«Δεν υπάρχει καμιά τραγωδία για μένα»: η Σέλμα Μπλερ για τη ζωή με σκλήρυνση κατά πλάκας

«Δεν υπάρχει καμιά τραγωδία για μένα»: η Σέλμα Μπλερ για τη ζωή με σκλήρυνση κατά πλάκας Facebook Twitter
Κάποιες μέρες είναι πολύ δύσκολες. Η Σέλμα Μπλερ όμως μπορεί να δει και την θετική πλευρά: «Έχω κατακτήσει πλέον μια ταπεινοφροσύνη πια και μια χαρά, έστω και καταβεβλημένη χαρά».
0

Στα μέσα του περασμένου Οκτωβρίου, η 46χρονη ηθοποιός αποκάλυψε μέσω του λογαριασμού της στο Instagram ότι πάσχει από σκλήρυνση κατά πλάκας. «Η μνήμη μου είναι θολή και η αριστερή μου πλευρά ζητά οδηγίες από ένα σπασμένο GPS» είχε γράψει περιγράφοντας την κατάστασή της. «Θέλω να παίξω ξανά με το γιο μου, θέλω να περπατήσω στο δρόμο».

Μερικούς μήνες αργότερα, κατάφερε να συγκινήσει και πάλι το κοινό, με την αγέρωχη εμφάνισή της με μπαστούνι στο πάρτι του Vanity Fair μετά τα Όσκαρ. Λίγες μέρες πριν, είχε μιλήσει και φωτογραφηθεί για το περιοδικό.


«Ο σκοπός εκείνης της ανάρτησης δεν ήταν να κάνω κάποια βαρυσήμαντη ανακοίνωση μιας δραματικής διάγνωσης» λέει σήμερα. Ειλικρινά – αφελώς ίσως – δεν μου είχε περάσει από το μυαλό ότι θα το τσιμπούσαν αμέσως τα ειδησεογραφικά μέσα. «Ξαφνικά, μετά απ' αυτό επανασυνδέθηκα με πολλά άτομα που νόμιζαν ότι θα τα τινάξω σύντομα», λέει με έντονη δόση μαύρου χιούμορ.

«Δεν υπάρχει καμιά τραγωδία για μένα»: η Σέλμα Μπλερ για τη ζωή με σκλήρυνση κατά πλάκας Facebook Twitter
Με τον επτάχρονο γιο της, Άρθουρ

Από τότε έχει περάσει έναν Γολγοθά. Η κακή αντίδραση του οργανισμού της σε θεραπεία υψηλών δόσεων γλυκοκορτικοειδών , της έχει αφήσει έντονα κινητικά προβλήματα αναγκάζοντάς τη να χρησιμοποιεί μπαστούνι, ενώ πλέον μιλά με ένα τρέμουλο στη φωνή που θυμίζει «την Κάθριν Χέμπορν στη 'Χρυσή Λίμνη'», όπως λέει η ίδια χαριτολογώντας.

Η όρασή της επίσης έχει περιοριστεί ενώ το να ντυθεί «είναι ένας εφιάλτης». Το σώμα της αναδύει περίεργους ήχους – γογγυσμούς, κραυγές. Επειδή δεν μπορεί να σηκώσει τα χέρια της για να χτενιστεί, υιοθέτησε πρόσφατα ένα κοντοκουρεμένο "bob" στυλ με ξανθό βάψιμο.

Μοιάζει και ακούγεται πια τόσο διαφορετική ώστε ο επτάχρονος γιος της, ο Άρθουρ, κουλουριάζεται διαρκώς πλάι της. «Θέλει να βρίσκεται πιο κοντά στο σώμα μου, και καταλαβαίνω ότι θέλει επίσης να σιγουρευτεί ότι είμαι ακόμα το ίδιο άτομο. Κάναμε τόσα αθλητικά πράγματα μαζί. Τώρα σωριάζομαι διαρκώς μπροστά του».

