Τάσος Σακελλαρίου: Γκέι και μπαμπάς

Τάσος Σακελλαρίου: Γκέι και μπαμπάς Facebook Twitter
64

Μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη, στον Λύο Καλοβυρνά, για το 10% 

Τάσος Σακελλαρίου: Γκέι και μπαμπάς Facebook Twitter

 

 

Νιώθεις περισσότερο Έλληνας ή Γερμανός; Ή και τα δύο;

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στο Χέρτεν στο Ομοσπονδιακό Κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας και έχω ανάμεικτη γερμανοελληνική νοοτροπία θα έλεγα. Δεν μου αρέσει να σκέφτομαι με εθνικότητες. Νιώθω άνθρωπος με ευρωπαϊκά στοιχεία.

Με τι ασχολείσαι;

Σπούδασα International Business με ειδίκευση στο marketing στο Ντίσελντορφ και το Άμστερνταμ και εργάζομαι ως Project και Marketing Manager προς το παρόν. Σκέφτομαι όμως να ανοίξω ένα γραφείο ευρέσεως εργασίας για μηχανικούς και γιατρούς από τα νότια ευρωπαϊκά κράτη που θέλουνε να βρούνε δουλειά στη Γερμανία.

Πότε έκανες κάμινγκ άουτ πρώτη φορά;

Στα 23 μου ο μικρός μου αδερφός με ρώτησε με SMS άμα είμαι γκέι. Τότε δεν ζούσα στους γονείς μου πια, επειδή σπούδαζα σε άλλη πόλη. Απάντησα με SMS: ναι είμαι. Ένα λεπτό αργότερα πήρε ο πατέρας μου τηλέφωνο και αργότερα όλοι οι συγγενείς από την Ελλάδα.

Πώς το πήραν;

Το κάμινγκ άουτ μου έγινε πολύ γρήγορα και χωρίς να κάνω τίποτα εκτός από να γράψω ένα SMS. Πέρασα δύσκολες στιγμές, αλλά με τον καιρό εξαφανίστηκαν.

Πότε έγινες πατέρας;

Το 2010 γεννήθηκε η κόρη μου, στα 33 μου.

Τάσος Σακελλαρίου: Γκέι και μπαμπάς Facebook Twitter
Ως γκέι άντρας, πίστευες ότι κάποια στιγμή στο μέλλον θα έκανες παιδιά; Ή είναι μια απόφαση που πήρες αργότερα στη ζωή σου;

Ναι, πάντα ήθελα. Ωστόσο για μεγάλο διάστημα είχα πάψει να το πιστεύω και μου έλεγα ότι δεν θα καταφέρω να γίνω πατέρας αφού είμαι γκέι. Ήθελα στο βάθος να γίνω πατέρας, αλλά δεν ήξερα πώς και δεν είχα καθόλου rainbow family πρότυπα. Η θέληση να γίνω πατέρας ξαναήρθε όταν ένας πρώην σύντροφος μου έγινε πατέρας με ένα ζευγάρι λεσβιών. Τότε άρχισα να ψάχνομαι και εγώ πάλι με το θέμα.

Πώς πήρε ο κοινωνικός και φιλικός σου κύκλος την απόφαση σου να γίνεις γκέι μπαμπάς;

Στους συγγενείς μου είπα ότι θα γίνω πατέρας τους τελευταίους μήνες της εγκυμοσύνης. Έτσι είχαν μόνο την επιλογή να το αποδεχτούν ή όχι. Οι φίλοι μου και ο τότε σύντροφος με υποστήριξαν στην επιθυμία μου να γίνω πατέρας.

Πώς αντιμετώπισαν οι ομογενείς την πατρότητα σου; Η ελληνική ομογένεια είναι ομοφοβική;

Την ελληνική ομογένεια την απέφευγα. Δηλαδή δεν πάω στα ελληνικά καφέ, μαγαζιά, supermarket και χοροεσπερίδες. Η ομογένεια για μένα ήταν πάντα σαν ένα σουρεαλιστικό γκέτο, χωρίς καμία σχέση με την καθημερινότητα στην Ελλάδα. Εδώ και μερικούς μήνες όμως πάω κάπου κάπου με την μικρή μου στην ελληνική ορθόδοξη εκκλησία. Παράξενο, ε; Στην εκκλησία προς το παρόν κανείς δεν είπε κάτι, αλλά δεν πάω με γκέι σημαία. Για την ομοφοβία δεν μπορώ να πω κάτι. Δεν ξέρω. Δεν έχω επαφή. Οι μεγαλύτερες γενιές θα είναι όμως πιο πολύ ομοφοβικές.

Το να κάνει ένας γκέι οικογένεια με παιδιά είναι μια σχετικά πρόσφατη δυνατότητα. Ελάχιστοι γκέι γυναίκες και άντρες επέτρεπαν στον εαυτό τους να το διανοηθούν. Ποια είναι η δική σου άποψη γι’ αυτή την αλλαγή;

Λεσβίες, γκέι και transgender γονείς υπήρχαν πάντα στην ιστορία της ανθρωπότητας. Φυσικά παλιότερα ήταν πάντα κρυφοί. Στο παρελθόν αλλά και σήμερα ακόμη, πολλές λεσβίες, γκέι και transgender αφιερώνουν πολλή ενέργεια στο coming out ή στα δικαιώματα μας. Σε μερικά κράτη μας βάζουν ακόμα στη φυλακή ή μας σκοτώνουν. Εγώ προσωπικά νομίζω ότι η γονεϊκότητα είναι το επόμενο σκαλοπάτι που θα σκαρφαλώσουνε οι λεσβίες, γκέι και transgender, όταν έχουνε κάνει το coming out τους.

Έχεις μια κόρη τριών χρονών με ένα ζευγάρι λεσβίες. Πώς είναι η καθημερινότητά σας σαν οικογένεια;

Μένουμε όλοι στην Κολωνία, αλλά σε διαφορετικές συνοικίες και σπίτια. Η κόρη μου ζει με τις μάνες της. Εγώ την έχω κάθε δεύτερο σαββατοκύριακο. Εγώ ζω την καθημερινότητα ενός ετεροφυλόφιλου χωρισμένου πατέρα, με τη διαφορά ότι με τη βιολογική μάνα δεν είχαμε ποτέ σχέση και δεν ζήσαμε χωρισμό. Δηλαδή, δεν είμαστε μαλωμένοι. Η επικοινωνία μας, όπως και με την άλλη μητέρα, είναι χωρίς καυγάδες και ζήλιες. Υπάρχουνε όμως και άλλες μορφές rainbow families. Μερικοί μένουν στο ίδιο σπίτι αλλά σε ξεχωριστά διαμερίσματα. Μερικές λεσβίες μάνες που έχουνε κάνει παιδί δεν θέλουνε επαφή με τον πατέρα. Μερικοί γκέι άντρες που έχουνε το παιδί δεν θέλουνε επαφή με τη μητέρα.

Διάλεξες να γίνεις πατέρας μαζί μ’ ένα ζευγάρι λεσβίες. Το προτιμάς από το να μεγάλωνες ένα παιδί μόνος σου ή με τον σύντροφό σου;

Προσωπικά νομίζω ότι το να θέλεις γίνεις γονείς είναι γερό ένστικτο. Πρέπει όμως πάντα σαν γονιός να έχεις στο νου σου το καλό του παιδιού. Γι’ αυτό αποφάσισα να γίνω πατέρας μόνο όταν θα έχω και τη δυνατότητα να έχει το παιδί επαφή και μ’ εμένα και με τη μητέρα του. Παραδείγματα όπως τα παιδιά του Ρίκυ Μάρτιν, όταν τα παιδιά δεν ξέρουνε ποια είναι η μητέρα τους και δεν έχουνε επαφή, νομίζω ότι είναι βία. Κάτι τέτοιο δεν το θέλω για το παιδί μου. Κάθε παιδί έχει το δικαίωμα να ξέρει από πού είναι η καταγωγή του και να έχει επαφή όταν το θελήσει.

Θεωρείς ότι οι γκέι μπορούμε να είμαστε καλοί γονείς;

Ήμασταν καλοί γονείς στο παρελθόν, κι ας ήμασταν κρυφοί. Τώρα όμως με την εμπειρία του coming out νομίζω θα είμαστε καλύτεροι γονείς από τον μέσο όρο, επειδή η θέληση να γίνεις γονιός είναι μεγαλύτερη και επειδή το παιδί σου το μεγαλώνεις πιο φιλελεύθερα και κοινωνικά. Βέβαια, άμα είσαι γκέι γονέας σαν τον Ρίκυ Μάρτιν, καλύτερα να μην έχεις ούτε κουταβάκια.

