Η Chantal Akerman νεκρή στα 65 της

Η Chantal Akerman νεκρή στα 65 της Facebook Twitter
0
Η Chantal Akerman νεκρή στα 65 της Facebook Twitter

H Chantal Akerman, μία από τις κορυφαίες μορφές του ευρωπαϊκού πειραματικού σινεμά και από τις βασικές επιρροές σκηνοθετών όπως ο Gus van Sant, ο Todd Haynes και ο Michael Haneke, πέθανε στα 65 της.

Ο ξαφνικός και απροσδόκητος θάνατός της ήρθε ένα μήνα μετά το φεστιβάλ του Λοκάρνο όπου συμμετείχε με την τελευταία της ταινία No Home Movie, μια σπουδή σε βίντεο για τη μητέρα της Ναταλία που επιβίωσε στο Άουσβιτς και πέθανε το 2014. Οι ανησυχίες της μητέρας της ήταν ένα από τα βασικά ενδιαφέροντά της στη δουλειά της για πολλά χρόνια.

Το No Home Movie πήρε πολύ κακές κριτικές στη δημοσιογραφική προβολή και αυτή η υποδοχή των μέσων έπαιξε σίγουρα κάποιο ρόλο στον πρόωρο χαμό της. Η New York Times αναφέρει ότι οι φίλοι της ανησυχούσαν για την αντίδραση που μπορεί να είχε επειδή η Akerman υπέφερε από κρίσεις μανιοκατάθλιψης.

Η Chantal Akerman νεκρή στα 65 της Facebook Twitter

Τον θάνατό της επιβεβαίωσαν σήμερα Τρίτη η αδερφή της Sylviane Akerman και ο Nicola Mazzanti, διευθυντής του βέλγικου κινηματογραφικού αρχείου. Η Le Monde ανέφερε ότι ο θάνατός της ήταν αυτοκτονία.

Η Chantal Akerman είχε γεννηθεί στις 6 Ιουνίου του 1950 και είναι η σκηνοθέτης μιας από τις πιο τις πιο σημαντικές πειραματικές ταινίες της δεκαετίας του ’70, το Jeanne Dielman, 23 quai du Commerce, 1080 Bruxelles, το πρώτο αριστούργημα στην ιστορία του φεμινιστικού σινεμά κατά τη New York Times. Η ταινία που την καθιέρωσε και έγινε το μεγαλύτερο έργο της ζωής της παρουσιάζει την καθημερινότητα μιας γυναίκας σε πραγματικό χρόνο. Η μεσήλικη χήρα ζει με τον έφηβο γιο της σε ένα μικρό διαμέρισμα των Βρυξελλών και εκδίδεται περιστασιακά σε ηλικιωμένους.  Το ψυχρό, αυστηρό στυλ της και η αποστασιοποιημένη ματιά πίσω από την κάμερα έγινε η βασική επιρροή σε ένα σωρό Ευρωπαίους σκηνοθέτες και δημιούργησε σχολή.

Ήταν η κόρη μιας Εβραϊκής οικογένειας Πολωνικής καταγωγής. Ο παππούς και η γιαγιά της από την πλευρά της μητέρας της είχαν σταλεί στο Άουσβιτς μαζί με τα παιδιά τους και μόνο η μητέρα της επιβίωσε. Στα 15 της είδε το Pierrot le fou του Γκοντάρ και το ίδιο βράδυ αποφάσισε να φτιάχνει ταινίες.  Άλλες γνωστές ταινίες της ήταν το A Couch in New York (1996) και το The Captive (2000).

