Δημήτρης Αληθεινός: «μια οικουμενική αντίληψη της τέχνης»

Δημήτρης Αληθεινός: «μια οικουμενική αντίληψη της τέχνης» Facebook Twitter
Χωρίς τίτλο, 1971. Γύψος, μέταλλο, πολυεστέρας. Συλλογή Μπέλτσιου.
0

Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης παρουσιάζει από τις 14 Φεβρουαρίου έως τις 26 Μαΐου την πρώτη αναδρομική έκθεση του Δημήτρη Αληθεινού, που έχουν επιμεληθεί η Τίνα Πανδή και ο Σταμάτης Σχιζάκης.

 

Δημήτρης Αληθεινός: «μια οικουμενική αντίληψη της τέχνης» Facebook Twitter
Χωρίς τίτλο, 1972. Γύψος, ύφασμα, ξύλο, μικρόφωνο, ηχεία. Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη.

 

Δημήτρης Αληθεινός: «μια οικουμενική αντίληψη της τέχνης» Facebook Twitter
Προσκλητήριο, 1974. Ξύλο, γύψος, μέταλλο, νερό, ηλεκτρική αντλία. Συλλογή Νίκου Παττίχη.

 

Δημήτρης Αληθεινός: «μια οικουμενική αντίληψη της τέχνης» Facebook Twitter
Συμβάν, 1973. Γύψος, ξύλο, μαγνητόφωνο, φωτιστικό. Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.

 

Δημήτρης Αληθεινός: «μια οικουμενική αντίληψη της τέχνης» Facebook Twitter
Φωτογραφία από τη δράση «Ένα συμβάν»,1973. Καλλιτεχνικό Πνευματικό Κέντρο Ώρα, Αθήνα.

 

Δημήτρης Αληθεινός: «μια οικουμενική αντίληψη της τέχνης» Facebook Twitter
Φωτογραφία από τη δράση στην έκθεση «Πρωτοπορία και Πειραματισμός», Magazzini del Sale, Βενετία, 1978.

 

Δημήτρης Αληθεινός: «μια οικουμενική αντίληψη της τέχνης» Facebook Twitter
Φωτογραφία από τη δράση στην έκθεση «Βιβλία-16 Απόψεις», Γαλλικό Ινστιτούτο, Αθήνα, 1980.

 

Δημήτρης Αληθεινός: «μια οικουμενική αντίληψη της τέχνης» Facebook Twitter
Φωτογραφία από τη δράση στην έκθεση «Βιβλία-16 Απόψεις», Γαλλικό Ινστιτούτο, Αθήνα, 1980.

 

Δημήτρης Αληθεινός: «μια οικουμενική αντίληψη της τέχνης» Facebook Twitter
10η Κατάκρυψη, Κέντρο Τέχνης Επίκεντρο, Πάτρα, 1990.

 

Δημήτρης Αληθεινός: «μια οικουμενική αντίληψη της τέχνης» Facebook Twitter
Σπουδή γραφής στο Χώρο, 1978. Ακρυλικό σε καμβά. Ιδιωτική συλλογή.

 

Δημήτρης Αληθεινός: «μια οικουμενική αντίληψη της τέχνης» Facebook Twitter
Χωρίς τίτλο, 1974. Μέταλλο, πανί, χόρτο, φύλλο, μολύβι, ξύλο. Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη.

 

Δημήτρης Αληθεινός: «μια οικουμενική αντίληψη της τέχνης» Facebook Twitter
Χωρίς τίτλο, 1972. Σκοινί, δέρμα, μουσαμάς, σωληνάρια. Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη.

 

 

Για περισσότερο από τέσσερις δεκαετίες ο Δημήτρης Αληθεινός (γεν. 1945) διερευνά τα όρια της ζωγραφικής γλώσσας προτάσσοντας μια οικουμενική αντίληψη της τέχνης. Ξεκίνησε την εκθεσιακή του δραστηριότητα τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του ΄70 μέσα στο κλίμα του κοινωνικού και πολιτικού αναβρασμού. Το έργο του συνδέθηκε  με την πρωτοπορία και την ριζοσπαστικότητα, τη διαμαρτυρία και την «αντι-τέχνη», θέτοντας ερωτήματα για το ρόλο του καλλιτεχνικού έργου σε περιόδους αμφισβήτησης. Καθημερινά αντικείμενα, κατασκευές που εκπέμπουν τον ήχο του δρόμου, ανθρώπινα σώματα μετέτρεψαν την τέχνη του σε κομμάτι της κοινωνικής ζωής. Σύντομα βρέθηκε στην Ευρώπη, στη Ρώμη και το Παρίσι, όπου με τις εφήμερες παρεμβάσεις του στο δημόσιο χώρο (πάρκα, πλατείες, σταθμούς μετρό κ.α.) προσέγγισε το μοντερνιστικό αίτημα της σύζευξης τέχνης και ζωής. Μια δεκαετία αργότερα, με την γνωστή ενότητα των Κατακρύψεων, προέκτεινε τις διαπολιτισμικές αναζητήσεις, ήρθε σε επαφή με φορείς άλλων πολιτισμών, δημιούργησε έργα μαζί τους, προτείνοντας τη διάσωση της πολιτισμικής πολυφωνίας, έξω και πέρα από το θεσμικό σύστημα της τέχνης.

 

Στην πρώτη του αναδρομική έκθεση το ΕΜΣΤ παρουσιάζει περισσότερα από 100 έργα  που καλύπτουν όλες τις περιόδους της δημιουργικής του πορείας και εκτείνονται χρονικά από τις αρχές της δεκαετίας του ΄70 μέχρι και σήμερα.


 

Ώρες λειτουργίας:

Τρίτη - Κυριακή: 11.00 – 19.00

Πέμπτη: 11.00 – 22.00

Δευτέρα: κλειστά

 

Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Κτίριο Ωδείου Αθηνών, Βασ. Γεωργίου Β' 17 -19 & Ρηγίλλης

Τηλέφωνα: 210 9242111 – 3

Fax: 210 9245200

www.emst.gr

 

 

 

 

Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