Στο μυαλό και στο εργαστήρι του Άγγελου Μαυραειδή

Στο μυαλό και στο εργαστήρι του Άγγελου Μαυραειδή Facebook Twitter
Άγγελος Μαυραείδης, Porn.
0

Η ενασχόληση με τη ζωγραφική τού ήρθε ως «επιφοίτηση» στα τριάντα του χρόνια διαμέσου μιας εκστατικής εμπειρίας που βίωσε σε ένα ενύπνιο. Συνέβη μάλιστα αυτό στη διάρκεια μιας δύσκολης νοσηλείας την οποία χρειάστηκε και χωρίς να έχει καμία πρότερη εμπειρία ή ασχολία με τα εικαστικά και με την τέχνη γενικότερα, καθώς λέει. Ως τότε η μόνη «τέχνη», ή μάλλον τεχνική, που είχε μάθει καλά ήταν αυτή του ηλεκτρολόγου, επάγγελμα που ασκούσε ο πατέρας του. 

Ακούγεται σαν παραμύθι, όμως η μετέπειτα εξέλιξή του δείχνει ότι μόνο τυχαίο δεν ήταν το «κάλεσμα» στο οποίο αναφέρεται: έδωσε εξετάσεις στην ΑΣΚΤ, όπου εισήχθη πρώτος, και αποφοιτώντας συνέχισε τις σπουδές του στο Μόναχο με κρατική υποτροφία, έζησε και εργάστηκε κάποια χρόνια και στο Βερολίνο. «Το καλλιτεχνικό του έργο είναι ευρύ και πολυδιάστατο. Δηλώνει ερευνητής της τέχνης και συνεχώς ανακαλύπτει νέες πτυχές της. Το σύνολο της δουλειάς του διακρίνεται σε 9 ενότητες, με καθεμιά από αυτές να έχει ένα κοινό σημείο αναφοράς όπως τα κολάζ, τα μπλε, το στάξιμο, οι χάρτινες κούτες, το χρώμα, οι κατασκευές, τα υφάσματα και άλλα», διαβάζω στο δελτίο Τύπου.

Έχοντας πειραματιστεί με πολλά διαφορετικά υλικά, στυλ και τεχνοτροπίες, από τον κυβισμό, τον εξπρεσιονισμό και τον σουρεαλισμό μέχρι τη μοντέρνα και τη σύγχρονη τέχνη, πραγματοποίησε δεκάδες ατομικές και συλλογικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, απέκτησε κοινό, έκανε όνομα, δοκιμάστηκε επίσης στη γλυπτική αλλά και στην ποίηση.

Έχοντας πειραματιστεί με πολλά διαφορετικά υλικά, στυλ και τεχνοτροπίες, από τον κυβισμό, τον εξπρεσιονισμό και τον σουρεαλισμό μέχρι τη μοντέρνα και τη σύγχρονη τέχνη, πραγματοποίησε δεκάδες ατομικές και συλλογικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, απέκτησε κοινό, έκανε όνομα, δοκιμάστηκε επίσης στη γλυπτική αλλά και στην ποίηση.

Στην προσεχή του έκθεση «Open Atelier Refresh», που θα πραγματοποιηθεί στο εργαστήριό του, δεν προτίθεται απλώς να δείξει τα τελευταία του έργα του στο κοινό –περί τις 70 δημιουργίες χωρισμένες σε διάφορες ενότητες– αλλά και να «εκθέσει» τους θεατές σε αυτά, καθώς περισσότερο και από τη δική του γνώμη και οπτική τον ενδιαφέρει εκείνη του παρατηρητή. Προτίμησε μάλιστα να εκθέσει εκεί και όχι σε κάποια γκαλερί ή άλλον χώρο τέχνης ακριβώς για να δείξει την όλη πορεία τους από τη «μήτρα» στην οποία συνελήφθησαν μέχρι την αποπεράτωσή τους καθώς και τη διαλεκτική σχέση που αναπτύσσουν τόσο μεταξύ τους όσο και με τον ίδιο τον καλλιτέχνη, αφενός, με τα βλέμματα που θα προσελκύσουν πάνω τους αφετέρου.  

Στο μυαλό και στο εργαστήρι του Άγγελου Μαυραειδή Facebook Twitter
O Άγγελος Μαυραειδής.
Στο μυαλό και στο εργαστήρι του Άγγελου Μαυραειδή Facebook Twitter
Άγγελος Μαυραείδης, Nelly's Dancer in Parthenon.
Στο μυαλό και στο εργαστήρι του Άγγελου Μαυραειδή Facebook Twitter
Άγγελος Μαυραείδης, Self portrait.
Στο μυαλό και στο εργαστήρι του Άγγελου Μαυραειδή Facebook Twitter
Άγγελος Μαυραείδης, Magic Forest.

