Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή Facebook Twitter

Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή

0

Έντονα χρώματα, αρμονικά δεμένες «πινελιές» και φιγούρες που σε πολλές περιπτώσεις έχουν έκδηλο το dark στοιχείο. Τα έργα της 22χρονης δημιουργού κόμικ και εικονογράφου Δήμητρας Καζή τραβούν αμέσως το βλέμμα σου. Ελαφρώς ντροπαλή και ξεκάθαρα παθιασμένη με όσα δημιουργεί καθημερινά μέσα σε ένα δωμάτιο στην Αθήνα, χρειάζεται λίγο χρόνο για να νιώσει άνετα και να σου αφηγηθεί την πορεία της.

Λαμβάνοντας υπόψη την πορεία της από τις σελίδες κόμικ που σχεδίαζε με μολύβια στο δημοτικό μέχρι την παρουσία της ως τιμώμενης καλλιτέχνιδος στο Comic ‘N’ Play 2020 και στην έκθεση με τίτλο «Οι σκέψεις των άλλων», μια θεματική αφιερωμένη στην κοινωνική ενσωμάτωση, και τη συνεργασία της με το VICEODE, ένα διαφορετικό μουσικό-κόμικ πρότζεκτ, δεν είναι εύκολο να καταλάβεις ότι είναι μόλις 22. 

«Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου ζωγράφιζα. Η δασκάλα ρωτούσε τα παιδιά στην πρώτη δημοτικού “τι θέλετε να γίνετε όταν μεγαλώσετε;” κι εγώ έλεγα “θέλω να περάσω Καλών Τεχνών”. Στην τετάρτη δημοτικού άρχισα να κάνω μαθήματα με πίνακες, ακρυλικά και λάδια και μετά, για 4-5 χρόνια, ασχολιόμουν αποκλειστικά με τη ζωγραφική» λέει όταν τη ρωτάω πότε ξεκίνησε να ασχολείται με τα καλλιτεχνικά. Επηρεασμένη από τα manga και τα anime, ένιωθε αποφασισμένη να δημιουργήσει κάτι δικό της, μέχρι που στο γυμνάσιο άρχισε να μπαίνει στον κόσμο των κόμικ. 

Γενικά, το comic community είναι μικρό, αλλά έχει πολύ μεγάλες προοπτικές. Έχω γνωρίσει άτομα που κάνουν υπέροχες δουλειές και μου κάνει εντύπωση που δεν έχουν βγει τόσο πολύ εκτός Ελλάδας. Είναι πολύ λίγοι οι καλλιτέχνες που έχουν πάρει διακρίσεις στο εξωτερικό.

«Δεν είχα πολύ μεγάλες επιρροές τότε, καταπιανόμουν με τίτλους που μάθαινα απ’ οπουδήποτε και άμα έβρισκα κάπου Ίντερνετ ή πήγαινα σε κάποιο Ίντερνετ-καφέ, κατέβαζα σειρές. Επηρεαζόμουν από αυτά τα λίγα» συνεχίζει.

«Όταν αποφάσισα να κάνω το δικό μου κόμικ, συνειδητοποίησα ότι πρώτα έπρεπε να φτιάξω ένα σενάριο, μετά κάποια προσχέδια και έπειτα κάποια thumbnails. Έτσι, μπήκα κάπως σε μια σειρά, έκανα βέβαια και πολλά λάθη. Η πρώτη μου αυτοέκδοση φιλοξενήθηκε σε μια έκθεση στην οποία είχα συμμετάσχει το 2016, όταν είχα μόλις τελειώσει το σχολείο. Ήταν 80 σελίδες με μελάνι στιλό και χαρτί Α4. Λεγόταν «Imprisoned Soul» και θυμάμαι ότι το manga που είχα φτιάξει είχε βγει στην πεντάδα με τα προτεινόμενα για τον πρωτοεμφανιζόμενο καλλιτέχνη του Comicdom». 