Μία από τις μεγαλύτερες αντιρρήσεις εδώ στην Ελλάδα εναντίον της γκέι γονεϊκότητας είναι ότι τα παιδιά γκέι γονιών θα εισπράττουν πολλή βία και κοροϊδία στο σχολείο. Ποια είναι η δική σου γνώμη;

Βεβαίως θα υπάρχει κοροϊδία. Όπως και εναντίον του χοντρού παιδιού, του τυφλού, του κοκκινομάλλικου, το αφρικανικού, το τσιγγάνικου, κτλ. Κι εδώ στη Γερμανία σε μερικούς κύκλους θα υποστεί κοροϊδία. Σαν γονείς πρέπει να το προετοιμάσουμε από μικρό. Θα του πούμε να μην κοροϊδεύει τα άλλα παιδιά. Προς το παρόν οι συγγενείς μου μπροστά μου δεν λένε τίποτα. Τι λένε πίσω από την πλάτη μου δεν ξέρω. Μερικοί πάντως χαίρονται πολύ. Ο κάθε γονέας έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει και να επιλέξει το περιβάλλον του παιδιού του.

Το στερεότυπο για τους γκέι άντρες είναι πως είμαστε σεξομανείς, επιπόλαιοι, ανίκανοι να συνάψουμε σοβαρές, μακρόχρονες σχέσεις. Εσύ τι πιστεύεις;

Εγώ πιστεύω ότι οι γκέι άντρες δεν ξεχωρίζουν από τους στρέιτ άντρες. Από την άλλη, κάποιοι ζούνε μια πολύ «αυτοαναφορική» ζωή σ’ ένα γκέι γκέτο, που είναι ένα αρνητικό αποτέλεσμα του coming out και της ανάγκης να «πολεμήσουμε» για τα δικαιώματα μας. Ήρθε όμως η στιγμή να ανεβούμε το επόμενο σκαλοπάτι και να ευχαριστήσουμε τους «πολεμιστές» που μας δώσαν την ευκαιρία να δημιουργήσουμε τη ζωή μας και τη ζωή των παιδιών μας.

64

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Από το Μπανγκλαντές ως τη Μόρια και την Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Oliveya Myrah

Οι Αθηναίοι / Μπανγκλαντές / Μόρια / Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Ovileya Myrah

«Για πολύ καιρό ο κόσμος μόνο έπαιρνε από μένα. Τώρα προσπαθώ κι εγώ να κερδίσω πράγματα, να νιώσω ότι έχω μια θέση»: Η διερμηνέας και ακτιβίστρια ανθρωπίνων δικαιωμάτων στους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα και σερβιτόρα στο Shamone είναι η Αθηναία της εβδομάδας. (Προσοχή: Το κείμενο περιλαμβάνει περιγραφές σεξουαλικής κακοποίησης και αυτοτραυματισμού.)
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

