«Αν δεν ξέρεις ποιος είμαι, μάλλον πρέπει να σταματήσεις να στέλνεις μηνύματα στον σύντροφό μου»

«Αν δεν ξέρεις ποιος είμαι, μάλλον πρέπει να σταματήσεις να στέλνεις μηνύματα στον σύντροφό μου» Facebook Twitter
1
«Αν δεν ξέρεις ποιος είμαι, μάλλον πρέπει να σταματήσεις να στέλνεις μηνύματα στον σύντροφό μου» Facebook Twitter

Η νίκη του Σαμ Σμιθ στην κατηγορία του καλύτερου τραγουδιού των φετινών Όσκαρ ήταν μία από τις αναπάντεχες στιγμές της βραδιάς. Το «Writing's on the Wall», το τελευταίο Bond theme από το Spectre είχε διχάσει το κοινό και τους κριτικούς ενώ ο 23χρονος Βρετανός είχε για συνυποψήφια το μεγάλο φαβορί Lady Gaga, με ένα τραγούδι που είχε ισχυρότατο κοινωνικό μήνυμα για τις κακοποιημένες γυναίκες, από αυτά που συνήθως προτιμά η Ακαδημία.

Συγκινημένος και έκπληκτος, ο τραγουδιστής που έχει επίσης βραβευτεί με Γκράμι, ανέβηκε για να παραλάβει το βραβείο του και αφιέρωσε τη νίκη του στην LGBT κοινότητα, ισχυριζόμενος ότι είναι ο πρώτος ανοιχτά γκέι καλλιτέχνης που κερδίζει Όσκαρ. Αφορμή γι' αυτό του το σχόλιο στάθηκε μία πρόσφατη δήλωση του ηθοποιού Σερ Ίαν Μακέλεν, ο οποίος διαμαρτυρόταν για τη μόνιμη απουσία γκέι ηθοποιών από τις βραβεύσεις.

«Διάβασα ένα άρθρο πριν από λίγους μήνες από τον Σερ Ίαν Μακέλεν, που έλεγε ότι κανείς ανοιχτά γκέι δεν έχει κερδίσει ποτέ Όσκαρ. Αν ισχύει αυτό, ή ακόμα κι αν δεν ισχύει, θέλω να αφιερώσω αυτό το βραβείο στην LGBT κοινότητα σε όλο τον κόσμο. Βρίσκομαι εδώ απόψε ως ένας περήφανος γκέι άντρας».

Οι δηλώσεις του Σμιθ έγιναν αφορμή για αρκετά σχόλια που έσπευσαν να τον διορθώσουν. Προφανώς ο 23χρονος δεν είναι ο πρώτος γκέι που κερδίζει Όσκαρ, καθώς παλιότερες βραβεύσεις περιλαμβάνουν από τον Έλτον Τζον και τη Μελίσα Έθεριτζ μέχρι τον σεναριογράφο Άλαν Μπολ και την Τζόντι Φόστερ (η οποία βέβαια έκανε επίσημο coming out μόλις πριν 2 χρόνια, στις Χρυσές Σφαίρες του 2013).

Αυτός όμως που αντέδρασε ανοιχτά ήταν ο Ντάστιν Λανς Μπλακ. Ο βραβευμένος με Όσκαρ σεναριογράφος για τη βιογραφία του Χάρβεϊ Μιλκ το 2009 έγραψε στο twitter: «Αν δεν έχεις ιδέα ποιος είμαι, ίσως είναι καιρός να σταματήσεις να στέλνεις μηνύματα στον σύντροφό μου». Το δηκτικό σχόλιο του 41χρονου σεναριογράφου αναφέρεται στον Βρετανό πρωταθλητή της κολύμβησης Τομ Ντέιλι με τον οποίο είναι αρραβωνιασμένος.

Η απάντηση του Σαμ Σμιθ στο twitter ήταν αρκετά απολογητική: «Δεύτερος γκέι που κερδίζει Όσκαρ, ή τρίτος, ή τέταρτος, ή εκατοστός. Δεν ήταν αυτό το θέμα μου. Το θέμα μου ήταν να ρίξω λίγο φως στην γκέι κοινότητα που αγαπώ τόσο πολύ».

Λίγο αργότερα, ο Ντάστιν Λανς Μπλακ έσπευσε να τα μαζέψει κάπως, ποστάροντας συμπληρωματικό τουίτ που έλεγε: «Αγαπητό διαδίκτυο: Ο Τομ Ντέιλι και ο Σαμ Σμιθ είναι φίλοι. Στέλνουν μηνύματα. Εξού και η έκπληξή μου ότι ο Σαμ νόμισε πως είμαι στην "ντουλάπα". Γελάστε ελεύθερα».