Δήμητρα Καζή Facebook Twitter
«Βλέπω ότι όσο δουλεύω, το σύμπαν μού το ανταποδίδει. Είμαι πολύ ευγνώμων για όλο αυτό». 

Το VICEODE και το Comic ‘N’ Play

Μέχρι σήμερα η Δήμητρα Καζή έχει βραβευτεί σε πολλούς καλλιτεχνικούς διαγωνισμούς, έχει καθίσει ξανά και ξανά σε booths εκθέσεων, παρουσιάζοντας τη δουλειά της, και δηλώνει πως δυσκολεύεται να περιοριστεί σε μικρά πρότζεκτ, χωρίς αυτό να την εμποδίζει να εστιάζει κάθε φορά σε κάτι καινούργιο. Στην Αθήνα ήρθε όταν κέρδισε υποτροφία για τη Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών του Ορνεράκη, έχοντας περάσει παλιότερα από ένα δημόσιο ΙΕΚ με ειδίκευση στην κινούμενη εικόνα, τα animations και το graphic design. Η βασική ενασχόλησή της αυτό το διάστημα είναι ένα μουσικό-comic concept, το VICEODE, στο οποίο εικονοποιεί και μεταφέρει με την παλέτα της τη μελαγχολία των στίχων σε κόμικ. «Είναι ένα διεθνές μουσικό πρότζεκτ που βασίζεται σε μια ιστορία. Κάθε τραγούδι είναι ένα κόμικ» λέει σχετικά. 

Πώς βίωσε η ίδια τη συμμετοχή της ως τιμώμενου προσώπου στο Comic ‘N’ Play 2020 και πώς κατάφερε να υλοποιήσει έργα για δύο παράλληλες εκθέσεις, οι οποίες, σε συνεργασία με την ActionAid, ανέδειξαν το στοιχείο της κοινωνικής ευαισθησίας; 

«Στο Comic ‘N’ Play η θεματική ήταν “Oι σκέψεις των άλλων” και στην ActionAid το “Τώρα μένω πια εδώ”. Η τέχνη δεν δίνει απλώς ένα μήνυμα αλλά είναι ίσως ο πιο βασικός δίαυλος μέσα από τον οποίο μπορείς να επηρεάσεις τον άλλον» λέει η ίδια έχοντας δημιουργήσει την κεντρική αφίσα και συμμετέχοντας στο ανθολόγιο της έκθεσης.

Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή Facebook Twitter
Queens Gambit

Το ελληνικό comic community

«Γενικά, το comic community είναι μικρό, αλλά έχει πολύ μεγάλες προοπτικές. Έχω γνωρίσει άτομα που κάνουν υπέροχες δουλειές και μου κάνει εντύπωση που δεν έχουν βγει τόσο πολύ εκτός Ελλάδας. Είναι πολύ λίγοι οι καλλιτέχνες που έχουν πάρει διακρίσεις στο εξωτερικό.  

Είναι πολύ δύσκολο. Οι ελληνικοί εκδοτικοί δεν στέλνουν έργα έξω, πιο πολύ μεταφράζουν. Μακάρι να γίνει κάτι, γιατί υπάρχουν πάρα πολλές καλές δουλειές». 

Αναφορικά με το κοινό που επισκέπτεται events και εκθέσεις, θεωρεί ότι πιο εύκολα θα αγοράσει μια αφίσα για δώρο παρά ένα ολόκληρο κόμικ. Παρ’ όλα αυτά, νιώθει ότι βρίσκεται σε μία από τις πιο δημιουργικές φάσεις της ζωής της και πως με τις συνεργασίες να έρχονται η μία μετά την άλλη, εκείνη θα συνεχίσει να κάνει αυτό στο οποίο είναι ταγμένη από μικρή. 

«Βλέπω ότι όσο δουλεύω, το σύμπαν μού το ανταποδίδει. Είμαι πολύ ευγνώμων για όλο αυτό». 

Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή Facebook Twitter
Δήμητρα Καζή, Οι σκέψεις των άλλων
Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή Facebook Twitter
Viceode, Little Devils. εξώφυλλο
Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή Facebook Twitter
Sailor Moon
Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή Facebook Twitter
Viceode, Abyss, σελ. 6
Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή Facebook Twitter
Viceode, Abyss, σελ. 7
Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή Facebook Twitter
Viceode, Narcissus, εξώφυλλο
Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή Facebook Twitter
Viceode, Narcissus, σελ. 8-9

Instagram: @demeterkazis

https://viceode.com/comics







 

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι κατσαρίδες προκαλούν φόβο και αηδία, αλλά ένα κόμικ ίσως βοηθήσει να τις δούμε πιο χαλαρά

TV & Media / Οι κατσαρίδες προκαλούν φόβο και αηδία, αλλά ένα κόμικ ίσως βοηθήσει να τις δούμε πιο χαλαρά

Ο περίφημος αμερικανός κομίστας Don Martin και η εικονογραφημένη «μελέτη» του για το έντομο που επιβιώνει στις πιο δύσκολες συνθήκες και αναζωογονείται το καλοκαίρι.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Ron Cobb: Ποιος ήταν ο κομίστας της αμφισβήτησης και της δυστοπικής επιστημονικής φαντασίας

Απώλειες / Ron Cobb: Ποιος ήταν ο κομίστας της αμφισβήτησης και της δυστοπικής επιστημονικής φαντασίας

Υπήρξε από τους πλέον επιφανείς και επιδραστικούς σχεδιαστές πολιτικού κόμικ στα '60s, υπέγραψε ακολούθως σχεδιαστικά και σκηνογραφικά μερικές από τις διασημότερες ταινίες sci-fi, παρά όμως την επιτυχία του παρέμεινε «χίπης» μέχρι τέλους. Πέθανε πρόσφατα στα 83 του χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«A Future for the Past» μια έκθεση στο μουσείο Μπενάκη συνδέει την παραδοσιακή μαρμαροτεχνία με το σύγχρονο design

Design / Μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη συνδέει την παραδοσιακή μαρμαροτεχνία με το σύγχρονο design

Η Νίκη και η Ζωή Μοσκόφογλου εξερευνούν τη μαγεία του μαρμάρου, συνδέοντας το παρελθόν και το παρόν ενός πολύτιμου υλικού με έργα σύγχρονου design και Τηνιακών μαρμαρογλυπτών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Δημιουργώντας σύγχρονα, βιώσιμα κτίρια που ενθαρρύνουν το ευ ζην των χρηστών-εργαζομένων

ADM 2024: The New Vision / Σύγχρονα, βιώσιμα κτίρια που ενθαρρύνουν το ευ ζην των χρηστών-εργαζομένων

Έχοντας σε προτεραιότητα τη βιώσιμη και αρχιτεκτονική μετεξέλιξη των έργων της, η Hellenic Properties συνεχίζει να επενδύει με προσήλωση και αφοσίωση στον πράσινο χαρακτήρα των έργων της, κάτι που αποδεικνύεται από τις πιστοποιήσεις με το διεθνές πρότυπο LEED.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Ίμπιζα- Κάιρο- Σενζέν: Το ελληνικό γραφείο Minas Kosmidis Architects εξασκεί το εκλεκτικό του ύφος σε τρεις πόλεις-σταθμούς

ADM 2024: The New Vision / Ίμπιζα- Κάιρο- Σενζέν: Το ελληνικό γραφείο Minas Kosmidis Architects εξασκεί το εκλεκτικό του ύφος σε τρεις πόλεις-σταθμούς

