Όταν ο Χιου Χέφνερ βοηθούσε στην κυκλοφορία ενός λογοτεχνικού αριστουργήματος

 Όταν ο Χιου Χέφνερ βοηθούσε στην κυκλοφορία ενός λογοτεχνικού αριστουργήματος Facebook Twitter
Χιου Χέφνερ
0

Δυο παρατηρήσεις για το Φαρενάιτ 451 του Ray Bradbury πάνω στον τρόπο με το οποίο γράφτηκε και εκδόθηκε. Ο Bradbury ξεκίνησε να γράφει τις πρώτες σελίδες του βιβλίου σε ένα υπόγειο σε μια γραφομηχανή που χρεωνόταν με την ώρα. Έριχνε ένα κέρμα και έγραφε σαν τρελός προσπαθώντας να προλάβει τον χρόνο. Ήταν η τελευταία του λύση για να γράψει το βιβλίο. Τα έβγαζε δύσκολα πέρα. Όμως, στο σπίτι του στην Καλιφόρνια υπήρχε και κάτι άλλο που του αποσπούσε την προσοχή που απαιτούσε η συγγραφή: Οι κόρες του. Κλεινόταν σε ένα μικρό γκαράζ για να γράψει αλλά οι κόρες του χτυπούσαν το τζάμι για να παίξουν μαζί του. «Προτίμησα να παίξω με τα παιδιά μου τότε παρά να γράψω» έλεγε και το υπόγειο με την γραφομηχανή που νοίκιαζε ήταν η μόνη λύση. Έγραφε εκστασιασμένος υπό την πίεση του χρόνου και των οικογενειακών υποχρεώσεων. Όσοι βάζουν δικαιολογίες, υποχρεώσεις και ζητήματα χρόνου που κρατάνε πίσω την δημιουργικότητα τους, ας έχουν το παράδειγμα του Bradbury στο μυαλό τους την επόμενη φορά.

Κάτι άλλο που μου έκανε μεγάλη εντύπωση έχει να κάνει με τις δυσκολίες που συνάντησε ο Bradbury στην έκδοση του Φαρενάιτ 451. Κανένας εκδότης δεν ήθελε να ρισκάρει για ένα μυθιστόρημα που μιλούσε για την λογοκρισία στο παρόν το παρελθόν και το μέλλον. Αυτός που πήρε το ρίσκο ήταν ένας νεαρός εκδότης από το Σικάγο: O Hugh Hefner. Ο εκδότης του Playboy είδε τα χειρόγραφα του Bradbury και τα αγόρασε για 450 δολάρια ώστε να δημοσιεύσει σε συνέχειες στο πρώτο, δεύτερο, τρίτο και τέταρτο τεύχος του Playboy.

Έτσι το χειμώνα του 1953 ο Χέφνερ στο πρώτο τεύχος του Playboy με την Marilyn Monroe στο εξώφυλλο, θα έδινε ένα διπλό χτύπημα κατά της λογοκρισίας του γυμνού όσο και της λογοκρισίας στο γραπτό λόγο. Bradbury και Hefner, χρόνια μετά, θα βρεθούν στα εγκαίνια των καινούριων γραφείων του Playboy. Ο Χέφνερ θα σφίξει το χέρι στον συγγραφέα του Φαρενάιτ 451 και θα του πει: «Σε ευχαριστώ που ήσουν εκεί». «Μόνο εγώ κατάλαβα τι εννοούσε» θα γράψει ο Bradbury αργότερα σε ένα κείμενο του για την συνάντηση.

Μια λεπτομέρεια από το επαγγελματικό ξεκίνημα του Χέφνερ που δείχνει ότι στόχος του ήταν να χτυπήσει κάθε έκφανση του πουριτανισμού με το περιοδικό του.

 ________________

Είναι περιττές οι γνώμες για ένα αριστούργημα που διαβάζεται μονορούφι 63 χρόνια μετά.

