Λου ντε Λαάζ: Η τύχη βοηθάει τις τολμηρές

Λου ντε Λαάζ: Η τύχη βοηθάει τις τολμηρές Facebook Twitter
Αυτό που διατηρώ ως αρχή είναι να μην κρίνω τις αντιδράσεις ενός ανθρώπου που βρίσκεται σε κατάσταση ακραίας λύπης και δυσβάσταχτου πόνου. Δεν είναι του χαρακτήρα μου να τοποθετούμαι κριτικά απέναντι σε λεπτές καταστάσεις.
0

Μοντέλο και ηθοποιός, με καταγωγή από το Μπορντό, η δις υποψήφια για Σεζάρ Λου ντε Λαάζ ξεχώρισε πρόπερσι στο αισθαντικό «Respire» της Μελανί Λοράν και τώρα, στη «Μεγάλη Αναμονή» του Πιέρο Μεσίνα, αντέχει απέναντι στη σπουδαία Ζιλιέτ Μπινός, σε ένα δράμα με θέμα το αδιανόητο ψέμα μιας μάνας στη φιλενάδα του γιου της που μόλις έχασε τη ζωή του, ένα καλοκαίρι στη Σικελία.

 

Με το που φτάνει η Ζαν στο σπίτι του φίλου της στη Σικελία, ενώ δεν έχει πληροφορηθεί τον θάνατό του, μιλάει με τη μητέρα του, την Άννα, και φαίνεται να καταλαβαίνει τι έχει γίνει αλλά να μη θέλει να το αποδεχθεί.

Έτσι είναι ή, τουλάχιστον, έτσι θέλησα, συνειδητά, να το χειριστώ. Η Ζαν μάλλον αναγνωρίζει το ψέμα που της λέει η μητέρα του φίλου της, του Τζουζέπε, και προτιμά να το μεταφράσει ως αλήθεια γιατί θα της έπεφτε πολύ βίαιο να το παραδεχθεί, τουλάχιστον έτσι όπως προσγειώνεται σε μια διαφορετική πραγματικότητα, σε ξένο περιβάλλον. Από την άλλη, αιωρείται για πολλή ώρα η αμφιβολία όσον αφορά το όριο ανάμεσα στο μυστήριο και στο ψέμα, το τι θέλει να πιστέψει η καθεμία από αυτά που λέγονται και πότε προτιμά να αποκαλυφθεί, ανάλογα με το πότε θα είναι έτοιμη.

Δεν έχω κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο καριέρας ή κάποιο πρότυπο ηθοποιού στο οποίο θέλω να μοιάσω. Το επάγγελμά μου, άλλωστε, προσφέρει αυτή την ευκαιρία της ποικιλίας − σήμερα εδώ, αύριο ποιος ξέρει πού... Δεν το πολυσκέφτομαι.

Διαβάζοντας το σενάριο, σας πέρασε από το μυαλό πως η επιλογή της μητέρας να αποσιωπήσει τον θάνατο του παιδιού της για ένα παρατεταμένο χρονικό διάστημα, αφήνοντας στο σκοτάδι έναν άνθρωπο, με τον οποίον ωστόσο αποκτά οικειότητα, έχοντας ήδη μια εξ αγχιστείας σχέση, μπορεί να είναι μια υπερβολή;

Αυτό που διατηρώ ως αρχή είναι να μην κρίνω τις αντιδράσεις ενός ανθρώπου που βρίσκεται σε κατάσταση ακραίας λύπης και δυσβάσταχτου πόνου, πόσο μάλλον σε τέτοιο πένθος. Δεν είναι του χαρακτήρα μου να τοποθετούμαι κριτικά απέναντι σε λεπτές καταστάσεις. Όταν κάποιος μπαίνει στη διαδικασία να κατανοήσει μια μητέρα που χάνει το παιδί της, πρέπει να έχει υπόψη του πως οποιαδήποτε αντίδραση εμπίπτει στη σφαίρα της ανθρώπινης συμπεριφοράς.

Πώς δουλέψατε πάνω στο συναίσθημα του σφοδρού πένθους;

Ήμασταν περιορισμένοι στη βίλα, που λειτουργούσε ως το κεντρικό πλατό. Η κλειστοφοβική ατμόσφαιρα, η αφόρητη ζέστη της Σικελίας, οι πολλές λήψεις που προτιμούσε ο Μεσίνα, χωρίς πάντα να μας εξηγεί τον λόγο, μας οδήγησαν σε μια κατάσταση σωματικής εξάντλησης και ψυχικής εγκατάλειψης.

Λου ντε Λαάζ: Η τύχη βοηθάει τις τολμηρές Facebook Twitter
Σκηνή από την ταινία «Μεγάλη Αναμονή». Φωτο: Alberto Novelli

Περιγράψτε μου τη θέση σας ως ηθοποιού απέναντι στη Ζιλιέτ Μπινός.

