Άνοιξε ξανά το Μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι

Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
0

Το Μουσείο Τέχνης του Ντένβερ βρίσκεται στην καρδιά της πόλης, σε μια περιοχή γνωστή ως Χρυσό Τρίγωνο. Αφού παρέμεινε μερικώς κλειστό για χρόνια, άνοιξε ξανά πλήρως για το κοινό στα τέλη Οκτωβρίου με προσθήκες και επεκτάσεις στην αρχική δομή που σχεδίασε ο διάσημος Ιταλός αρχιτέκτονας Τζίο Πόντε το 1971.

Οι τροποποιήσεις που έγιναν περιλαμβάνουν ένα νέο κέντρο υποδοχής, εξωτερικούς χώρους και αναδιαμορφωμένες γκαλερί, μαζί με επιπλέον χώρο για εκπαιδευτικές δραστηριότητες, εκδηλώσεις και φαγητό.

Το Μουσείο Τέχνης αποκάλυψε το σχέδιο ανακαίνισης και επέκτασης το 2016. Το αρχικό μουσείο, ένας επταώροφος, ασύμμετρος πύργος ντυμένος με περισσότερα από ένα εκατομμύριο αστραφτερά πλακάκια, έχει 24 διαφορετικές πλευρές, εμφάνιση «κάστρου» και είναι εδώ και πολύ καιρό ένα εμβληματικό χαρακτηριστικό της πόλης.

Το κτίριο, ένα από τα πρώτα πολυώροφα μουσεία τέχνης, είναι το μόνο ολοκληρωμένο κτίριο του Πόντι στη Βόρεια Αμερική. Ο αρχιτέκτονας –γνωστός για έργα όπως ο Πύργος Pirelli του 1958 στο Μιλάνο, και μια σειρά από έπιπλα, είδη οικιακής χρήσης και αντικείμενα τέχνης– πέθανε το 1979 σε ηλικία 87 ετών.

Στο εσωτερικό, το νέο κέντρο φιλοξενεί υπηρεσίες επισκεπτών, ένα εξαιρετικό εστιατόριο, ένα χαλαρό καφέ, χώρο εκπαίδευσης και εκδηλώσεων και εργαστήριο συντήρησης. Επιπλέον, μια γκαλερί αφιερωμένη στη δυτικοαμερικανική τέχνη στον έβδομο όροφο έχει επεκταθεί κατά 9836 τετραγωνικά μέτρα. Επίσης, στο έβδομο επίπεδο βρίσκονται δύο νέα αίθρια, όπου οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν τη θέα στην πόλη και στα Βραχώδη Όρη.

Δίπλα στο μουσείο βρίσκεται ένα άλλο αξιοσημείωτο έργο αρχιτεκτονικής: η μεταμοντέρνου τύπου Κεντρική Δημόσια Βιβλιοθήκη του Ντένβερ, η οποία δημιουργήθηκε σε μεγάλο βαθμό από τον Μάικλ Γκρέιβς.

Το κτίριο υψώνεται σε δύο επίπεδα και έχει συνολική επιφάνεια 4.645 τετραγωνικά μέτρα. Το σχήμα του ήταν εμπνευσμένο από ένα ελλειπτικό αμφιθέατρο που ο Πόντι αρχικά προόριζε για το μουσείο.

Το επάνω επίπεδο είναι επενδυμένο με κυρτά γυάλινα πάνελ και η ομάδα αρχιτεκτόνων περιέγραψε τη γυάλινη πρόσοψη ως «ένα άνευ προηγουμένου κατόρθωμα της μηχανικής και το πρώτο κτίριο που χρησιμοποίησε κυρτά γυάλινα πάνελ με αυτόν τον τρόπο».

Στο εσωτερικό, το νέο κέντρο φιλοξενεί υπηρεσίες επισκεπτών, ένα εξαιρετικό εστιατόριο, ένα χαλαρό καφέ, χώρο εκπαίδευσης και εκδηλώσεων και εργαστήριο συντήρησης. Επιπλέον, μια γκαλερί αφιερωμένη στη δυτικοαμερικανική τέχνη στον έβδομο όροφο έχει επεκταθεί κατά 9836 τετραγωνικά μέτρα. Επίσης, στο έβδομο επίπεδο βρίσκονται δύο νέα αίθρια, όπου οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν τη θέα στην πόλη και στα Βραχώδη Όρη.

Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
Το αρχικό μουσείο, ένας επταώροφος, ασύμμετρος πύργος ντυμένος με περισσότερα από ένα εκατομμύριο αστραφτερά πλακάκια, έχει 24 διαφορετικές πλευρές και εμφάνιση «κάστρου». Φωτο: James Florio | OMA

Στις προσόψεις του πύργου Πόντι, η ομάδα αντικατέστησε πολλά από τα αυθεντικά πλακάκια με αντίγραφα και εγκατέστησε ενεργειακά αποδοτικά παράθυρα.

Το γραφείο της αρχιτεκτονικής εταιρείας OMA της Νέας Υόρκης έχει σχεδιάσει τις αίθουσες και ένα στούντιο μέσα στο Μουσείο Τέχνης του Ντένβερ.

