O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει

O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
3

Τα έργα του ATH 1281 στον δρόμο είναι πολύ χαρακτηριστικά: ανθρώπινες φιγούρες-καρικατούρες, που μοιάζουν με προβληματισμένους αρχαίους φιλοσόφους σε αραλίκι, αφαιρετικές, με έντονο το στοιχείο του χιούμορ, πάντα ασπρόμαυρες και σε περιοχές που ξεφεύγουν σιγά-σιγά από την παρακμή: από πινακίδες σε κεντρικές λεωφόρους μέχρι πόρτες γκαράζ, ρολά μαγαζιών και τοίχους στον Κεραμεικό και τον Βοτανικό. Ο ATH 1281 παίζει με τα σύμβολα και τις ιστορικές ημερομηνίες και οι εικαστικές δημιουργίες του δεν περιορίζονται στον δρόμο.

O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter

Κάνω συχνά ασκήσεις χαλάρωσης, βλέπω πολλές ταινίες και γενικά ζω επικίνδυνα.

O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
Πώς προέκυψε το ATH 1281;

Είχα κάνει ορισμένα γραφικά για μια δουλειά, τα οποία αποτελούνταν από διάφορες φράσεις και, μεταξύ άλλων, έγραψα κι αυτό. Μου φάνηκε αστείο και το κράτησα.

Πες μου μερικά πράγματα για σένα.

Κάνω συχνά ασκήσεις χαλάρωσης, βλέπω πολλές ταινίες και γενικά ζω επικίνδυνα.

Ασχολείσαι από μικρός με τη ζωγραφική;

Όταν ήμουν μικρός είχα πιο σοβαρά πράγματα να ασχοληθώ. Μπάλα, φυσοκάλαμο, κόμιξ, ηλεκτρονικά κ.ο.κ.

Υπάρχει κάποιος  Έλληνας ή ξένος καλλιτέχνης που θαυμάζεις;

Θαυμάζω τον KAWS – έβγαλε 2,4 εκατομμύρια δολάρια από τις μεταξοτυπίες του online, σε χρόνο dt. Το μόνο που χρειάστηκε ήταν μία φωτογραφία τους από μακριά.

Πώς θα χαρακτήριζες αυτά που φτιάχνεις;

Παλαιότερα είχα πολύ έντονο το στοιχείο του κειμένου, που αλληλεπιδρούσε με το σχέδιο. Ακόμα υπάρχει αυτό, αλλά, καθώς το σχέδιο εξελίσσεται, κάνει προσπάθειες αυτονομίας. Η «εικαστική γλώσσα» που χρησιμοποιώ τώρα άρχισε το 2010. Χρησιμοποιεί έναν χαρακτήρα ο οποίος παίρνει διάφορες μορφές για να ανταποκριθεί σε ερεθίσματα. Είναι μονίμως υπό εξέλιξη, καθώς του προστίθενται συνεχώς νέα στοιχεία.

O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
Είναι ο ίδιος γκροτέσκος χαρακτήρας σε όλα τα σχέδια;

Ο ίδιος είναι. Και γενικά είναι χαλαρός τύπος. Απλώς, μερικές φορές το περιβάλλον του δεν συμβαδίζει με αυτά που εκείνος θεωρεί δεδομένα και κάπου εκεί του προκαλείται μία σύγχυση που δεν μπορεί να εκφράσει με λόγια. Αυτή ήταν τουλάχιστον η αφορμή γι' αυτή την κατεύθυνση που έχει πάρει τελευταία.

Με τι άλλο ασχολείσαι γενικά;

Με τα φυτά μου και το Ίντερνετ.

Θαυμάζω τον KAWS – έβγαλε 2,4 εκατομμύρια δολάρια από τις μεταξοτυπίες του online, σε χρόνο dt. Το μόνο που χρειάστηκε ήταν μία φωτογραφία τους από μακριά.

Πότε άρχισες να ζωγραφίζεις στους δρόμους;

Ελάχιστα πριν από το '99-2000. Όταν μερικοί πήγαιναν στα rave, εμείς φορέσαμε τα φαρδιά μας, προμηθευτήκαμε τα απαραίτητα και κάναμε το χειρότερο γκράφιτι που είχε δει ποτέ κανένας μας.

Ποιο ήταν το πρώτο που έκανες;

Είχα πάρει τον Πάρη να πάμε σινεμά στα Village. Ζήτησα από τη μητέρα μου να μας πάει και με το που μας άφησε τον ενημέρωσα πως δεν θα βλέπαμε ταινία. Έτσι, κάναμε το ιστορικό CISE, που είχε μείνει μέχρι και πριν από λίγο καιρό.

Ζωγραφίζεις ακόμα στον δρόμο;

Μια βόλτα είναι πάντα καλύτερη από το να μένεις μέσα. Εκτός αυτού, όταν έχεις λίγο χρόνο γίνεσαι πιο γρήγορος, μαθαίνεις να ζωγραφίζεις σε μεγάλη κλίμακα και να χρησιμοποιείς τα λάθη σου. Επίσης, σε βοηθάει να αποδομείς αυτό που κάνεις, έτσι ώστε κάθε φορά να το συνθέτεις ανάλογα με τον χρόνο και την τοποθεσία που διαθέτεις.

