«Pamfilos»: Μια εγκατάσταση του 6ou Fast Forward Festival είναι εμπνευσμένη από το Ναυάγιο των Αντικυθήρων

«Pamfilos»: Μια εγκατάσταση του 6ou Fast Forward Festival είναι εμπνευσμένη από το Ναυάγιο των Αντικυθήρων Facebook Twitter
Χρησιμοποιεί ως έμπνευση το κατακερματισμένο άγαλμα ενός φιλοσόφου και ένα όνομα χαραγμένο σε κύπελλο που βρέθηκαν στο ναυάγιο. Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή/Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
0

«Pamfilos» ονομάζεται το πρότζεκτ που παρουσιάζουν οι Raqs Media Collective, η πολυμορφική, πολύπλευρη και ίσως πιο ατμοσφαιρική εγκατάσταση που θα πετύχει κάποιος στο πλαίσιο του 6ou Fast Forward Festival, εμπνευσμένη από το Ναυάγιο των Αντικυθήρων.

Στεγάζεται στο Ωδείο Αθηνών. Θα περίμενε κανείς ότι θα ήταν ακόμη ένα έργο βασισμένο πάνω στον διάσημο και αινιγματικό ομώνυμο μηχανισμό, η κολεκτίβα από το Νέο Δελχί της Ινδίας όμως ξεφεύγει και χρησιμοποιεί ως έμπνευση το κατακερματισμένο άγαλμα ενός φιλοσόφου και ένα όνομα χαραγμένο σε κύπελλο που βρέθηκαν στο ναυάγιο για να δώσει τη δική της εκδοχή για την έννοια των «κοινών», που είναι και η κεντρική θεματική του φετινού φεστιβάλ.

Ο επισκέπτης εισέρχεται σε ένα σκηνικό όπου ο χρόνος μοιάζει απροσδιόριστος. Καθώς περιδιαβαίνει στα δωμάτια του εσωτερικού του πρώτου ορόφου της εμβληματικής οικίας (που αποτελεί αξιοθέατο από μόνη της), μπορεί να αφεθεί στις αφαιρετικές εικόνες ενός φιλμ για τους δύτες που ερευνούν το πιο αινιγματικό ναυάγιο όλων των εποχών, να αφουγκραστεί τους ήχους του βυθού, να ανακαλύψει έναν τεράστιο φάρο σε έναν διάδρομο και το αινιγματικό άγαλμα της θεάς Μήτιδος, μητέρας της Αθηνάς, που της κληροδότησε τη σοφία και τη φρόνηση.

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η δουλειά μας είναι μια προσπάθεια να συναρμολογήσουμε το κορμί του φιλοσόφου, να βρούμε έναν νέο τρόπο να μετρήσουμε τον χρόνο και να γίνουμε ο «φίλος όλων», όπως ο Πάμφιλος. Ξέρουμε ότι οι επιστήμονες που ερευνούσαν τα απομεινάρια του ναυαγίου αποφάσισαν να ονομάσουν Πάμφιλο το άτομο του οποίου το DNA αναλύεται αυτήν τη στιγμή.

Μπορεί, μάλιστα, να πιει κρασί, όπως έκαναν οι άνθρωποι κατά την αρχαιότητα, μαζί με τους συνοδοιπόρους του σε αυτό το φανταστικό σύμπαν από τις κούπες ρεπλίκες των αυθεντικών με τη λέξη «πάμφιλος», όσο διαρκούν οι συζητήσεις που είναι αναπόσπαστο μέρος του έργου.

Πίσω από τους Raqs Media Collective κρύβονται οι Jeebesh Bagchi, Monica Narula και Shuddhabrata Sengupta που γνωρίστηκαν το 1992 στο πανεπιστήμιο, όταν σπούδαζαν κινηματογράφο. «Δουλεύουμε μαζί 27 χρόνια» αναφέρουν. «Η συνεργασία μας έχει χαρακτηριστεί κάποιες φορές "άσκηση στην προβοκατόρικη σκέψη", ακόμα και όταν κάνουμε τέχνη ή επιμελούμαστε εκθέσεις ή γράφουμε κείμενα ή στήνουμε καταστάσεις. Η δουλειά μας έχει να κάνει με τη σχετικότητα, το εφήμερο και την πληρότητα και εντοπίζεται εκεί όπου διασταυρώνονται η τέχνη με την ιστορική έρευνα και τη φιλοσοφική υπόθεση.

Βασικός μας στόχος είναι να φτιάξουμε κάτι που θα σε κάνει να προβληματιστείς σχετικά με όσα θεωρείς δεδομένα. Αν είσαι περιπετειώδης, αν είσαι περίεργος, αν δεν ικανοποιείσαι εύκολα με τις εξηγήσεις που σου προσφέρει ο κόσμος, αυτά που δείχνουμε σε αφορούν άμεσα».

«Pamfilos»: Μια εγκατάσταση του 6ou Fast Forward Festival είναι εμπνευσμένη από το Ναυάγιο των Αντικυθήρων Facebook Twitter
Είναι ίσως η πιο ατμοσφαιρική εγκατάσταση που θα πετύχει κάποιος στο πλαίσιο του 6ou Fast Forward Festival. Φωτο: Georges Salameh/Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

—Τι σας τράβηξε στο Ναυάγιο των Αντικυθήρων; Και τι παραλληλισμούς μπορεί να κάνει κάποιος με τη σύγχρονη Αθήνα;

Αντιμετωπίζουμε το Ναυάγιο των Αντικυθήρων ως έναν γόνιμο αστερισμό αντικειμένων και ιδεών. Η κληρονομιά του μας ελκύει με διαφορετικούς τρόπους. Στο Αρχαιολογικό Μουσείο των Αθηνών είδαμε το άγαλμα ενός κατακερματισμένου φιλοσόφου –ένα από τα ευρήματα του ναυαγίου– και τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων, αυτήν τη μυστηριώδη συσκευή για υπολογισμούς και πλοήγηση. Μας ιντρίγκαρε περισσότερο ένα κύπελλο με το όνομα «Πάμφιλος» γραμμένο πάνω του.

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η δουλειά μας είναι μια προσπάθεια να συναρμολογήσουμε το κορμί του φιλοσόφου, να βρούμε έναν νέο τρόπο να μετρήσουμε τον χρόνο και να γίνουμε ο «φίλος όλων», όπως ο Πάμφιλος. Ξέρουμε ότι οι επιστήμονες που ερευνούσαν τα απομεινάρια του ναυαγίου αποφάσισαν να ονομάσουν Πάμφιλο το άτομο του οποίου το DNA αναλύεται αυτήν τη στιγμή.

Βασικά, πρόκειται για μια υπόθεση εκ μέρους τους, αλλά συμφωνεί με την αίσθηση που έχουμε ότι οι άνθρωποι ξαναζωντανεύουν το παρελθόν τους και το κάνουν προσωπικό. Το πιο σημαντικό είναι ότι το όνομα «Πάμφιλος» αντικατοπτρίζει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τα κοινά, κάτι που αποτελεί το θέμα του φετινού Fast Forward Festival, στο ευρύτερο πλαίσιο της φιλίας φυσικά. Υποννοούμε ότι η Αθήνα είναι ένας οδηγός σε μια διαφορετική έννοια του χρόνου, της φροντίδας και της φιλίας.

Εδώ, οι απαρχές του 21ου αιώνα αποδεικνύονται περιπετειώδεις, με διαφορετικού είδους ναυάγια που βρίσκει κανείς σε αφθονία και είναι γεμάτα «καρπούς». Είναι καθήκον μας να βουτήξουμε σε αυτή την εποχή και να ανασύρουμε αυτά που αξίζει να προσέξει κανείς, όσα τον κάνουν να προβληματίζεται.

— Διάβασα ότι ο χρόνος είναι ο βασικός πρωταγωνιστής όλων των έργων σας. Πού τον συναντάμε στον Πάμφιλο;

Πιστεύουμε ότι η τέχνη πρέπει να δημιουργεί στιγμές αβεβαιότητας, αμφισβήτησης και ενδοιασμών, να μας αναγκάζει να επανεξετάσουμε τις συνήθειές μας, να μας προτρέπει να διερευνήσουμε ιδέες που δεν έχουν ακόμη υλοποιηθεί πλήρως, τέλος να μας δώσει χρόνο να ξεκουράσουμε τους υπερευαίσθητούς και υπερφορτωμένους μυς, όπως και τα νεύρα μας.

