Φανταστικά ζώα και πού βρίσκονται (Fantastic beasts and where to find them)

0

Ο κίνδυνος παραμονεύει στον κόσμο των μάγων της Νέας Υόρκης του 1926. Κάτι μυστηριώδες αφήνει ένα μονοπάτι καταστροφής στους δρόμους της πόλης, απειλώντας να ξεσκεπάσει την κοινότητα των μάγων στους Δεύτερους Σαλεμαίους, μια φανατική φατρία Άμαγων, αποφασισμένων να τους εξολοθρεύσουν. Παράλληλα, ο πανίσχυρος, σκοτεινός μάγος Γκέλερτ Γκρίντελβαλντ, αφού έχει σπείρει το χάος στην Ευρώπη, ξαφνικά χάνεται από προσώπου Γης.

Εκεί που τα εκατομμύρια πιστών του Χάρι Πότερ αποχώρησαν σκυθρωποί από τις αίθουσες όταν ο νεαρός μάγος παρέδωσε οριστικά το μαγικό του ραβδί, και η Warner έβλεπε πως το πιο κερδοφόρο κεφάλαιο στην πλούσια ιστορία της, που της απέδωσε 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε εισπράξεις, αναγκαστικά έφτασε στο τέλος του, η θαυματουργή δεξαμενή της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ γέννησε μια καινούργια σειρά με συγγενές περιεχόμενο και αρκετές ομοιότητες: βασισμένα στο μόλις 128 σελίδων διήγημά της από το 2001, τα Φανταστικά ζώα και πού βρίσκονται θα επεκταθούν σε 5 συνολικά ταινίες, όπως έχει ήδη αναγγελθεί, με τη δίωρη εισαγωγή, προϋπολογισμού 180 εκατομμυρίων δολαρίων, να εντυπωσιάζει, κυρίως λόγω σκηνικών, εφέ και της κεντρικής ερμηνείας από τον Έντι Ρεντμέιν, αλλά και να εγείρει κάποιες αντιρρήσεις, υπό αίρεση, αν η συνέχεια αποδειχθεί πιο συναρπαστική.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ο πρωταγωνιστής είναι ο Νιούτ Σκαμάντερ, ένας μαγικο-ζωολόγος, που ταξιδεύει από την Αγγλία στην Αμερική το 1926, μεταφέροντας σπάνια θηρία διαφόρων μεγεθών στην ταπεινή βαλίτσα του, επιθυμώντας να διασώσει περισσότερα είδη στη Νέα Υόρκη. Γρήγορα συναντά αντιστάσεις από τους ομολόγους του σε μια χώρα που προσπαθεί να βάλει σε τάξη τη διακίνηση σπάνιων ζώων με αυστηρούς κανόνες, αλλά και να διατηρήσει τις ισορροπίες ανάμεσα στους μάγους και στους θνητούς. Συντροφιά του, η απαξιωμένη χρυσούχος Τίνα Γκολντστάϊν, που προσπαθεί να κρατήσει τη συνθήκη μυστικότητας και να συλλάβει τον Νιουτ και τα άτακτα πλασματάκια που κουβαλάει, η σέξι αδελφή της που διαβάζει τις σκέψεις των άλλων κι ένας συμπαθέστατος Άμαγος, επίδοξος ζαχαροπλάστης, ο Κοβάλσκι. Μια προβληματική οικογένεια πολέμιων των μάγων, μια φατρία που τους εχθρεύεται κι ένας σκοτεινός μάγος που έσπειρε τον τρόμο στην Ευρώπη και τώρα απειλεί τον νέο κόσμο πλαισιώνουν τον ανήσυχο ταξιδευτή και πρώιμο οικολόγο Νιουτ που υποδύεται έντεχνα ο Ρεντμέιν, ο οποίος δεν φοβάται να γίνει ενοχλητικός, όπως τον περιγράφει η Ρόουλινγκ, για να τονίσει την εσωστρέφεια του χαρακτήρα του. Ο σκηνοθέτης Ντέιβιντ Γιέιτς, υπεύθυνος για τους 4 τελευταίους Χάρι Πότερ, δηλώνει με αυτοπεποίθηση το κεκτημένο ενός κινηματογραφικού σύμπαντος που έχει οικειοποιηθεί με άνεση, γνώση και επαγγελματισμό. Τα Φανταστικά Ζώα δεν απομακρύνονται από τη γειτονιά του Χόγκουορτ (από το οποίο άλλωστε έχει αποφοιτήσει ο Σκαμάντερ, ως αγαπημένος μαθητής του Ντάμπλντορ) και εγκαθιστούν, σε μια άλλη ήπειρο, μια νέα παρέα που αποτελείται από καχύποπτους θνητούς, αρπαγμένους μάγους, μια παρέα από αταίριαστους με καλές προθέσεις και έναν κανονικό ζωολογικό κήπο από ψηφιακά θηρία, που άλλοτε παραπέμπουν στον Γουίλι Γουόνκα κι άλλοτε στη φανταστική μυθολογία του Πότερ, με ολίγη από Άρχοντα των Δαχτυλιδιών. Οι μεγάλες σκηνές μετράνε, η πλοκή, σε σενάριο της ίδιας της Ρόουλινγκ, είναι σχετικά ισχνή, ενώ η απόδοση και η εκτέλεση αγγίζουν την τελειότητα. Ακολουθώντας την ηλικιακή λογική του Χάρι Πότερ, οι ταινίες του προοδευτικά ανέβαζαν στροφές σε ύφος και κλιμάκωση, εξίσου συναισθηματική και δραματική, φτάνοντας στο απόγειο μετά τους Αιχμαλώτους του Αζκαμπάν.

