ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Ό,τι έμεινε πίσω από τον καταυλισμό της Ειδομένης σε μια συγκλονιστική έκθεση

Ό,τι έμεινε πίσω από τον καταυλισμό της Ειδομένης σε μια συγκλονιστική έκθεση Facebook Twitter
0

Σχεδόν έναν χρόνο μετά την οριστική εκκένωση του αυτοσχέδιου προσφυγικού καταυλισμού στον συνοριακό σιδηροδρομικό σταθμό της Ειδομένης το καλοκαίρι του 2016, ο πολυβραβευμένος εικαστικός και καθηγητής στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Γιώργος Κατσάγγελος δημιουργεί στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στη Μονή Λαζαριστών μια πολυμεσική εγκατάσταση, μια διαφορετική «αρχαιολογική έκθεση» με σύγχρονα υλικά, με τίτλο Relics to Eternity | Ειδομένη 2015-2016.

Η εγκατάσταση αποτελείται από ένα σύνολο αντικειμένων που συνέλεξε ο εικαστικός στις καθημερινές επισκέψεις του στην Ειδομένη το χρονικό διάστημα από τον Αύγουστο του 2015 μέχρι και το Μάιο του 2016, και κυρίως μετά την αιφνίδια εκκένωση του χώρου από τις ελληνικές αρχές, σε συνέχεια του οριστικού κλεισίματος των συνόρων και της απαγόρευσης αναχώρησης από το ελληνικό έδαφος.

Ό,τι έμεινε πίσω από τον καταυλισμό της Ειδομένης σε μια συγκλονιστική έκθεση Facebook Twitter

Η Ειδομένη καταγράφτηκε στην ιστορική μνήμη ως τόπος που συμπύκνωσε την αγωνία των ανθρώπων για επιβίωση μακριά από τον πόλεμο και την ανασφάλεια. Τα σύνορα συνιστούν το ενδότερο ερώτημα της εγκατάστασης. Τα σύνορα έξω και μέσα από τον εαυτό μας, τα όρια που μας χωρίζουν και μας εμποδίζουν να γνωρίσουμε, να ζήσουμε και εντέλει να ολοκληρωθούμε ως άνθρωποι.

  

Τα αντικείμενα που εκτίθενται –παιχνίδια παιδιών, αντικείμενα καθημερινής χρήσης, παπούτσια και ρούχα- «καταγράφονται» ως στοιχεία-βοηθήματα της ανθρώπινης συμπεριφοράς που αναπτύχθηκε εκείνο το διάστημα κάτω από τις ιδιαίτερες συνθήκες στην Ειδομένη. Η εγκατάσταση ολοκληρώνεται με φωτογραφικό υλικό και ηχητικές καταγραφές από το χώρο και τους ανθρώπους της Ειδομένης, ενώ παράλληλα προβάλλεται video με συνεντεύξεις προσφύγων που έζησαν στον αυτοσχέδιο καταυλισμό. Με αυτό τον τρόπο τα αντικείμενα αποκτούν μια νέα, δικιά τους απολυτότητα και η ιστορία της Ειδομένης με τους χιλιάδες πρόσφυγες και μετανάστες που βρέθηκαν εκεί, συνιστούν πλέον σπαράγματα-κειμήλια μιας αιωνιότητας.

Επιμέλεια έκθεσης: Μαρία Τσαντσάνογλου, Ιστορικός Τέχνης- Διευθύντρια ΚΜΣΤ

Ό,τι έμεινε πίσω από τον καταυλισμό της Ειδομένης σε μια συγκλονιστική έκθεση Facebook Twitter

Βιογραφικό

Ο Γιώργος Κατσάγγελος σπούδασε φωτογραφία με υποτροφία, στην Νέα Υόρκη. Δάσκαλος του ήταν ο Walter Rosenblum. Έχει κερδίσει το 1ο Βραβείο Φωτογραφίας, Μουσείο Manege, Saint Petersburg, Ρωσία, 2010, το 1ο Βραβείο Φωτογραφίας του Μουσείου Φωτογραφίας Τασκένδης στην Μπιενάλε του Ουζμπεκιστάν του 2013 και το Βραβείο του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού, Στοκχόλμη, 2010. Επίσης, έχει βραβευτεί με το Βραβείο Αριστείας και το Βραβείο για Εθνικές και Διεθνείς Διακρίσεις του ΑΠΘ το 2016. Έχει εκθέσει ευρέως στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Μονή Λαζαριστών), β' όροφος

31 Μαΐου – 9 Σεπτεμβρίου 2017

Εγκαίνια: Τετάρτη 31 Μαΐου 2017, 20:30

Μέρες & ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Σάββατο 10:00-18:00

0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.