Με έργα σε απροσδόκητα μέρη του πλανήτη, οι Minas Kosmidis Architects δημιουργούν, με επίκεντρο τις καθαρές γραμμές, τις εκάστοτε πολιτιστικές επιρροές και τα εκλεκτικά στοιχεία, με στόχο μια πολυαισθητηριακή εμπειρία κατοίκησης.
ΑΠΟ ΤΗ ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Εξερευνώντας τα όρια του χώρου: Το όραμα του γραφείου PETRĀS architecture για το μέλλον της αρχιτεκτονικής

ADM 2024: The New Vision / Εξερευνώντας τα όρια του χώρου: Το όραμα του γραφείου PETRĀS architecture για το μέλλον της αρχιτεκτονικής

Ο Τσαμπίκος Πετράς διερευνά την εξέλιξη της αρχιτεκτονικής στο πλαίσιο των σύγχρονων αλλαγών, αναζητώντας, μέσω της δημιουργικής προσέγγισης του γραφείου PETRĀS architecture, νέους τρόπους σύνδεσης των έργων με τον χρήστη, την ύλη και το νόημα.
ΑΠΟ ΤΗ ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Αρχιτεκτονική και healthy living: Η ISOMAT δεσμεύεται στη βιώσιμη ανάπτυξη

ADM 2024: The New Vision / Αρχιτεκτονική και healthy living: Η ISOMAT δεσμεύεται στη βιώσιμη ανάπτυξη

Από την ανακαίνιση του Hilton Athens μέχρι το πρώτο ολοκληρωμένο κτίριο του Ελληνικού, τα καινοτόμα προϊόντα της ISOMAT ενισχύουν τα κορυφαία αρχιτεκτονικά έργα με λύσεις που υποστηρίζουν τις πιστοποιήσεις LEED, BREEAM και WELL.
THE LIFO TEAM
Στέλλα Πιερή: «Η αρχιτεκτονική της αειφορίας αναζωογονεί περιβάλλον και συναίσθημα»

ADM 2024: The New Vision / Στέλλα Πιερή: «Η αρχιτεκτονική της αειφορίας αναζωογονεί περιβάλλον και συναίσθημα»

Σε μια εποχή αυξανόμενων περιβαλλοντικών προκλήσεων, το αρχιτεκτονικό γραφείο Pieris.Architects αποδεικνύει ότι το κτίριο του αύριο μπορεί να είναι φιλικό προς το περιβάλλον και την κοινωνία, συνδυάζοντας τη βιωσιμότητα με την αισθητική και την ανθρώπινη ευεξία.
ΑΠΟ ΤΗ ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Votanikos Business Park: Η Dimand μεταμορφώνει τις πρώην εγκαταστάσεις της Αθηναϊκής Χαρτοποιίας

ADM 2024: The New Vision / Votanikos Business Park: Η Dimand μεταμορφώνει τις πρώην εγκαταστάσεις της Αθηναϊκής Χαρτοποιίας

Tο όραμα της Dimand, που μέχρι σήμερα μεταφράζεται σε ένα χαρτοφυλάκιο γεμάτο καινοτόμα large-scale projects, εμπλουτίζεται με έναν κόμβο επιχειρηματικής δραστηριότητας που συνδυάζει χώρους πρασίνου και σύγχρονες υποδομές για τους κατοίκους και τους επισκέπτες του Βοτανικού.
ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
Ρένα Σακελλαρίδου: «Θέλω η αρχιτεκτονική να έχει βάθος, σύνθεση, δομή»

ADM 2024: The New Vision / Ρένα Σακελλαρίδου: «Θέλω η αρχιτεκτονική να έχει βάθος, σύνθεση, δομή»

Η επικεφαλής του αρχιτεκτονικού γραφείου RS SPARCH και καθηγήτρια Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού στη Σχολή Αρχιτεκτόνων του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κοιτάζει πέρα από τα renders, προτείνει λύσεις για μια νέα σχέση μεταξύ πολιτείας και αρχιτεκτόνων και εξηγεί τη θέση της για μια αρχιτεκτονική με ουσία – και με φαντασία!
ΗΡΑ ΣΙΝΙΓΑΛΙΑ