Δημήτρης Λιγνάδης: Τον είχαν διώξει από θεατρική σχολή μετά από διαμαρτυρίες σπουδαστών

Δημήτρης Λιγνάδης: Τον είχαν διώξει από θεατρική σχολή μετά από διαμαρτυρίες σπουδαστών Facebook Twitter
EUROKINISSI
0

Ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Δημήτρης Λιγνάδης είχε σταματήσει να διδάσκει στη Δραματική Σχολή Ίασμος το 2016, μετά από αναφορές και διαμαρτυρίες σπουδαστών, σύμφωνα με τα όσα αποκαλύπτει σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα». 

Κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου της διδακτικής περιόδου 2015-2016, αντιπροσωπεία σπουδαστών είχε ζητήσει ακρόαση από τον ιδιοκτήτη της σχολής, αντιδρώντας έντονα σε ορισμένα από τα λεγόμενα του Δημήτρη Λιγνάδη εν ώρα μαθήματος. 

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, περίπου 30 σπουδαστές παρακολουθούσαν τακτικά το μάθημα του σκηνοθέτη που εκτός από το αρχαίο δράμα και την ποίηση, φέρεται να συζητούσε και θέματα σεξουαλικού περιεχομένου «που αφορούσαν σεξουαλικές αναζητήσεις και εμπειρίες», ενοχλώντας ιδιαίτερα φοιτητές που το ανέφεραν στον ιδιοκτήτη της σχολής. 

Μαθητές είχαν τότε μιλήσει με τον κ. Σταύρο Αμούτζα-Δελλή, ζητώντας του να λάβει μέτρα ώστε να σταματήσει αυτό το φαινόμενο. Οι υπεύθυνοι της σχολής ζήτησαν τελικά από τον Δημήτρη Λιγνάδη να αποχωρήσει, σύμφωνα με τον γιο του ιδιοκτήτη του Ίασμου, Γιώργο Αμούτζα και την ηθοποιό και απόφοιτη της σχολής Άρτεμη Αστεριάδη, που μίλησαν αμφότεροι στην εφημερίδα. 

«Θυμάμαι ότι ο κ. Λιγνάδης έφυγε από τη σχολή με απόφαση της διοίκησης. Θυμάμαι ότι οι περισσότεροι σπουδαστές, μεταξύ των οποίων και εγώ, αντιμετωπίζαμε πρόβλημα με τη συμπεριφορά του, καθώς αυτά που έλεγε περί σεξουαλικών εμπειριών στο μάθημα ήταν κάπως περίεργα. Θα χαρακτήριζα τη συμπεριφορά του ανάρμοστη σε κάποια σημεία, γεγονός που δεν πέρασε απαρατήρητο, αντίθετα ενόχλησε τους υπεύθυνους της σχολής, με αποτέλεσμα να του ζητήσουν να τερματιστεί η συνεργασία τους», δήλωσε η κα Αστεριάδη. 

Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η εφημερίδα, ο Δημήτρης Λιγνάδης δεν ήταν ο μόνος καθηγητής που είχε εκδιώχθηκε για ανάρμοστη συμπεριφορά προς μαθητές της σχολής και ανάλογη ήταν η περίπτωση ενός ακόμη πολύ γνωστού ηθοποιού που δεν κατονομάζεται.

Η ανακοίνωση της σχολής Ίασμος

Σε πρόσφατη ανακοίνωσή της, η θεατρική σχολή σημειώνει χαρακτηριστικά: «Δεν χρειάζεται να εξηγήσει κάποιος ότι η κακοποίηση -σωματική ή λεκτική- αλλά και η σεξουαλική παρενόχληση είναι ποινικά αδικήματα. Όπως φαίνεται, όμως, χρειάζεται να εξηγήσει κάποιος γιατί το θύμα έχει δικαίωμα να μιλήσει. Ένα από τα κύρια μελήματα της Σχολής μας είναι να συνειδητοποιήσουν οι σπουδαστές μας ότι -για την καλύτερη λειτουργία μιας παράστασης, μιας σχολής ή γενικότερα της κοινωνίας μας- πρέπει τα φαινόμενα αυτά ν' αντιμετωπίζονται εν τη γενέσει τους.

»Στα 37 χρόνια της λειτουργίας μας έχουμε έμπρακτα αποδείξει πως θέλουμε οι σπουδαστές μας να είναι και να νιώθουν ασφαλείς. Είμαστε πάντα πλάι τους με κατανόηση για ν' ακούσουμε και την παραμικρή αμφιβολία σχετικά με μια συμπεριφορά που πιθανόν τους έφερε σε δύσκολη θέση. Άλλωστε, όπως είναι γνωστό, δεν διστάσαμε να λύσουμε τη συνεργασία μας με ανθρώπους για τους οποίους υπήρξε αμφιβολία σχετικά με το εκπαιδευτικό τους κύρος. Σύνθημα της Σχολής και σ' αυτά τα θέματα είναι: Μιλήστε ελεύθερα, χωρίς τύψεις, χωρίς φόβο! Η Τέχνη δε χρειάζεται σκοτάδια - αλλά άπλετο φως. Είμαστε παρατηρητές της αγριότητας - κι όχι θιασώτες της. Παρατηρούμε τη ζωή με σκοπό να την κάνουμε καλύτερη - όχι να την εκχυδαΐσουμε. Θέλουμε να παρηγορήσουμε και να παρηγορηθούμε. Δημιουργούμε - δεν καταστρέφουμε!»

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.