Τα νέα πρόσωπα της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου σε κοντινό πλάνο

Τα νέα πρόσωπα της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου σε κοντινό πλάνο Facebook Twitter
0

Η ιδέα της δημιουργίας ενός βίντεο με τους φετινούς απόφοιτους της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου έπεσε στο τραπέζι από τον βραβευμένο σκηνοθέτη Γιώργο Ζώη όταν χρειάστηκε να σκεφτεί να αναθέσει ένα πρότζεκτ στα πλαίσια της εξεταστικής του μαθήματος της υποκριτικής του σινεμά που έκανε στο Εθνικού. "Σκέφτηκα να καλέσω εφτά νέους σκηνοθέτες και ο κάθε ένας από αυτούς να επιλέξει δυο φοιτητές να κινηματογραφήσει όπως αυτός θέλει, εχοντας στο μαυλό του την συνθήκη του Close Up (κοντινό πλάνο). " Σκοπός της ιδέας του Ζώη ήταν να δημιουργηθεί ένα βίντεο "Who is Who" για τους απόφοιτους της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, έτσι ώστε θεατρικοί και κινηματογραφικοί σκηνοθέτες, casting directors και οποιοδήποτε άλλος να μπορεί να δει άμεσα αυτά τα νέα πρόσωπα και να έρθει σε επαφή μαζί τους αν ενδιαφέρεται αμέσως μετά την αποφοίτηση τους.


 



"Έστειλα φωτογραφίες από τα παιδιά σε όλους τους σκηνοθέτες και ο κάθε ένας επίλεξε μέχρι τέσσερεις με τους οποίους θα ήθελε να συνεργαστεί. Μετά έγιναν οι κατάλληλοι μαθηματικοί συνδυασμοί που συνυπολογιστηκαν και οι ιδιαίτερες προτιμήσεις των σκηνοθετών και κάπως έτσι προέκυψαν τα τελικά ζευγάρια. Εδώ θέλω να τους ευχαριστήσω όλους γιατί έδωσαν πολύτιμο χρόνο από την εργασία και την ενέργεια τους για να το κάνουν αφιλοκερδώς και με ενθουσιασμό.", λέει ο ίδιος ο Ζώης.

Η όλη εμπειρία ήταν συναρπαστική και φοβερά εκπαιδευτική, κυρίως για τα παιδιά αλλά και τους σκηνοθέτες. Οι μελλοντικοί ηθοποιοί είχαν την δυνατότητα να δουλέψουν με διαφορετικούς σκηνοθέτες που είναι εν ενεργεία και διακεκριμένοι, έτσι ώστε να δουν στην πράξη ότι δεν υπάρχει μια μόνο μέθοδος εργασίας, αλλά ότι ο κάθε ένας σκηνοθέτης δημιουργεί τον δικό του ξεχωριστό κόσμο με τα δικά του εργαλεία. Από την άλλη οι σκηνοθέτες ήρθαν αντιμέτωποι με το πιο φρέσκο δυναμικό αυτής της χώρας και κάποιοι ίσως σκέφτονται ήδη κάποια από τα παιδιά για τις ταινίες που ετοιμάζουν.

"Οι περισσότερες εξετάσεις στην σχολή είναι ημερήσιας κατανάλωσης όπου συγγενείς, φίλοι και καθηγητές έρχονται, βλέπουν τα παιδιά και μετά αποχωρούν. Εύχομαι η διεύθυνση της σχολής να ακολουθήσει πιο εξωστρεφείς συνεργασίες, να επενδύσει σε νέους μάχιμους καθηγητές, να αφήσει τις παρωχημένες βαθμολογίες 1-10 και ήδη μέσα από την σχολή να φέρνει τα παιδιά σε επικοινωνία με τον έξω κόσμο, μακρία από τον ιδρυματισμό που τους επιβάλλει", καταλήγει ο Γιώργος Ζώης.


Τα νέα πρόσωπα της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου σε κοντινό πλάνο Facebook Twitter


Τα νέα πρόσωπα της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου σε κοντινό πλάνο Facebook Twitter
Τα νέα πρόσωπα της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου σε κοντινό πλάνο Facebook Twitter
Τα νέα πρόσωπα της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου σε κοντινό πλάνο Facebook Twitter
Τα νέα πρόσωπα της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου σε κοντινό πλάνο Facebook Twitter
Τα νέα πρόσωπα της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου σε κοντινό πλάνο Facebook Twitter
Τα νέα πρόσωπα της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου σε κοντινό πλάνο Facebook Twitter
Τα νέα πρόσωπα της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου σε κοντινό πλάνο Facebook Twitter

To Close Up δημιουργήθηκε για την τελική παρουσίαση του μαθήματος του κινηματογράφου στο διδακτικό έτος 2016-2017, υπό την επιμέλεια του καθηγητή Γιώργου Ζώη.

Οι σκηνοθέτες που συμμετείχαν στο πρότζεκτ είναι οι:

Κεφάλαιο 1: σκηνοθ. Χάρης Βαφειάδης | φωτ. Στέλιος Πίσσας
Κεφάλαιο 2: Βαρδής Μαρινάκης
Κεφάλαιο 3: Τζώρτζης Γρηγοράκης
Κεφάλαιο 4: σκηνοθ. Θέλγια Πετράκη | φωτ. Αλέξης Σταυρόπουλος
Κεφάλαιο 5: Παναγιώτης Φαφούτης
Κεφάλαιο 6: σκηνοθ. Ελίνα Ψύκου | φωτ. Γιάννης Καραμπάτσος
Κεφάλαιο 7: σκηνοθ. Σοφία Εξάρχου | φωτ. Κατερίνα Μπαρμπατσάλου

Μοντάζ: Σμαρώ Παπαευαγγέλου

Colour Grading: Μάνθος Σαρδής

Εξοπλισμός FOSS PRODUCTIONS

Ευχαριστούμε Στέλιο Κοτιώνη, Κορίνα Βαρδάκη, Δημήτρη Ζαμπαρά, Bios

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αργύρης Ξάφης: «Η φράση “πάμε κι ό,τι γίνει” είναι ενδεικτική μιας νοοτροπίας που μας έχει γαμήσει σε αυτή τη χώρα σε κάθε επίπεδο»

Θέατρο / Αργύρης Ξάφης: «Να μου προτείνουν τι; Να αναλάβω το Εθνικό; Δεν με ενδιαφέρει»

Το «Πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» είναι από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν και με την ευκαιρία βρεθήκαμε με τον Αργύρη Ξάφη στο θέατρο Θησείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Θέατρο / Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλά για τις εργασίες μεταστέγασής του στην οικία Αλεξάνδρου Σούτσου, για την πολύτιμη αρχειακή συλλογή αλλά και για το τι αναμένεται να γίνει με τα καμαρίνια σπουδαίων ηθοποιών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Περιμένοντας τον Γκοντό του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Θέατρο / «Περιμένοντας τον Γκοντό»: Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος ανατρέπει όσα γνωρίζαμε για το αριστούργημα του Μπέκετ

Ένα ταξίδι, μια παράσταση, μια συνάντηση με τον σημαντικότερο εν ζωή Έλληνα σκηνοθέτη: από το Μιλάνο στην Αθήνα, από το Piccolo Teatro στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Θεόδωρου Τερζόπουλου προσφέρει μια ριζοσπαστική ανάγνωση του έργου του Μπέκετ.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε

Κριτική Θεάτρου / Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε

Επιχειρώντας να αποδώσει τη «φαινομενικά ασύνδετη μορφή ενός ονείρου που υπακούει στη δική του λογική», όπως αναφέρει ο Στρίνμπεργκ στο «Ονειρόδραμα», η Γεωργία Μαυραγάνη επέλεξε να μιλήσει για το ίδιο το θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
42' με τον Βασίλη Βηλαρά

Θέατρο / Βασίλης Βηλαράς: «Το θέατρο είναι ένα ομοφοβικό και χοντροφοβικό επάγγελμα»

Στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στον «Καταποντισμό» ο ηθοποιός και σκηνοθέτης φέρνει στο φως μαρτυρίες από την γκέι Ελλάδα της Μεταπολίτευσης μέσα από επιστολές που στάλθηκαν στο περιοδικό ΑΜΦΙ, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσια λόγο στην Ελλάδα για την εμπειρία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Θέατρο / Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Βασισμένος σε διηγήματα της Βίβιαν Στεργίου, μέσα από αποσπασματικές αφηγήσεις χαρακτηριστικών συμπεριφορών ντόπιων, τουριστών και expats, ο σκηνοθέτης Γιάννης Παναγόπουλος διερευνά τη μεταβατική φάση από τα ’90s μέχρι το 2020, μιλώντας για την πραγματικότητα της γενιά του -των millennials- στην παράσταση που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας

Θέατρο / «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», οι μάγισσες και οι μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας σε μια παράσταση

Με έμπνευση από τη θεσσαλική λαογραφία και σε σύγχρονη σκηνική φόρμα, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας σκηνοθετεί μια παράσταση για τις αόρατες γυναίκες της παράδοσης, αποκαλύπτοντας την κοινωνική απομόνωση, τον παραγκωνισμό τους, ακόμα και την απόκρυψη του γυναικείου σώματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Θέατρο / Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Μια ηθοποιός με λεπτές ποιότητες, εξαιρετικές συνεργασίες, επιμονή και πάθος μιλά για την επιλογή της να δώσει προτεραιότητα στην οικογένειά της σε πολλές φάσεις της καριέρας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Θέατρο / Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Ο τρόμος στο θέατρο και τον κινηματογράφο, η περίοδος γύρω από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και ο γερμανικός εξπρεσιονισμός, οι εικαστικές τέχνες, τα αμερικανικά μιούζικαλ και οι μεταμορφώσεις χωράνε στο «Lapis Lazuli» που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
M. HULOT