Τι σε εμπνέει γι' αυτά που κάνεις;

Με ενδιαφέρει να κάνω κριτική που να είναι ανοιχτή σε ερμηνείες σε σχέση με αυτά που παρατηρώ. Πρόσφατα γεγονότα, συζητήσεις, απορίες, ταινίες, βιβλία, παντού μπορείς να βρεις κάτι που να ταιριάζει στη δουλειά σου. Και λίγη έρευνα, βέβαια, δεν έκανε ποτέ κακό σε κανέναν.

Υπάρχει ιδανικό σημείο στην πόλη για να ζωγραφίσεις;

Δεν υπάρχει ιδανικό σημείο. Το σχέδιο, η διάθεση και ο χρόνος που έχεις, σε συνδυασμό με την τοποθεσία, παράγουν κάθε φορά διαφορετικό αποτέλεσμα. Με λίγα λόγια, μπορείς να πας στο σημείο που θεωρείς το καλύτερο και να τα σκατώσεις ή να σε έχει προλάβει άλλος.

O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
Τι άποψη έχεις για την ελληνική σκηνή του street art και του γκράφιτι;

Και οι δύο σκηνές είναι ενεργές και ο κόσμος παίρνει πρωτοβουλίες. Προσωπικά, θα ήθελα να δω περισσότερες εκθέσεις και αυτο-εκδόσεις από όλους.

Τι σε εκνευρίζει στην Αθήνα;

Όλα έχουν να κάνουν με τον κόσμο που μένει εδώ και δημιουργεί. Ενώ υπάρχει όρεξη και ανάγκη να γίνουν καινούργια πράγματα, υπάρχει μια έλλειψη ευθύνης και προσανατολισμού. Από την άλλη, είναι ωραίο να ζεις σε μια πόλη με χαμηλά ενοίκια, ήλιο και, σε γενικές γραμμές, ευχάριστο κόσμο.

Πού μπορεί κάποιος να βρει τη δουλειά σου; Πουλάς έργα σου;

Το ath1281.tumblr.com είναι ένα μπλογκ που διατηρώ και ανανεώνεται, ανάλογα με το τι κάνω κατά καιρούς. Στο shop.ath1281.com ανεβάζω σχέδια, μεταξοτυπίες και zine προς πώληση. Επίσης, από τον καινούργιο χρόνο μπορείτε να περιμένετε μία έκθεση και διάφορα άλλα.

Μπορεί η τέχνη να σε κάνει καλύτερο άνθρωπο;

Σίγουρα η τέχνη δεν έχει καμία σχέση με αυτό.

Ποιο είναι το μεγαλύτερό σου όφελος από αυτά που κάνεις;

Το να βλέπεις την εξέλιξή σου και να μοιράζεσαι αυτό που σκέφτεσαι είναι ικανοποιητικό για μένα.

Αν μπορούσες να αλλάξεις κάτι στον κόσμο, τι θα ήταν αυτό;

Θα έδινα λεφτά σε όλους!

O street artist που ζωγράφισε τη Breeder λέει Facebook Twitter
Εικαστικά
3

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στη Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες που εξακολουθούν 60 χρόνια μετά

Εικαστικά / Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στην Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες 60 χρόνια μετά

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εστιάζει στις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε η «σκανδαλώδης» βράβευση του αρχιερέα της ποπ αρτ Ρόμπερτ Ράουσενμπεργκ στην Μπιενάλε του 1964, με τη χορηγία της αμερικανικής κυβέρνησης.
THE LIFO TEAM
Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Εικαστικά / Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Η Lorenza Böttner (1959-1994) ήταν μια καλλιτέχνις που είχε έντονα βιωματική, σωματική σχέση με τη μεταμόρφωση. Μεταμόρφωσε μια ζωγραφική πρακτική σε εικαστική περφόρμανς που «βγήκε» στον δρόμο και έκανε τον δημόσιο χώρο θεατρική σκηνή για μια πολιτικοποιημένη σωματική διαφορετικότητα.
PAUL B. PRECIADO
Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Πολιτισμός / Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Το τρίτο μέρος του αφιερώματος του ΕΜΣΤ στις γυναίκες εικαστικούς, Jonathan Meese στην Bernier/Eliades, Θανάσης Τότσικας στη Rodeo, Ιωάννα Λημνιού στην Breeder και ό,τι άλλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι γκαλερί και οι χώροι τέχνης τον Μάιο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σεξ, ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εικαστικά / Ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εκθέσεις, ένα μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες φέρνουν στο προσκήνιο μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιρροή στις αρχές του 20ού αιώνα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Εικαστικά / Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Μια γυναίκα με εξουσία στην Αυλή των Βερσαλλιών, η οποία ήταν υπέρ των μεταρρυθμίσεων και του «φιλοσοφικού» κόμματος που υποστήριζε τον Διαφωτισμό, υπήρξε καλλιτέχνιδα και προστάτιδα των τεχνών. Ήταν όμως και λαομίσητη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