Για το ποστ χρησιμοποιήθηκαν πληροφορίες από το κείμενο του Ryan Bradbury με τίτλο «Η λάμψη της φλόγας» που περιλαμβάνεται στην ελληνική έκδοση του «Φαρενάιτ 451», Eκδόσεις: ΑΓΡΑ

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σταινμπεκ

Σαν Σήμερα / Σαν σήμερα το 1940 «Τα σταφύλια της οργής», το magnum opus του Τζον Στάινμπεκ, τιμάται με το βραβείο Πούλιτζερ

Στο δημοφιλέστερο βιβλίο του, που τιμήθηκε με το βραβείο Πούλιτζερ σαν σήμερα το 1940, ο Στάινμπεκ αποτυπώνει την ψευδαίσθηση του αμερικανικού ονείρου κατά την περίοδο της μεγάλης οικονομικής ύφεσης.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Με το καινούργιο κοστούμι Ραλφ Λόρεν

Βιβλίο / Ο Σαλμάν Ρούσντι έζησε για να ξαναβάλει κοστούμι Ραλφ Λόρεν

Τα πιο κρίσιμα 27 δευτερόλεπτα της ζωής του, η δολοφονική επίθεση που δέχτηκε το 2022 σε ένα κέντρο για συγγραφείς στη Νέα Υόρκη αποτελεί τον πυρήνα του αυτοβιογραφικού βιβλίου του «Μαχαίρι».
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Πολ Όστερ (1947-2024): Ο Mr. Vertigo των ονειρικών μας κόσμων

Απώλειες / Πολ Όστερ (1947-2024): Ο Mr. Vertigo των ονειρικών μας κόσμων

Η ζωή και το έργο του σπουδαίου Αμερικανού συγγραφέα που στις σελίδες του κατάφερε να συνδυάσει τη μαγεία των Γνωστικών με την περιπέτεια της περιπλάνησης και τη νουάρ ατμόσφαιρα με τα πιο ανήκουστα αυτοβιογραφικά περιστατικά.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Πέτρος Μάρκαρης: «Η Αθήνα της μιας διαδρομής»

Το πίσω ράφι / «Η Αθήνα της μιας διαδρομής»: Η περιήγηση του Πέτρου Μάρκαρη στις γειτονιές από τις οποίες περνά ο Ηλεκτρικός

Η διαδρομή Πειραιάς - Κηφισιά δεν είναι απλώς ο συντομότερος δρόμος για ν’ ανακαλύψει κανείς την Αθήνα, αλλά κι ο προσφορότερος για να διεισδύσει στην κοινωνική της διαστρωμάτωση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Μαρία Κομνηνού: «Ο Κάφκα και ο Μελβίλ με συνδέουν με τη μητέρα μου»

The Book Lovers / Μαρία Κομνηνού: «Ο Κάφκα και ο Μελβίλ με συνδέουν με τη μητέρα μου»

Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητά με την πρόεδρο του ΔΣ της Ταινιοθήκης της Ελλάδας και ομότιμη καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Αθηνών για τις «διαδρομές» που κάνει από τα βιβλία στο σινεμά και από το σινεμά στα βιβλία.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Ο Καβάφης στην Αθήνα

Σαν Σήμερα / Η ιδιαίτερη, «περίπλοκη και κάπως αμφιλεγόμενη» σχέση του Καβάφη με την Αθήνα

Σαν σήμερα το 1933 πεθαίνει ο Καβάφης στην Αλεξάνδρεια: Η έντονη και πολυκύμαντη σχέση του με την Αθήνα αναδεικνύεται στην έκθεση του νεοαφιχθέντος Αρχείου Καβάφη στη Φρυνίχου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Παπαδιαμάντης και η αυτοκτονία στη λογοτεχνία

Βιβλίο / Ο Παπαδιαμάντης και η αυτοκτονία στη λογοτεχνία

Το ημιτελές διήγημα «Ο Αυτοκτόνος», στο οποίο ο συγγραφέας του βάζει τον υπότιτλο «μικρή μελέτη», μας οδηγεί στο τοπίο του Ψυρρή στο τέλος του 19ου αιώνα, κυρίως όμως στο ψυχικό τοπίο ενός απελπισμένου και μελαγχολικού ήρωα.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Ο ιερός και βλάσφημος συγγραφέας Πέδρο Αλμοδόβαρ

Βιβλίο / Ο ιερός και βλάσφημος συγγραφέας Πέδρο Αλμοδόβαρ

Για πρώτη φορά κυκλοφορούν ιστορίες από το αρχείο του Πέδρο Αλμοδόβαρ με τον τίτλο «Το τελευταίο όνειρο», από τις αρχές της δεκαετίας του ’60 μέχρι σήμερα, συνδέοντας το ιερό με το βέβηλο, το φανταστικό με το πραγματικό και τον κόσμο της καταγωγής του με τη λάμψη της κινηματογραφίας.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