Tο σημειωματάριο ταξιδιών ως έργο τέχνης Facebook Twitter

Tο σημειωματάριο ταξιδιών ως έργο τέχνης

0

Τα τελευταία 13 χρόνια, ο Ισπανός καλλιτέχνης José Naranja σχεδιάζει διάφορα σκίτσα, καλλιγραφίες και κολάζ στην προσπάθειά του να δημιουργήσει ξεχωριστά ημερολόγια, παίρνοντας έμπνευση από τα ταξίδια του. 

«Συλλέγω ιδέες, όνειρα και εμπειρίες», αναφέρει χαρακτηριστικά ο καλλιτέχνης. Μάλιστα, ο Naranja αποφάσισε να παρατήσει την προηγούμενη δουλειά του ως μηχανικός αεροσκαφών, προκειμένου να αφιερωθεί εξ ολοκλήρου στην τέχνη του, μέσω της οποίας δημιουργεί «έναν μικρό χώρο ελευθερίας». 

«Ακόμη και αν δεν καταλάβουν τη γλώσσα μου, θα μπορέσουν να νιώσουν κάτι».

Μέχρι σήμερα, ο Ισπανός καλλιτέχνης έχει ολοκληρώσει συνολικά 15 ημερολόγια, οι σελίδες των οποίων περιέχουν, μεταξύ άλλων, σκόρπιες σκέψεις, εντυπωσιακές εικονογραφήσεις, γραμματόσημα και εισιτήρια από τα ταξίδια του. Αν και στο παρελθόν χρησιμοποιούσε για πολλά χρόνια τα γνωστά Moleskine σημειωματάρια, πλέον κάνει μια συρραφή μόνος του στα δικά του, το λεγόμενο «The Orange Manuscript». 

Παρόλο που ο Naranja έχει ως έδρα του τη Μαδρίτη, ευελπιστεί ότι το έργο του θα καταφέρει στο μέλλον να απευθυνθεί σε ένα διεθνές κοινό: «Ακόμη και αν δεν καταλάβουν τη γλώσσα μου, θα μπορέσουν να νιώσουν κάτι», καταλήγει ο καλλιτέχνης. 

Tο σημειωματάριο ταξιδιών ως έργο τέχνης Facebook Twitter
Φωτο: José Naranja
Tο σημειωματάριο ταξιδιών ως έργο τέχνης Facebook Twitter
Φωτο: José Naranja
Tο σημειωματάριο ταξιδιών ως έργο τέχνης Facebook Twitter
Φωτο: José Naranja
Tο σημειωματάριο ταξιδιών ως έργο τέχνης Facebook Twitter
Φωτο: José Naranja
Tο σημειωματάριο ταξιδιών ως έργο τέχνης Facebook Twitter
Φωτο: José Naranja
Tο σημειωματάριο ταξιδιών ως έργο τέχνης Facebook Twitter
Φωτο: José Naranja
Tο σημειωματάριο ταξιδιών ως έργο τέχνης Facebook Twitter
Φωτο: José Naranja
Tο σημειωματάριο ταξιδιών ως έργο τέχνης Facebook Twitter
Φωτο: José Naranja
Tο σημειωματάριο ταξιδιών ως έργο τέχνης Facebook Twitter
Φωτο: José Naranja
Tο σημειωματάριο ταξιδιών ως έργο τέχνης Facebook Twitter
Φωτο: José Naranja

Με πληροφορίες από Guardian 

 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Εικαστικά / Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Η Lorenza Böttner (1959-1994) ήταν μια καλλιτέχνις που είχε έντονα βιωματική, σωματική σχέση με τη μεταμόρφωση. Μεταμόρφωσε μια ζωγραφική πρακτική σε εικαστική περφόρμανς που «βγήκε» στον δρόμο και έκανε τον δημόσιο χώρο θεατρική σκηνή για μια πολιτικοποιημένη σωματική διαφορετικότητα.
PAUL B. PRECIADO
Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Πολιτισμός / Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Το τρίτο μέρος του αφιερώματος του ΕΜΣΤ στις γυναίκες εικαστικούς, Jonathan Meese στην Bernier/Eliades, Θανάσης Τότσικας στη Rodeo, Ιωάννα Λημνιού στην Breeder και ό,τι άλλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι γκαλερί και οι χώροι τέχνης τον Μάιο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σεξ, ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εικαστικά / Ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εκθέσεις, ένα μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες φέρνουν στο προσκήνιο μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιρροή στις αρχές του 20ού αιώνα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Εικαστικά / Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Μια γυναίκα με εξουσία στην Αυλή των Βερσαλλιών, η οποία ήταν υπέρ των μεταρρυθμίσεων και του «φιλοσοφικού» κόμματος που υποστήριζε τον Διαφωτισμό, υπήρξε καλλιτέχνιδα και προστάτιδα των τεχνών. Ήταν όμως και λαομίσητη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