Πώς φιλοτέχνησαν τους σκύλους τους οι μεγάλοι καλλιτέχνες της ιστορίας; Facebook Twitter

Πώς φιλοτέχνησαν τους σκύλους τους οι μεγάλοι καλλιτέχνες;

0

Η έκθεση Portraits of Dogs: From Gainsborough to Hockney, που παρουσιάζεται στη Wallace Collection του Λονδίνου, παρακολουθεί τη σχέση μεταξύ των καλλιτεχνών και των κατοικίδιων σκύλων τους.

Σύμφωνα με τον επιμελητή της έκθεσης, Xavier Bray, ο τρόπος με τον οποίο η σχέση μας με τους σκύλους - αυτός ο ανεξήγητος, τρυφερός δεσμός - περνάει στην ιστορία της τέχνης είναι συναρπαστικός και αποτελεί μια συνολικότερη αντανάκλαση των κοινωνικών μας αξιών.

Καθώς οι κοινωνίες εξελίχθηκαν μέσα στην ιστορία, τα συναισθήματα των ανθρώπων προς τα σκυλιά μεταβλήθηκαν, μαζί και η αποτύπωση τους στην τέχνη. Σε διάφορες περιόδους, μπορούμε να δούμε την τέχνη να επικεντρώνεται σε ορισμένα χαρακτηριστικά των σκύλων, όπως η ενσυναίσθηση, η πίστη, οι υπερσυντονισμένες αισθήσεις και η ευφυΐα. Ταυτόχρονα παρατηρείται και μια νύξη για το βαθύτερο, συμβολικό νόημα των σκύλων, που εισέρχεται σε μια συνολικά πιο εσωτερική και μεταφυσική σφαίρα.

Η έκθεση, η οποία περιλαμβάνει περισσότερα από 50 έργα τέχνης, θα διερευνήσει επίσης πώς οι ανθρώπινες αντιλήψεις για συγκεκριμένες φυλές σκύλων έχουν αλλάξει με την πάροδο του χρόνου.

Τα πορτραίτα αποκαλύπτουν τόσα για τους ιδιοκτήτες όσο και για τους ίδιους τους σκύλους, καθώς η προσωπικότητα του ιδιοκτήτη αντικατοπτρίζεται στον χαρακτήρα του αγαπημένου του κατοικίδιου. Η σχέση μεταξύ σκύλου και ιδιοκτήτη μπορεί να διαμορφώσει την προσωπικότητα του ιδιοκτήτη.

Η έκθεση, η οποία περιλαμβάνει περισσότερα από 50 έργα τέχνης, θα διερευνήσει επίσης πώς οι ανθρώπινες αντιλήψεις για συγκεκριμένες φυλές σκύλων έχουν αλλάξει με την πάροδο του χρόνου.

Πώς φιλοτέχνησαν τους σκύλους τους οι μεγάλοι καλλιτέχνες; Facebook Twitter
Σκύλος της φυλής Hanava (1768), Jean-Jacques Bachelier
Πώς φιλοτέχνησαν τους σκύλους τους οι μεγάλοι καλλιτέχνες της ιστορίας; Facebook Twitter
Έκτορας, Νέρωνας και Dash με τον παπαγάλο Lory (1838), Edwin Landseer
Πώς φιλοτέχνησαν τους σκύλους τους οι μεγάλοι καλλιτέχνες της ιστορίας; Facebook Twitter
Brizo, ένας ποιμενικός σκύλος (1864), Rosa Bonheur
Πώς φιλοτέχνησαν τους σκύλους τους οι μεγάλοι καλλιτέχνες της ιστορίας; Facebook Twitter
Ο Τρίστραμ και η Αλεπού (περ. 1775-85), Thomas Gainsborough
Πώς φιλοτέχνησαν τους σκύλους τους οι μεγάλοι καλλιτέχνες της ιστορίας; Facebook Twitter
Η Minna της βασίλισσας Βικτώριας (περ. 1873), Charles Burton Barber
Πώς φιλοτέχνησαν τους σκύλους τους οι μεγάλοι καλλιτέχνες της ιστορίας; Facebook Twitter
Ένας αγαπημένος σκύλος (1822), James Ward
Πώς φιλοτέχνησαν τους σκύλους τους οι μεγάλοι καλλιτέχνες της ιστορίας; Facebook Twitter
Μελέτη για το πόδι ενός σκύλου (περ. 1490–95), Λεονάρντο Ντα Βίντσι
Πώς φιλοτέχνησαν τους σκύλους τους οι μεγάλοι καλλιτέχνες της ιστορίας; Facebook Twitter
Το σπανιέλ Tilco της βασίλισσας Βικτωρίας (1838), Edwin Landseer
Πώς φιλοτέχνησαν τους σκύλους τους οι μεγάλοι καλλιτέχνες της ιστορίας; Facebook Twitter
Πορτραίτο σκύλου #41 (1995), David Hockney
Πώς φιλοτέχνησαν τους σκύλους τους οι μεγάλοι καλλιτέχνες της ιστορίας; Facebook Twitter
Πορτραίτο σκύλων #19 (1995), David Hockney
Πώς φιλοτέχνησαν τους σκύλους τους οι μεγάλοι καλλιτέχνες της ιστορίας; Facebook Twitter
Αμφίβολα Ψίχουλα (1858-1859), Edwin Landseer