Οι τρεις χώροι της OMA περιλαμβάνουν το Design Gallery, το Mezzanine Gallery και το Design Studio – όλοι ξεχωριστοί αλλά διασυνδεδεμένοι. «Ήταν μια συναρπαστική άσκηση η σχεδίαση μέσα στο ιστορικό κτίριο του Τζίο Πόντι, αντλώντας έμπνευση από το εκτεταμένο, πολύπλευρο έργο του», δήλωσε ο συνεργάτης του OMA Shohei Shigematsu.

Για την εναρκτήρια έκθεση, με τίτλο «By Design: Stories and Ideas Behind Objects», οι προθήκες δημιουργούνται από σπονδυλωτές, ευέλικτες πλατφόρμες τις οποίες ο επισκέπτης μπορείς να δει από διαφορετικές οπτικές γωνίες.

Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
Το κτίριο, ένα από τα πρώτα πολυώροφα μουσεία τέχνης, είναι το μόνο ολοκληρωμένο κτίριο του Πόντι στη Βόρεια Αμερική. Φωτο: James Florio | OMA

Κατασκευασμένες από διάφορα υλικά, όπως το κόντρα πλακέ και η ρητίνη μεταξύ άλλων, είναι ευθυγραμμισμένες, αλλά μπορούν να αναδιαταχθούν για μελλοντικές εκθέσεις.

Μέρος της εύστοχης επιλογής να παρουσιαστεί μια ρετροσπεκτίβα της δουλειάς του Τζίο Πόντι σε χρόνο που θα συμπίπτει με την επαναλειτουργία του μουσείου, είναι και οι προθήκες, οι πλατφόρμες και οι πινακίδες της γκαλερί, που μιμούνται τους μετατοπισμένους όγκους στο έργο του φημισμένου αρχιτέκτονα.

«Οι τρεις χώροι προτείνουν νέους τρόπους θέασης καθώς και αλληλεπίδρασης με αντικείμενα και υλικά – παρουσιάζουν διαφορετικές χωρικές και προγραμματικές ταυτότητες», είπε ο Shigematsu, «αλλά λειτουργούν συλλογικά ως πλατφόρμα για τη μετατόπιση του διαλόγου πέρα ​​από την απλή κατανάλωση του design, ενσωματώνοντας κίνηση, παράξενες προοπτικές και οικειότητα».

Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
Φωτο: James Florio | OMA
Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
Φωτο: James Florio | OMA
Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
Φωτο: James Florio | OMA
Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
Φωτο: James Florio | OMA
Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
Φωτο: James Florio | OMA
Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
Φωτο: James Florio | OMA
Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
Φωτο: James Florio | OMA
Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
Φωτο: James Florio | OMA
Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
Φωτο: James Florio | OMA
Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
Φωτο: James Florio | OMA
Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
Φωτο: James Florio | OMA
Το εμβληματικό μουσείο του Ντένβερ, ένας πύργος από πλακάκια με την υπογραφή του Τζίο Πόντι και εσωτερικό του Ρεμ Κούλχαας Facebook Twitter
Φωτο: James Florio | OMA
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

KaDeWe: Ο Ρεμ Κούλχαας αλλάζει το εσωτερικό ενός ιστορικού πολυκαταστήματος στην καρδιά του Βερολίνου

Design / KaDeWe: Ο Ρεμ Κούλχαας αλλάζει το εσωτερικό ενός ιστορικού πολυκαταστήματος στην καρδιά του Βερολίνου

Η πρόταση του Κούλχαας ήταν να χωριστεί ο χώρος σε τέσσερα μεγάλα τετράγωνα, το καθένα με διαφορετικές αρχιτεκτονικές και εμπορικές ιδιότητες, που απευθύνονται σε διαφορετικά κοινά: κλασικό, πειραματικό, νέο, γενικό.
THE LIFO TEAM
Ένα μουσείο - κόσμημα που υμνεί τα έργα της χειροτεχνίας και είναι το μοναδικό στον κόσμο

Design / Ένα μουσείο-κόσμημα στη Φλόριντα υμνεί τα έργα της χειροτεχνίας

Με την υπογραφή του Κουβανοαμερικανού αρχιτέκτονα Αλμπέρτο Αλφόνσο, το μουσείο είναι το πρώτο αφιερωμένο στο βρετανικό κίνημα διακοσμητικών και καλών τεχνών που άνθισε σε όλη την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ού αιώνα.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ίμπιζα- Κάιρο- Σενζέν: Το ελληνικό γραφείο Minas Kosmidis Architects εξασκεί το εκλεκτικό του ύφος σε τρεις πόλεις-σταθμούς

ADM 2024: The New Vision / Ίμπιζα- Κάιρο- Σενζέν: Το ελληνικό γραφείο Minas Kosmidis Architects εξασκεί το εκλεκτικό του ύφος σε τρεις πόλεις-σταθμούς

Με έργα σε απροσδόκητα μέρη του πλανήτη, οι Minas Kosmidis Architects δημιουργούν, με επίκεντρο τις καθαρές γραμμές, τις εκάστοτε πολιτιστικές επιρροές και τα εκλεκτικά στοιχεία, με στόχο μια πολυαισθητηριακή εμπειρία κατοίκησης.
ΑΠΟ ΤΗ ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Εξερευνώντας τα όρια του χώρου: Το όραμα του γραφείου PETRĀS architecture για το μέλλον της αρχιτεκτονικής

ADM 2024: The New Vision / Εξερευνώντας τα όρια του χώρου: Το όραμα του γραφείου PETRĀS architecture για το μέλλον της αρχιτεκτονικής

Ο Τσαμπίκος Πετράς διερευνά την εξέλιξη της αρχιτεκτονικής στο πλαίσιο των σύγχρονων αλλαγών, αναζητώντας, μέσω της δημιουργικής προσέγγισης του γραφείου PETRĀS architecture, νέους τρόπους σύνδεσης των έργων με τον χρήστη, την ύλη και το νόημα.
ΑΠΟ ΤΗ ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Αρχιτεκτονική και healthy living: Η ISOMAT δεσμεύεται στη βιώσιμη ανάπτυξη

ADM 2024: The New Vision / Αρχιτεκτονική και healthy living: Η ISOMAT δεσμεύεται στη βιώσιμη ανάπτυξη

Από την ανακαίνιση του Hilton Athens μέχρι το πρώτο ολοκληρωμένο κτίριο του Ελληνικού, τα καινοτόμα προϊόντα της ISOMAT ενισχύουν τα κορυφαία αρχιτεκτονικά έργα με λύσεις που υποστηρίζουν τις πιστοποιήσεις LEED, BREEAM και WELL.
THE LIFO TEAM
Στέλλα Πιερή: «Η αρχιτεκτονική της αειφορίας αναζωογονεί περιβάλλον και συναίσθημα»

ADM 2024: The New Vision / Στέλλα Πιερή: «Η αρχιτεκτονική της αειφορίας αναζωογονεί περιβάλλον και συναίσθημα»

Σε μια εποχή αυξανόμενων περιβαλλοντικών προκλήσεων, το αρχιτεκτονικό γραφείο Pieris.Architects αποδεικνύει ότι το κτίριο του αύριο μπορεί να είναι φιλικό προς το περιβάλλον και την κοινωνία, συνδυάζοντας τη βιωσιμότητα με την αισθητική και την ανθρώπινη ευεξία.
ΑΠΟ ΤΗ ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Votanikos Business Park: Η Dimand μεταμορφώνει τις πρώην εγκαταστάσεις της Αθηναϊκής Χαρτοποιίας

ADM 2024: The New Vision / Votanikos Business Park: Η Dimand μεταμορφώνει τις πρώην εγκαταστάσεις της Αθηναϊκής Χαρτοποιίας

Tο όραμα της Dimand, που μέχρι σήμερα μεταφράζεται σε ένα χαρτοφυλάκιο γεμάτο καινοτόμα large-scale projects, εμπλουτίζεται με έναν κόμβο επιχειρηματικής δραστηριότητας που συνδυάζει χώρους πρασίνου και σύγχρονες υποδομές για τους κατοίκους και τους επισκέπτες του Βοτανικού.
ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
Ρένα Σακελλαρίδου: «Θέλω η αρχιτεκτονική να έχει βάθος, σύνθεση, δομή»

ADM 2024: The New Vision / Ρένα Σακελλαρίδου: «Θέλω η αρχιτεκτονική να έχει βάθος, σύνθεση, δομή»

Η επικεφαλής του αρχιτεκτονικού γραφείου RS SPARCH και καθηγήτρια Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού στη Σχολή Αρχιτεκτόνων του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κοιτάζει πέρα από τα renders, προτείνει λύσεις για μια νέα σχέση μεταξύ πολιτείας και αρχιτεκτόνων και εξηγεί τη θέση της για μια αρχιτεκτονική με ουσία – και με φαντασία!
ΗΡΑ ΣΙΝΙΓΑΛΙΑ
Η A&M ARCHITECTS επαναπροσδιορίζει τον αρχιτεκτονικό ορίζοντα της Αθήνας αναβιώνοντας ένα κτίριο γραφείων γύρω από το ιστορικό κέντρο

ADM 2024: The New Vision / Η A&M ARCHITECTS επαναπροσδιορίζει τον αρχιτεκτονικό ορίζοντα της Αθήνας αναβιώνοντας ένα κτίριο γραφείων γύρω από το ιστορικό κέντρο

Ένας μοντέρνος ανασχεδιασμός που αγκαλιάζει την αρχαία κληρονομιά και εμπνέει τη σύγχρονη κουλτούρα στον χώρο εργασίας.
ΑΠΟ ΤΗ ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Οι κάθετοι κήποι της Αθήνας

ADM 2024: The New Vision / Οι εντυπωσιακοί κάθετοι κήποι της Αθήνας

Ο αρχιτέκτονας μηχανικός Άρης Γιαννόπουλος του αρχιτεκτονικού γραφείου WOA εξηγεί γιατί οι πράσινοι κήποι, πέρα από την καλαισθησία που προσφέρουν, είναι σημαντικοί για τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος στην πόλη και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα.
M. HULOT