Άρωμα γυναίκας και στις μεγάλες κατηγορίες των φετινών Όσκαρ

Άρωμα γυναίκας και στις μεγάλες κατηγορίες των φετινών Όσκαρ Facebook Twitter
Η Dee Rees είναι η πρώτη Αφροαμερικανή υποψήφια.
0

Πλησιάζουν οι μέρες που το κόκκινο χαλί στο μακρινό μας λαμπερό Χόλιγουντ θα πάρει φωτιά.

Από τον προηγούμενο μήνα που ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες, έχουν αρχίσει ήδη οι προβλέψεις, οι αναλύσεις και φυσικά οι αντιπαραθέσεις.

Οι προηγούμενες χρονιές όπως θα θυμάστε, χρωματίστηκαν με πολλές αποχρώσεις του γκρι, καθότι η Επιτροπή σαν να ευνόησε πάλι κάποιες συγκεκριμένες κατηγορίες δημιουργών όπως αυτή του λευκού Αμερικανού άνδρα, ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων (λογικό...).

Στη φετινή λοιπόν γιορτή των 90 χρόνων θα δούμε πιο εναλλακτικούς συνδυασμούς υποψηφίων, ακόμα και στις μεγάλες-πιο δύσκολες κατηγορίες των βραβείων, πιο ανοικτούς προς την κοινωνία και με περισσότερο ενδιαφέρον.

Θυμάστε πέρσι τη δραματική ιστορία «Αφανείς Ηρωίδες»; Να θυμίσουμε ότι εκεί χάρηκε το μάτι μας γυναίκες ικανές που ήρθαν αντιμέτωπες με την ίδια την ιστορία.

Η ταινία κέρδισε διάφορα βραβεία, εκ των οποίων το σημαντικότερο το Βραβείο Σωματείου Ηθοποιών Καλύτερης ομαδικής ερμηνείας σε ταινία και ήταν υποψήφια για Όσκαρ, Χρυσή Σφαίρα και BAFTA.

Άρωμα γυναίκας και στις μεγάλες κατηγορίες των φετινών Όσκαρ Facebook Twitter
Σκηνή από την ταινία Αφανείς Ηρωίδες.

Στο παρόν άρθρο λοιπόν θα ασχοληθούμε με το «ασθενές» φύλο, που τον τελευταίο χρόνο έχει ορθώσει ανάστημα και φωνάζει πλέον για όλα τα κακώς κείμενα του ιντριγκαδόρικου χώρου του θεάματος.

Ας δούμε λοιπόν τις περιπτώσεις που σηματοδοτούν αλλαγές και βγάζουν μπροστά γυναίκες που τολμούν και σε παραδοσιακά ανδροκρατούμενους χώρους. Όχι ότι είμαστε μπροστά σε καμία μεγάλη ανατροπή της εικόνας των υποψηφίων βέβαια αλλά κάτι αρχίζει να αλλάζει.

Για πρώτη φορά στην κατηγορία Best Cinematography (Διεύθυνση φωτογραφίας) βρίσκεται υποψήφια μια γυναίκα! Ο λόγος για την Rachel Morrison και την δουλειά της στην ταινία Mudbound.

Το έργο, βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Hillary Jordan, λαμβάνει χώρα το 1940 στην αμερικανική ύπαιθρο όπου μία οικογένεια λευκών και μία αφροαμερικάνων που εργάζεται για αυτούς, βιώνουν μαζί όλες τις δυσκολίες της εποχής.

Το Mudbound όμως ανέδειξε και μία άλλη γυναικεία πρώτη, αυτή στην κατηγορία Best Adapted Screenplay με την Dee Rees να γίνεται η πρώτη Αφροαμερικάνα υποψήφια.

Στην ιστορία αυτή η Dee Rees είδε την ιστορία των παππούδων της και την προσπάθεια κάποιων ανθρώπων τότε να αντιπαρέλθουν το ρατσισμό και να αναδείξουν την ομόνοια μεταξύ των ανθρώπων.