Η τέχνη και η καλλιτεχνική δραστηριότητα μπορεί να αποτελέσει μια παράκαμψη στην τυραννία του «αποτελεσματικού χρόνου» που απαιτεί ο καπιταλισμός από εμάς ως εργάτες και καταναλωτές. Πρέπει να φανταζόμαστε και να δημιουργούμε μορφές άλλοτε παροδικές και άλλοτε καθοριστικές για την εποχή, που δεν υπόκεινται σε καμία υπολογιστική και ουσιαστική λογική.

Η δουλειά που κάνουμε για την έκτη έκδοση του Fast Forward Festival υφίσταται μια διαδικασία προσωρινής αποσάθρωσης (όπως συμβαίνει με τα αρχαιολογικά κειμήλια) για να περάσει στο άπειρο, στην αποκατάσταση και στην αναγέννηση του χρόνου, έτσι ώστε να επιτρέψει τη δημιουργία μιας γραμμής που να συνδέει τον μύθο, την υπόθεση, τη φαντασία, τη φιλοσοφία και την περιπέτεια. Ένα ναυάγιο σαλπάρει μέσα από τη φαντασία, ένας φάρος παράγει την αίσθηση του απείρου μέσα σε έναν στενό διάδρομο και ένα ποτήρι 2.000 ετών πολλαπλασιάζεται για να επιμηκύνει τον χρόνο.

«Pamfilos»: Μια εγκατάσταση του 6ou Fast Forward Festival είναι εμπνευσμένη από το Ναυάγιο των Αντικυθήρων Facebook Twitter
Ένα ναύγιο σαλπάρει μέσα από τη φαντασία, ένας φάρος παράγει την αίσθηση του απείρου μέσα σε έναν στενό διάδρομο και ένα ποτήρι 2.000 ετών πολλαπλασιάζεται για να επιμηκύνει τον χρόνο. Φωτο: Georges Salameh/Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

— Με βάση την πρόσφατη επαφή σας με την πόλη, πώς βλέπετε την Αθήνα στο πλαίσιο της οικονομικής κρίσης;

Η Αθήνα υπήρχε στο μυαλό μας όταν πριν από έξι χρόνια φτιάχναμε το «Last International». Τότε αρχίσαμε να προβληματιζόμαστε σχετικά με τη σημασία των συγκεντρώσεων στην πλατεία Συντάγματος. Γνωρίζουμε την Αθήνα από παιδιά, ως ένα μέρος όπου τα ερωτήματα και τα οράματα έχουν μακρά ιστορία χιλιάδων χρόνων. Την τελευταία δεκαετία η κρίση στην παγκόσμια οικονομία έκανε την Αθήνα να αποκτήσει μια νέα, αιχμηρή εικόνα.

Αυτό που συνέβη στην πόλη λέει κάτι όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά και για το τι συμβαίνει σε ολόκληρο τον κόσμο αυτό το διάστημα. Από το 2018 μέχρι το 2019 ερχόμασταν αρκετά συχνά, αρχικά επειδή θέλαμε να μάθουμε περισσότερα για το αρχαίο ναυάγιο στο νησί των Αντικυθήρων.


Το κύπελλο που διασώθηκε είχε τη λέξη «Πάμφιλος» χαραγμένη πάνω του. Αναρωτιόμασταν αν αυτό ήταν το όνομα ενός ανθρώπου ή ένας τρόπος ζωής, αν σήμαινε απλώς «φίλος όλων» ή και τα δύο. Εκτός από αρχαιολόγους και δύτες, συναντήσαμε ακαδημαϊκούς, ποιητές, ερευνητές, δραματουργούς, δικηγόρους, μετανάστες, δασκάλους, γιατρούς, νοσοκόμες και φαρμακοποιούς. Γνωρίσαμε ανθρώπους που προσέχουν καθημερινά το ναυάγιο, που βουτούν στον βυθό κάθε πρωί. Επισκεφθήκαμε κλινικές, νοσοκομεία, σχολεία, αυτοδιαχειριζόμενα καφενεία και πάρκα.

Σε αυτές τις βόλτες και συζητήσεις ανακαλύψαμε την Αθήνα μέσα από ένα νέο πρίσμα. Νιώσαμε την ανάγκη να κάνουμε πράγματα εκ νέου, να καταστρέψουμε πράγματα όπου ήταν απαραίτητο, να αμφισβητήσουμε. Ήταν ένα μάθημα που πραγματοποιήθηκε μέσα από την κατάδυση σε ένα διαρκές μαζικό πείραμα επιβίωσης που κατέλαβε τον χρόνο μιας ολόκληρης πόλης.

— Ποια ήταν η βασική ιδέα του πρότζεκτ «Πάμφιλος»;

Το πρότζεκτ είναι μια ιδέα, μια ατμόσφαιρα, μια συνάθροιση φωνών, μια εξερεύνηση ενός διαφορετικού υποβρύχιου κόσμου και μια υπενθύμιση όσων ξεχνάμε και θεωρούμε δεδομένα σε αυτόν τον κόσμο. Περιλαμβάνει ένα φιλμ, έναν φάρο, συζητήσεις, ξεκούραστα απογεύματα με ποτό και μια θεά που φημίζεται για την αξιοσημείωτη ευφυΐα της. Είναι μια πρόσκληση να σκεφτεί κανείς παραπάνω αλλά και να ονειρευτεί μαζί μας.

O Πυθαγόρας μπορεί να μας έδωσε το τετράγωνο της υποτείνουσας, αλλά άφησε και ένα απόφθεγμα που ίσως μας αφορά περισσότερο σήμερα: «Μεταξύ φίλων πρέπει να υπάρχει κοινοκτημοσύνη, οι φίλοι πρέπει να συμπεριφέρονται σαν ίσοι μεταξύ τους».

Κι αν οι φίλοι μοιράζονται πράγματα από κοινού, τότε τα «κοινά» είναι αυτά που μπορούμε να μοιραστούμε με τους φίλους μας και με όσους γίνονται φίλοι μας. Αυτό περιλαμβάνει κουζίνες, κλινικές και σχολεία και επεκτείνεται στη ζεστασιά και στην αλληλεγγύη στους ξένους, στους ανθρώπους που είναι μετανάστες, πρόσφυγες και μπορεί να μένουν στη σκιά λόγω της νομικής τους κατάστασης. Αυτή η δυνατότητα να μοιραζόμαστε και να κάνουμε τους ανθρώπους να αισθάνονται ευσπρόδεκτοι και άνετοι είναι η τέχνη του να ζεις μέσα σε μια κοινότητα.

«Pamfilos»: Μια εγκατάσταση του 6ou Fast Forward Festival είναι εμπνευσμένη από το Ναυάγιο των Αντικυθήρων Facebook Twitter
Το κύπελλο που διασώθηκε είχε τη λέξη «Πάμφιλος» χαραγμένη πάνω του. Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή/Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

— Πόσο καιρός χρειάστηκε για να ολοκληρώσετε το πρότζεκτ; Πού επικεντρώσατε τις έρευνές σας;

Δουλεύουμε αυτό το πρότζεκτ από το καλοκαίρι του 2018. Ένα μεγάλο μέρος αποτέλεσε η έρευνα, η ανάγνωση και ο προβληματισμός πάνω στα κοινά, η θάλασσα ως κομμάτι τους, τα ναυάγια και κάποιες φιγούρες, όπως ο Πάμφιλος και η Μήτις. Ήμασταν τυχεροί που μπορέσαμε να μοιραστούμε τις σκέψεις μας αυτή την περίοδο με την Κάτια Αρφαρά από τη Στέγη, όπως και με δύο ερευνήτριες, τη Θεοδώρα Καπράλου και την Αθηνά Σταματοπούλου.

Βρισκόμασταν ανάμεσα σε Αθήνα και Δελχί αυτό το διάστημα, επισκεπτόμενοι ναυάγια, κάνοντας υποθαλάσσιες λήψεις αλλά και μιλώντας με κόσμο με διαφορετικό υπόβαθρο. Αυτές οι συζητήσεις ήταν πολύ σημαντικές για εμάς, μας έδωσαν να καταλάβουμε την έννοια των «κοινών» στην Αθήνα σήμερα. 

