Τι είναι το Evolution! και γιατί ίσως το αποκαλούν "το Sundance της Μεσογείου"

Τι είναι το Evolution! και γιατί ίσως το αποκαλούν "το Sundance της Μεσογείου" Facebook Twitter
Είναι πολύ δύσκολο να είσαι μοναδικός με τέτοια πληθώρα διοργανώσεων και κυκλοφορούν ταινίες στη σεζόν που όλοι θα θέλαμε να έχουμε στο πρόγραμμά μας. Το πρωτότυπο στοιχείο σ' εμάς είναι η ύπαρξη πολλών παράλληλων εκδηλώσεων και οι πολλές προβολές σε drive-in.
0

Η Σάντρα Σίλινγκ-Λίπσκι δημιούργησε πριν από 5 χρόνια, και διευθύνει, το Evolution!, το διεθνές κινηματογραφικό φεστιβάλ της Μαγιόρκα. Η γεννημένη στο Βερολίνο και μεγαλωμένη στην Πάλμα ηθοποιός, σκηνοθέτις και παραγωγός ταινιών μικρού μήκους, φαίνεται να έχει χτίσει μια ευέλικτη, μεστή δεκαήμερη διοργάνωση που, εκτός από πλατφόρμα για το νέο αίμα του ισπανικού σινεμά, κάνει τη διαφορά γιατί προθερμαίνει ταλέντα στο υπέροχο κλίμα των Βαλεαρίδων Νήσων, υποδέχεται καλεσμένους από όλον τον κόσμο, φέτος τιμά έναν γνωστότατο ηθοποιό και σκηνοθέτη του αμερικανικού σινεμά και φέρνει αέρα Λος Άντζελες στη δομή και το πνεύμα του.

- Ίδρυσα το Evolution επιδιώκοντας να δημιουργήσω ένα βήμα για τους ανεξάρτητους κινηματογραφιστές στη Μαγιόρκα. Είναι ένα φεστιβάλ-προορισμός. Αυτό που θέλω να πετύχω είναι η εφαρμογή μιας πρωτότυπης ιδέας σε ένα μικρό νησί και με την ομάδα μου να προσκαλούμε δημιουργούς που έχουν κάτι αξιόλογο να δείξουν και άλλους που μπορεί να ενδιαφέρονται γι' αυτά ή να ψάχνουν για locations στο νησί. Η κουλτούρα μου είναι επίσης μεικτή: μεγάλωσα εδώ, αλλά ζω στο Λος Άντζελες. Ευρώπη, Αμερική, διεθνές το blend.

- Πρόπερσι, ένας τοπικός ραδιοφωνικός σταθμός αποκάλεσε το Evolution «Sundance της Μεσογείου». Τον θεωρώ εξαιρετικά τιμητικό χαρακτηρισμό.

Αποτελούμε μια ομάδα 4 ατόμων, έχουμε σφιχτό budget και δεν βιαζόμαστε, όπως άλλοι, που θέλουν με το που ξεκινήσουν να μοιάσουν στις Κάννες. Προτιμώ τα σταθερά βήματα. Μας πήρε χρόνο να φτάσουμε ως εδώ.

- Φυσικά, ταξιδεύω σε πολλά φεστιβάλ ανά τον κόσμο. Στο Sundance, στο Raindance, στο London Film Festival, στο Los Angeles Film Festival παρατηρούμε ο ένας τον άλλον. Είναι πολύ δύσκολο να είσαι μοναδικός με τέτοια πληθώρα διοργανώσεων και κυκλοφορούν ταινίες στη σεζόν που όλοι θα θέλαμε να έχουμε στο πρόγραμμά μας. Το πρωτότυπο στοιχείο σ' εμάς είναι η ύπαρξη πολλών παράλληλων εκδηλώσεων και οι πολλές προβολές σε drive-in.

