3 Έλληνες σκηνοθέτες μιλούν για τον Γκοντάρ

3 Έλληνες σκηνοθέτες μιλούν για τον Γκοντάρ Facebook Twitter
0

 

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος παρουσιάζει ένα μεγάλο αναδρομικό αφιέρωμα στον Ζαν-Λυκ Γκοντάρ, στον πιο μοντέρνο σκηνοθέτη που πέρασε ποτέ πίσω από την κάμερα.

Πρόκειται για την τρίτη εκδήλωση που οργανώνει η Ταινιοθήκη της Ελλάδος στo πλαίσιο της πράξης «Η Κινηματογραφοφιλία στη Νέα Εποχή» του ΕΣΠΑ 2007-2013. Σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος και με την υποστήριξη της Πρεσβείας της Ελβετίας.

Στο πλαίσιο του μεγάλου αφιερώματος ΤΩΡΑ ΓΚΟΝΤΑΡ / MAINTENANT GODARD / 5-18/6/2014 ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, τρεις έλληνες σκηνοθέτες βρέθηκαν μπροστά από την κάμερα της Ταινιοθήκης και μίλησαν για τον μεγάλο δημιουργό.

Οι ερωτήσεις που κλήθηκαν να απαντήσουν ήταν έξι:

1) Γιατί είναι σημαντικό το έργο του (μοντερνιστή) Γκοντάρ;
2) Μοιραστείτε μαζί μας μια προσωπική εμπειρία που βιώσατε παρακολουθώντας ταινία του Γκοντάρ.
3) Ποια περίοδος από τη φιλμογραφία του σας εξιτάρει περισσότερο και ποιές είναι οι αγαπημένες σας ταινίες;
4) Ποια στοιχεία του Γκοντάρ λείπουν από τον ελληνικό κινηματογράφο; Πώς επηρεάστηκε ο ελληνικός κινηματογράφος από τον Γκοντάρ;
5) Aπό το παγκόσμιο κινηματογραφικό στερέωμα ποιο δημιουργό θεωρείτε το "σημερινό Γκοντάρ";
6) Αν είχατε σήμερα τη δυνατότητα να ρωτήσετε κάτι τον Γκοντάρ ποιό θα ήταν αυτό;

Η Αντουανέττα Αγγελίδη σπούδασε Αρχιτεκτονική στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Σκηνοθεσία Κινηματογράφου και Μοντάζ στο Institut des Hautes Etudes Cinématographiques στο Παρίσι, και Θεωρία Κινηματογράφου με τον Christian Metz. Έχει σκηνοθετήσει τέσσερις μεγάλου μήκους ταινίες -- Idées Fixes / Dies Irae (1977), Τόπος (1985), Οι Ώρες: Μια Τετράγωνη Ταινία (1995), Κλέφτης ή η Πραγματικότητα (2001).Σήμερα διδάσκει κινηματογράφο στη σχολή Σταυράκου.

Ο Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος γεννήθηκε το 1967. Eργάζεται στην Ελλάδα, ως σκηνοθέτης ενώ παράλληλα διδάσκει υποκριτική στον κινηματογράφο σε διάφορες δραματικές σχολές. Ταινίες του έχουν βραβευτεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Από το 2009 είναι διδάσκων καθηγητής (407/1980), στο Τμήμα Κινηματογράφου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Έχει σκηνοθετήσει μεταξύ άλλων το »Γιο του Φυλακα» (2007) και τον »Μανάβη»(2013).

Ο Νίκος Κορνήλιος γεννήθηκε στην Αθήνα και έζησε στο Παρίσι για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα.Σπούδασε κινηματογράφο κοντά στον Eric Rohmer και έχει σκηνοθετήσει πολλές ταινίες μεταξύ αυτών την »Ισημερία»,»Α-θώο Σώμα»,»Τρίτη» και »11 Συναντήσεις με τον Πατέρα μου.»Παράλληλα ασχολείταο τόσο με το θέατρο όσο και με τη μουσική.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το μεγάλο αφιέρωμα στον Γάλλο δημιουργό εδώ

Οθόνες
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ινδία, Νεπάλ, Μπουτάν: Καταγράφοντας τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, την τεχνητή νοημοσύνη και όσα πρεσβεύει η «γκουρού» Βαντάνα Σίβα

Οθόνες / Δύο Έλληνες κινηματογραφιστές ψάχνουν στην Ινδία μια απάντηση για το μέλλον του πλανήτη

Ο Χρόνης Πεχλιβανίδης και η Μαρία Γιαννούλη ξεκίνησαν μια έρευνα σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη και την «έξυπνη γεωργία», ταξίδεψαν σε Ινδία, Νεπάλ και Μπουτάν και συζήτησαν με τη διάσημη περιβαλλοντική ακτιβίστρια, Βαντάνα Σίβα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Οθόνες / Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Η ωραιότερη θερινή κινηματογραφική αίθουσα-ταράτσα της Πλάκας είναι έτοιμη να υποδεχθεί το κοινό έπειτα από τέσσερα χρόνια απουσίας υπό τη νέα διαχείριση του Cinobo με ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα προβολών για όλο το καλοκαίρι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Οθόνες / Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Όταν μια μέρα συναντήθηκαν τυχαία στον δρόμο, ο Παπατάκης ήταν νηστικός δύο ημέρες. Ο Ζενέ έβγαλε από το πορτοφόλι του και του έδειξε, με περιφρόνηση, μια δεσμίδα χαρτονομισμάτων. Ο Παπατάκης θέλησε να του ρίξει μια γροθιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