Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Lara Nasser, Skinny Legend, 2023

Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder

0

«Μόνο όταν κοιτάμε με τη ματιά του έρωτα βλέπουμε αυτό που αντικρύζει ο ζωγράφος», γράφει ο Χένρι Μίλερ. Έχοντας ως όχημα αυτή τη φράση, ο εικαστικός Αριστείδης Λάππας επιμελείται μια ομαδική έκθεση με τίτλο «Looking with the Eyes of Love» στη γκαλερί The Breeder, στην οποία συμμετέχουν καλλιτέχνες που ζουν και εργάζονται στην Αθήνα: Claudio Coltorti, Λυδία Δελικούρα, Ιάσονας Καμπάνης, Bety Krňanská, Kyvèli Zoi, Κωνσταντίνος Λιανός, Ιωάννα Λιμνιού, Lara Nasser, Aλέξανδρος Σιμόπουλος, Steph x Irini.

Η έκθεση φωτίζει διάφορες πτυχές της ζωγραφικής, φιλοδοξώντας να μυήσει τους θεατές στους εσωτερικούς διαλόγους που βιώνουν οι καλλιτέχνες όταν ασχολούνται με την πρακτική τους. Τα έργα που συμμετέχουν παρουσιάζουν τη διαλεκτική δυναμική μεταξύ δημιουργού και έργου, αποτυπώνοντας με πολλούς τρόπους αυτές τις εσωτερικές συνομιλίες.

Η ίδια η έκθεση αποτελεί τον νοητικό χώρο όπου εξελίσσονται αυτές οι ζωηρές συνομιλίες, ένα δωμάτιο γεμάτο με ενέργειες που μεταβάλλονται συνεχώς, συχνά παίρνοντας τη μορφή αναγνωρίσιμων εικόνων. Άλλοτε ως ευχάριστες αναμνήσεις ή οικείες στιγμές και άλλοτε ως ζοφερές σκέψεις, αυτές οι ενέργειες μετουσιώνουν τα συναισθήματα του δημιουργού σε εικονογραφικά θέματα.

Πλημμυρισμένος από τα συναισθήματά του, ένας ζωγράφος είναι σημαντικό να κατανοήσει και να ανακατευθύνει τις καταιγιστικές τροχιές που ακολουθούν αυτές οι ενέργειες αναζητώντας ισορροπία. Να ανακαλύψει τη φωνή μέσα τους, να εξοικειωθεί μαζί τους και τελικά να μάθει να συνυπάρχει αρμονικά.

Πλημμυρισμένος από τα συναισθήματά του, ένας ζωγράφος είναι σημαντικό να κατανοήσει και να ανακατευθύνει τις καταιγιστικές τροχιές που ακολουθούν αυτές οι ενέργειες αναζητώντας ισορροπία. Να ανακαλύψει τη φωνή μέσα τους, να εξοικειωθεί μαζί τους και τελικά να μάθει να συνυπάρχει αρμονικά.

Το σύνολο των ενεργειών που ενυπάρχουν στη ζωγραφική εκτονώνεται τελικά σε όλα όσα αντιμετωπίζει ένας καλλιτέχνης – στην ανάγκη του για στοργή, στην αγωνία του ανήκειν, όταν αναμετράται με την ιστορία, καθώς και στην ατέρμονη πρόκληση που αντιμετωπίζει να δώσει μορφή στο άυλο. Θέτοντας αυτά τα ερωτήματα, ο ζωγράφος προσπαθεί να ανακαλύψει τη δική του αλήθεια στο μέσο και σε αυτή την πράξη συμπυκνώνει την ουσία της δικής του ύπαρξης.

Μέσα σε μια χειμαρρώδη ροή συναισθημάτων, οι καλλιτέχνες βρίσκουν έναν ειλικρινή ορισμό για την απόλυτη ομορφιά, υπακούοντας στον ξέφρενο παλμό της δημιουργικής διαδικασίας. Αυτό είναι το ερωτικό στοιχείο στην ζωγραφική, ως τέχνη.

Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Lara Nasser, Mirage, 2023

«Φανταστείτε λοιπόν ότι βρισκόμαστε σε ένα δωμάτιο όπου τα πάντα μπορούν να υπάρχουν αλλά ταυτόχρονα και το τίποτα. Ένας χώρος γεμάτος αδιαμόρφωτες ενέργειες που όλες απλά στροβιλίζονται, αποκτώντας στιγμιαία σχήμα και μορφή και στη συνέχεια επιστρέφοντας στους χορευτικούς ρυθμούς τους. Εκεί ζει ένας καλλιτέχνης. Εκεί κρύβονται όταν μπορεί να φαίνονται αφηρημένοι. Εκεί μεταμορφώνονται τα στούντιό τους όταν κανείς δεν κοιτάζει. Εκεί παίρνουν αυτή τη στάση του θεατή ακριβώς στο κέντρο αυτού του χώρου και παρακολουθούν τα πάντα να στροβιλίζονται γύρω τους. Καθώς όλες οι ενέργειες στο δωμάτιο αρχίζουν να παίρνουν τις πολλές μορφές τους. Ένα μήλο; Ένα βάζο; Στην πραγματικότητα θα μπορούσαν να μετατραπούν σε όλα τα συνηθισμένα θέματα που όλοι γνωρίζουμε και αγαπάμε. Το ξαπλωμένο γυμνό ή το πορτρέτο του προστάτη τους  πάνω σε ένα άλογο. Το πρόσωπο ενός ξένου δικτάτορα και ένα κουτάκι σούπας, ένα κρανίο που δονείται και ποίηση του δρόμου. Παίρνουν μορφές από θρύλους του παρελθόντος. Παραμύθια από διαφορετικές χώρες και τέρατα. Μια ανάμνηση μιας ξέφρενης νύχτας στο κλαμπ που έρχεται και φεύγει, ή μια στιγμή οικειότητας  μέσα στην οποία κάποιος χάνει  την αίσθηση του εαυτού του», γράφει ανάμεσα σε άλλα για την έκθεση ο Αριστείδης Λάππας που διαμόρφωσε το χώρο της γκαλερί σαν τόπο οικειότητας και επιθυμίας.

Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Έργο του Κωνσταντίνου Λιανού
Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Bety Krňanská, Untitled (1) από τη σειρά Unexpected Encounters (2023
Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Claudio Coltorti, "Sunday", you know who we are, 2023
Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Kyveli Zoi, Lofrage, 2023
Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Lydia Delikoura, Delicate Dispositions, 2023
Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Untitled (Love, sex, and the AI), 2023. Φωτ.:Alexandros Simopoulos
Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Iasonas Kampanis, Minos (Μίνως), 2021
Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Bety Krňanská, Untitled (1) από τη σειρά Unexpected Encounters (2023
Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Ioanna Limniou, Warm Embrace, 2023
Με τα μάτια του έρωτα, μια ομαδική έκθεση νέων εικαστικών στην Breeder Facebook Twitter
Iasonas Kampanis, Japanela, 2022

THE BREEDER
Ιάσωνος 45
Looking with the Eyes of Love
Curated by Aristeidis Lappas
11 Μαΐου –30 Ιουνίου 2023
The Breeder Feeder

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ναν Γκόλντιν ντρέπεται για όσα συμβαίνουν στη Γάζα και λέει: «Ζούμε ανατριχιαστικές εποχές μακαρθισμού»

Εικαστικά / «Ζούμε ανατριχιαστικές εποχές μακαρθισμού»: Η Ναν Γκόλντιν ντρέπεται για όσα συμβαίνουν στη Γάζα

Το έργο της Γκόλντιν «Sisters, Saints, Sibyls» καταπιάνεται με την ιστορία της μεγαλύτερης αδελφής της, της Μπάρμπαρα, ενός έξυπνου και ανυπότακτου παιδιού που στάλθηκε σε ορφανοτροφεία, αναμορφωτήρια και ψυχιατρικά ιδρύματα στην εφηβεία και αυτοκτόνησε το 1965, σε ηλικία μόλις 19 ετών.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Before and after science: Ένα έργο σύγχρονης τέχνης εναρμονίζεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Εικαστικά / Before and after science: Ένα έργο σύγχρονης τέχνης εναρμονίζεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Η εικαστικός Ίρις Τουλιάτου μάς συστήνει έναν χώρο με πλούσια ιστορία και μοναδικές συλλογές, συνδέοντας την επιστημονική γνώση με την καλλιτεχνική παρέμβαση και την αισθητηριακή εμπειρία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια συνάντηση με τον Jonathan Meese

Εικαστικά / Jonathan Meese: «Έχουμε αρχίσει να προτιμούμε να μην έχουμε ελευθερία»

Μια συνάντηση στην Αθήνα με τον Γερμανό ζωγράφο που επιστρέφει στα παραμύθια γιατί βρίσκει τον πραγματικό κόσμο «πολύ άσχημο», με αφορμή την τρίτη του έκθεση στην γκαλερί Bernier-Eliades.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

Η Εύα Μανιδάκη και ο Ανδρέας Λόλης συζητούν με τον Χρήστο Παρίδη για όλα όσα προηγήθηκαν της δημιουργίας των in situ εγκαταστάσεων που σχεδίασαν στο πλαίσιο της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στη Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες που εξακολουθούν 60 χρόνια μετά

Εικαστικά / Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στην Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες 60 χρόνια μετά

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εστιάζει στις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε η «σκανδαλώδης» βράβευση του αρχιερέα της ποπ αρτ Ρόμπερτ Ράουσενμπεργκ στην Μπιενάλε του 1964, με τη χορηγία της αμερικανικής κυβέρνησης.
THE LIFO TEAM
Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Εικαστικά / Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Η Lorenza Böttner (1959-1994) ήταν μια καλλιτέχνις που είχε έντονα βιωματική, σωματική σχέση με τη μεταμόρφωση. Μεταμόρφωσε μια ζωγραφική πρακτική σε εικαστική περφόρμανς που «βγήκε» στον δρόμο και έκανε τον δημόσιο χώρο θεατρική σκηνή για μια πολιτικοποιημένη σωματική διαφορετικότητα.
PAUL B. PRECIADO
Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Πολιτισμός / Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Το τρίτο μέρος του αφιερώματος του ΕΜΣΤ στις γυναίκες εικαστικούς, Jonathan Meese στην Bernier/Eliades, Θανάσης Τότσικας στη Rodeo, Ιωάννα Λημνιού στην Breeder και ό,τι άλλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι γκαλερί και οι χώροι τέχνης τον Μάιο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σεξ, ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εικαστικά / Ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εκθέσεις, ένα μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες φέρνουν στο προσκήνιο μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιρροή στις αρχές του 20ού αιώνα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Εικαστικά / Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Μια γυναίκα με εξουσία στην Αυλή των Βερσαλλιών, η οποία ήταν υπέρ των μεταρρυθμίσεων και του «φιλοσοφικού» κόμματος που υποστήριζε τον Διαφωτισμό, υπήρξε καλλιτέχνιδα και προστάτιδα των τεχνών. Ήταν όμως και λαομίσητη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