Oscars News
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KINDS OF KINDNESS

Ανταπόκριση / «Ιστορίες Καλοσύνης»: Το σινεμά του Λάνθιμου είναι πλέον ένα είδος από μόνο του

Τρεις ιστορίες που στάζουν καλοσυνάτο φαρμάκι η μία στην άλλη και παρακολουθούν στενά, δαιμονικά και κοενικά την ανθρώπινη ανάγκη για τυραννικό έλεγχο και επώδυνη αλληλεξάρτηση. Pure Lanthimos, wicked fun.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Megalopolis

Ανταπόκριση / Megalopolis: Ο Κόπολα μετέτρεψε τη Νέα Υόρκη του 21ου αιώνα σε αρχαία Ρώμη

Η ελληνορωμαϊκή προειδοποίηση του Φράνσις Φορντ Κόπολα για τη σύγχρονη διαφθορά των αξιών εξάπτει το ενδιαφέρον, αλλά συντρίβεται από το ντελιριακό και ειλικρινές άγχος του να χωρέσει τα πάντα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Pulp Fiction: Οι Κάννες, το mega-σκάνδαλο που βράζει και η υπέροχη Μέριλ Στριπ

Pulp Fiction / Οι Κάννες, το mega-σκάνδαλο που βράζει και η υπέροχη Μέριλ Στριπ

Στις υπεραστυνομευόμενες Κάννες ένα τσουνάμι αποκαλύψεων σκιάζει το κλίμα που ο διευθυντής, Τιερί Φρεμό, επιθυμεί διακαώς να διαφυλάξει σε κινηματογραφικό πλαίσιο, ενώ στην τελετή έναρξης πρυτάνευσε η οσκαρική λογική. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
‘Spacey Unmasked’: Δεν έχει τέλος το κατηγορητήριο εναντίον του Κέβιν Σπέισι

Οθόνες / Spacey Unmasked: Δεν έχει τέλος το κατηγορητήριο εναντίον του Κέβιν Σπέισι

Νέες καταγγελίες για σεξουαλικές επιθέσεις στο αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ για τον Κέβιν Σπέισι, με τον αδελφό του ηθοποιού να δηλώνει ότι ο πατέρας τους ήταν ένας αρνητής του Ολοκαυτώματος που διοργάνωνε ναζιστικές συναντήσεις στο σπίτι τους.
THE LIFO TEAM
Ρότζερ Κόρμαν (1926-2024)

Απώλειες / Ρότζερ Κόρμαν (1926-2024): Ο βασιλιάς των b-movies και του απενοχοποιημένου exploitation

Κόπολα, Σκορσέζε, Νίκολσον, Μπογκντάνοβιτς, Χάουαρντ, Κάμερον αλλά και όλο το ανεξάρτητο αμερικανικό σινεμά έχουν λόγο ύπάρξης χάρη στον Αμερικανό σκηνοθέτη που πέθανε πριν από λίγες μέρες στα 98 του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ινδία, Νεπάλ, Μπουτάν: Καταγράφοντας τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, την τεχνητή νοημοσύνη και όσα πρεσβεύει η «γκουρού» Βαντάνα Σίβα

Οθόνες / Δύο Έλληνες κινηματογραφιστές ψάχνουν στην Ινδία μια απάντηση για το μέλλον του πλανήτη

Ο Χρόνης Πεχλιβανίδης και η Μαρία Γιαννούλη ξεκίνησαν μια έρευνα σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη και την «έξυπνη γεωργία», ταξίδεψαν σε Ινδία, Νεπάλ και Μπουτάν και συζήτησαν με τη διάσημη περιβαλλοντική ακτιβίστρια, Βαντάνα Σίβα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Οθόνες / Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Η ωραιότερη θερινή κινηματογραφική αίθουσα-ταράτσα της Πλάκας είναι έτοιμη να υποδεχθεί το κοινό έπειτα από τέσσερα χρόνια απουσίας υπό τη νέα διαχείριση του Cinobo με ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα προβολών για όλο το καλοκαίρι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Οθόνες / Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Όταν μια μέρα συναντήθηκαν τυχαία στον δρόμο, ο Παπατάκης ήταν νηστικός δύο ημέρες. Ο Ζενέ έβγαλε από το πορτοφόλι του και του έδειξε, με περιφρόνηση, μια δεσμίδα χαρτονομισμάτων. Ο Παπατάκης θέλησε να του ρίξει μια γροθιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