Είναι η Κωνσταντινούπολη το επόμενο κέντρο της διεθνούς εικαστικής σκηνής;

Είναι η Κωνσταντινούπολη το επόμενο κέντρο της διεθνούς εικαστικής σκηνής; Facebook Twitter
Φωτογραφίες απ' την Contemporary Istanbul
1

 

Είναι ίσως κοινό μυστικό αλλά όλο και συχνότερα ακούγονται και γράφονται διθύραμβοι για την Κωνσταντινούπολη καθώς προβλέπεται ότι εξελίσσεται  στο επόμενο διεθνές καλλιτεχνικό κέντρο της Ευρώπης. Διαθέτοντας όλα τα χαρακτηριστικά που πριν μερικές δεκαετίες ανήγαγε το Βερολίνο ως το κέντρο της ευρωπαϊκής εικαστικής σκηνής. Δηλαδή, ενδιαφέρουσες ατομικές πρωτοβουλίες  χωρίς καμία κρατική στήριξη και παρέμβαση, υπόγειο ρεύμα νέων καλλιτεχνών με πολιτικοποιημένη ματιά και παγκοσμιο προφίλ, σκεπτόμενο κοινό και φυσικά πολύ λάμψη και χρήμα.

Είναι η Κωνσταντινούπολη το επόμενο κέντρο της διεθνούς εικαστικής σκηνής; Facebook Twitter

Σήμερα ξεκινάει η διεθνής έκθεση Contemporary Istanbul με τη συμμετοχή των σημαντικότερων τουρκικών γκαλερί The Empire Projects  Galeri Nev  Rampa αλλά και πολλών διεθνών θεσμών όπως η Whitechapel Gallery του Λονδίνου. Εκατοντάδες επισκεπτών, συλλεκτών, παραγόντων της τέχνης αναμένονται και η λαμπερή πλευρά της διοργάνωσης με φόντο μία από τις ωραιότερες και πιο ιστορικές πόλεις του κόσμου επικυρώνει τη σημασία της.

Είναι η Κωνσταντινούπολη το επόμενο κέντρο της διεθνούς εικαστικής σκηνής; Facebook Twitter

Παράλληλα το Moving Museum, ένας επιτυχημένος νομαδικός θεσμός, είναι έτοιμο να παρουσιάσει την πιο θεαματική έκθεση νέων καλλιτεχνών σε διεθνές επίπεδο. Μετά το Ντουμπάι και το Λονδίνο και με επιμελητές τους Simon Sakhai και Aya Mousawi έστησαν αυτό το μεγαλεπήβολο πρότζεκτ με εφαλτήριο μία εξαιρετική έπαυλη του ’40 στο Τσιχαγκίρ το Ark Kultur προσφέροντας τους τελευταίους τρεις μήνες residency σε 46 σημαντικούς καλλιτέχνες από ολόκληρο τον κόσμο. Ανάμεσα τους ονόματα όπως Peles Empire, Hannah Perry, Anne de Vries, Jon Refman και  N Dash, τους οποίους τους περιμένει ένας απέραντος εκθεσιακός χώρος 80 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων.

Είναι η Κωνσταντινούπολη το επόμενο κέντρο της διεθνούς εικαστικής σκηνής; Facebook Twitter

Αντιθέτως, ένα μικρό διαμερισματάκι μερικών μόλις τετραγωνικών στο Γαλατά, έχει γίνει η στέγη των πιο υποσχόμενων και πιο δραστήριων νέων Τούρκων  καλλιτεχνών. Άλλωστε είναι δημιούργημα δύο νέων ανθρώπων που έδωσαν και το όνομα τους στο εγχείρημα Oktem & Aykut Gallery.  Μία επίσης νέα γυναίκα μόλις τριάντα χρονών, η  Mihda Koray μεγαλωμένη στο Λονδίνο είναι η δημιουργός ενός εμπνευσμένου νέου περιοδικού τέχνης και μόδας, του Near East. Αν και μόλις πρόσφατα εξέδωσε το πρώτο του τεύχος είναι το έντυπο για το οποίο μιλάει όλη η καλλιτεχνική Κωνσταντινούπολη. Τρομερά ενδιαφέροντα άρθρα, εξαιρετικές εικόνες και ακόμα πιο ενδιαφέρουσες συνεντεύξεις, έχει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό. Δεν έχει ράχη, είναι σαν πορτφόλιο και η ιδέα είναι ότι μπορείς να το καρφιτσώσεις στον τοίχο σου. Συγχρόνως ετοιμάζει μία σειρά βίντεο συνεντεύξεων.

Είναι η Κωνσταντινούπολη το επόμενο κέντρο της διεθνούς εικαστικής σκηνής; Facebook Twitter

Με μια νέα φουρνιά Τούρκων καλλιτεχνών που ήδη ξεχωρίζουν και προωθούνται διεθνώς όπως οι Lara Ogel, Ali Emir Tapan, Hale Tenger, Mustafa Horasan, Nilbar Gures, Hayal Pozanti, Ahmet Ogut, η παγκόσμια εικαστική σκηνή όλο και πιο συχνά στρέφει τα βλέμματά της στην Κωνσταντινούπολη.

Είναι η Κωνσταντινούπολη το επόμενο κέντρο της διεθνούς εικαστικής σκηνής; Facebook Twitter
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

1 σχόλια