Οffside Festival σημαίνει να μαθαίνεις τα πάντα για το ποδόσφαιρο - και να σου αρέσει κιόλας...

Οffside Festival σημαίνει να μαθαίνεις τα πάντα για το ποδόσφαιρο - και να σου αρέσει κιόλας... Facebook Twitter
Στο ενδιάμεσο έπαιζαν και λίγο με τα ποδοσφαιράκια που είχαμε στημένα στο φουαγιέ.Φωτογραφία: Βαγγέλης Δημόπουλος/LIFO
0

«Θα περιμένεις να τελειώσει ο τελικός για να τα πούμε με την ησυχία μας», μου ανέφερε στην πρώτη μου επίσκεψη, την ώρα που ο Βαγγέλης συζητούσε με μία παρέα φοιτητών για το ποια πλευρά της Μαδρίτης θα πανηγύριζε το Σάββατο. Το ξημέρωμα της Κυριακής βρήκε την παρέα του Κριστιάνο Ρονάλντο «αγκαλιά» με το ενδέκατο Champions League της ιστορίας της και τον Κωνσταντίνο Κουλουζάκη να... αποκρούει τις ερωτήσεις μου. Πολύ καλύτερα από τον Όμπλακ.

«To Offside Festival ήταν ιστορίες για θριάμβους, για ομάδες που έγιναν τρόπος ζωής, για μορφές που άφησαν εποχή. Ιστορίες γεμάτες ένταση και πάθος, για το ποδόσφαιρο, αλλά και για τη ζωή. Κάπως έτσι ξεκινούσαμε το δελτίο τύπου και είναι αλήθεια ότι δεν ξεφύγαμε καθόλου από αυτό. Με αφορμή και κύριο πρωταγωνιστή το ποδόσφαιρο, λοιπόν, παρουσιάσαμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα και στη Θεσσαλονίκη ένα φεστιβάλ ποδοσφαιρικών ντοκιμαντέρ. Σε συζητήσεις μας διαπιστώσαμε ότι ένα τέτοιο φεστιβάλ έλειπε από την πόλη. Με αφορμή μια αφίσα από το Offside Festival που γίνεται στην Βαρκελώνη, ξεκινήσαμε να εξετάζουμε τη δυνατότητα να το υλοποιήσουμε στην Θεσσαλονίκη. Είδαμε, λοιπόν, το κενό αυτό και γνωρίζοντας καλά την αγάπη του κόσμου για το ποδόσφαιρο αποφασίσαμε να κάνουμε το βήμα.

Τέτοιες προβολές σου υπενθυμίζουν ότι η δύναμη και η επίδραση που έχει το ποδόσφαιρο στον κόσμο είναι τεράστια και σίγουρα οφείλει πέρα από το να ψυχαγωγεί, να αποκτήσει έναν κοινωνικά πιο ενεργό ρόλο.

Με την Parenthesis τα τελευταία χρόνια διοργανώνουμε το ΙΝ - EDIT Festival, οπότε έχουμε την εμπειρία από τέτοιου είδους events. Αποτέλεσε για εμάς, όμως, κίνητρο και πρόκληση να κάνουμε ένα νέο γεγονός που θα απευθύνεται σε πρώτο χρόνο σε ένα ειδικό κοινό, διαφορετικό από αυτό που μέχρι τώρα είχαμε φτάσει. Αυτό ήταν και το δυσκολότερο κομμάτι της υλοποίησης. Είναι ένα φεστιβάλ που απευθύνεται, από τη μια, στον κόσμο που είναι παθιασμένος με το ποδόσφαιρο, και από την άλλη στο κοινό που παραδοσιακά παρακολουθεί, τόσο το φεστιβάλ κινηματογράφου όσο και αυτό του ντοκιμαντέρ, αν λάβουμε υπόψη ότι η πρώτη προσπάθεια έγινε στην Θεσσαλονίκη. Το να κρατήσουμε, λοιπόν, αυτή την ισορροπία επικοινωνιακά και να δούμε το ποδοσφαιρόφιλο κοινό στις αίθουσες ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση. Μέχρι σήμερα το κοινό της πόλης κινείται κυκλικά και συνήθως στα περισσότερα γεγονότα βλέπεις τα ίδια πρόσωπα. Αυτό είναι που πρέπει να αλλάξει. Αυτό έκανε και το Reworks, αυτό κάναμε με το IN EDIT και αυτό θέλουμε να πετύχουμε και με το Offside Festival», αναφέρει και στέκεται στην ανταπόκριση του κοινού.

 

Οffside Festival σημαίνει να μαθαίνεις τα πάντα για το ποδόσφαιρο - και να σου αρέσει κιόλας... Facebook Twitter
Το πιο σημαντικό, όμως, ήταν το feedback που πήραμε από τον κόσμο. Γεμάτοι έντονα συναισθήματα, όπως αυτά που γεννά το ποδόσφαιρο, επέστρεφαν να πάρουν εισιτήριο για τις επόμενες προβολές ακόμα και αν δεν το είχαν προγραμματίσει. Φωτογραφία: Βαγγέλης Δημόπουλος/LIFO

Οffside Festival σημαίνει να μαθαίνεις τα πάντα για το ποδόσφαιρο - και να σου αρέσει κιόλας... Facebook Twitter
Με αφορμή και κύριο πρωταγωνιστή το ποδόσφαιρο, λοιπόν, παρουσιάσαμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα και στη Θεσσαλονίκη ένα φεστιβάλ ποδοσφαιρικών ντοκιμαντέρ. Φωτογραφία: Βαγγέλης Δημόπουλος/LIFO

 

«Η ανταπόκριση ήταν πραγματικά εξαιρετική από την πρώτη μέχρι και την τελευταία προβολή. Είχαμε τα απαραίτητα sold out που συναισθηματικά χρειαζόμασταν, αλλά, πέρα από αυτό, το κλίμα συνολικά ήταν πολύ καλό και είδαμε τελικά το ποδοσφαιρόφιλο κοινό στις αίθουσες. Το πιο σημαντικό, όμως, ήταν το feedback που πήραμε από τον κόσμο. Γεμάτοι έντονα συναισθήματα, όπως αυτά που γεννά το ποδόσφαιρο, επέστρεφαν να πάρουν εισιτήριο για τις επόμενες προβολές ακόμα και αν δεν το είχαν προγραμματίσει. Στο ενδιάμεσο έπαιζαν και λίγο με τα ποδοσφαιράκια που είχαμε στημένα στο φουαγιέ.


Σε αυτό το τριήμερο, άλλωστε, οι ίδιες οι ταινίες και οι ιστορίες που αφηγούνται ήταν οι φανεροί πρωταγωνιστές. Η ιστορία του Κρόιφ στην Καταλονία, η γένεση της Μπαρτσελόνα, η Κορίνθιανς του Σόκρατες κόντρα στη δικτατορία στη Βραζιλία, το θαύμα της Νότιγχαμ Φορεστ του Κλαφ και το ντοκιμαντέρ για τον Γκασκόιν είναι μερικές μόνο από τις στιγμές που αγαπήθηκαν ιδιαίτερα. Σε συνδυασμό με το υπέροχο συναίσθημα του να συναντιέσαι και να κουβεντιάζεις με το υπόλοιπό κοινό είναι αυτό που κάνει και την εμπειρία ενός φεστιβάλ τόσο διαφορετική», προσθέτει.

Οffside Festival σημαίνει να μαθαίνεις τα πάντα για το ποδόσφαιρο - και να σου αρέσει κιόλας... Facebook Twitter
Φωτογραφία: Βαγγέλης Δημόπουλος/LIFO


Ποιες είναι οι εικόνες, όμως, που κράτησε από τη διοργάνωση; «Κάποια στιγμή που γινόταν χαμός, πάγωσα την εικόνα και συνειδητοποίησα ότι δεν ήξερα σχεδόν κανέναν, ούτε καν φυσιογνωμικά και πραγματικά εκεί ένιωσα ότι κάτι πετύχαμε. Εντυπωσιακή ήταν και η παρουσία ενός ντοκιμαντέρ που τώρα ετοιμάζεται, το Eleven. Έντεκα παιδιά, 11 χρονών από 11 διαφορετικές χώρες προετοιμάζονται για έναν κοινό αγώνα. Μια εξαιρετική προσπάθεια με πολλά εμπόδια αλλά και μία τεράστια αγάπη: αυτή για το ποδόσφαιρο.


Προσωπικά, δεν πρόκειται να ξεχάσω την προβολή της «Ασπρόμαυρης δημοκρατίας», που αναφέρεται σε μια ιστορία πολύ πιο πέρα από τις τέσσερις γραμμές του γηπέδου. Το 1982 το δικτατορικό καθεστώς της Βραζιλίας συμπλήρωνε 18 χρόνια. Η Κορίνθιανς αποφασίζει να εφαρμόσει δημοκρατία μέσα στο γήπεδο. Με άτυπο ηγέτη τον Σόκρατες ξεκινάει μια προσπάθεια αφύπνισης, ενημέρωσης και αλλαγής. Πολιτική, ποδόσφαιρο και rock n'Roll με όποια σειρά θέλετε.


Τέτοιες προβολές σου υπενθυμίζουν ότι η δύναμη και η επίδραση που έχει το ποδόσφαιρο στον κόσμο είναι τεράστια και σίγουρα οφείλει πέρα από το να ψυχαγωγεί, να αποκτήσει έναν κοινωνικά πιο ενεργό ρόλο. Δεν περιμένω το ποδόσφαιρο να ξεφύγει από τη μεγάλη εμπορευματοποίησή του και ίσως να μην μπορεί και να μην πρέπει. Όμως ελπίζω ότι περισσότεροι παίκτες, ομάδες και παράγοντες θα καταλάβουν τη δύναμή τους και θα κάνουν την διαφορά, ανάλογη με αυτή του Καντονά και του Ντρογκμπά που παρουσιάστηκαν στο πρώτο Offside Festival», καταλήγει.

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM