Δεσποινίς, σας ζητά ο κύριος διευθυντής στο γραφείο του

Δεσποινίς, σας ζητά ο κύριος διευθυντής στο γραφείο του Facebook Twitter
1

Ήταν ίσως και η χρονική στιγμή που ενίσχυσε το ρεύμα των αποκαλύψεων για τις φρικαλεότητες του Χάρβεϊ Γουάινσταϊν, λίγο καιρό μόνο μετά το ξόδι του Χιου Χέφνερ, που συνοδεύτηκε με τόσες κατάρες, που θα στοιχειώνουν αιωνίως στο βεστιάριο του καθαρτηρίου τη ρόμπα, τις πιτζάμες και την πίπα του. Κατάρες πολλές, αλλά όχι προσωπικές καταγγελίες για τον μακαρίτη, που είχε κατακτήσει επάξια την εικόνα καρτούν πορνόγερου με το μόνιμο μειδίαμα που δήλωνε «άφετε τα κουνελάκια και μη κωλύετε αυτά ελθείν προς με», αλλά δεν είχε αυτή την απειλητικά αυτάρεσκη μούρη μοχθηρού εκδορέα που φέρει ο (πρώην) μεγιστάνας του Χόλιγουντ. Κρίμα λίγο, όχι για τον ίδιο τον Γουάινσταϊν φυσικά –που ήταν γνωστό τοις πάσι, ακόμα και σε όσους ασχολούνταν περιστασιακά και εξ αποστάσεως με τα ήθη και έθιμα της βαριάς βιομηχανίας θεάματος– αλλά για πολλούς άντρες με αντιστοίχως «απωθητικά» χαρακτηριστικά, οι οποίοι πλέον θα αντιμετωπίζονται με ακόμα μεγαλύτερη καχυποψία. Ίσως θα ήταν πιο «δίκαιο» (συμπαντικά) να είχε τα χαρακτηριστικά του Μπραντ Πιτ, φέρ' ειπείν. Ή του Γούντι Άλεν, ο οποίος έκανε κάτι περίεργες δηλώσεις περί «κυνηγιού μαγισσών», διαισθανόμενος ενδεχομένως ότι μπορεί να είναι ο επόμενος στη «λίστα προγραφών». Αντιθέτως, ο Ντόναλντ Τραμπ, που γνώριζε καλά και σε βάθος χρόνου τον Γουάινσταϊν, προέβη σε δήλωση βασανιστικής (για μας τους υπόλοιπους) ειλικρίνειας και βαθύτατης ειρωνείας: «Δεν μου προκαλούν καμία έκπληξη οι αποκαλύψεις». Ο γλίτσας αναγνωρίζει τον γλίτσα ενστικτωδώς και από απόσταση.


Όχι ότι υπάρχει καμιά βάση για σενάρια συνωμοσίας, όπως αυτά που υπονοεί κάποιος που πιθανότατα έχει λερωμένη τη φωλιά του σαν τον Γούντι Άλεν. Απλώς, με αφορμή τα έργα και τις ημέρες (και τις νύχτες) του αυτοδημιούργητου, «ανεξάρτητου» μεγαλοπαραγωγού και πρώην αφεντικού της πάλαι ποτέ κραταιής Miramax, άνοιξαν επιτέλους οι ασκοί του Αιόλου για τη βίαιη σεξουαλική παρενόχληση των γυναικών και την κυνική εκμετάλλευση της θέσης απόλυτης εξουσίας στους εργασιακούς χώρους. Αυτές τις μέρες ζούμε τη φάση που οι στρέιτ άντρες στέκονται άβολα να παρακολουθούν τη χιονοστιβάδα αποκαλύψεων και καταγγελιών κάνοντας μόκο και αυτοκριτική, ασχέτως του αν έχουν υπάρξει συστηματικοί πέφτουλες και αγροίκοι «θηρευτές» ή όχι.

Βλέπεις, επίσης, κάτι δηλώσεις αντρών που ανήκουν στο βαθύ σύστημα της «βιομηχανίας ονείρων» οι οποίες ξεκινάνε με το γ(ε)λοιωδέστατο «ως πατέρας κοριτσιών, καταδικάζω...». Άσε μας, ρε κόπανε, που χρησιμοποιείς την κόρη ή τις κόρες σου ως άλλοθι και ασπίδα προστασίας σε περίπτωση που σε πάρει η μπάλα...

Δεσποινίς, σας ζητά ο κύριος διευθυντής στο γραφείο του Facebook Twitter
Ο γλίτσας αναγνωρίζει τον γλίτσα ενστικτωδώς και από απόσταση. Παλιότερη φωτογραφία του Ντόναλντ και της Μελάνια Τραμπ με τον Χάρβεϊ Γουάινσταϊν και τη σύζυγό του Τζορτζίνα Τσάπμαν.


Ειδικά στον χώρο των μέσων και του Τύπου άλλωστε, όλοι έχουμε ακούσει μαρτυρίες για κυνηγητά αλά Μπένι Χιλ –χωρίς όμως το φαρσικό στοιχείο και το κωμικό soundtrack– που πραγματοποιήθηκαν κατά καιρούς σε γραφεία διευθυντών και εκδοτών. Κι αυτά είναι μάλλον τα πιο ελαφριά περιστατικά που αφορούν ραμολήδες μεγαλοπαράγοντες οι οποίοι την έπεφταν αγρίως και αδιακρίτως σε μια διαδικασία αέναου κάστινγκ, μέχρι να βρουν αραξοβόλι στη (νεαρή) νύφη που θα έπρεπε φυσικά να προέρχεται από το ιδρυματικό αυτό περιβάλλον και να διακατέχεται ιδανικά από το «σύνδρομο της Στοκχόλμης». Στην Αμερική, μάλιστα, κυκλοφορεί αυτές τις μέρες, από χέρι σε χέρι και από inbox σε inbox, μεταξύ γυναικών εργαζόμενων στα μέσα, μια λίστα με ονόματα συναδέλφων με ιστορικό παρενόχλησης, η οποία ανανεώνεται διαρκώς και φέρει τον τίτλο «Shitty Media Men». Πρόκειται για μια διευρυμένη εκδήλωση της διαδικασίας που αποκαλείται «δίκτυο ψιθύρων» και σκοπό έχει να προειδοποιεί τις γυναίκες που εισέρχονται σε έναν εργασιακό χώρο σχετικά με τους πέφτουλες υψηλού ρίσκου και συνήθως υψηλού προφίλ στην εταιρεία.


Από την άλλη, βεβαίως, δεν μπορεί να μη διακρίνει κανείς και το εκχύλισμα διαφορετικών αποχρώσεων υποκρισίας που εκδηλώθηκε αυτές τις μέρες υπό το βάρος των αποκαλύψεων. Βλέπεις, δηλαδή, ανθρώπους (γυναίκες και άντρες) να σοκάρονται με συμπεριφορές που αποτελούν καθεστώς ρουτίνας στο Χόλιγουντ –και όχι μόνο, φυσικά– από την απαρχή του ως θεσμού (ο όρος «κάστινγκ στον καναπέ» εμφανίστηκε για πρώτη φορά στις αρχές της δεκαετίας του 1930). Βλέπεις, επίσης, κάτι δηλώσεις αντρών που ανήκουν στο βαθύ σύστημα της «βιομηχανίας ονείρων» οι οποίες ξεκινάνε με το γ(ε)λοιωδέστατο «ως πατέρας κοριτσιών, καταδικάζω...». Άσε μας, ρε κόπανε, που χρησιμοποιείς την κόρη ή τις κόρες σου ως άλλοθι και ασπίδα προστασίας σε περίπτωση που σε πάρει η μπάλα... Τελικά, ως απεδείχθη από ένα παλιότερο βίντεο που έσκασε αυτές τις μέρες, η μόνη που είχε τα μπαλάκια να μιλήσει και να προειδοποιήσει ευθέως για το ποιόν του Γουάινσταϊν ήταν η γνωστή «μουρλοκακομοίρα», «εύθυμη χήρα», «αρχικαμένη» Courtney Love, η οποία, όταν είχε ερωτηθεί το 2005 στο «κόκκινο χαλί» ενός event τι συμβουλή θα έδινε στις νέες γυναίκες που αναζητούν μια θέση στον ήλιο του Χόλιγουντ, είχε κάνει την εξής δήλωση: «Θα δεχτώ άγριο λίβελο αν το πω... [μικρή παύση]. Αν σας προσκαλέσει ο Χάρβεϊ Γουάινσταϊν σε πριβέ πάρτι στο Four Seasons, μη διανοηθείτε να πάτε».

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Shortcut
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναζητώντας το μυστικό του Γιάννη Πετρίδη

Δ. Πολιτάκης / Αναζητώντας το μυστικό του Γιάννη Πετρίδη

Στις 29 Μαρτίου συμπληρώθηκαν σαράντα έξι χρόνια από την πρώτη εκπομπή του ανθρώπου που μας έμαθε να ακούμε μουσική, όμως, παρά την οικειότητα, το κύρος και τη γνώση που εκπέμπει ακόμα η φωνή του από τα ερτζιανά, ο ίδιος παραμένει σε μεγάλο βαθμό ένα μυστήριο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
200 χρόνια «κρυφό σχολειό»

Δ. Πολιτάκης / 200 χρόνια «κρυφό σχολειό»

Πέρα από τις εθιμοτυπικές τελετουργίες της αρμόδιας επιτροπής, ο εορτασμός των 200 χρόνων από το ’21 θα μπορούσε να γίνει αφορμή για μια βαθύτερη αντίληψη των συναρπαστικών γεγονότων εκείνης της εποχής από αυτή που μας χάρισε το σχολείο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Αποχαιρετισμός στην κυρία Μιράντα

Δημήτρης Πολιτάκης / Αποχαιρετισμός στην κυρία Μιράντα

Πηγαίνοντας μετά από καιρό σε σπίτι φίλων, είδα στην εξώπορτα το αγγελτήριο θανάτου της ηθοποιού Μιράντας Κουνελάκη που έμενε στην ίδια πολυκατοικία και για χρόνια «επέβλεπε» στοργικά και διακριτικά τις νεανικές μας τρέλες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
H περίπτωση του Άκη Πάνου, που ακόμα μας στοιχειώνει

Δημήτρης Πολιτάκης / H περίπτωση του Άκη Πάνου, που ακόμα μας στοιχειώνει

Ούτε το έργο ενός δημιουργού μπορεί εύκολα να διαγραφεί ούτε όμως και η σύνδεσή του με τις όποιες αποτρόπαιες πράξεις. Μένει εκεί, σαν ανεξίτηλη κηλίδα που διαβρώνει και συρρικνώνει το σέβας, το δέος, την εκτίμηση, την απόλαυση. Αυτό είναι το τίμημα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Βρίσκοντας καταφύγιο στη μοιρολατρία και στα εποχικά μαγαζιά

Δημήτρης Πολιτάκης / Βρίσκοντας καταφύγιο στη μοιρολατρία και στα εποχικά μαγαζιά

Έχει ανάγκη ο κόσμος να περιβληθεί στην απομόνωσή του από ένα γιορτινό σκηνικό, από μια λαμπερή ψευδαίσθηση, ξορκίζοντας μια χρονιά που έγινε η προσωποποίηση όλων των δεινών που έχουν πέσει στο κεφάλι μας, όχι μόνο της πανδημίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η πανδημία και η λαχτάρα μας να «σώσουμε τα Χριστούγεννα»

Δημήτρης Πολιτάκης / Η πανδημία και η λαχτάρα μας να «σώσουμε τα Χριστούγεννα»

Ας είμαστε προετοιμασμένοι για σεμνές, ταπεινές, υπερβατικές γιορτές, όπως θα έπρεπε δηλαδή πάντα να είναι, αν πιστέψουμε όλες αυτές τις χριστουγεννιάτικες ταινίες που βλέπουμε μια ζωή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Απόδραση από την Αθήνα

Δημήτρης Πολιτάκης / Απόδραση από την Αθήνα

Παίζει ξανά δυνατά ως σενάριο ή ως όραμα μέσα στην πανδημία η οριστική φυγή από τη μητρόπολη και η μετεγκατάσταση σε κάποια ιδανική γωνιά της επαρχίας με άμεση πρόσβαση σε φύση, βουνά, ακρογιαλιές, δειλινά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

1 σχόλια
στην περίπτωση βέβαια της ε΄ύθυμης χ΄ρας Κόρτνυ Λοβ ισχύει ατόφιο αυτό που έγραψε ο Ουίλιαμ Μπάρουζ : "επειδή είσαι παρανοϊκός δεν σημαίνει κιόλας ότι δεν σε κυνηγούν"... κι αυτός ο άμοιρος ο Αίλος πιά πόσους ασκούς κουμαντάριζε ο δόλιος;