Άρωμα γυναίκας και στις μεγάλες κατηγορίες των φετινών Όσκαρ Facebook Twitter
Για πρώτη φορά στην κατηγορία Best Cinematography (Διεύθυνση φωτογραφίας) βρίσκεται υποψήφια μια γυναίκα! Ο λόγος για την Rachel Morrison και την δουλειά της στην ταινία Mudbound.

Μάλιστα, η δηλωμένη ομοφυλόφιλη δημιουργός (είναι και σκηνοθέτιδα) έχει και στο παρελθόν ασχοληθεί με «ευαίσθητα» κοινωνικά θέματα, όπως με το (σχεδόν) αυτοβιογραφικό «Pariah» που βραβεύτηκε στο Sundance το 2011 και εξιστορεί τη ζωή της έφηβης λεσβίας Alike.

Συνεχίζουμε με το Mudbound που είναι μάλλον μία γυναικεία υπόθεση. Μια ακόμη πρωτιά σε αυτήν την ταινία, είναι και αυτή της μοναδικής Mary J. Blige.

Η Αφροαμερικάνα φωνάρα είναι το πρώτο άτομο που είναι υποψήφιο την ίδια χρονιά στην κατηγορία Β' Γυναικείου Ρόλου και Πρωτότυπου Τραγουδιού για το «Mighty river».

Αφήνοντας το Mudbound, θα βρούμε στη μεγάλη κατηγορία του Καλύτερου Σκηνοθέτη μια γυναίκα και συγκεκριμένα την Greta Gerwig για την ταινία της «Lady Bird». Είναι η 5η μόλις που τα κατάφερε στην ιστορία αυτής της κατηγορίας.

Το έργο αναφέρεται στη ζωή μια έφηβης της Κριστίν –Lady bird- και μιας δύσκολης καθημερινότητας, από την οποία ονειρεύεται να ξεφύγει μπαίνοντας σε ένα πανεπιστήμιο έξω από το Σακραμέντο που ζει.

Άρωμα γυναίκας και στις μεγάλες κατηγορίες των φετινών Όσκαρ Facebook Twitter
H Greta Gerwig, σκηνοθέτις της ταινίας «Lady Bird, είναι υποψήφια στην κατηγορία του Καλύτερου Σκηνοθέτη.

Η Octavia Spencer έφτασε φέτος με την τρίτη υποψηφιότητά της, στην κατηγορία Β' Γυναικείου Ρόλου στο «The shape of water», την Viola Davis ως η Αφροαμερικανή ηθοποιός με τις περισσότερες παρουσίες στα μεγάλα βραβεία.

Τα 90 χρόνια των Όσκαρ όμως θα βρουν και την -παραλίγο συνομήλικη των βραβείων- πιο ηλικιωμένη υποψήφιο σε διαγωνιστική κατηγορία. Πρόκειται για την σκηνοθέτιδα Agnès Varda, ετών 89 (!!!) που θα την βρούμε στην κατηγορία Best Documentary Feature για το Faces Places.

Τέλος, το μίνι αυτό αφιέρωμα στις γυναίκες των βραβείων θα κλείσει με τη μέγιστη Meryl Streep που φέτος μετράει την 21η υποψηφιότητά της, σπάζοντας το προηγούμενο δικό της ρεκόρ, ως η περφόρμερ με τις περισσότερες υποψηφιότητες στην ιστορία του θεσμού.

Θέλεις βραβευμένες ταινίες; Δες Nova!
Απόλαυσε ταινίες που σάρωσαν τα βραβεία σε Αμερική και Ευρώπη. Και ταινίες που ήδη κλέβουν την παράσταση στο χορό των φετινών βραβείων σε Α' προβολή: Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι, Wonder, Η Μορφή του Νερού, The Disaster Artist, The Greatest Showman

Oscars News
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM