Rocky, τα "Χρυσά Γάντια" αστράφτουν ακόμα

Rocky, τα "Χρυσά Γάντια" αστράφτουν ακόμα Facebook Twitter
O Τζον Άβιλντσεν με τον Σιλβέστερ Σταλόνε στα γυρίσματα του Ρόκι
0



Tα ξημερώματα του Σαββάτου έφυγε από την ζωή σε ηλικία 81 ετών ο σκηνοθέτης Τζoν Τζ. Άβιλντσεν (Kαράτε Κίντ, Σώστε τον Τίγρη). Σπουδαίος σκηνοθέτης ο Άβιλντσεν δεν ήταν, άφησε όμως πίσω του μια σπουδαία ταινία, τον θρυλικό Rocky, που στην χώρα μας είχε κυκλοφορήσει στις αίθουσες με τον τίτλο Ρόκι, τα Χρυσά Γάντια.


O Ρόκι Μπαλμπόα γεννήθηκε στο μυαλό του νεαρού Σιλβέστερ Σταλόνε, σε μια περίοδο που εκείνος προσπαθούσε να καθιερωθεί στην κινηματογραφική βιομηχανία, αλλά το καλύτερο που είχε πετύχει ήταν ένα πέρασμα δευτερολέπτων στις Μπανάνες του Γούντι Άλεν κι έναν μικρό ρόλο στο ριμέικ του Farewell my Lovely. Αντλώντας έμπνευση από τον προσωπικό του αγώνα, ο Σταλόνε έγραψε το σενάριο μέσα σε τρεις μέρες και έπειτα χτύπησε την πόρτα των στούντιο. Eνδιαφέρον από την πλευρά των στούντιο υπήρξε, όλες οι προτάσεις όμως συνοδεύονταν από τον όρο να υποδυθεί τον ήρωα ένας πιο αναγνωρίσιμος σταρ. Ο Σταλόνε ήταν αποφασισμένος να μην επιτρέψει σε κανέναν άλλο να ενσαρκώσει στην οθόνη έναν ήρωα τόσο δικό του και το πείσμα του τελικά απέδωσε καρπούς. Το project βρήκε στέγη στην United Artists και με την βοήθεια του παραγωγού Ίρβιν Γουίνκλερ, που υποθήκευσε το σπίτι του για να συγκεντρωθεί το σύνολο του απαραίτητου προϋπολογισμού, ξεκίνησε γυρίσματα υπό τις οδηγίες του Άβιλντσεν. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν ένα υπόδειγμα λαϊκού σινεμά, που ενθουσίασε θεατές και κριτικούς, ενώ έφτασε μέχρι τα Όσκαρ εκείνης της χρονιάς, κατακτώντας, μεταξύ άλλων, το βραβείο Καλύτερης Ταινίας.

Rocky, τα "Χρυσά Γάντια" αστράφτουν ακόμα Facebook Twitter
Ο ήρωας στο τέλος δεν επιβραβεύεται από το Σύστημα, που προτιμά να δώσει τη νίκη στον άνθρωπο του, αλλά από την λαϊκή εκτίμηση κι από την αγκαλιά της αγαπημένης του.


Μετά από έξι συνέχειες, ο Ρόκι θεωρείται πνευματικό τέκνο του Σταλόνε, ίσως όχι άδικα, καθώς κάθε νέα του κινηματογραφική εξόρμηση αντανακλά το στάδιο που βρίσκεται η ζωή και η καριέρα του αμερικανού σταρ. Δεν πρέπει όμως να παραγνωρίζουμε την συμβολή του Άβιλντσεν στην πρώτη αυτή ταινία. Πιστός στις νεορεαλιστικές αρχές του αμερικανικού σινεμά της εποχής, ο Άβιλντσεν ακολουθεί τον ήρωα του με την κάμερα στο χέρι, ανάμεσα στις φτωχογειτονιές της Φιλαδέλφειας και συνθέτει μέσω αυτού το πορτρέτο μιας περιοχής και των ανθρώπων της σε μια συγκεκριμένη εποχή, ενώ παράλληλα συστήνει μια σειρά από στοιχεία και μοτίβα που θα καταστούν δομικά για την σειρά στο μέλλον, όπως το μοντάζ της προπόνησης. Αναδεικνύοντας το έξυπνο σενάριο του Σταλόνε, που θέλει τον ήρωα να απαντά με ανθρώπινες, συνεσταλμένες χειρονομίες στις καθημερινές δοκιμασίες, ο Άβιλντσεν φροντίζει πρώτα να συσφίξει τις σχέσεις σου με αυτό τον ελαφρώς αργόστροφο, μα ασύστολα καλοσυνάτο επίδοξο πυγμάχο, που φυτοζωεί σε έναν κόσμο που τιμωρεί τέτοια χαρακτηριστικά και ταλανίζεται από εκείνο το αβάσταχτο «γιατί» της ευκαιρίας που δεν ήρθε ποτέ, κι έπειτα τον πετάει στην αρένα του ρινγκ. Κάπως έτσι σαράντα ένα χρόνια μετά και άλλες τόσες επαναληπτικές προβολές, το Rocky έχει ακόμα την δύναμη να σε ξεσηκώσει στο κάθισμα σου, να σε κάνει να κουνάς χέρια και πόδια αγωνιώντας για την έκβαση του αγώνα, ακόμα κι αν την ξέρεις. Και είναι αυτή η έκβαση που απαντά εμφατικά στις επίμονες μέσα στα χρόνια κατηγορίες μερίδας της κριτικής, η οποία κατέληξε στο συμπέρασμα πως το φιλμ είναι μια ωδή στο αμερικανικό όνειρο, την ίδια ώρα που ο αντίπαλός της την βραδιά των Όσκαρ, ο σκορσεζικός Ταξιτζής, ξεσκεπάζει την απατηλή του φύση και τις επιπτώσεις του στο Άτομο. Μα ο ήρωας στο τέλος δεν επιβραβεύεται από το Σύστημα, που προτιμά να δώσει τη νίκη στον άνθρωπο του, αλλά από την λαϊκή εκτίμηση κι από την αγκαλιά της αγαπημένης του. Αν ψάχνεις έναν βασικό λόγο που σήμαινε συναγερμός στη γειτονιά που μεγάλωνες όταν έπαιζε το Rocky στην τηλεόραση, σε αυτό το φινάλε θα τον βρεις.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM