BOARDING PASS
Λίγο πριν αναχωρήσουν απο το "Ελ.Βενιζέλος" ρωτήσαμε τους ξένους επισκέπτες ποιες είναι οι εντυπώσεις τους από την παραμονή τους στην αθήνα.
Ρεπορτάζ: Μαρίνα Πετρίδου
Φώτο: Πάρις Ταβιτιάν

Κλόι, Γαλλία

Πέρασα φανταστικά στην Αθήνα, αλλά ήταν λίγο, μόνο δύο μέρες, γιατί μετά πήγα στα νησιά. Σίγουρα θα ήθελα να επιστρέψω.

Ντάνιελ, Ισραήλ

Έχουν πολλά κοινά οι πολιτισμοί μας και ένιωσα πολύ όμορφα στην Αθήνα.

Κάρλα και Χάινε, Χιλή

Μας άρεσε πολύ η Αθήνα, είναι πανέμορφη πόλη. Έχει, βέβαια, αρκετή ζέστη. Ήταν ωραίο που ζήσαμε στην πόλη της μυθολογίας. Το φαγητό είναι απερίγραπτα νόστιμο. Σίγουρα όταν γυρίσουμε θα προτείνουμε την Αθήνα ως προορισμό σε φίλους και συγγενείς. Είναι και πολύ οικονομικά, σε σχέση με άλλες πόλεις της Ευρώπης. Μία φορά μόνο μας έτυχε ένας εχθρικός τύπος όταν αγοράζαμε εισιτήρια και μια άλλη φορά που μπροστά στα μάτια μας στο μετρό κάποιος έκλεβε το πορτοφόλι μιας κοπέλας. Μας άρεσε πολύ η Πλάκα και που όλοι μιλούσαν ισπανικά.

Ντέιβιντ και Άιρις, Κίνα

Είχαν έρθει κάποιοι φίλοι μας πριν από δύο χρόνια και μας είπαν τα καλύτερα και είπαμε να έρθουμε κι εμείς. Χρησιμοποιήσαμε über περισσότερο στις μετακινήσεις και ήταν πολύ καλά, αν εξαιρέσεις τα μικρά αυτοκίνητα. Μας άρεσε πολύ το ξενοδοχείο όπου μέναμε στο κέντρο της πόλης, ήταν πολύ καλό και με άψογη εξυπηρέτηση. Φάγαμε μόνο στο KFC, δεν δοκιμάσαμε ελληνικό φαγητό. Τώρα ταξιδεύουμε για Σαντορίνη.

Έρικ, Κονγκό.

Ένιωσα ότι οι άνθρωποι δεν συμπαθούν πολύ τους μαύρους. Πάντα δίνουν προτεραιότητα στους λευκούς και γίνονται διακρίσεις. Έτυχε να επισκεφτώ ένα δημόσιο νοσοκομείο στην Αθήνα και εκεί η εξυπηρέτηση ήταν πολύ καλή και ξαφνιάστηκα γιατί δεν χρειάστηκε να πληρώσω για τις υπηρεσίες.

Λιάνα και Ούλλε, Σουηδία

Ερχόμαστε στην Ελλάδα εδώ και πολλά χρόνια και την αγαπάμε. Μας αρέσουν πολύ οι άνθρωποι, οι παραλίες, η ατμόσφαιρα. Είναι σαν το δεύτερο σπίτι μας. Αυτό που δεν μας άρεσε καθόλου αυτήν τη φορά ήταν τα πολλά σκουπίδια στους δρόμους και η δυσοσμία. Ερχόμαστε στην Αθήνα για να χαλαρώσουμε, να ξεκουραστούμε και για να ταξιδέψουμε και σε άλλα μέρη της χώρας. Οι Έλληνες είναι αρκετά ανοιχτόμυαλοι, ίσως στα νησιά ή στα χωριά να είναι πιο συντηρητικοί. Μας αρέσουν πολύ τα ρακάδικα, πάντα πηγαίνουμε και καθόμαστε με τις ώρες. Το αγαπημένο μας πιάτο είναι το σαγανάκι και το πιο νόστιμο σαγανάκι το φάγαμε φέτος στη Δονούσα. Εκεί γνωρίσαμε και πολλούς νέους από την Αθήνα. Μας αρέσουν πολύ τα νέα παιδιά, αλλά νιώθουμε άσχημα γι’ αυτούς. Είναι στενόχωρο που μορφωμένα παιδιά δεν μπορούν να βρουν δουλειά. Δεν νιώθουμε ότι λείπει κάτι από την Αθήνα. Ό,τι χρειαζόμαστε πάντα το βρίσκουμε. Το ποτό που μας έρχεται στο μυαλό όταν σκεφτόμαστε Ελλάδα είναι η Mythos, να κάθεσαι στη σκιά μετά το μπάνιο και να την απολαμβάνεις παγωμένη.

Άννα, Μαριμπρούθ και Μίριαμ, Τολέδο, Ισπανία

Μας άρεσαν πολύ οι παραλίες και η Ακρόπολη. Πήγαμε και εκδρομή στα Μετέωρα, ήταν απίστευτα. Χρησιμοποιήσαμε πολύ τα ταξί την Αθήνα, είναι πολύ φτηνά και οι οδηγοί πολύ εξυπηρετικοί. Ο τρόπος οδήγησης των Αθηναίων μάς φάνηκε λιγάκι επικίνδυνος. Δεν υπάρχουν και πολλά σημεία πληροφόρησης για τουρίστες, έτσι συμβουλευτήκαμε το Grecotour και το trip advisor. Η Αθήνα μάς φάνηκε αρκετά φτηνή, οι τιμές είναι πολύ κοντά στις δικές μας. Αγοράσαμε πολλά σουβενίρ. Ψωνίσαμε γλυκά, μαγνητάκια, κούπες, κοσμήματα. Τα γεμιστά, ο μουσακάς και ο μπακλαβάς ήταν τα πιο νόστιμα φαγητά που δοκιμάσαμε. Οι άνθρωποι είναι πολύ καλοί, ευγενικοί και πολύ θρήσκοι. Στους Δελφούς είχαμε μια άσχημη εμπειρία με έναν φύλακα που με ανάγκασε να σβήσω μια φωτογραφία που είχα βγάλει – το θεώρησα υπερβολή. Στη Σαντορίνη και στη Μύκονο ήταν πολύ ακριβά.

Γιόχαν, Γερμανία

Μου αρέσουν πολύ οι Έλληνες και έρχομαι στην Ελλάδα τα τελευταία 39 χρόνια. Έχω γυρίσει με μηχανή όλη τη χώρα. Όταν επιστρέφω στη Γερμανία μου λείπει, ειδικά η χωριάτικη σαλάτα και τα γεμιστά. Η πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα είναι δύσκολη τα τελευταία χρόνια και οι άνθρωποι δεν συζητάνε, είναι αρκετά απόλυτοι στις απόψεις τους. Πιστεύω ότι ο Τσίπρας έχει πει πολλά, αλλά δεν έχει τηρήσει τις υποσχέσεις του. Ίσως γιατί δεν μπορεί, δεν ξέρω. Έτσι ήταν και οι προηγούμενοι κι αυτό είναι μεγάλο πρόβλημα. Η Ελλάδα είναι οικονομικός προορισμός για τους τουρίστες, αλλά το κόστος ζωής σε σχέση με τους ελληνικούς μισθούς είναι πολύ υψηλό. Οι νέοι ειδικά δουλεύουν πολύ σκληρά και δεν αμείβονται όσο πρέπει και, απ’ ό,τι ακούω, πολλοί μεταναστεύουν και αυτό δεν είναι καλό για το μέλλον της Ελλάδας.

Τομ και Άλις, Βερολίνο

Το μετρό ήταν πολύ καλό και πολύ εύκολο. Οι οδηγοί ταξί ήταν ευγενικοί και ευχάριστοι. Πολλοί μάς έκαναν tour στην πόλη και μας έλεγαν πολύ ενδιαφέροντα πράγματα. Η Αθήνα είναι πολύ φτηνή σε σχέση με άλλες πόλεις όπου έχουμε ταξιδέψει. Και το φαγητό ήταν εξαιρετικό, ειδικά οι σαρδέλες, το αρνάκι και τα θαλασσινά σε ένα μικρό οικογενειακό ταβερνάκι στην περιοχή της Ακρόπολης. Για ενθύμιο αγοράσαμε μια κεραμική πιατέλα και ένα μαγνητάκι.

Άλις και Τζορτζ, Αμερική

Πολύ καλή η εξυπηρέτηση στα μέσα μεταφοράς. Πληροφορίες για την Ελλάδα βρήκαμε σε έναν αμερικανικό οδηγό, δυστυχώς πολύ κακό. Τελικά, ακολουθήσαμε το ένστικτό μας και μας άρεσε πολύ η Αθήνα. Το κρασί ήταν εξαιρετικό και δεν θα ξεχάσουμε ποτέ το γιαούρτι με μέλι, τον μπακλαβά και το φρέσκο ψάρι. Το μόνο που δεν μας άρεσε ήταν οι τουαλέτες, δεν έχουμε συνηθίσει να μην πετάμε το χαρτί στη λεκάνη (γέλια).

Τζόρνταν, Νότια Αφρική

Το μετρό στην Αθήνα ήταν πολύ καλό και καθόλου ακριβό, περιμέναμε κάτι πολύ χειρότερο. Ήρθα με την οικογένειά μου και αυτό που μας άρεσε πολύ ήταν που βλέπαμε από κοντά όλα αυτά που διαβάζαμε τόσα χρόνια στα βιβλία Ιστορίας. Είχε βέβαια πολύ βαβούρα η πόλη και πολλά αυτοκίνητα, αλλά μάλλον ήταν λογικό λόγω εποχής. Το ελληνικό φαγητό το αγάπησα. Έτρωγα κάθε μέρα γύρο, με μια παγωμένη μπίρα. Συνολικά η εμπειρία ήταν πολύ θετική και το ευχαριστηθήκαμε πολύ. Είναι πολλοί φιλικοί και χαρούμενοι οι Έλληνες και πάντα πρόθυμοι να βοηθήσουν. Έχω ταξιδέψει πολύ στην Ευρώπη και δεν το έχω συναντήσει πουθενά αυτό. Δεν νιώσαμε ότι ήρθαμε σε μια χώρα που έχει κρίση.

Ελίν και Τζέσι, Κίνα

Μου άρεσε πολύ που είχαμε την Αθήνα ως βάση και από εδώ ταξιδεύαμε για άλλα νησιά. Δεν μας άρεσε πολύ το ελληνικό φαγητό, μας έλειψε το δικό μας. Για σουβενίρ αγοράσαμε κρασί και καρτ-ποστάλ.

Αλεσάντρο, Ιταλία

Ήρθα στην Ελλάδα επειδή έχω πολλούς φίλους Έλληνες στο Λονδίνο, όπου δουλεύω αυτό τον καιρό. Έχω ακούσει τόσο πολλά γι’ αυτήν τη χώρα, που δεν γινόταν να μην έρθω. Οι άνθρωποι είναι πολύ φιλικοί κι ευχάριστοι και το φαγητό είναι εξαιρετικό, ειδικά τα θαλασσινά και η χωριάτικη. Την πρώτη φορά που χρησιμοποίησα μέσα μαζικής μεταφοράς δεν ήταν και τόσο καλά, δεν δούλευε ο κλιματισμός και είχε πολλή ζέστη, όλες τις υπόλοιπες φορές όμως ήταν μια χαρά. Μόνο στο Lonely Planet έψαξα λίγο πριν έρθω, τα περισσότερα τα έμαθα από τους φίλους μου. Μου άρεσε πολύ η μπίρα και το λευκό κρασί – το ελληνικό κόκκινο είναι πολύ ελαφρύ. Αγόρασα χριστιανικές εικόνες γιατί κάνω συλλογή.

Kostas, Μελβούρνη-Αυστραλία

Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι ότι έφαγα και σε καλά εστιατόρια (Διόνυσος, Στροφή) αλλά και σε φτηνές ταβέρνες και το value for money είναι εξαιρετικό. Το σουβλάκι, βέβαια, είναι το αγαπημένο μου! Και οι μπάμιες! Στην Αθήνα μου αρέσει η ιστορία που κουβαλάει και το ότι οι άνθρωποι, παρά την κρίση είναι χαρούμενοι, είναι συνέχεια έξω και πολύ φιλόξενοι. Δεν μου άρεσαν τα γκράφιτι σε ιστορικά κτίρια και αγάλματα και δεν μου άρεσε που πολλά σημεία στην Αθήνα είναι βρόμικα ή παρατημένα. Έχεις την αίσθηση, όταν συζητάς με ντόπιους, ότι είναι απογοητευμένοι από τους πολιτικούς και ότι τα νέα παιδιά δυσκολεύονται να βρουν δουλειά και αυτό είναι το πιο άσχημο. Θα ήθελα πολύ να έρθω να μείνω στην Ελλάδα όταν πάρω σύνταξη, αλλά δεν θα μπορούσα να δουλέψω εδώ.

Σάσα, Νατάσα και Μιροσλάβ, οικογένεια από τη Ρωσία

Ήρθαμε για τον γάμο ενός φίλου στη Σαντορίνη και κάναμε στάση στην Αθήνα. Είδαμε τα αρχαία και στην Ακρόπολη, κάναμε την πρώτη μας ηλιοθεραπεία (καήκαμε βασικά). Ήταν αρκετά αισθητή η κρίση στους δρόμους της Αθήνας. Δεν μας άρεσε και πολύ το μετρό, το βρήκαμε κάπως αργό. Ψώνια δεν κάναμε στην πόλη, αλλά θα ψωνίσουμε στα Duty Free. Μας άρεσε πολύ το ελληνικό φαγητό, ειδικά το ψάρι, και οι άνθρωποι ήταν πολύ φιλικοί.