Σπουδαία διάκριση για την έκθεση «Ένας κόσμος συναισθημάτων, αρχαία Ελλάδα, 700 π.Χ.- 200 μ.Χ» στη Νέα Υόρκη

Σπουδαία διάκριση για την έκθεση «Ένας κόσμος συναισθημάτων, αρχαία Ελλάδα, 700 π.Χ.- 200 μ.Χ» στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Κεφαλή της Πενθεσίλειας, μάρμαρο, ρωμαϊκό αντίγραφο ελληνιστικού πρωτοτύπου. Antikenmuseum Basel und Sammlung Ludwig, BS214 ©Antikenmuseum Basel und Sammlung Ludwig. Παρουσιάστηκε στην έκθεση της Νέας Υόρκης
1

Μετά τα διθυραμβικά σχόλια δημοσιογράφων, κριτικών Tέχνης και επισκεπτών, η έκθεση «Ένας κόσμος συναισθημάτων, Αρχαία Ελλάδα 700 π.Χ. – 200 μ.Χ.», που παρουσιάστηκε πέρυσι στο Ωνάσειο Πολιτιστικό Κέντρο Νέας Υόρκης απέσπασε το βραβείο κοινού στα Global Fine Art Awards 2017. 

Την έκθεση που οι New York Times χαρακτήρισαν «μια παράξενη υπέροχη έκθεση», θαύμασαν από κοντά περισσότεροι από 49.000 επισκέπτες στη Νέα Υόρκη, αλλά και περισσότεροι από 40.000 επισκέπτες στην Αθήνα και το Μουσείο της Ακρόπολης, όπου μεταφέρθηκε από τις 18 Ιουλίου μέχρι τις 19 Νοεμβρίου 2017, με πρωτοβουλία του Ιδρύματος Ωνάση.

Η μεγάλη απήχηση της έκθεσης, σε αριθμό επισκεπτών, αποτυπώθηκε τελικά και στην ψηφοφορία με τις προτιμήσεις του κοινού, η οποία πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 2018.

Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας ανακοινώθηκαν σε σχετική εκδήλωση που έγινε την Πέμπτη 8 Μαρτίου στη Νέα Υόρκη.

Αν και δεν αποκαλύφθηκε ο απόλυτος αριθμός ψήφων, ωστόσο, όπως ανέφεραν οι διοργανωτές, η έκθεση «Ένας κόσμος συναισθημάτων», συγκέντρωσε το μεγαλύτερο ποσοστό ψήφων στην 4χρονη ιστορία του θεσμού.

Τα Global Fine Art Awards (Παγκόσμια Βραβεία Καλών Τεχνών) αποτελούν ένα κορυφαίο ετήσιο πρόγραμμα, που δημιουργήθηκε με στόχο να αναγνωρίζει και να τιμά τις καλύτερα επιμελημένες εκθέσεις τέχνης και design σε παγκόσμιο επίπεδο, οι οποίες παρουσιάζονται σε μουσεία, γκαλερί, μπιενάλε, αλλά και ως δημόσια εκθέματα.

Για το 2017, συνολικά 85 υποψηφιότητες, από 28 χώρες και 60 πόλεις σε όλο τον κόσμο, ανέδειξαν 33 φιναλίστ, οι οποίοι διεκδίκησαν τα 13 βραβεία των επιτροπών και τα 2 υψηλού κύρους βραβεία κοινού. Το ένα εκ των δύο αυτών βραβείων απονεμήθηκε στην έκθεση του Ωνάσειου Πολιτιστικού Κέντρου Νέας Υόρκης.

Διαμορφωμένη από μια ομάδα διακεκριμένων επιμελητών, η έκθεση περιλάμβανε αγγεία, γλυπτά (από αγάλματα φυσικού μεγέθους από την Ακρόπολη μέχρι ταφικά ανάγλυφα), θεατρικές μάσκες, φυλακτά, νομίσματα και αναθήματα, καθώς και άλλα έργα τέχνης, η δημιουργία των οποίων ανάγεται από τις αρχές του 8ου αιώνα π.Χ. μέχρι και τον 2ο αιώνα μ.Χ.

Πολλά από τα εκθέματα έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση στις ΗΠΑ και κάποια από αυτά ταξίδεψαν για πρώτη φορά εκτός ελληνικών συνόρων.

Στο σύνολό τους, τα 130 αριστουργήματα φώτισαν την παρουσία των συναισθημάτων στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και βίο, αναδεικνύοντας αφενός τη σημασία που έχουν αυτά για την κατανόηση της αρχαίας ελληνικής τέχνης, λογοτεχνίας, ιστορίας, πολιτικής ζωής, κοινωνίας και θρησκείας, αλλά και αφετέρου τη διαχρονική αξία που έχουν τα συναισθήματα στη ζωή μας μέχρι σήμερα.

Culture
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

1 σχόλια
"Η επιτύμβια στήλη-αποκάλυψη από τον Λόγγο της Έδεσσας, καθώς είναι αφιερωμένη στο γουρούνι που έχασε ο ιδιοκτήτης του σε τροχαίο! Θα διαβάσετε, μάλιστα, αυτό το συγκινητικό επίγραμμα: «Εγώ, ο Χοίρος, αγαπητός σε όλους, τετράποδος νιος, είμαι θαμμένος εδώ. Άφησα τη γη της Δαλματίας, όταν με έκαναν δώρο. Πάτησα το Δυρράχιο και πόθησα την Απολλωνία, και με τα πόδια μου γύρισα όλη τη Γη, μόνος κι ακαταμάχητος. Τώρα όμως άφησα το φως εξαιτίας της βίας του τροχού."Πηγή: www.lifo.grΜελανότατο χιούμορ, μακάρι να υπήρχαν περισσότερα δείγματα τέτοιου.