτιρα. Ελέγξτε εάν η πηγή είναι γνωστή για την τάση προς την παρωδία και εάν οι λεπτομέρειες της είδησης και ο τόνος υποδεικνύουν ότι πρόκειται μάλλον για αστείο.

Κάποιες ειδήσεις είναι εσκεμμένα ψευδείς

Να προσεγγίζετε με κριτική σκέψη τις ειδήσεις που διαβάζετε και να κοινοποιείτε μόνο ειδήσεις που γνωρίζετε ότι είναι αξιόπιστες.

Ο προβληματισμός και ο διεξοδικός έλεγχος του περιεχομένου που συναντάμε στο διαδίκτυο είναι απαραίτητα στοιχεία για να διατηρούμε ασφαλείς τους λογαριασμούς μας και να διασφαλίζουμε την ιδιωτικότητά μας.

Επιχειρείν/Market
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

50 χρόνια Timberland: Το διαχρονικό brand επανασυστήνεται στο ελληνικό κοινό με ένα street party

Επιχειρείν/Market / 50 χρόνια Timberland: Το διαχρονικό brand επανασυστήνεται στο ελληνικό κοινό με ένα street party

Με κεντρικό μήνυμα το “Express your true colours” και με τη βιτρίνα να μεταμορφώνεται σε καμβά δημιουργικότητας, ο street artist Soteur αναλαμβάνει να αναδείξει την αισθητική της πολύχρωμης επετειακής συλλογής
THE LIFO TEAM
H JYSK μας βάζει σε ατμόσφαιρα Χριστουγέννων με τη νέα συλλογή Nordic Mood

Επιχειρείν/Market / H JYSK μας βάζει σε ατμόσφαιρα Χριστουγέννων με τη νέα συλλογή Nordic Mood

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο χώρο εκδηλώσεων Solid Events, στο Νέο Ψυχικό, που με την επίπλωση και τη διακόσμηση αποκλειστικά των προϊόντων της JYSK μεταμορφώθηκε για λίγο σε ένα σκανδιναβικό Χριστουγεννιάτικο ρεβεγιόν 
THE LIFO TEAM
Το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Los Angeles θεσμοτεθεί την Παγκόσμια Πρωτοβουλία Ελληνικού Κινηματογράφου

Επιχειρείν / Το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Los Angeles θεσμοτεθεί την Παγκόσμια Πρωτοβουλία Ελληνικού Κινηματογράφου

Οι ιδρυτές του GGFI, μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του LAGFF Lia Bozonelis και Έρση Δάνου και ο Διευθυντής του LAGFF Άρης Κατωπόδης, θα έχουν την υποστήριξη ενός Συμβουλίου Trustees και μιας ομάδας αξιωματούχων, αποτελούμενης από τους πιο έμπιστους χορηγούς και κορυφαίους επαγγελματίες του Hollywood,
THE LIFO TEAM