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KINDS OF KINDNESS

Ανταπόκριση / «Ιστορίες Καλοσύνης»: Το σινεμά του Λάνθιμου είναι πλέον ένα είδος από μόνο του

Τρεις ιστορίες που στάζουν καλοσυνάτο φαρμάκι η μία στην άλλη και παρακολουθούν στενά, δαιμονικά και κοενικά την ανθρώπινη ανάγκη για τυραννικό έλεγχο και επώδυνη αλληλεξάρτηση. Pure Lanthimos, wicked fun.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Megalopolis

Ανταπόκριση / Megalopolis: Ο Κόπολα μετέτρεψε τη Νέα Υόρκη του 21ου αιώνα σε αρχαία Ρώμη

Η ελληνορωμαϊκή προειδοποίηση του Φράνσις Φορντ Κόπολα για τη σύγχρονη διαφθορά των αξιών εξάπτει το ενδιαφέρον, αλλά συντρίβεται από το ντελιριακό και ειλικρινές άγχος του να χωρέσει τα πάντα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Pulp Fiction: Οι Κάννες, το mega-σκάνδαλο που βράζει και η υπέροχη Μέριλ Στριπ

Pulp Fiction / Οι Κάννες, το mega-σκάνδαλο που βράζει και η υπέροχη Μέριλ Στριπ

Στις υπεραστυνομευόμενες Κάννες ένα τσουνάμι αποκαλύψεων σκιάζει το κλίμα που ο διευθυντής, Τιερί Φρεμό, επιθυμεί διακαώς να διαφυλάξει σε κινηματογραφικό πλαίσιο, ενώ στην τελετή έναρξης πρυτάνευσε η οσκαρική λογική. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
‘Spacey Unmasked’: Δεν έχει τέλος το κατηγορητήριο εναντίον του Κέβιν Σπέισι

Οθόνες / Spacey Unmasked: Δεν έχει τέλος το κατηγορητήριο εναντίον του Κέβιν Σπέισι

Νέες καταγγελίες για σεξουαλικές επιθέσεις στο αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ για τον Κέβιν Σπέισι, με τον αδελφό του ηθοποιού να δηλώνει ότι ο πατέρας τους ήταν ένας αρνητής του Ολοκαυτώματος που διοργάνωνε ναζιστικές συναντήσεις στο σπίτι τους.
THE LIFO TEAM
Ρότζερ Κόρμαν (1926-2024)

Απώλειες / Ρότζερ Κόρμαν (1926-2024): Ο βασιλιάς των b-movies και του απενοχοποιημένου exploitation

Κόπολα, Σκορσέζε, Νίκολσον, Μπογκντάνοβιτς, Χάουαρντ, Κάμερον αλλά και όλο το ανεξάρτητο αμερικανικό σινεμά έχουν λόγο ύπάρξης χάρη στον Αμερικανό σκηνοθέτη που πέθανε πριν από λίγες μέρες στα 98 του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ινδία, Νεπάλ, Μπουτάν: Καταγράφοντας τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, την τεχνητή νοημοσύνη και όσα πρεσβεύει η «γκουρού» Βαντάνα Σίβα

Οθόνες / Δύο Έλληνες κινηματογραφιστές ψάχνουν στην Ινδία μια απάντηση για το μέλλον του πλανήτη

Ο Χρόνης Πεχλιβανίδης και η Μαρία Γιαννούλη ξεκίνησαν μια έρευνα σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη και την «έξυπνη γεωργία», ταξίδεψαν σε Ινδία, Νεπάλ και Μπουτάν και συζήτησαν με τη διάσημη περιβαλλοντική ακτιβίστρια, Βαντάνα Σίβα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Οθόνες / Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Η ωραιότερη θερινή κινηματογραφική αίθουσα-ταράτσα της Πλάκας είναι έτοιμη να υποδεχθεί το κοινό έπειτα από τέσσερα χρόνια απουσίας υπό τη νέα διαχείριση του Cinobo με ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα προβολών για όλο το καλοκαίρι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Οθόνες / Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Όταν μια μέρα συναντήθηκαν τυχαία στον δρόμο, ο Παπατάκης ήταν νηστικός δύο ημέρες. Ο Ζενέ έβγαλε από το πορτοφόλι του και του έδειξε, με περιφρόνηση, μια δεσμίδα χαρτονομισμάτων. Ο Παπατάκης θέλησε να του ρίξει μια γροθιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