Η έκθεση του Άγγελου Μαυραειδή «Open Atelier Refresh» σε επιμέλεια Ηλία Μαυρωτά πραγματοποιείται στο εργαστήρι του στο Νέο Ηράκλειο, λεωφόρος Ηρακλείου 478 από τις 27 Μαΐου (ημέρα εγκαινίων) έως τις 5 Ιουνίου, ώρες 17:00-22:00

Περισσότερες πληροφορίες στο angelos_mavraidis / facebook

 


 

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ναν Γκόλντιν ντρέπεται για όσα συμβαίνουν στη Γάζα και λέει: «Ζούμε ανατριχιαστικές εποχές μακαρθισμού»

Εικαστικά / «Ζούμε ανατριχιαστικές εποχές μακαρθισμού»: Η Ναν Γκόλντιν ντρέπεται για όσα συμβαίνουν στη Γάζα

Το έργο της Γκόλντιν «Sisters, Saints, Sibyls» καταπιάνεται με την ιστορία της μεγαλύτερης αδελφής της, της Μπάρμπαρα, ενός έξυπνου και ανυπότακτου παιδιού που στάλθηκε σε ορφανοτροφεία, αναμορφωτήρια και ψυχιατρικά ιδρύματα στην εφηβεία και αυτοκτόνησε το 1965, σε ηλικία μόλις 19 ετών.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Before and after science: Ένα έργο σύγχρονης τέχνης εναρμονίζεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Εικαστικά / Before and after science: Ένα έργο σύγχρονης τέχνης εναρμονίζεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Η εικαστικός Ίρις Τουλιάτου μάς συστήνει έναν χώρο με πλούσια ιστορία και μοναδικές συλλογές, συνδέοντας την επιστημονική γνώση με την καλλιτεχνική παρέμβαση και την αισθητηριακή εμπειρία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια συνάντηση με τον Jonathan Meese

Εικαστικά / Jonathan Meese: «Έχουμε αρχίσει να προτιμούμε να μην έχουμε ελευθερία»

Μια συνάντηση στην Αθήνα με τον Γερμανό ζωγράφο που επιστρέφει στα παραμύθια γιατί βρίσκει τον πραγματικό κόσμο «πολύ άσχημο», με αφορμή την τρίτη του έκθεση στην γκαλερί Bernier-Eliades.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

Η Εύα Μανιδάκη και ο Ανδρέας Λόλης συζητούν με τον Χρήστο Παρίδη για όλα όσα προηγήθηκαν της δημιουργίας των in situ εγκαταστάσεων που σχεδίασαν στο πλαίσιο της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στη Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες που εξακολουθούν 60 χρόνια μετά

Εικαστικά / Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στην Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες 60 χρόνια μετά

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εστιάζει στις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε η «σκανδαλώδης» βράβευση του αρχιερέα της ποπ αρτ Ρόμπερτ Ράουσενμπεργκ στην Μπιενάλε του 1964, με τη χορηγία της αμερικανικής κυβέρνησης.
THE LIFO TEAM
Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Εικαστικά / Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Η Lorenza Böttner (1959-1994) ήταν μια καλλιτέχνις που είχε έντονα βιωματική, σωματική σχέση με τη μεταμόρφωση. Μεταμόρφωσε μια ζωγραφική πρακτική σε εικαστική περφόρμανς που «βγήκε» στον δρόμο και έκανε τον δημόσιο χώρο θεατρική σκηνή για μια πολιτικοποιημένη σωματική διαφορετικότητα.
PAUL B. PRECIADO
Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Πολιτισμός / Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Το τρίτο μέρος του αφιερώματος του ΕΜΣΤ στις γυναίκες εικαστικούς, Jonathan Meese στην Bernier/Eliades, Θανάσης Τότσικας στη Rodeo, Ιωάννα Λημνιού στην Breeder και ό,τι άλλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι γκαλερί και οι χώροι τέχνης τον Μάιο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σεξ, ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εικαστικά / Ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εκθέσεις, ένα μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες φέρνουν στο προσκήνιο μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιρροή στις αρχές του 20ού αιώνα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Εικαστικά / Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Μια γυναίκα με εξουσία στην Αυλή των Βερσαλλιών, η οποία ήταν υπέρ των μεταρρυθμίσεων και του «φιλοσοφικού» κόμματος που υποστήριζε τον Διαφωτισμό, υπήρξε καλλιτέχνιδα και προστάτιδα των τεχνών. Ήταν όμως και λαομίσητη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