Είναι άδικο να τα ζητάμε όλα από την αρχή για μια σειρά που μόλις ξεκίνησε. Από την άλλη, δεν υπάρχει απειλή ικανή να μετατρέψει τα Φανταστικά Ζώα σε μια πραγματικά αιχμηρή κινηματογραφική περιπέτεια σύγχρονων προδιαγραφών. Οι φαν θα ανακουφιστούν με τη συνάφεια. Τα παιδιά θα διασκεδάσουν με τις χαριτωμένες λεπτομέρειες – και θα τρομάξουν όσο πρέπει με τις εκρήξεις και τις εντάσεις με τις οποίες η στρατιά των μπαρουτοκαπνισμένων τεχνικών έχει χτίσει επιμελώς το Hollywood on the Thames (εξαίρεση στην πλειονότητα των Βρετανών, ο σπουδαίος Γάλλος Φιλίπ Ρουσλό στη φωτογραφία και ο Τζέιμς Νιούτον Χάουαρντ στο μεστό μουσικό σκορ), με απόσπαση στην εντυπωσιακά ανακατασκευασμένη Νέα Υόρκη, η οποία αναδύεται μαγικότερη από ποτέ, γνώριμη και απόκοσμη ταυτόχρονα, μια παιδική χαρά γεμάτη εκπλήξεις σε μια ταινία που δεν σταματά να γοητεύει οπτικοακουστικά, την ίδια στιγμή που κρατάει τους περιφερειακούς χαρακτήρες, όπως ο Κόλιν Φάρελ, ο Τζόνι Ντεπ σε μια σχετική απόσταση από την κεντρική σκηνή της δράσης, διστάζοντας να ακολουθήσει τον παιγνιώδη κόσμο του Ρόουλντ Νταλ, ή ο μοχθηρός περίγυρος των μεταλλαγμένων X-Men. Γι' αυτόν το λόγο, οι ενδιάμεσοι θεατές λογικά θα πρέπει να περιμένουν το επόμενο χτύπημα του Νιουτ Σκάμαντερ και κυρίως εκείνων που θέλουν το κακό του.

Oscars Critics
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Οθόνες / Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Η ωραιότερη θερινή κινηματογραφική αίθουσα-ταράτσα της Πλάκας είναι έτοιμη να υποδεχθεί το κοινό έπειτα από τέσσερα χρόνια απουσίας υπό τη νέα διαχείριση του Cinobo με ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα προβολών για όλο το καλοκαίρι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Οθόνες / Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Όταν μια μέρα συναντήθηκαν τυχαία στον δρόμο, ο Παπατάκης ήταν νηστικός δύο ημέρες. Ο Ζενέ έβγαλε από το πορτοφόλι του και του έδειξε, με περιφρόνηση, μια δεσμίδα χαρτονομισμάτων. Ο Παπατάκης θέλησε να του ρίξει μια γροθιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