Η έκθεση Portraits of Dogs: From Gainsborough to Hockney παρουσιάζεται στη Wallace Collection του Λονδίνου έως τις 15 Οκτώβρη 2023.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ναν Γκόλντιν ντρέπεται για όσα συμβαίνουν στη Γάζα και λέει: «Ζούμε ανατριχιαστικές εποχές μακαρθισμού»

Εικαστικά / «Ζούμε ανατριχιαστικές εποχές μακαρθισμού»: Η Ναν Γκόλντιν ντρέπεται για όσα συμβαίνουν στη Γάζα

Το έργο της Γκόλντιν «Sisters, Saints, Sibyls» καταπιάνεται με την ιστορία της μεγαλύτερης αδελφής της, της Μπάρμπαρα, ενός έξυπνου και ανυπότακτου παιδιού που στάλθηκε σε ορφανοτροφεία, αναμορφωτήρια και ψυχιατρικά ιδρύματα στην εφηβεία και αυτοκτόνησε το 1965, σε ηλικία μόλις 19 ετών.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Before and after science: Ένα έργο σύγχρονης τέχνης εναρμονίζεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Εικαστικά / Before and after science: Ένα έργο σύγχρονης τέχνης εναρμονίζεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Η εικαστικός Ίρις Τουλιάτου μάς συστήνει έναν χώρο με πλούσια ιστορία και μοναδικές συλλογές, συνδέοντας την επιστημονική γνώση με την καλλιτεχνική παρέμβαση και την αισθητηριακή εμπειρία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια συνάντηση με τον Jonathan Meese

Εικαστικά / Jonathan Meese: «Έχουμε αρχίσει να προτιμούμε να μην έχουμε ελευθερία»

Μια συνάντηση στην Αθήνα με τον Γερμανό ζωγράφο που επιστρέφει στα παραμύθια γιατί βρίσκει τον πραγματικό κόσμο «πολύ άσχημο», με αφορμή την τρίτη του έκθεση στην γκαλερί Bernier-Eliades.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

Η Εύα Μανιδάκη και ο Ανδρέας Λόλης συζητούν με τον Χρήστο Παρίδη για όλα όσα προηγήθηκαν της δημιουργίας των in situ εγκαταστάσεων που σχεδίασαν στο πλαίσιο της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στη Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες που εξακολουθούν 60 χρόνια μετά

Εικαστικά / Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στην Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες 60 χρόνια μετά

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εστιάζει στις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε η «σκανδαλώδης» βράβευση του αρχιερέα της ποπ αρτ Ρόμπερτ Ράουσενμπεργκ στην Μπιενάλε του 1964, με τη χορηγία της αμερικανικής κυβέρνησης.
THE LIFO TEAM
Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Εικαστικά / Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Η Lorenza Böttner (1959-1994) ήταν μια καλλιτέχνις που είχε έντονα βιωματική, σωματική σχέση με τη μεταμόρφωση. Μεταμόρφωσε μια ζωγραφική πρακτική σε εικαστική περφόρμανς που «βγήκε» στον δρόμο και έκανε τον δημόσιο χώρο θεατρική σκηνή για μια πολιτικοποιημένη σωματική διαφορετικότητα.
PAUL B. PRECIADO
Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Πολιτισμός / Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Το τρίτο μέρος του αφιερώματος του ΕΜΣΤ στις γυναίκες εικαστικούς, Jonathan Meese στην Bernier/Eliades, Θανάσης Τότσικας στη Rodeo, Ιωάννα Λημνιού στην Breeder και ό,τι άλλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι γκαλερί και οι χώροι τέχνης τον Μάιο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σεξ, ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εικαστικά / Ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εκθέσεις, ένα μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες φέρνουν στο προσκήνιο μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιρροή στις αρχές του 20ού αιώνα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Εικαστικά / Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Μια γυναίκα με εξουσία στην Αυλή των Βερσαλλιών, η οποία ήταν υπέρ των μεταρρυθμίσεων και του «φιλοσοφικού» κόμματος που υποστήριζε τον Διαφωτισμό, υπήρξε καλλιτέχνιδα και προστάτιδα των τεχνών. Ήταν όμως και λαομίσητη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