CONFERENCE LEAGUE

Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90

Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
2

Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Closer τού Πάτρικ Μάρμπερ, Λυδία Φωτοπούλου, Ακύλας Καραζήσης, σκηνοθεσία Θωμάς Μοσχόπουλος, θέατρο Αμόρε.

Είναι μόνο μερικές εικόνες, σκόρπιες, από τα θέατρα που δεν υπάρχουν πιά και ανθρώπους που δεν υπάρχουν πιά. Είναι ένα κομμάτι μικρό από τη δεκαετία του 90 και το σαρωτικό της θεατρικό ρεύμα. Είναι το θέατρο που καθόρισε το θέατρο μέχρι σήμερα. Είναι απλώς αναμνήσεις και παραστάσεις αλησμόνητες. Λείπουν πολλά και είναι κλειστές και οι πηγές αλλά υπόσχομαι να το συμπληρώσω. Αυτό για το οποίο δε μπόρεσα να βρω τίποτα στα συρτάρια μου είναι ένα θέατρο που επίσης δε λησμονώ. Ο Τεχνοχώρος του Γιάννη Κακλέα. Και τις παραστάσεις του Μαρμαρινού στο Ιλίσια στούντιο, της τότε εταιρείας Διπλούς Ερως. Αυτές θυμάμαι κάθε χρόνο την Παγκόσμια Ημέρα του Θεάτρου.

 

Το θέατρο Εμπρός

Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Δημήτρης Τάρλοου - Δημήτρης Καταλειφός στο «Εγώ, ο Φόιερμπαχ»
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Καταλειφός - Κέντρος στην παράσταση «Σωσμένος», την πρώτη που ανέβασε ο Τάσος Μπαντής
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Λεμπεσόπουλος - Μοσχίδης - Καταλειφός στην «Αγριόπαπια»

To Απλό Θέατρο

Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Η σκιά του Μάρτ, Στιγκ Ντάγκερμαν 1990, η πρώτη παράσταση του θεατρικού οργανισμού Φάσμα. Μιχαήλ Μαρμαρινός, Ηρώ Κυριακάκη, Άννα Κουρή, Κλέων Γρηγοριάδης. Σκηνοθεσία Αντώνης Αντύπας
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Η διήγηση της υπηρέτριας Τσερλίνε του Χέρμαν Μπροχ, Τάκης Ασημακόπουλος, Αλέκα Παΐζη σκηνοθεσία Αντώνης Αντύπας
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Ένας Σύζυγος του Ίταλο Σβέβο. Σκηνοθεσία: Αντώνης Αντύπας. Αρης Λεμπεσόπουλος
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Μόλλυ Σουήνυ του Μπράϊαν Φρίελ. Στέλιος Καλογερόπουλος, Μάνια Παπαδημητρίου, Νίκος Αρβανίτης. Σκηνοθεσία Αντώνης Αντύπας

Θέατρο της οδού Κυκλάδων

 

Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Ο Λευτέρης Βογιατζής και ο Δημήτρης Καταλειφός στη «Σπασμένη στάμνα» του Κλάιστ
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
«Σε φιλώ στη μούρη», Λευτέρης Βογιατζής, Άννα Κοκκίνου
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
“Ρίττερ, Ντένε, Φος” του Τόμας Μπέρνχαρντ, Όλια Λαζαρίδου, Λυδία Κονιόρδου, Λευτέρης Βογιατζής
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Μισάνθρωπος του Μολιέρου, Γιάννης Νταλιάνης, Λευτέρης Βογιατζής

 

Το Θέατρο Αμόρε

 

Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Τρεις αδερφές του Τσέχωφ Ελεονώρα Σταθοπούλου, Λυδία Φωτοπούλου, Μαρία Κατσιαδάκη σκηνοθεσία Γιάννης Χουβαρδάς
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Εντα Γκάμπλερ σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά, Άρης Λεμπεσόπουλος, Μαρία Κατσιαδάκη
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Σαλώμη του Όσκαρ Ουάιλντ, σκηνοθεσία Δημήτρης Μαυρίκιος, Λυδία Φωτοπούλου, Λάζαρος Γεωργακόπουλος
Αναμνήσεις ελληνικού θεάτρου με δύναμη από το '90 Facebook Twitter
Το στρίψιμο της βίδας σκηνοθεσία Θωμάς Μοσχόπουλος, Αννα Μάσχα, Αργύρης Ξάφης

 

 

Oμάδα Θέαμα - Γιάννης Κακλέας

 


 Αγγέλα του Γιώργου Σεβαστίκογλου

 

2

CONFERENCE LEAGUE

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τόσκα

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 / «Τόσκα»: Η ιστορία της θρυλικής όπερας του Πουτσίνι

Ανατρέχουμε στο παρασκήνιο και στα πρώτα ανεβάσματα της διάσημης όπερας του Τζάκομο Πουτσίνι, με αφορμή την παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής που παρουσιάζεται στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Ιφιγένεια η εν Αυλίδι» στην Επίδαυρο: Η πρώτη συνάντηση του Τιμοφέι Κουλιάμπιν με τους ηθοποιούς

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 / «Ιφιγένεια η εν Αυλίδι» στην Επίδαυρο: Η πρώτη συνάντηση του Τιμοφέι Κουλιάμπιν με τους ηθοποιούς

Ο σπουδαίος Ρώσος σκηνοθέτης βασίζεται σε μια σειρά ανατριχιαστικών γεγονότων του παρασκηνίου της εξουσίας και του πολέμου σε αντιστοιχία με τον αρχαίο μύθο της Ιφιγένειας και του Αγαμέμνονα και ετοιμάζει για την Επίδαυρο μια πολιτικά φορτισμένη παράσταση της «Ιφιγένειας εν Αυλίδι» του Ευριπίδη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κριστόφ Βαρλικόφσκι: «Διάλεξα το θέατρο για να εξαφανιστώ απ’ την κανονική ζωή»

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 / Κριστόφ Βαρλικόφσκι: «Διάλεξα το θέατρο για να εξαφανιστώ απ’ την κανονική ζωή»

Ο κορυφαίος Πολωνός σκηνοθέτης ανοίγει το φετινό ξένο ρεπερτόριο της Πειραιώς 260 επιστρέφοντας στην Ελίζαμπεθ Κοστέλο, την αγαπημένη του λογοτεχνική ηρωίδα που δημιούργησε η πένα του νομπελίστα J.M. Coetzee, με τη συναρπαστική νέα παράσταση «Επτά μαθήματα και πέντε παραβολές».
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Το πρωτοποριακό θέατρο της Ιόλης Ανδρεάδη και του Άρη Ασπρούλη καθιερώνεται στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / Το πρωτοποριακό θέατρο της Ιόλης Ανδρεάδη και του Άρη Ασπρούλη καθιερώνεται στη Νέα Υόρκη

Η LiFO ταξίδεψε στο Μανχάταν και παρακολούθησε από κοντά τη νέα παράσταση των Ελλήνων δημιουργών, οι οποίοι επέστρεψαν για πέμπτη συνεχή χρονιά στο φημισμένο The Tank Theater, δείχνοντας τον δρόμο για την ουσιαστική εξωστρέφεια του ελληνικού θεάτρου. Διακεκριμένοι Αμερικανοί που παρακολούθησαν την παράσταση περιγράφουν τις εντυπώσεις τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η τραγική ιστορία του Βαγγέλη Γιακουμάκη γίνεται θεατρική παράσταση

Θέατρο / Η σοκαριστική ιστορία του Βαγγέλη Γιακουμάκη έγινε θεατρική παράσταση

Η παράσταση-ντοκουμέντο «801,5 μ.» βασίζεται στην υπόθεση του αδικοχαμένου φοιτητή της Γαλακτοκομικής Σχολής Ιωαννίνων και ανεβαίνει από το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων στο Θέατρο Τζένη Καρέζη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η οδύνη που δεν εκλύεται

Θέατρο / Η οδύνη που δεν εκλύεται

Μέσα από μια πολυπρισματική θεατρική αφήγηση ο συγγραφέας του έργου «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» επιχειρεί να αναδείξει το πολυσύνθετο τοπίο καταπίεσης και εκφοβισμού που οδηγεί σε ακραία φαινόμενα βίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Φωκάς Ευαγγελινός: «Με ζουρνάδες έχω μεγαλώσει, στις ντίσκο χόρευα επειδή χόρευαν γύρω μου»

Οι Αθηναίοι / Φωκάς Ευαγγελινός: «Με ζουρνάδες έχω μεγαλώσει, στις ντίσκο χόρευα»

Από τους πιο αγαπητούς χορευτές και χορογράφους της Ελλάδας, ο Φωκάς Ευαγγελινός αφηγείται την πορεία του από τις εποχές που η τέχνη του χορού δεν έχαιρε μεγάλης αναγνώρισης μέχρι σήμερα που -ευτυχώς- τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αργύρης Ξάφης: «Η φράση “πάμε κι ό,τι γίνει” είναι ενδεικτική μιας νοοτροπίας που μας έχει γαμήσει σε αυτή τη χώρα σε κάθε επίπεδο»

Θέατρο / Αργύρης Ξάφης: «Να μου προτείνουν τι; Να αναλάβω το Εθνικό; Δεν με ενδιαφέρει»

Το «Πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» είναι από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν και με την ευκαιρία βρεθήκαμε με τον Αργύρη Ξάφη στο θέατρο Θησείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Θέατρο / Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλά για τις εργασίες μεταστέγασής του στην οικία Αλεξάνδρου Σούτσου, για την πολύτιμη αρχειακή συλλογή αλλά και για το τι αναμένεται να γίνει με τα καμαρίνια σπουδαίων ηθοποιών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Περιμένοντας τον Γκοντό του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Θέατρο / «Περιμένοντας τον Γκοντό»: Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος ανατρέπει όσα γνωρίζαμε για το αριστούργημα του Μπέκετ

Ένα ταξίδι, μια παράσταση, μια συνάντηση με τον σημαντικότερο εν ζωή Έλληνα σκηνοθέτη: από το Μιλάνο στην Αθήνα, από το Piccolo Teatro στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Θεόδωρου Τερζόπουλου προσφέρει μια ριζοσπαστική ανάγνωση του έργου του Μπέκετ.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

σχόλια

2 σχόλια
Εντάξει ... Από όλες αυτές τις παραστάσεις - ειναι κρίμα που δεν αναφέρεται η εξαιρετική του Εμπρός "Ο μικρός Έγιολφ" του Ίψεν - πριν από την Αγριόπαπια και σαφώς πολύ καλύτερη.Η Σαλώμη ήταν η καλύτερη, τότε που ο Μαυρίκιος σκηνοθετούσε με έμπνευση και αληθινή μαεστρίαΌσο για τις καρικατούρες - παραστάσεις του πολύ υπερεκτιμημένου Λ. Βογιατζή, ουδέν σχόλιον
Πω πω, απίστευτες μνήμες. Θυμάμαι πόσο υπέροχο ήταν το «Εγώ, ο Φόιερμπαχ». Επίσης "Το στρίψιμο της βίδας" του Μοσχόπουλου είναι ίσως η καλύτερη θεατρική διασκευή λογοτεχνικού κειμένου που έχω δει ποτέ και η Μάσχα κι ο Ξάφης ήταν απλά εξαιρετικοί!