Ο καλλιτέχνης Γκρέισον Πέρι σε μία έκθεση με φόντο τη διχασμένη Βρετανία Facebook Twitter

Ο καλλιτέχνης Γκρέισον Πέρι σε μία έκθεση με φόντο τη διχασμένη Βρετανία

0

Aνήμερα των εκλογών, Πέμπτη 8 Ιουνίου ο Βρετανός εικαστικός Γκρέισον Πέρι, κεραμίστας και παρενδυτικός (με το όνομα Κλερ) έκανε τα εγκαίνια της νέας του έκθεσης με τίτλο Most Popular Art Exhibition Ever! (Η πιο δημοφιλής έκθεση που έγινε ποτέ!) στις Serpentine Galleries, τον εκθεσιακό χώρο των Kensington Gardens, κήποι στο κέντρο του Λονδίνου που συνορεύουν με το Hyde Park.

Πρόκειται για μια έκθεση με κεραμικά, αλλά και κατασκευές από χυτoσίδηρο και μπρούντζο, χαρακτική και ταπητουργία, αντικείμενα υψηλής τεχνικής. Εμφανίζονται σκηνές από τη ζωή ενός τρανς ατόμου όπως είναι και ο ίδιος, ενώ παράλληλα τίθενται ερωτήματα που αντλεί από την πολιτική, τη θρησκεία, τη σεξουαλικότητα, αλλά και τον λαϊκισμό: «Τι είδους τέχνη αρέσει στον κόσμο;», « Για ποιο λόγο πηγαίνουν στις μέρες μας σε γκαλερί;», «Τι είδους τέχνη θέλουν να βλέπουν και ποια θέματα τους αφορούν;», «Ποια είναι η σχέση της παραδοσιακής τέχνης και της κοινωνικής δικτύωσης;».

Επηρεασμένος από την εκπομπή που έκανε για το Channel 4 με τίτλο Grayson Perry: Divided Britain (Η διχασμένη Βρετανία του Γκρέισον Πέρι) και ένα χρόνο μετά τις εκλογές για την έξοδο από την Ευρωπαϊκή Ένωση, κάλεσε μέσω του διαδικτύου το βρετανικό κοινό να συμβάλλει με ιδέες, εικόνες, ατάκες, οτιδήποτε μπορούσε να βοηθήσει να καλύψει τα νέα του κεραμικά. Το αποτέλεσμα είναι δύο υπερμεγέθη βάζα, ένα για τους οπαδούς του Brexit (όπου εμφανίζεται και η μορφή του Φάρατζ) και ένα για εκείνους της παραμονής στην ΕΕ.

Ξεχωρίζουν ασπρόμαυρες ξυλογραφίες, όπως εκείνη όπου μια αρκούδα με κέρατα και χαλκά στη μύτη, ερεθισμένη ερωτικά διασχίζει μία βιομηχανική ζώνη. Στα σωθικά της αναγράφονται οι λέξεις: «ευαίσθητος», «λογικός», «συνετός». Επίσης, μία τεράστια ταπισερί όπου επάνω της αποκαλύπτεται μια διαλυμένη μελαγχολική χώρα, και το μοτοποδήλατο του Πέρι στολισμένο κοριτσίστικα για να μπορεί να κάθεται άνετα με τη φούστα της, το alter ego του, η Κλερ.

 

Ο καλλιτέχνης Γκρέισον Πέρι σε μία έκθεση με φόντο τη διχασμένη Βρετανία Facebook Twitter
Grayson Perry, Installation view, Serpentine Gallery, London (08 June 2017 – 10 September 2017). Image © 2017 Robert Glowacki

Ο καλλιτέχνης Γκρέισον Πέρι σε μία έκθεση με φόντο τη διχασμένη Βρετανία Facebook Twitter
Grayson Perry, Installation view, Serpentine Gallery, London (08 June 2017 – 10 September 2017). Image © 2017 Robert Glowacki
Ο καλλιτέχνης Γκρέισον Πέρι σε μία έκθεση με φόντο τη διχασμένη Βρετανία Facebook Twitter
Grayson Perry Matching Pair, 2017 Glazed ceramic Diptych Each: 105 x 51 cm Courtesy the artist and Victoria Miro, London (photograph Robert Glowacki) © Grayson Perry
Ο καλλιτέχνης Γκρέισον Πέρι σε μία έκθεση με φόντο τη διχασμένη Βρετανία Facebook Twitter
Grayson Perry, The Digmoor Tapestry, 2016, Tapestry, Photography: Stephen White © Grayson Perry
Ο καλλιτέχνης Γκρέισον Πέρι σε μία έκθεση με φόντο τη διχασμένη Βρετανία Facebook Twitter
Grayson Perry, King of Nowhere, 2015, Cast iron and mixed media, Photography: Stephen White © Grayson Perry
Ο καλλιτέχνης Γκρέισον Πέρι σε μία έκθεση με φόντο τη διχασμένη Βρετανία Facebook Twitter
Grayson Perry, Puff Piece, 2016, Glazed ceramic, Courtesy the artist and Victoria Miro, London Photography: Stephen White © Grayson Perry
Ο καλλιτέχνης Γκρέισον Πέρι σε μία έκθεση με φόντο τη διχασμένη Βρετανία Facebook Twitter
Grayson Perry, Puff Piece, 2016, Glazed ceramic, Courtesy the artist and Victoria Miro, London Photography: Stephen White © Grayson Perry
Ο καλλιτέχνης Γκρέισον Πέρι σε μία έκθεση με φόντο τη διχασμένη Βρετανία Facebook Twitter
Grayson Perry, Death of a Working Hero, 2016, Tapestry, Courtesy the artist, Paragon Press and Victoria Miro, London, Photography: Stephen White © Grayson Perry
Ο καλλιτέχνης Γκρέισον Πέρι σε μία έκθεση με φόντο τη διχασμένη Βρετανία Facebook Twitter
Grayson Perry, Installation view, Serpentine Gallery, London (08 June 2017 – 10 September 2017). Image © 2017 Robert Glowacki
Ο καλλιτέχνης Γκρέισον Πέρι σε μία έκθεση με φόντο τη διχασμένη Βρετανία Facebook Twitter
Grayson Perry, Installation view, Serpentine Gallery, London (08 June 2017 – 10 September 2017). Image © 2017 Robert Glowacki
Ο καλλιτέχνης Γκρέισον Πέρι σε μία έκθεση με φόντο τη διχασμένη Βρετανία Facebook Twitter
Grayson Perry, Animal Spirit, 2016 Woodcut printed, Heritage White, Courtesy the Artist, Paragon Press and Victoria Miro, London, Photography: Stephen White © Grayson Perry
Ο καλλιτέχνης Γκρέισον Πέρι σε μία έκθεση με φόντο τη διχασμένη Βρετανία Facebook Twitter
O Γκρέισον Πέρι
Culture
0

Χρήστος Παρίδης

Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασα στο Bard College της Νέας Υόρκης θέατρο και κινηματογράφο. Έχω γράψει για τα περιοδικά SL, Πρόσωπα, 01, Εικόνες του Κόσμου, Symbol του Επενδυτή, όπως και για τις σημαντικότερες ελληνικές εφημερίδες.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.