«Δεν υπάρχει καμιά τραγωδία για μένα»: η Σέλμα Μπλερ για τη ζωή με σκλήρυνση κατά πλάκας Facebook Twitter
«Όταν διαβάζω σχόλια στο Instagram από ανθρώπους που υποφέρουν από σκλήρυνση κατά πλάκας ή από κάποια άλλη εκφυλιστική ασθένεια, σκέφτομαι πόσο μεγάλη ανάγκη υπάρχει για καταγραφή της πορείας της νόσου από κάποιον αναγνωρίσιμο στο κοινό»

Κάποιες μέρες είναι πολύ δύσκολες. Η Σέλμα Μπλερ όμως μπορεί να δει και την θετική πλευρά: «Έχω κατακτήσει πλέον μια ταπεινοφροσύνη πια και μια χαρά, έστω και καταβεβλημένη χαρά».

Δηλώνει επίσης ότι τα κίνητρά της για την πλήρη δημοσιοποίηση της κατάστασής της είναι πολλαπλά. Καταρχάς, θέλει να εμποδίσει άλλες γυναίκες να κάνουν τα ίδια λάθη που έκανε εκείνη σχετικά με την θεραπευτική αγωγή. «Με τον προηγούμενο γιατρό, παρίστανα τη γενναία, επειδή ήταν άντρας. Το παίρναμε στην πλάκα. Ήθελα να πιστεύει ότι πάω καλά, παρότι του έλεγα εν τέλει ότι 'έχω φτάσει στα όρια της κόπωσης, δεν μπορώ να κρατηθώ ξύπνια'. Μακάρι να με είχε πάρει σοβαρά. Έχω νιώσει πολλή ντροπή στη ζωή μου παλιότερα λόγω της ανώριμης συμπεριφοράς μου και της εξάρτησής μου από το αλκοόλ, ώστε ως μητέρα ήθελα να αποδείξω ότι είμαι γενναία και δυνατή. Λάθος».

«Δεν υπάρχει καμιά τραγωδία για μένα»: η Σέλμα Μπλερ για τη ζωή με σκλήρυνση κατά πλάκας Facebook Twitter
«Η μνήμη μου είναι θολή και η αριστερή μου πλευρά ζητά οδηγίες από ένα σπασμένο GPS» είχε γράψει περιγράφοντας την κατάστασή της.

Η Σέλμα Μπλερ, η οποία βρέθηκε στο εξώφυλλο του Time ως «πρόσωπο της χρονιάς του 2017» μαζί με τις υπόλοιπες ηθοποιούς του Χόλιγουντ που κατήγγειλαν σεξουαλική κακοποίηση (στην περίπτωσή της εναντίον του σκηνοθέτη Τζέιμς Τόμπακ) σπάζοντας τη σιωπή για το ζήτημα, λέει ότι δεν περίμενε ότι η ειλικρίνειά της για την ανίατη πάθησή της θα συναντούσε τέτοια ανταπόκριση:

«Όταν διαβάζω σχόλια στο Instagram από ανθρώπους που υποφέρουν από σκλήρυνση κατά πλάκας ή από κάποια άλλη εκφυλιστική ασθένεια, σκέφτομαι πόσο μεγάλη ανάγκη υπάρχει για καταγραφή της πορείας της νόσου από κάποιον αναγνωρίσιμο στο κοινό».

«Δεν υπάρχει καμιά τραγωδία για μένα»: η Σέλμα Μπλερ για τη ζωή με σκλήρυνση κατά πλάκας Facebook Twitter
Με νοιάζουν αυτοί οι άνθρωποι, πραγματικά. Μια ηθοποιός που θαυμάζω είχε πει πρόσφατα ότι το Instagram θα μπορούσε να έχει εξελιχθεί σε ένα μεγάλο πείραμα για την ανθρώπινη κατάσταση, αντ' αυτού όμως είναι ένας τεράστιος επιμελημένος ναρκισσισμός

Καθώς δυσκολεύεται να κοιμηθεί τελευταία, προσπαθεί να απαντήσει σε όσο πιο πολλούς μπορεί από τους ανθρώπους που σχολιάζουν τις αναρτήσεις της. «Με νοιάζουν αυτοί οι άνθρωποι, πραγματικά. Μια ηθοποιός που θαυμάζω είχε πει πρόσφατα ότι το Instagram θα μπορούσε να έχει εξελιχθεί σε ένα μεγάλο πείραμα για την ανθρώπινη κατάσταση, αντ' αυτού όμως είναι ένας τεράστιος επιμελημένος ναρκισσισμός. Εντάξει, σίγουρα υπάρχει κι αυτό, για μένα όμως η εμπειρία μοιάζει πραγματικά με μια εξερεύνηση της ανθρώπινης κατάστασης».