σχόλια

20 σχόλια
Δώστε αγάπη στα μωρά όλου του κόσμου είτε αν μοιράζεστε DNA είτε είναι υιοθετημένα είτε είναι του γείτονα,ή τέλος πάντων ότι συμφωνία και αν έχετε κάνει δώστε τους αγάπη και μεγαλώστε τα σωστά, να γίνουν σωστοί άνθρωποι και μην σας νοιάζει τι θα πουν οι γύρω σας. Αγάπη και μην ανησυχείτε οι καινούργιες γενιές έρχονται και έχουν περισσότερο μυαλό και μεγαλύτερη καρδιά!
Δεν καταλαβαίνω την αναταραχή στο θέμα. Κάθε άνθρωπος ανεξαρτήτως σεξουαλικών προτιμήσεων, φύλου, χρώματος, θρησκείας κτλπ κτλπ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ να κάνει οικογένεια και να έχει παιδιά με όποιο τρόπο κρίνει ότι μπορεί να το κάνει. Σε πολιτισμένες και προοδευτικές κοινωνίες εφόσον ο συγκεκριμένος άνθρωπος δεν κρίθεί από τους θεσμούς και νόμους ικανός να αναθρέψει το παιδί του, τότε το αναλαμβάνει η πολιτεία και ο άνθρωπος αυτός διώκεται ποινικά! Πράγμα που τείναι να συμβαίνει και σε πολλές ετεροφυλόφιλες οικογένειες. Η ικανότητα επομένως ανατροφής των παιδιών είναι μάλλον θέμα μόρφωσης, γενικότερης παιδείας και εκπαίδευσης του ανθρώπου και δεν σχετίζεται με το φύλο του ή τις σεξουαλικές του προτιμήσεις. Προσωπικά δίνω βάση στην έννοια του πολίτη και τους νόμους της πολιτείας που υπάρχουν για προστατέψουν τον ίδιο και τα παιδιά του σε κάθε περίπτωση παρά στις σεξουαλικές προτιμήσεις του πρώτου.Εν ολίγοις δεν με ενδιαφέρει τι κάνει ο πολίτης στο κρεβάτι του αρκεί να μπορεί να φέρεται ως πολίτης, ως οντότητα υπεύθυνη απέναντι στην πολιτεία, τους νόμους και τους θεσμούς της (εφόσον επρόκειται για Δημοκρατική κοινωνία) και τους συμπολίτες του. Όλα τα υπόλοιπα είναι κουραφέξαλα!
Νομίζω με πρόλαβε ο Γιώργος Κ. πιο πάνω, αλλά μάλλον ο τίτλος τα παρουσιάζει διαφορετικά τα πράγματα απ' ότι είναι. Εμένα πάντως μου φαίνεται ότι η ιστορία πήγε ως εξής: Μια φορά και ένα καιρό ήταν δυο κορίτσια που ερωτεύτηκαν και αγαπήθηκαν και σε κάποια φάση αποφάσισαν ότι ήταν έτοιμες να μεγαλώσουν ένα παιδί. Το μόνο που τους έλειπε ήταν το σπέρμα. Επίσης, όμως, δεν ήθελαν το παιδάκι να μην γνωρίζει ποιός είναι ο βιολογικός του πατέρας. Και έτσι, βρήκαν τον Τάσο, με τον οποίο συμφώνησαν στα πιο πάνω.
Μου φαίνεται τελικά πως η ειλικρίνεια τρομάζει τον κόσμο....ακόμη και αν το θέμα δεν τον αφορά άμεσαΑν δηλαδή ο εν λόγω κύριος ύστερα απο ένα ξέφρενο βράδυ, μεθυσμένος ή υπο την επήρρεια ναρκωτικών έκανε σέξ με μια άγνωστη και γινόταν πατέρας θα ήταν καλύτερα???πιθανόν δε θα ήθελε το παιδί του και εκέινο θα μεγάλωνε χωρίς πατέρα καθόλου...αυτό φαντάζει ΠΙΟ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ έτσι?????? πιο κοντά στην καθημερινότητα μας???
Και άντε και διαβάσαμε το άρθρο. Και άντε και βγάλαμε την (ομοφοβική) χολή μας. Και μη μου πείτε ότι δεν είναι ομοφοβική, γιατί με τον τρόπο που διατυπώνονται τα διάφορα αρνητικά σχόλια μπορώ εύκολα να φανταστώ πως ότι κι αν έκανε αυτός ή όποιος άλλος ομοφυλόφιλος ΔΕΝ θα το έκανε εξίσου καλά με ένα μη ομοφυλόφιλο. Ούτε την ομελέτα μη σου πω. Εύχομαι να είναι λάθος το συμπέρασμά μου.Ρε παιδι μου..... γιατί δεν το διαβάζουμε και να διατυπώσουμε απλά τις αντιρήσεις μας? γιατί κρίνουμε τόσο πολύ? γιατί γινόμαστε τόσο ξερόλες ενώ δεν είμαστε? οι μη ομοφυλόφιλοι δηλαδή "βγάζουμε" τέλεια παιδιά?Θα συμφωνήσω με όσους αναφέρθηκαν στην αγάπη. Με την αγάπη και την επικοινωνία έρχεται και η κατανόηση. Και τα παιδιά καταλαβαίνουν ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ποιός τους αγαπάει και πόσο τους αγαπάει. Επίσης η ομοφυλοφιλία δεν είναι "κληρονομική". Αυτό για κάποιον που μίλησε για σεξουαλικό προσανατολισμό. Αν ήταν, θα έπρεπε να αναρωτιόμαστε πως προέκυψαν όλοι αυτοί οι (θου, κύριε) gay γύρω μας..... με τέτοιο Ελληνάρα, Αντρακλα Μπαμπά! Η μόνη ένστασή μου είναι η ύπαρξη ενός σωστά στημένου νομοθετικού πλαισίου. Η κοινωνία προσαρμόζεται τελικά σε αυτό. Να αναφέρω ότι όχι πολλά χρόνια πριν η μοιχεία ήταν ποινικό αδίκημα.Αααααα...... και ανοιχτά μυαλά. Θέλουμε δε θέλουμε όλα αυτά συμβαίνουν γύρω μας, καιρός να τα αποδεχτούμε και να τα καλοδεχτούμε. Αλλιώς, θα είμαστε ρατσιστές και θα θυμώνουμε όταν μας το λένε!
@ κώστας σ:όχι μόνο intolerant είσαι αλλά φοβάμαι δε καταλαβαίνεις και τι συζητάμε, όπως πολλοί άλλοι. Η συζήτηση για τη θέση των γκεί κ των στρέιτ στην κοινωνία και την πολιτεία (που είναι και βασικό θέμα της παραπάνω συνέντευξης) το λιγότερο με το οποίο σχετίζεται είναι τι γίνεται στο κρεβάτι του καθένα.
Μπορεί να μην είναι υπέρμαχος της δανεισμένης, επί χρήμασι, μήτρας (aka παρένθετης μητέρας). Πάντως μέγα λάθος έκανε ο μάγκας, κράζουν που κράζουν -ούτως ή άλλως- οι str8, την είπε τώρα και στον Ρικάκο, κράζουν και οι gay. Ντου από παντού ρεεεεε!
Όντως τι σκάλωμα αυτό με τον Ρίκι Μάρτιν; Από τη μια συμφωνώ ότι καλό είναι το παιδί να γνωρίζει και να έχει σχέση με τη μητέρα του αλλά από την άλλη ο Ρίκι φαίνεται ότι είναι full time πατέρας (και άρα πιο κοντά στα σύγχρονα πρότυπα πατέρα)και όχι μπαμπάς του σ.κ. και μάλιστα του κάθε δεύτερου! Περισσότερο γεννήτορας είναι παρά πατέρας. Γονείς του παιδιού είναι οι δύο λεσβίες νομίζω. Βέβαια δεν μου κάνει εντύπωση η συμπεριφορά του και κάποιοι ετερό άνδρες θέλουν ένα παιδί για να υπερηφανεύονται και να παίζουν αλλά να το ξεσκατίζουν άλλες. Πάντως όλοι οι άνθρωποι κάνουν παιδιά για εγωιστικούς λόγους (κάπως έτσι εξασφαλίζεται και η συνέχεια του είδους), η ιδέα ότι θα κάνω παιδί για το παιδί ή για την πατρίδα (:P) απλά είναι ρομαντική και δεν υπάρχει.
Συμφωνώ σε όλα αλλά το να κάνω ένα παιδί για τη πατρίδα έμενα μόνο ρομαντικό δε μου ακούγεται. " Aχ αγάπη μου , έλα να σκαρώσουμε κι εμείς ένα κουτσούβελο να συνεισφέρουμε στο ΑΕΠ, στο δημογραφικό και στο εν δυνάμει αμυντικό μηχανισμό της πατρίδΟΣ μας. Έλα,κι είν' το φεγγάρι ολόγιομο απόψε σου λεω!" ...συγνώμη αλλά κάπως έτσι μου ακούγεται.
Αυτό που χρειάζεται ένα παιδί είναι αγάπη και ανθρώπους που θα το στηρίζουν καθ' όλη την διάρκεια της ζωής του. Και είμαι σίγουρη ότι το συγκεκριμένο κοριτσάκι θα είναι ευτυχισμένο γιατί είναι αποτέλεσμα συνειδητής και ώριμης επιλογής. Δεν προέκυψε από μια "άτυχη στιγμή" και ούτε θα καταλήξει παρατημένο σε κάποιο ορφανοτροφείο. Δεν έχει σημασία η μορφή και η σύσταση της οικογένειας. Κοιτάξτε γύρω πόσοι δυστυχισμένοι άνθρωποι υπάρχουν που προέρχονται από οικογένειες οι οποίες φαινομενικά είχαν όλες τις προϋποθέσεις να ευτυχίσουν. Κάθε παιδί αν κάτσεις και του εξηγήσεις, του μάθεις να αγαπάει και να σέβεται το διαφορετικό, καταλαβαίνει. Και όσο δύσκολο είναι για μερικούς να το καταλάβουν, όχι, το συγκεκριμένο παιδί δεν έχει τίποτα το διαφορετικό από τα άλλα.
