Το μεθυστικό σύμπαν του Μαρκ Σαγκάλ Facebook Twitter

Το μεθυστικό σύμπαν του Μαρκ Σαγκάλ

0

Βλέποντας τις ζωγραφιές του Μαρκ Σαγκάλ, ο θεατής ανακαλύπτει τον κόσμο των παραμυθιών: άνθρωποι που ίπτανται ή συνομιλούν με ζώα, σπίτια που αιωρούνται στον ουρανό, βιολιστές, χωρικοί και χωριατοπούλες, αμαξάδες και ραβίνοι, αγελάδες και γαϊδούρια, που ζουν όλοι μαζί αρμονικά σε κακορίζικα ρωσικά χωριά. Η τέχνη του Μαρκ Σαγκάλ φαίνεται να στέκεται μετέωρη ανάμεσα σε δύο κόσμους: την πατρίδα του Βιτέμπσκ στη Λευκορωσία και το Παρίσι, όπου ζούσε μεταξύ του 1911 και του 1914.

Οι πίνακες που δημιούργησε κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου συνδυάζουν τις αναμνήσεις της ρωσικής επαρχιακής ζωής και λαϊκής τέχνης με εικονικά θραύσματα της κοσμοπολίτικης γαλλικής πρωτεύουσας και ενσωματώνουν τα πρωτοποριακά στιλιστικά πειράματα της εποχής με τα οποία είχε έρθει σε επαφή μέσα από τη γνωριμία του με προοδευτικούς σύγχρονούς του καλλιτέχνες, όπως τον Πάμπλο Πικάσο, τον Ζακ Λίπσιτς, τους Ρομπέρ και Σόνια Ντελωναί και βέβαια τον Γκιγιώμ Απολλιναίρ.

Το μεθυστικό σύμπαν του Μαρκ Σαγκάλ Facebook Twitter
Marc Chagall, Αυτοπορτρέτο, 1914. Kunstmuseum, Βασιλεία. Φωτογραφία: Kunstmuseum Basel - Martin P. Bühler
Το μεθυστικό σύμπαν του Μαρκ Σαγκάλ Facebook Twitter
Marc Chagall, Εγώ και το Χωριό, 1911. Kunstmuseum Basel, δωρεά της Trix Dürst-Haass, Muttenz, Φωτογραφία: Kunstmuseum Basel - Martin P. Bühler
Το μεθυστικό σύμπαν του Μαρκ Σαγκάλ Facebook Twitter
Marc Chagall, Το Κίτρινο Δωμάτιο, 1911, Fondation Beyeler, Riehen, Βασιλεία.
Το μεθυστικό σύμπαν του Μαρκ Σαγκάλ Facebook Twitter
Marc Chagall, Ο Εφημεριδοπώλης (Le marchand de journaux), 1914. © Musée national d'art moderne, Centre Georges Pompidou, Παρίσι.
Το μεθυστικό σύμπαν του Μαρκ Σαγκάλ Facebook Twitter
Marc Chagall, Le juif en rose, 1914. © Staatliches Russisches Museum, Αγία Πετρούπολη.
Το μεθυστικό σύμπαν του Μαρκ Σαγκάλ Facebook Twitter
Marc Chagall, Η Νύχτα, 1911. © Musée national d'art moderne, Centre Georges Pompidou, Παρίσι.
Το μεθυστικό σύμπαν του Μαρκ Σαγκάλ Facebook Twitter
Marc Chagall, Κυβιστικό Τοπίο, 1919-1920. © Musée national d'art moderne, Centre Georges Pompidou, Παρίσι.
Το μεθυστικό σύμπαν του Μαρκ Σαγκάλ Facebook Twitter
Marc Chagall, A la Russie, aux ânes et aux autres, 1911-1912. © Musée national d'art moderne, Centre Georges Pompidou, Παρίσι.
Το μεθυστικό σύμπαν του Μαρκ Σαγκάλ Facebook Twitter
Marc Chagall, Ο άγιος αμαξάς, 1911-1912. Städel Museum, Φρανκφούρτη. © Städel Museum - ARTOTHEK
Το μεθυστικό σύμπαν του Μαρκ Σαγκάλ Facebook Twitter
Marc Chagall, Το Εκκρεμές, © Galerie Tretjakow, Μόσχα.
Το μεθυστικό σύμπαν του Μαρκ Σαγκάλ Facebook Twitter
Marc Chagall, Ο Ζωέμπορος (Le marchand de bestiaux), 1912. Kunstmuseum Βασιλεία, δωρεά του Dr. h.c. Richard Doetsch-Benziger. Φωτογραφία: Kunstmuseum Basel - Martin P. Bühler
Το μεθυστικό σύμπαν του Μαρκ Σαγκάλ Facebook Twitter
Marc Chagall, Φόρος Τιμής στον Απολλιναίρ, 1911-1912. © Van Abbemuseum, Eindhoven, Φωτογραφία: Peter Cox, Eindhoven, Ολλανδία.
Το μεθυστικό σύμπαν του Μαρκ Σαγκάλ Facebook Twitter
Marc Chagall, Ο Εβραίος που Προσεύχεται, 1914. Kunstmuseum Βασιλεία- Ίδρυμα Im Obersteg. Φωτογραφία: Kunstmuseum Basel - Martin P. Bühler
Το μεθυστικό σύμπαν του Μαρκ Σαγκάλ Facebook Twitter
Marc Chagall, Ο ζωγράφος του Φεγγαριού, 1917. Ιδιωτική συλλογή.
Το μεθυστικό σύμπαν του Μαρκ Σαγκάλ Facebook Twitter
Ο Μαρκ Σαγκάλ το 1910/1911. Αρχείο Marc και Ida Chagall.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 15.11.2017

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

"Τι είμαι για τον περισσότερο κόσμο; Μια μηδαμινότητα ή ένας αλλόκοτος αντιπαθητικός άνθρωπος"

Εικαστικά / "Τι είμαι για τον περισσότερο κόσμο; Μια μηδαμινότητα ή ένας αλλόκοτος αντιπαθητικός άνθρωπος"

Σαν σήμερα, πεθαίνει ο Βίνσεντ βαν Γκογκ. Aυτά είναι μερικά αποσπάσματα από τα σπαρακτικά γράμματα που έγραφε σε όλη του τη ζωή στον αδελφό του Τεό
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Πολιτισμός / Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Το τρίτο μέρος του αφιερώματος του ΕΜΣΤ στις γυναίκες εικαστικούς, Jonathan Meese στην Bernier/Eliades, Θανάσης Τότσικας στη Rodeo, Ιωάννα Λημνιού στην Breeder και ό,τι άλλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι γκαλερί και οι χώροι τέχνης τον Μάιο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σεξ, ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εικαστικά / Ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εκθέσεις, ένα μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες φέρνουν στο προσκήνιο μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιρροή στις αρχές του 20ού αιώνα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Εικαστικά / Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Μια γυναίκα με εξουσία στην Αυλή των Βερσαλλιών, η οποία ήταν υπέρ των μεταρρυθμίσεων και του «φιλοσοφικού» κόμματος που υποστήριζε τον Διαφωτισμό, υπήρξε καλλιτέχνιδα και προστάτιδα των τεχνών. Ήταν όμως και λαομίσητη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