Στην πρεμιέρα του ΙΟΝ στη Στέγη: Ένα ενεργειακό καθαρτήριο με τα απολύτως απαραίτητα από τον Πάνο Μιχαήλ

0

Σε τι χρειάζονται στα ιόντα οι νυχτοφύλακες; Όπου νυχτοφύλακες, εμείς το κοινό που ψάχνοντας πάνω και κάτω από τη σκηνή το καινό, πολλές φορές πέφτουμε στο κενό. Σαν σβησμένα ιόντα.

Αυτό σκεφτόμουν καθώς πήγαινα να παρακολουθήσω τη πρεμιέρα του ΙΟΝ του χορευτή και χορογράφου Χρήστου Παπαδόπουλου, του οποίου η κενταυρίσια φιγούρα υπό την μπαγκέτα του Δημήτρη Παπαϊωάννου στην τελετή έναρξης το 2004 μου είχε εγγραφεί ανεξίτηλα στο φαντασιακό, όπως φαντάζομαι και στους περισσότερους.

Κι αν ο once in a lifetime ιονισμός αυτής της χρονολογίας αποφορτίστηκε, κατασυκοφαντήθηκε και σχεδόν διαλύθηκε σε κομμάτια κι αποσπάσματα από την άρρωστη ελληνική πανίδα και τη φούσκα της κρίσης που φουριόζα ήρθε στο προσκήνιο, ο ιονισμός της παράστασης που ετοίμασαν ο Χρήστος Παπαδόπουλος, ο δραματουργός της παράστασης Τάσος Κούκουτας, ο ηλεκτρονικός μάγιστρος Coti k και η εξαιρετικής υφής χορευτική ομάδα με φόρτισε με ένα τρόπο που δεν περίμενα.

Στο νταρκ ρουμ της ανθρώπινης ύπαρξης είμαστε όλοι μαζί κι ένας ένας. Βουτάμε στα σκοτ-άδεια, αναζητώντας ο καθένας αυτό που του λύπη. Το φως βρίσκεται πάντα εκεί.

Μπορεί παροδικά να μεταμορφώνεται σε μαύρο ήλιο και να ρίχνει βαριά τη σκιά του πάνω μας αλλά σημασία έχει να θυμάσαι πως αν καταφέρεις και κρατήσεις σφιχτά στη φούχτα σου τη φωτίτσα του δικού σου προσωπικού ιόντος και επιμείνεις στην κίνηση, στην οποιαδήποτε κίνηση, όχι ως παροξυσμικός μητροπολιτικός δερβίσης αλλά ως ένα μεταταρκοφσκικό ιόν, τότε κάτι θα έχει διασωθεί.

Στην πρεμιέρα του ΙΟΝ στη Στέγη: Ένα ενεργειακό καθαρτήριο με τα απολύτως απαραίτητα από τον Πάνο Μιχαήλ Facebook Twitter
Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή

Κάτι ήδη έχει διασωθεί. Κι αυτό είναι η πολλές φορές εμβαπτισμένη σε δίσεκτα φορτία σάρκα, που γεμάτη χαρμολύπη ταλαντεύεται ανάμεσα στο κάψιμο και στη διάρκεια. Η διαδικασία δεν είναι εύκολη όπως τίποτα απ' ό,τι απαρτίζει αυτό που ονομάζουμε ανθρώπινη κατάσταση.

 

Μικρές «μετά το πείσεις» γύρω από τον πυρήνα σου, απαλά τραντάγματα καθώς ιονίζεις τον πυρήνα σου και βαδίζεις στον παράξενο και -ας το παραδεχθούμε - άγνωστο και χωρίς νόημα προορισμό σου. Σημασία έχει να ιονίζεις και να κινείσαι. Να κινείσαι και να ιονίζεις.

Κάπως έτσι είχαν τα πράγματα χθες και πάνω στη σκηνή (και κάτω από τη σκηνή, ποτέ μη το ξεχνάς αυτό). Αν περίμενες να δεις επτάκερους μονόκερους και πτολεμαίους φύλαρχους του hype, εσύ θα απογοητευτείς. Η παράσταση λειτουργεί σαν ένα ενεργειακό καθαρτήριο με τα απολύτως απαραίτητα. Κι όμως τόσο φορτισμένα! Και τόσο απλά.

Γιατί τίποτα δεν είναι πιο φορτισμένο κι απλό από τη ίδια την ανθρώπινη ύπαρξη που μεταξύ εφέσεως και αφέσεως επιμένει να κινείται, να κινείται, να κινείται.

Να θυμάσαι: η ζωή μπορεί να μην έχει κανένα απολύτως νόημα όταν το ψάχνεις σε μάταιες πόρπες χρυσές ενώ αυτό σε περιμένει να κινηθείς, να ιονιστείς και να το προσπεράσεις γιατί απέναντι σε περιμένουν τα υπόλοιπα ιόντα.

Να φω(ρ)τιστείτε.

Στην πρεμιέρα του ΙΟΝ στη Στέγη: Ένα ενεργειακό καθαρτήριο με τα απολύτως απαραίτητα από τον Πάνο Μιχαήλ Facebook Twitter
Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή
Στην πρεμιέρα του ΙΟΝ στη Στέγη: Ένα ενεργειακό καθαρτήριο με τα απολύτως απαραίτητα από τον Πάνο Μιχαήλ Facebook Twitter
Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή
Στην πρεμιέρα του ΙΟΝ στη Στέγη: Ένα ενεργειακό καθαρτήριο με τα απολύτως απαραίτητα από τον Πάνο Μιχαήλ Facebook Twitter
Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή
Στην πρεμιέρα του ΙΟΝ στη Στέγη: Ένα ενεργειακό καθαρτήριο με τα απολύτως απαραίτητα από τον Πάνο Μιχαήλ Facebook Twitter
Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή
Στην πρεμιέρα του ΙΟΝ στη Στέγη: Ένα ενεργειακό καθαρτήριο με τα απολύτως απαραίτητα από τον Πάνο Μιχαήλ Facebook Twitter
Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε

Κριτική Θεάτρου / Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε

Επιχειρώντας να αποδώσει τη «φαινομενικά ασύνδετη μορφή ενός ονείρου που υπακούει στη δική του λογική», όπως αναφέρει ο Στρίνμπεργκ στο «Ονειρόδραμα», η Γεωργία Μαυραγάνη επέλεξε να μιλήσει για το ίδιο το θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
42' με τον Βασίλη Βηλαρά

Θέατρο / Βασίλης Βηλαράς: «Το θέατρο είναι ένα ομοφοβικό και χοντροφοβικό επάγγελμα»

Στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στον «Καταποντισμό» ο ηθοποιός και σκηνοθέτης φέρνει στο φως μαρτυρίες από την γκέι Ελλάδα της Μεταπολίτευσης μέσα από επιστολές που στάλθηκαν στο περιοδικό ΑΜΦΙ, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσια λόγο στην Ελλάδα για την εμπειρία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Θέατρο / Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Βασισμένος σε διηγήματα της Βίβιαν Στεργίου, μέσα από αποσπασματικές αφηγήσεις χαρακτηριστικών συμπεριφορών ντόπιων, τουριστών και expats, ο σκηνοθέτης Γιάννης Παναγόπουλος διερευνά τη μεταβατική φάση από τα ’90s μέχρι το 2020, μιλώντας για την πραγματικότητα της γενιά του -των millennials- στην παράσταση που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας

Θέατρο / «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», οι μάγισσες και οι μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας σε μια παράσταση

Με έμπνευση από τη θεσσαλική λαογραφία και σε σύγχρονη σκηνική φόρμα, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας σκηνοθετεί μια παράσταση για τις αόρατες γυναίκες της παράδοσης, αποκαλύπτοντας την κοινωνική απομόνωση, τον παραγκωνισμό τους, ακόμα και την απόκρυψη του γυναικείου σώματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Θέατρο / Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Μια ηθοποιός με λεπτές ποιότητες, εξαιρετικές συνεργασίες, επιμονή και πάθος μιλά για την επιλογή της να δώσει προτεραιότητα στην οικογένειά της σε πολλές φάσεις της καριέρας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Θέατρο / Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Ο τρόμος στο θέατρο και τον κινηματογράφο, η περίοδος γύρω από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και ο γερμανικός εξπρεσιονισμός, οι εικαστικές τέχνες, τα αμερικανικά μιούζικαλ και οι μεταμορφώσεις χωράνε στο «Lapis Lazuli» που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
M. HULOT