«Δεν υπάρχει καμιά τραγωδία για μένα»: η Σέλμα Μπλερ για τη ζωή με σκλήρυνση κατά πλάκας Facebook Twitter
Η εμφάνισή της με μπαστούνι στο πάρτι του Vanity Fair την περασμένη Κυραική μετά τα Όσκαρ

«Δεν υπάρχει καμιά τραγωδία για μένα» καταλήγει στη συνέντευξή της στο Vanity Fair. «Είμαι καλά και αν μπορέσω να βοηθήσω κάποιον που υποφέρει από τέτοια ασθένεια να νιώσει πιο άνετα στο πετσί του, έχω καταφέρει περισσότερα από οτιδήποτε άλλο έχω κάνει στη ζωή μου».

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λάνθιμος, Furiosa και Γιάννης Σπανός στους κινηματογράφους από αύριο

Πολιτισμός / Λάνθιμος, Furiosa και Γιάννης Σπανός στους κινηματογράφους από αύριο

Η προκλητική ανθολογία του Γιώργου Λάνθιμου, η νέα συμφωνία δράσης του Τζορτζ Μίλερ, μια έκπληξη από τη Γαλλία και ένα ωραιότατο ντοκιμαντέρ για τον Γιάννη Σπανό στο κινηματογραφικό πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Λώξη»: Μια ιστορία συμπερίληψης

Ζούμε, ρε! / «Λώξη»: Μια ιστορία συμπερίληψης

Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τους Δημήτρη Ζάχο και Θανάση Καφετζη, τους δύο δημιουργούς του ντοκιμαντέρ «Λώξη» ενώ ο συγγραφέας Θανάσης Τριαρίδης μοιράζεται την εμπειρία του από τη θεατρική ομάδα «Εν δυνάμει», μέλος της οποίας είναι και η Λωξάνδρα.
THE LIFO TEAM
Marcello Mio

Ανταπόκριση / Marcello mio: Η πιο meta ταινία του φετινού Φεστιβάλ Καννών

Διανύοντας τη δική της πορεία κάτω από τη σκιά της μητέρας της, Κατρίν Ντενέβ, και το φάντασμα του εξίσου διάσημου πατέρα της, η Κιάρα αποφασίζει να υποδυθεί τον Μαστρογιάνι και να βγει μόνη της στη σέντρα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
L'Amour Ouf

Ανταπόκριση / L'amour Ouf: Μία από τις χειρότερες ταινίες που έχουμε δει ποτέ στο διαγωνιστικό των Καννών

Αν την ταινία την είχε σκηνοθετήσει οποιοσδήποτε Αμερικανός και όχι ο Γάλλος Ζιλ Λελούς, όχι μόνο στις Κάννες δεν θα είχε ταξιδέψει αλλά δεν θα την είχε δει κανείς μας πουθενά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Parthenope

Ανταπόκριση / Parthenope: Η υπερβολή δεν είναι ποτέ αρκετή για τον Σορεντίνο

Στο πρόσωπο της grande bellezza που ανακάλυψε, της αποθεωτικά φωτογενούς 27χρονης Τσελέστε Ντάλα Πόρτα, ο Ιταλός δημιουργός συγκεντρώνει τα αντιφατικά του αισθήματα για τη γειτονιά της μνήμης του, τη Νάπολη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τζία Ζάνγκε, ο εθνολόγος της κινεζικής συνείδησης

Ανταπόκριση / Τζία Ζάνγκε, ο Κινέζος εθνολόγος του σινεμά

Με το «Caught by the Tides», ο κορυφαίος σκηνοθέτης της Κίνας καταγράφει τις συντριπτικές αλλαγές στη χώρα μέσα από τον ποιητικό φακό του. Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος τον συνάντησε στις Κάννες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Γιατί δεν μου άρεσε το «Megalopolis» του Κόπολα»

The Review / «Γιατί δεν μου άρεσε το Megalopolis του Κόπολα»

Πόσα λεπτά χειροκροτούσαν όρθιοι οι θεατές και γιατί δεν έχει απολύτως καμία σημασία; Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Τάσος Μελεμενίδης συζητούν για τη φιλόδοξη νέα ταινία του Φράνσις Φορντ Κόπολα που έκανε την πρεμιέρα της στις Κάννες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