"Και είμαι σίγουρη ότι το συγκεκριμένο κοριτσάκι θα είναι ευτυχισμένο γιατί είναι αποτέλεσμα συνειδητής και ώριμης επιλογής"Σοβαρα τωρα, υπαρχει κανεις που πιστευει αυτη την ανοησια; Οτι δηλαδη μπορουμε να θεραπευσουμε καποιον δυστυχισμενο λεγοντας του οτι οι γονεις του περιμεναν πως και πως την γεννηση του; Η μηπως πιστευουμε οτι το γεγονος οτι οι γονεις ηταν ευτυχισμενοι μαζι για καποιους μηνες πριν τη γεννηση σημαινει απαραιτητα οτι το παιδι θα εχει ευτυχισμενη ζωη; Το σεξ και η τεκνοποιηση μας κανει ολους χαζους, μου φαινεται.
Και πως είσαι τόσο σίγουρος ότι το παιδί θα είναι δυστυχισμένο; Προφανώς εννοούσα ότι υπάρχει εκ μέρους των γονιών μπόλικη αγάπη ώστε να μην το αφήσουν να δυστυχήσει.Ναι, μπορεί να είναι μια διαφορετική μορφή οικογένειας, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το παιδί θα δυστυχήσει ή ότι δεν θα μεγαλώσει όπως τα άλλα παιδιά ή ότι δεν θα έχει τις ίδιες ανάγκες με τα άλλα παιδιά. Και αν το παιδί νιώσει έστω ελάχιστα ότι είναι διαφορετικό, δεν θα φταίει ούτε το ίδιο ούτε οι γονείς του. Θα φταίει η κοινωνία μας και οι νοοτροπίες σαν τις δικές σου που μένουν κολλημένες σε αιώνιες νόρμες, φοβούνται να αποδεχτούν το διαφορετικό και το καινούριο. Στο 2013 ζούμε. Πότε θα καταλάβουμε επιτέλους ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν δικαίωμα στην ευτυχία και την αγάπη και ναι, ακόμα και στην δημιουργία οικογένειας;Και για να μην θεωρητικολογούμε, ορίστε και ένα απτό παράδειγμα: http://www.youtube.com/watch?v=yMLZO-sObzQ
Απαντηση στο 21:47Προφανως δεν ειμαι σιγουρος οτι το παιδι θα ειναι δυστυχισμενο! Εκει που διαφωνησα μαζι σου ειναι το δευτερο σκελος της προτασης σου, "γιατι ειναι αποτελεσμα..."Θα ειναι οσο ευτυχισμενο η δυστυχισμενο καθοριζουν τα γονιδια του και η τυχη του και περιπου καθολου δεν θα εξαρταται απο την γονικη συμπεριφορα (φτανει να μην γινεται κακομεταχειρηση). Δεν πιστευω οτι η γονικη συμπεριφορα παιζει ρολο στη διαμορφωση του ατομου, τελικα. Εχω 4 παιδια (12-16 χρονων) και το βλεπω καθημερινα. Αλλα το βασικο στοιχειο ειναι οτι η Judith Harris το εχει αποδειξει. http://judithrichharris.info/tna/edge2006.htmΓιατι λοιπον δεν σταματαμε αυτες τις ανοησιες με τους πανισχυρους γονεις που μπορουν να σωσουν η να καταστρεψουν ενα πλασμα;
Απάντηση στο 12:15Λέτε δηλαδή ότι ο χαρακτήρας κάποιου, η ιδιοσυγκρασία του, το ποιόν του ως άνθρωπος είναι βιολογικά και μοιραία προκαθορισμένα; Συγνώμη, αλλά το βρίσκω ανώριμο και μοιρολατρικό. Το τι θα γίνει ένας άνθρωπος είναι ένα πολύπλοκο κατασκεύασμα που επηρεάζεται από την οικογένεια, το σχολείο, τα ερεθίσματα που λαμβάνει από το κοινωνικό του περίγυρο. Με όλο το σεβασμό, επιτρέψτε μου να διαφωνήσω με την θεωρία της Judith Harris. Προέρχομαι από μία τελείως διαφορετική σχολή. Αν ένα παιδί γίνει οξύθυμο ή ντροπαλό δεν θα είναι επειδή κληρονόμησε τα γονίδια του γονέα, αλλά επειδή αυτοί είναι οι μηχανισμοί που αναπτύσσει προκειμένου να επιβιώσει στο συγκεκριμένο περιβάλλον. Δεν είμαι. Γίνομαι και μαθαίνω.
απαντηση στο 23:22Διαβαστε τα αρθρα εδω, δεν ειναι μονο μια ερευνητρια, ειναι η συναρπαστικη ανακαλυψη των τελευταιων 30 ετων. http://ije.oxfordjournals.org/content/40/3.tocΔεν μιλαμε για βιολογικο προκαθορισμο, υπαρχουν ενα σωρο στοιχεια που επεμβαινουν. Απλως, η γονικη συμπεριφορα (στο βαθμο που ειναι ιδια απο αδερφι σε αδερφι) δεν ειναι ενα απο αυτα τα στοιχεια. Δεν εχει σημασια αν μας αρεσει η οχι η ιδεα. Το αστειο ειναι οτι ουτε οι αριστεροι αγαπαν αυτη την ιδεα (δεν ταιριαζει με το μεγαλο κρατος προνοιας που εχουν συνηθισει να θελουν) ουτε ομως και οι δεξιοι (που εχουν την οικογενεια ιερη). Γι αυτο και δεν εχει μαθευτει απο πολυ κοσμο ακομα.
Δε θα σχολιάσω κάτι από τη συνέντευξη γιατί νιώθω πως δεν είμαι σε θέση, μη γνωρίζοντας τον άνθρωπο και όλη την κατάσταση (λογικά, το ίδιο θα έπρεπε να αισθανθείτε και πολλοί από πάνω μου). Μόνο ένα σχόλιο σε όσους λένε για το πόσο συχνά βλέπει το παιδί μπλα μπλα μπλα: Η περίπτωση ο Τάσος να είναι ουσιαστικά ο ανάδοχος στην οικογένεια 2 λεσβιών, δεν σας πέρασε κάν;
Για να καταλάβω, η συνέντευξη αφορά το κατόρθωμα κάποιου να δώσει το σπέρμα του με τον όρο να βλέπει το παιδί κάθε δεύτερο Σαββατοκύριακο? Μην το πείτε παρά έξω γιατί βλέπω όλοι έτσι να κάνουν! Γλυτώνουν ξενύχτια,κλάματα,αγωνίες και ότι συνεπάγεται το μεγάλωμα ενός παιδιού, έχοντας όμως την περηφάνεια να δηλώνουν γονείς! Το τι κάνει στο κρεββάτι του δεν με αφορα.
Φτάνει όμως με το 'τι κανει στο κρεββατι του δε με αφορά'. Δεν είναι αποδοχή των γκει αυτη η στάση, μη βαυκαλίζεστε. Το τι κάνουν στο κρεβάτι τους οι γκει δε μπορεί να σας αφορά, πρακτικά, πως να το κάνουμε. Εκτός κι αν θέλετε να βραβείο που δε μπουκάρετε σε κρεββατοκάμαρες να τους σταματήσετε. Η αποδοχή, λοιπόν, έχει νόημα στην κοινωνία. Κι επείδη τουλάχιστον στην Ελληνική κοινωνία υπάρχει μακρύς δρόμος προς την απόδοχή, για αυτό έχουμε κι αυτές τις συνεντεύξεις, που αναρωτιέσαι.
κάθε άλλο. θέλουμε να μην επιμένετε να μας λέτε τί κάνετε στο κρεββάτι σας. ούτε με τους φίλους μου πολυσυζητάω τί κάνουν στα κρεββάτια τους με τις δικές τους. θέλω ο κόσμος να είναι λίγο πιό διακριτικός με το κρεββάτι του. είμαι intolerant;
Κώστα Σ, άλλο τι κάνω στο κρεβάτι μου, άλλο να κρύβω με κάθε τρόπο ότι έχω μια gay σχέση. Αυτό είναι το ζητούμενο. Να μην αναγκάζεται ο ομοφυλόφιλος να προβαίνει σε πράξεις και παραλείψεις που έχουν ως στόχο να αποκρύψουν ότι έχει αυτό το σεξουαλικό προσανατολισμό. Από το να πεις σε συναδέλφους πού πήγες διακοπές, ίσως με ποιόν, κλπ μέχρι τα πάντα. Δοκίμασε να σκεφτείς σε πόσες καθημερινές περιστάσεις κοινοποιείς το σεξουαλικό σου προσανατολισμό και θα καταλάβεις.Σημειωτέον ότι ούτε εγώ, ακόμα και με gay φίλους μου, αρέσκομαι να περιγράφω τί κάνω στο κρεβάτι με το φίλο μου, εδώ το "τί κάνω στο κρεβάτι" με την κυριολεκτική έννοια.
Θλιβερο. Να μπορεις να υπερβεις ολες τις ανοησιες που σου εχουν μαθει οι αλλοι για το σεξ και να μην μπορεις να υπερβεις τις ανοησιες περι γονεικοτητας.Μην ανησυχεις, Τασο. Θα φτασετε σε σημειο βρασμου με τις αλλες μαμαδες. Καθε πραμα στο καιρο του. "Σαν γονείς πρέπει να το προετοιμάσουμε από μικρό. Θα του πούμε να μην κοροϊδεύει τα άλλα παιδιά."Εδω γελανε. Ελα, ρε Τασο, σοβαρεψου.
