ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Στο Φεστιβάλ Animation στη Σύρο

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Στο Φεστιβάλ Animation στη Σύρο Facebook Twitter
0

  

Είχα φάει τόση πλύση εγκεφάλου πριν πάω στην Ερμούπολη Σύρου για το φεστιβάλ ("είναι πανέμορφη πόλη", "το πιο ωραίο νησί" κλπ) που όταν την είδα, φτάνοντας με το καράβι, μάλλον απογοητεύτηκα. Μου θύμησε ένα κολάζ ωραίων πόλεων και χωριών -απ' την Καβάλα μέχρι τον Νέο Μαρμαρά- αλλά δεν μου είπε κάτι καινούριο, εμφανισιακά. 

Τρεις-τέσσερις μέρες αργότερα, καθώς έφευγα σκεφτόμουν πώς θα γινόταν να μετακομίσω μόνιμα εκεί. Κατέληξα ότι είναι μια πανέμορφη, μεγάλη, κανονική πόλη που μπορείς να ζήσεις για πάντα. Το δε φεστιβάλ κινουμένων σχεδίων ήταν σκέτη απόλαυση. Μπαινόβγαινα απ' το μεσημέρι στις προβολές - άπειρα φιλμάκια απ' όλο τον κόσμο, άλλα μικρά άλλα λίγο μεγαλύτερα, που μου έδιναν έμπνευση για χίλιες ιστορίες.

Η δημιουργικότητα ξεχείλιζε. Κι όπως είχα πει, τα κινούμενα σχέδια δεν είναι μόνο για τα παιδιά. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, πολλά απ' αυτά, δεν ήταν και καθόλου για τα παιδιά: οικογένειες με παιδάκια έρχονταν στο σινεμά και έβλεπαν έκπληκτα (εκτός των άλλων) ταινίες με ακρωτηριασμούς, αρρώστιες και παρανοϊκές υποθέσεις. [Ίσως θα ήταν καλό να υπάρχουν ειδικές προβολές για παιδιά με ανάλογες ταινίες.]

Η πλειονότητα πάντως των φιλμ που είδα ήταν μικρά διαμάντια.  Οι δύο αγαπημένες μου είχαν κάτι κοινό - την απώλεια.

Το Zeinek gehiago iraun (Ποιος Θα Αντέξει περισσότερο, Ισπανία, 2011, φωτο πάνω) ήταν για ένα παιδικό παιχνίδι που πήγε στραβά και μια ηρωϊδα μάνα που βάζει τέλος στη ζωή της πριν την καταπιεί ο καρκίνος. Συγκλονιστικό, πραγματικά. 

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Στο Φεστιβάλ Animation στη Σύρο Facebook Twitter
 

Το Candido (Πορτογαλία, 2007, φωτο πάνω) ήταν για μια υπέρβαρη γυναίκα που αυτοκτονεί όταν ο έρωτάς της την εμπαίζει - ένα φιλμάκι χαοτικό, όπου οι διαστάσεις δεν έχουν καμία σημασία, σαν αγχωτικός πίνακας του Έσερ. 

Επίσης απόλαυσα τρομερά το αφιέρωμα στον Ερζέ - τον δημιουργό του Τεν-Τεν. Παρακολούθησα την πολύ ενδιαφέρουσα διάλεξη του προσωπικού γραμματέα και υπεύθυνου των αναπτυξιακών δραστηριοτήτων του Τεν-Τεν Alain Baran - ο οποίος μας μετέφερε σκηνές απ' την καθημερινότητα του Ερζέ και απάντησε σε ερωτήσεις μας. Ακόμα καλύτερο ήταν το ντοκιμαντέρ "Ο Τεν Τεν κι εγώ" βασισμένο σε μια συνέντευξη του Ερζέ - που έδειξε πως, όντως, οι εξωτερικές συνθήκες (η χριστιανική ακροδεξιά κι αργότερα ο ναζισμός) επηρέασαν τις διάφορες φάσεις του Τεν-Τεν, του οποίου η πολιτική ατζέντα δεν είναι πια και τόσο κρυφή. [Παραμένει τέλειο κόμικ, παρ' όλα αυτά.]

Μου κάνει εντύπωση το πόσο οργανωμένο είναι το φεστιβάλ και το πόσο ευγενικοί κι εξυπηρετικοί ήταν οι υπεύθυνοι και οι εθελοντές του. Τόσο που όταν κρυφάκουσα πως συνάδελφος δημοσιογράφος από μεγάλο ιντερνετικό μέσο γκρίνιαζε έντονα επειδή προσβλήθηκε που δεν ήταν πληρωμένο (πέρα απ' όλα τα άλλα!) και το φαϊ, έβαλα τα γέλια - και λίγο ντράπηκα για λογαριασμό της, και συνέχισα να απολαμβάνω την υπέροχη ζωή

 

σ' αυτό το ξενοδοχείο, στην προβλήτα, πίσω απ' τα κτίρια, τις δωρεάν προβολές, την ομορφιά του μέρους, τη δημιουργικότητα και το ταξίδι. (Έτρωγα σε πανέμορφα και πάμφτηνα ταβερνάκια ή σάντουιτς απ' το έβερεστ με 2 ευρώ.)

Και του χρόνου - με ακόμα περισσότερες ταινίες μεγάλου μήκους και με το ίδιο κέφι και την ίδια δημιουργικότητα.

----

ΝΑ ΚΑΙ ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ

1) Ειδική μνεία της κριτικής επιτροπής για ελληνική παραγωγή: Εκκρεμότητα της Ελένης Μιλτσή σπουδαστική ταινία της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών

 


Πάνω είναι ολόκληρο το φιλμάκι.

 

 

2) Ειδική μνεία της κριτικής επιτροπής για σπουδαστική ταινία "366Tage" του Johannes Schiehsl από τη Γερμανία και τη σχολή κινηματογράφου Βάδης Βιτεμβέργης [+ Το τρέιλερ.]

3) Μέγα βραβείο σπουδαστικης ταινίας Bite of the tail της Song E Kim από τις ΗΠΑ από τη Σχολή Καλών Τεχνών της Καλιφόρνια.

4) Ειδική μνεία της κριτικής επιτροπής για το διεθνές διαγωνιστικό πρόγραμμα: Edmond etait un ane του Franck Dion από τη Γαλλία και τον Καναδά. [+ Το τρέιλερ]

5) Μέγα βραβείο του Διεθνούς Διαγωνιστικού Προγράμματος Una furtiva lagrima του Carlo Vogele από τις ΗΠΑ. [+ Το τρέιλερ]

 
 
 
Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