Ο Πιέρο Μεσίνα, ο σκηνοθέτης μας, δεν ήθελε να συναντηθούμε καθόλου πριν από το πρώτο πλάνο. Σοφή επιλογή, όπως αποδείχτηκε, αλλά μοιάζει και με δηλητηριασμένο μήλο. Θα με ανακούφιζε να την είχα γνωρίσει πριν από τα γυρίσματα, σε ανθρώπινο επίπεδο, θα με καλμάριζε, αλλά, από την άλλη, η απότομη συνάντηση στα δύσκολα με έβαλε σε μια ταιριαστά ευάλωτη θέση. Ωστόσο, από τη στιγμή που ξεκινήσαμε, ξέχασα εντελώς πως είχα απέναντί μου την Μπινός, γιατί είναι τόσο γενναιόδωρη και απλή στην επαγγελματική της προσέγγιση, που ξέχασα ποια ήταν και ουσιαστικά, και αβίαστα, δούλευα με μια συνάδελφο και όχι με την «Binoche».

Εμείς, βέβαια, όταν παρακολουθούμε την Μπινός, δεν βλέπουμε απλώς μια ηθοποιό αλλά ένα εντυπωσιακό πρόσωπο και μια προσωπικότητα ικανή για τα πάντα στο πανί…

Ε, γι’ αυτό είναι σπουδαία, για τις αποχρώσεις που πετυχαίνει στους ρόλους της, αλλά, πιστέψτε με, στην πραγματικότητα είναι ελάχιστα πολύπλοκη.

Είστε ικανοποιημένη με το επαγγελματικό έδαφος που έχετε ήδη καλύψει; Παρά το νεαρό της ηλικίας σας, το βιογραφικό σας παρουσιάζει ενδιαφέρον και η «Μεγάλη Αναμονή» σας φέρνει σε μια ταινία εκτός Γαλλίας, με Ιταλό σκηνοθέτη.

Δεν έχω κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο καριέρας ή κάποιο πρότυπο ηθοποιού στο οποίο θέλω να μοιάσω. Το επάγγελμά μου, άλλωστε, προσφέρει αυτή την ευκαιρία της ποικιλίας − σήμερα εδώ, αύριο ποιος ξέρει πού… Δεν το πολυσκέφτομαι. Όσα φέρει η ζωή, ανάλογα με την τύχη και τη συγκυρία – η ρευστότητα αυτή μού πάει. Δεν έχω κανένα στρατηγικό πλάνο, δεν ελέγχω πλήρως τα επαγγελματικά μου βήματα.

Λου ντε Λαάζ: Η τύχη βοηθάει τις τολμηρές Facebook Twitter
Η Λου ντε Λαάζ στην ταινία Respire

Συνεπώς, σας αρέσει το ρίσκο.

Αν δεν μου άρεσε, θα έπρεπε να αλλάξω επάγγελμα, νομίζω…

Έχετε κάποια προτίμηση σε σκηνοθέτες;

Χθες είδα για πρώτη φορά το «Ghost Dog» του Τζάρμους και το λάτρεψα. Τον «Άνδρα της Κομμώτριας», επίσης, που είδα πολύ πρόσφατα. Μου αρέσει πολύ ο Πάολο Σορεντίνο.

Ο Πιέρο Μεσίνα, ο σκηνοθέτης της «Μεγάλης Αναμονής», ήταν βοηθός του.

Σωστά. Το στυλ τους είναι διαφορετικό ωστόσο.

Έχετε «αμερικανικά» όνειρα;

Για να τα αποκτήσω, πρέπει να μάθω να μιλάω καλύτερα αγγλικά. Γιατί όχι; Μου αρέσει πολύ να ταξιδεύω, να βρίσκομαι μακριά από αυτά που ήδη γνωρίζω, να διαπιστώνω αν υπάρχουν και ποια είναι τα διαφορετικά είδη εφαρμογής στη δουλειά μου, να βλέπω, εν πάση περιπτώσει, τι κάνουν οι ξένοι συνάδελφοι και σκηνοθέτες. Μετά από αυτό το ιταλικό φιλμ, θα γυρίσω μια ταινία στην Πολωνία.

— Η υποψηφιότητά σας για Σεζάρ Καλύτερης Νέας ηθοποιού σάς ξάφνιασε ή ήταν κάτι που περιμένατε;

Με ξάφνιασε. Ποτέ δεν τα πήγαινα καλά με το σχολείο και δεν καταλάβαινα το σύστημα βαθμολόγησης ανθρώπων. Οτιδήποτε είναι βράβευση και ανταμοιβήτο βρίσκω καταπληκτικό, και εξαιρετικά ευπρόσδεκτο, γιατί το επάγγελμά μας είναι εντελώς υποκειμενικό και η αξιολόγηση εξαρτάται από την καλή πίστη και τη γενναιοδωρία των συναδέλφων και των ειδικών. Είναι θέμα γούστου και ευαισθησίας, διότι τι σημαίνει «ο ένας είναι καλύτερος από τον άλλο»; Για μένα, τίποτα συγκεκριμένο. Είναι cool κι ευχάριστο, όμως δεν δουλεύω για την αποτίμηση, αλλά για να χαίρομαι και να δημιουργώ.

Λου ντε Λαάζ: Η τύχη βοηθάει τις τολμηρές Facebook Twitter
Ζιλιέτ Μπινός και Λου ντε Λαάζ στο φετινό φεστιβάλ Βενετίας.
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM