Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter

Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του

0

Με το πρότζεκτ του Southern Province ο Βασίλης Κωνσταντίνου παρουσιάζει την τριετή περιπλάνησή του στον τόπο καταγωγής του, στην επαρχία της Αχαΐας. Στο πλαίσιο αυτής της περιπλάνησης στρέφει τον φακό του σε αυτό που του είναι γνώριμο και την ίδια στιγμή ανοίκειο, καθώς και στις ενδιάμεσες ζώνες μεταξύ παρελθόντος και παρόντος, μεταξύ παλιού και νέου, που στην ύπαιθρο ακόμη συνυπάρχουν, χωρίς να επιζητεί μία «αντιπροσωπευτική» αναπαράστασή του τόπου του, παρά μόνο απόπειρες ερμηνείας που αρκετές φορές είναι αντιφατικές.

«Πρόκειται για μια απόπειρα επαναχαρτογράφησης των οικείων -μέσω των παιδικών αναμνήσεων- τοπίων, που όμως τώρα είναι τοπία σε μετάβαση, καθώς και των ανθρώπων που κατοικούν τον τόπο και καλλιεργούν τη γη. Στο νότιο αυτό τμήμα της Ελλάδας, στην Πελοπόννησο, που αποτελεί ταυτόχρονα και το νότιο σύνορο της Ευρώπης, αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι η συνύπαρξη -άλλοτε αρμονική άλλοτε με εντάσεις- γηγενών, οικονομικών μεταναστών, αλλά και εσωτερικών μεταναστών, νέων ανθρώπων που άφησαν τις μεγάλες πόλεις για να δοκιμάσουν έναν διαφορετικό τρόπο ζωής. Ο τόπος, η γη και η καλλιέργειά της, σε ένα επίπεδο τούς ενώνει, σε ένα άλλο υψώνει μεταξύ τους νέα σύνορα και νέα όρια, όρια συμβολικά-φαντασιακά και γι' αυτό αδιόρατα. Η συνύπαρξή τους γεννά έναν χώρο διαφορετικό και αχαρτογράφητο. Ένα τοπίο αλλόκοτο, ούτε ωραίο ούτε άσχημο, ένα τοπίο σε μετασχηματισμό, ένα μεθοριακό τοπίο.
Με φόντο τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του νότιου αυτού κομματιού της Ευρώπης, ο φωτογράφος αποτυπώνει μια στιγμή της σύνθετης καθημερινότητας των τοπίων και των ανθρώπων αυτών και γνωστοποιούν στον θεατή τις ιδιαιτερότητές τους αλλά και την ταυτότητα όλων εκείνων των μικρών και ασήμαντων πραγμάτων που στοιχειοθετούν την πραγματικότητα τους και τα οποία παρέμεναν αόρατα.»

Ο Βασίλης Κωνσταντίνου γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Ξεκίνησε την ενασχόλησή του με τη φωτογραφία το 2007, έχει παρακολουθήσει σεμινάρια του Πλάτωνος Ριβέλλη και από το 2015 σπουδάζει φωτογραφία στο ΤΕΙ Αθηνών. Η φωτογραφική του δουλειά έχει παρουσιαστεί τρεις φορές στο Μουσείο Μπενάκη της Πειραιώς (2009, 2010, 2013) στα πλαίσια των παρουσιάσεων του «Φωτογραφικού Κύκλου». Τον Ιούλιο του 2012 πήρε μέρος στην ομαδική έκθεση "Ελληνικές Φωτογραφικές Φόρμες" στο πλαίσιο της 1ης Διεθνούς Biennale της Σαντορίνης, το Μάιο του 2013 στην 2η Διεθνή Συνάντηση Τέχνης και Δημιουργίας στη Ζάκυνθο και το Μάιο του 2014 στην ομαδική έκθεση "Θάλασσες"στη γκαλερί Box (Αθήνα).

Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Φωτογραφία
0

Μαρούσα Θωμά

Γεννήθηκε στη Λέσβο. Υπεύθυνη του Lightbox στο LIFO.gr.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Φωτογραφία / Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο, λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Χάρη στην αυτοπεποίθηση και το θάρρος του, δημιούργησε κάποιες από τις πιο εμβληματικές εικόνες πολέμου του 20ού αιώνα αλλά και σουρεαλιστικές, πνευματώδεις φωτογραφίες δρόμου. Είναι περισσότερο γνωστός για τη ζεστή και ανθρώπινη αποτύπωση της καθημερινής Βρετανίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
PhotoΒiennale 2023: 13 επιλογές από τη μεγάλη φωτογραφική διοργάνωση της Θεσσαλονίκης

Φωτογραφία / 13 εκθέσεις που ξεχωρίζουν στη PhotoΒiennale 2023 της Θεσσαλονίκης

Τα γυμνά του Man Ray, τα αυτοπορτρέτα του Martin Parr, μια μεγάλη κεντρική έκθεση με τίτλο «Το φάντασμα του λαού» και πλήθος ακόμα ατομικών και ομαδικών φωτογραφικών εκθέσεων περιλαμβάνονται σε μια καλλιτεχνική πρόταση διάρκειας τεσσάρων μηνών που διοργανώνει το MOMus.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Δεν έχω πολλά χρόνια ακόμα»: Η Nan Goldin για την τελευταία, ίσως, αναδρομική της έκθεση

Φωτογραφία / «Δεν έχω πολλά χρόνια ακόμα»: Η Nan Goldin για την τελευταία, ίσως, αναδρομική της έκθεση

Εγκαινιάστηκε στο Άμστερνταμ η μεγάλη αναδρομική έκθεση της σπουδαίας φωτογράφου, εικαστικού και ακτιβίστριας με τον σαρκαστικά μοιρολατρικό τίτλο «This Will Not End Well».
THE LIFO TEAM