— Πού στοχεύουν οι συζητήσεις;

Στις συζητήσεις θα πάρουν μέρος αρκετοί άνθρωποι που συναντήσαμε κατά τη διάρκεια της έρευνάς μας με τη Θεοδώρα Καπράλου, που την έχουμε προσκαλέσει ως επικεφαλής. Αυτές οι συναντήσεις, οι οποίες έχουν πάρει το όνομά τους από μια λέξη ή φράση με μεταφορική σημασία σε σχέση με την έννοια του Πάμφιλου, στόχο έχουν να γίνει μια καλή κουβέντα με μπόλικο αυθορμητισμό, έκπληξη, διορατικότητα, ποίηση, εμπειρίες και το άνοιγμα των οριζόντων όλων όσοι μιλούν και ακούν.

Οι συζητήσεις είναι σημαντικό μέρος του πρότζεκτ επειδή κατά μία έννοια αντιπροσωπεύουν με ακρίβεια το πνεύμα του Πάμφιλου, αυτό το μείγμα φιλίας και σκέψης, που θεωρούμε ότι σχετίζεται άμεσα με όσα κάνουμε στην Αθήνα.

«Pamfilos»: Μια εγκατάσταση του 6ou Fast Forward Festival είναι εμπνευσμένη από το Ναυάγιο των Αντικυθήρων Facebook Twitter
Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή/Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Info:

Fast Forward Festival 6

Raqs Media Collective | Πάμφιλος

15-24 Μαΐου | Ωδείο Αθηνών (Βασιλέως Γεωργίου Β' 17-19 | Είσοδος από Ρηγίλλης)

(η έκθεση κλείνει στις 17:00 τις ημέρες των συζητήσεων)

Είσοδος ελεύθερη

 

Συζητήσεις Πάμφιλου | Ωδείο Αθηνών | 18:00-20:00

6 Μαΐου | Υποβρύχιος ορίζοντας

15 Μαΐου | Αποσυμπίεση

16 Μαΐου | Ρεύμα

17 Μαΐου | Κύμα

18 Μαΐου | Πλευστότητα

 

Περισσότερες πληροφορίες στο onassis.org

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

Η Εύα Μανιδάκη και ο Ανδρέας Λόλης συζητούν με τον Χρήστο Παρίδη για όλα όσα προηγήθηκαν της δημιουργίας των in situ εγκαταστάσεων που σχεδίασαν στο πλαίσιο της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στη Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες που εξακολουθούν 60 χρόνια μετά

Εικαστικά / Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στην Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες 60 χρόνια μετά

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εστιάζει στις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε η «σκανδαλώδης» βράβευση του αρχιερέα της ποπ αρτ Ρόμπερτ Ράουσενμπεργκ στην Μπιενάλε του 1964, με τη χορηγία της αμερικανικής κυβέρνησης.
THE LIFO TEAM
Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Εικαστικά / Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Η Lorenza Böttner (1959-1994) ήταν μια καλλιτέχνις που είχε έντονα βιωματική, σωματική σχέση με τη μεταμόρφωση. Μεταμόρφωσε μια ζωγραφική πρακτική σε εικαστική περφόρμανς που «βγήκε» στον δρόμο και έκανε τον δημόσιο χώρο θεατρική σκηνή για μια πολιτικοποιημένη σωματική διαφορετικότητα.
PAUL B. PRECIADO
Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Πολιτισμός / Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Το τρίτο μέρος του αφιερώματος του ΕΜΣΤ στις γυναίκες εικαστικούς, Jonathan Meese στην Bernier/Eliades, Θανάσης Τότσικας στη Rodeo, Ιωάννα Λημνιού στην Breeder και ό,τι άλλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι γκαλερί και οι χώροι τέχνης τον Μάιο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σεξ, ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εικαστικά / Ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εκθέσεις, ένα μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες φέρνουν στο προσκήνιο μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιρροή στις αρχές του 20ού αιώνα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Εικαστικά / Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Μια γυναίκα με εξουσία στην Αυλή των Βερσαλλιών, η οποία ήταν υπέρ των μεταρρυθμίσεων και του «φιλοσοφικού» κόμματος που υποστήριζε τον Διαφωτισμό, υπήρξε καλλιτέχνιδα και προστάτιδα των τεχνών. Ήταν όμως και λαομίσητη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT