Πέρα από τον Καραβάτζιο: Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου αποθεώνει την επιδραστική τέχνη του μεγάλου Ιταλού ζωγράφου

Πέρα από τον Καραβάτζιο: Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου αποθεώνει την επιδραστική τέχνη του μεγάλου Ιταλού ζωγράφου Facebook Twitter
Άπιστος Θωμάς, Καραβάτζιο (1601-1602)
0

Μία μεγάλη έκθεση με τίτλο "Beyond Caravaggio", εστιασμένη στον δάσκαλο του chiaroscuro, τον Μικελάντζελο Μερίζι ντα Καραβάτζιο, όπως ήταν το πλήρες όνομα του καλλιτέχνη που έπαιξε όσο λίγοι με το φως και το σκοτάδι, ανοίγει τις πύλες της αυτόν τον Οκτώβριο στο Λονδίνο, σε μία προσπάθεια να χαρτογραφήσει την επίδραση αυτού του άγριου και ειλικρινούς ζωγράφου σε άλλους μεγάλους της εποχής του και όχι μόνο. 

Ο επαναστατικός νατουραλισμός του, η αναζήτηση της αλήθειας ακόμη και στις δύσμορφες εικόνες της καθημερινότητας και ο τρόπος που επηρέασε την τέχνη, είναι οι βασικοί άξονες της έκθεσης που διοργανώνεται με τη συνέργεια τριών μεγάλων καλλιτεχνικών θεσμών: της Εθνικής Πινακοθήκης του Λονδίνου και των αντιστοίχων της Ιρλανδίας και της Σκωτίας.  

Πρόκειται για μία σοβαρή προσπάθεια που δεν επιχειρεί απλώς να φωτίσει το ομολογουμένως επιδραστικό έργο του Καραβάτζιο, αλλά και στο πώς, αυτό που με απέχθεια κάποτε αποκαλούσαν Καραβατζισμό, ως ρεύμα και καλλιτεχνική συμπεριφορά, επηρέασε ζωγράφους όπως η Gentileschi, ο Valentin, και ο Honthorst. 

 

Η έκθεση θα λάβει χώρα από τις 12 Οκτωβρίου έως τις 17 Ιανουαρίου του 2016 στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου και ας σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που οι βρετανοί προσεγγίζουν με τόση επιμέλεια και συνέπεια την "βλάσφημη", ωστόσο απολύτως ειλικρινή τέχνη του μαθητή του Τιτσιάνο. 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.