- Είναι αλήθεια πως πολλοί κινηματογραφιστές γυρίζουν ταινίες με απώτατο σκοπό να συμμετάσχουν σε ένα φεστιβάλ, πολλοί από αυτούς μάλιστα τις γυρίζουν με συγκεκριμένες προδιαγραφές, στοχεύοντας ειδικά στο Sundance ή στο Raindance για παράδειγμα. Το Evolution δεν είναι τέτοια περίπτωση. Εδώ οι δημιουργοί κάνουν networking για να βρουν χρηματοδότηση για το επόμενο φιλμ τους, που είναι συνήθως το δεύτερο.

- Χωρίς να εγκαταλείπουμε τον διεθνή μας προσανατολισμό, φέτος εγκαινιάζουμε το τμήμα Βαλεαρίδων (όχι τόσο μεγάλο όσο στο Σαν Σεμπαστιάν) και για πρώτη φορά κάνουμε πρεμιέρα με ισπανικό φιλμ, το «El Destierro» του Αρτούρο Ρουίζ, που εν μέρει γυρίστηκε στη Μαγιόρκα. Αν και μικρός ο τόπος, και θεωρητικά δεν μας ξεφεύγει τίποτε, δύο ταινίες, μία βελγική και μία γερμανική, που είδα στο Λονδίνο, γυρίστηκαν εδώ. Δεν το ήξερα καν!

Τι είναι το Evolution! και γιατί ίσως το αποκαλούν "το Sundance της Μεσογείου" Facebook Twitter
«El Destierro» του Αρτούρο Ρουίζ

- Εκτός από τον Αρτούρο Ρουίζ, που απέσπασε Goya με τη μικρού μήκους του κι έχει λαμπρό μέλλον, από το νέο ισπανικό σινεμά ξεχωρίζω τον Jaume Carrio, έναν λάτρη του παλιού κινηματογράφου, που κάνει ωραιότατες σινεφίλ αναφορές στην 22λεπτη νέα ταινία του. Μου αρέσει όταν νέα παιδιά τιμούν τους σπουδαίους σκηνοθέτες και τους εντάσσουν στο έργο τους.

- Είμαστε στο 95% των στόχων μας. Αποτελούμε μια ομάδα 4 ατόμων, έχουμε σφιχτό budget και δεν βιαζόμαστε, όπως άλλοι, που θέλουν με το που ξεκινήσουν να μοιάσουν στις Κάννες. Προτιμώ τα σταθερά βήματα. Μας πήρε χρόνο να φτάσουμε ως εδώ.

- Τιμώμενο πρόσωπο είναι ο Ντάνι ντε Βίτο. Αφορμή είναι η πρόσφατη ταινία που σκηνοθέτησε, το 16λεπτο γκέι ρομάντσο «Curmudgeons» με θέμα τον έρωτα δύο 80χρονων, αφιερωμένο στον πρωταγωνιστή της ταινίας Ντέιβιντ Μάργκουλις που πέθανε πριν από λίγο καιρό στα 78 του χρόνια. Μίλησα στον γιο του Ντε Βίτο, τον Τζέικ, και σκέφτηκα όχι μόνο να τον καλέσω στη Μαγιόρκα, που δεν είχε επισκεφθεί στο παρελθόν, αλλά να το συνδυάσουμε με μια ρετροσπεκτίβα του έργου του. Το αγαπημένο μου; Ο «Πόλεμος των Ρόουζ».

Το Evolution! Mallorca International Film Festival θα διεξαχθεί από τις 3 ως τις 12 Νοεμβρίου.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δείτε ολόκληρο το ντοκιμαντέρ του Λεονάρντο Ντι Κάπριο για το περιβάλλον «Before the Flood»

Lifo Picks / Δείτε ολόκληρο το ντοκιμαντέρ του Λεονάρντο Ντι Κάπριο για το περιβάλλον «Before the Flood»

Ο Ντι Κάπριο μιλά με ηγέτες του κόσμου, επιστήμονες και ακτιβιστές, προσπαθώντας να αποδείξει πως η περιβαλλοντική κρίση δεν είναι ένα ασαφές πρόβλημα, αλλά κάτι που ήδη υφίσταται και μπορεί να αποτραπεί αν λάβουμε τώρα τις απαραίτητες αποφάσεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