Οπότε μιλάμε για μια νέα μορφή οικογένειας που αποκλείει εξαρχής το ενδεχόμενο οι γονείς να αγαπιούνται.Έχει αποδειχτεί πουθενά οτι οι γκέυ δεν θα έχουν εντάσεις με τους συντρόφους τους ή οτι δεν θα έχουν προβλήματα αλκοολισμού ή οτι δεν θα είναι παιδεραστές? Οι οικογένειες που διάβασα ως αντιπαράδειγμα είναι ελαττωματικές όχι επειδή τα ζευγάρια είναι straight αλλά επειδή οι γονείς είναι προβληματικοί χαρακτήρες οπότε και στους gay μπορούν να εμφανιστούν αυτά τα φαινόμενα.Δεν έχω κανένα πρόβλημα με τους ομοφυλόφυλους,πλάσματα της φύσης είμαστε όλοι οπότε δεν βρίσκω τίποτα το παράξενο,το να προσομοιώνεις όμως μια εικόνα παραδοσιακής οικογένειας στα δικά σου μέτρα για να νιώσεις εσύ καλά είναι ενάντια στη φύση του παιδιού που μπορεί απλά να μην σου μιάζει,του στερείς την δυνατότητα να θέλει να ζήσει όπως η πλειοψηφία γύρω του,εμένα προσωπικά το να είμαι παιδί ενός γκέυ και μίας λεσβίας θα με είχε στιγματίσει στην παιδική και εφηβική μου ηλικία.
Εσένα προσωπικά ως μικροαστός θα σε στιγμάτιζε να χώριζαν οι γονεις σου, να ησουν μισός απο Αφρική, να ήσουν απτην Αλβανία, να ήσουν χοντρός, κοντός και πολλά άλλα... έτσι ειναι η κοινωνία εσάς των Στρέητ! Τόσο γαμάτη που κατηγορείτε οτιδήποτε διαφορετικό συμβαίνει για να νιώθετε εσείς καλά μες στη μιζέρια σας!
θα το ξανασκεφτώ γιατί να νοιώθω τόοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοσο ευτυχισμένα μίζερος;σε ζηλέυω που είσαι τοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοσο λεπτός - ψηλός - ελληνάρας - str8 - όχι αφρικάνος - και πολλά άλλα και πάνω απόλα όχι μίζερος !
Για ποιό λόγο θέλησε να γίνει πατέρας αφού το παιδί του το βλέπει κάθε δεύτερο Σαββατοκύριακο? Άλλο να ξεκινήσεις αλλιώς και να σου προκύψει που και πάλι κάνεις τον αγώνα σου. Νομίζω οτι ο φίλος μας ήθελε απλά να εξασφαλίσει την φυσική του συνέχεια, τίποτα παραπάνω. Το πώς μεγαλώνει το παιδί του ούτε καν το γνωρίζει οπως δεν γνωρίζει και την μάνα του
Πολύ μεγάλο θέμα με πολλά παρακλάδια και περιπλοκότητες, άσχετα από τα νομικά ζητήματα.Σε όποιο περιβάλλον ή συνδυασμό γονέων κι αν μεγαλώνει ένα παιδί υπάρχουν δυσκολίες και προβλήματα. Πέρα από την αγάπη που θεωρώ προϋπόθεση, εξίσου σημαντική είναι η ψυχική ισορροπία του γονέα και η ικανότητά του να διαχειρίζεται τις κρίσεις του παιδιού. Η διαφορετικότα είναι ένα από τα αγκάθια της κοινωνίας μας, είτε αυτό έχει σχέση με σεξουαλικότητα, φυλή, αναπηρία, παχυσαρκία, μυπωπία κλπ. Αν το παιδί δεν μπορεί να αντιμετωπίσει αυτές τις καθημερινές προκλήσεις προφανώς και θα είναι δυστυχισμένο, ακόμη κι αν λαμβάνει απεριόριστη αγάπη στο σπίτι. Δεν μεγαλώνουμε σε γυάλα.Οπότε καταλήγω ότι δεν θεωρώ κριτήριο τη σύνθεση της οικογένειας, αλλά την ποιότητα του κάθε γονέα ξεχωριστά και την αρμονική σχέση όλων των μελών. Φυσικά δεν υπάρχουν ιδανικές καταστάσεις, αλλά πρέπει να προσπαθούμε να γινόμαστε καλύτεροι, ειδικά όταν έχουμε παιδιά!Τέλος, θεωρώ άδικο να φέρουμε ως παράδειγμα κάποιες προβληματικές παραδοσιακές οικογένειες, ώστε να τις συγκρίνουμε με τις νέου τύπου οικογένειες. Καλό είναι να συγκρίνουμε αντίστοιχα πράγματα, αλλιώς δεν βγαίνουν συμπεράσματα.
+1όσον αφορά τα παραδείγματα προβληματικών οικογενειών, επειδή χρησιμοποίησα κι εγώ ένα τέτοιο παραπάνω, νομίζω ότι είναι πολύ χρήσιμα απλώς επειδή αποδεικνύουν το πόσο "μπάζει" ο παραδοσιακός ορισμός του θεσμού.