Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι

Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Ο Ντάμιεν Χιρστ ζωγραφίζει Ανθισμένες Κερασιές, 2019. Φωτο: © Damien Hirst and Science Ltd/DACS
0

Τα έργα του, αυτή τη φορά οι Ανθισμένες Κερασιές, είναι ζωγραφισμένα μόνο από εκείνον και όχι από βοηθούς. Ο διάσημος Ντάμιεν Χιρστ κάνει την πρεμιέρα του στην γαλλική πρωτεύουσα με μια έκθεση που θα διαρκέσει από τις 6 Ιουλίου έως τις 2 Ιανουαρίου 2022.

Οι κερασιές του εκτίθενται στο Fondation Cartier αυτό το μήνα, με μια συλλογή από μεγάλα ευχάριστα έργα με τίτλο Cherry Blossoms να γεμίζουν τις αίθουσες του μουσείου.

Ο Χιρστ καθώς έβλεπε για πρώτη φορά τα έργα του Μπονάρ με τις χαρακτηριστικές κουκίδες σε μια έκθεση στο Λος Άντζελες, όλο και περισσότερο άρχισαν να του μοιάζουν με λουλούδια. Τα συνέδεσε με τα άνθη της κερασιάς που η ανθοφορία τους είναι μια μεγάλη γιορτή αλλά και ο σύντομος μαρασμός τους θυμίζει θάνατο.

Άρχισε να δουλεύει αυτά τα έργα που αρχικά τα αποκαλούσε «κακές εκδόσεις του Χόκνεϊ», αλλά στη συνέχεια αγάπησε αυτό τον τρόπο δουλειάς, ανάμεσα στο αφηρημένο και το παραστατικό. Δουλεύοντας τις κερασιές άρχισε να αλλάζει και ο τρόπος με τον οποίο σκεφτόταν τη δουλειά του. «Σκέφτηκα, πρέπει να ολοκληρώσω τη σειρά και να νιώθω ευτυχισμένος με τα πάντα πρώτα, πριν την εκθέσω. Και αυτός ήταν ένας νέος τρόπος σκέψης για μένα. Τώρα φτιάχνω, κατασκευάζω, τεκμηριώνω, ολοκληρώνω μια σειρά και μετά επεξεργάζομαι αυτό που θέλω να κάνω με αυτήν» είπε ο Χιρστ.

Ο Χιρστ καθώς έβλεπε για πρώτη φορά τα έργα του Μπονάρ με τις χαρακτηριστικές κουκίδες σε μια έκθεση στο Λος Άντζελες, όλο και περισσότερο άρχισαν να του μοιάζουν με λουλούδια. Τα συνέδεσε με τα άνθη της κερασιάς που η ανθοφορία τους είναι μια μεγάλη γιορτή αλλά και ο σύντομος μαρασμός τους θυμίζει θάνατο.

Ο διευθυντής του ιδρύματος Καρτιέ Ερβέ Σαντέ συναντήθηκε με τον Χιρστ στο στούντιο του στο Λονδίνο το 2018 για να δει τους πίνακες και αποφάσισε να κάνει την έκθεση.«Με εκπλήσσει η υπερβολική ομορφιά γύρω μου και σκέφτηκα ότι η αρχιτεκτονική του Fondation Cartier, που περιβάλλεται από έναν κήπο, θα ήταν το ιδανικό μέρος για να αποκαλύψω τη σειρά», είπε. Τριάντα από τους 107 πίνακες της σειράς θα προβληθούν στο κτίριο που σχεδίασε ο Ζαν Νουβέλ.

Η σειρά αυτή επισημαίνει τη στροφή του Χιρστ στο να ζωγραφίζει μόνος του και όχι οι βοηθοί του εργαστηρίου του, με τα πλούσια χρώματα στους καμβάδες να θυμίζουν Μπονάρ, αφηρημένο εξπρεσιονισμό και πουαντιγιστές. «Ομορφιά και ζωή και θάνατο» τα ονόμασε ο Χιρστ. Το Ίδρυμα Καρτιέ που ανέβαλε την έκθεση για ένα χρόνο λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού θεωρεί τους πίνακες ένα «θαύμα».

Πιο εντυπωσιακό και από τους ίδιους του πίνακες είναι το γεγονός ότι ο Ντάμιεν Χιρστ, βραβευμένος με το Τέρνερ και πολλά διεθνή βραβεία δεν έχει κάνει ποτέ σόλο έκθεση στο Παρίσι από τη δεκαετία του 1990. Οι Γάλλοι δεν έχουν δει ποτέ ατομική του έκθεση και είναι μια ευκαιρία να την απολαύσουν.

Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Renewal Blossom , 2018. Φωτο: Prudence Cuming Associates © Damien Hirst and Science Ltd/DACS
Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy Fondation Cartier
Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy Fondation Cartier
Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy Fondation Cartier
Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Excitement's Blossom, 2020. Φωτο: Prudence Cuming Associates © Damien Hirst and Science Ltd/DACS
Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Fantasia Blossom , 2018 Φωτο: Prudence Cuming Associates © Damien Hirst and Science Ltd/DACS
Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Φωτο: Prudence Cuming Associates © Damien Hirst and Science Ltd/DACS
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ναν Γκόλντιν ντρέπεται για όσα συμβαίνουν στη Γάζα και λέει: «Ζούμε ανατριχιαστικές εποχές μακαρθισμού»

Εικαστικά / «Ζούμε ανατριχιαστικές εποχές μακαρθισμού»: Η Ναν Γκόλντιν ντρέπεται για όσα συμβαίνουν στη Γάζα

Το έργο της Γκόλντιν «Sisters, Saints, Sibyls» καταπιάνεται με την ιστορία της μεγαλύτερης αδελφής της, της Μπάρμπαρα, ενός έξυπνου και ανυπότακτου παιδιού που στάλθηκε σε ορφανοτροφεία, αναμορφωτήρια και ψυχιατρικά ιδρύματα στην εφηβεία και αυτοκτόνησε το 1965, σε ηλικία μόλις 19 ετών.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Before and after science: Ένα έργο σύγχρονης τέχνης εναρμονίζεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Εικαστικά / Before and after science: Ένα έργο σύγχρονης τέχνης εναρμονίζεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Η εικαστικός Ίρις Τουλιάτου μάς συστήνει έναν χώρο με πλούσια ιστορία και μοναδικές συλλογές, συνδέοντας την επιστημονική γνώση με την καλλιτεχνική παρέμβαση και την αισθητηριακή εμπειρία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια συνάντηση με τον Jonathan Meese

Εικαστικά / Jonathan Meese: «Έχουμε αρχίσει να προτιμούμε να μην έχουμε ελευθερία»

Μια συνάντηση στην Αθήνα με τον Γερμανό ζωγράφο που επιστρέφει στα παραμύθια γιατί βρίσκει τον πραγματικό κόσμο «πολύ άσχημο», με αφορμή την τρίτη του έκθεση στην γκαλερί Bernier-Eliades.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

Η Εύα Μανιδάκη και ο Ανδρέας Λόλης συζητούν με τον Χρήστο Παρίδη για όλα όσα προηγήθηκαν της δημιουργίας των in situ εγκαταστάσεων που σχεδίασαν στο πλαίσιο της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στη Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες που εξακολουθούν 60 χρόνια μετά

Εικαστικά / Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στην Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες 60 χρόνια μετά

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εστιάζει στις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε η «σκανδαλώδης» βράβευση του αρχιερέα της ποπ αρτ Ρόμπερτ Ράουσενμπεργκ στην Μπιενάλε του 1964, με τη χορηγία της αμερικανικής κυβέρνησης.
THE LIFO TEAM
Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Εικαστικά / Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Η Lorenza Böttner (1959-1994) ήταν μια καλλιτέχνις που είχε έντονα βιωματική, σωματική σχέση με τη μεταμόρφωση. Μεταμόρφωσε μια ζωγραφική πρακτική σε εικαστική περφόρμανς που «βγήκε» στον δρόμο και έκανε τον δημόσιο χώρο θεατρική σκηνή για μια πολιτικοποιημένη σωματική διαφορετικότητα.
PAUL B. PRECIADO
Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Πολιτισμός / Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Το τρίτο μέρος του αφιερώματος του ΕΜΣΤ στις γυναίκες εικαστικούς, Jonathan Meese στην Bernier/Eliades, Θανάσης Τότσικας στη Rodeo, Ιωάννα Λημνιού στην Breeder και ό,τι άλλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι γκαλερί και οι χώροι τέχνης τον Μάιο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σεξ, ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εικαστικά / Ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εκθέσεις, ένα μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες φέρνουν στο προσκήνιο μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιρροή στις αρχές του 20ού αιώνα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Εικαστικά / Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Μια γυναίκα με εξουσία στην Αυλή των Βερσαλλιών, η οποία ήταν υπέρ των μεταρρυθμίσεων και του «φιλοσοφικού» κόμματος που υποστήριζε τον Διαφωτισμό, υπήρξε καλλιτέχνιδα και προστάτιδα των τεχνών. Ήταν όμως και λαομίσητη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