ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δέχτηκε να ακούσει τον κινηματογραφικό κόσμο της χώρας

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δέχτηκε να ακούσει τον κινηματογραφικό κόσμο της χώρας Facebook Twitter
Φωτο: Παναγιώτης Στόλης
4

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δέχτηκε να ακούσει τον κινηματογραφικό κόσμο της χώρας Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης Κώστας Φέρρης σε χειραψία με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Προκόπη Παυλόπουλο. Δίπλα του, αριστερά, ο σκηνοθέτης Γιάννης Σμαραγδής και δεξιά η παραγωγός Φοίβη Αγγελοπούλου και ο Πρόεδρος της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών, Χάρης Παπαδόπουλος. Φωτο: Παναγιώτης Στόλης

 

Χθες, το πρωί της Πέμπτης, ο πρώτος πολίτης της χώρας, Προκόπης Παυλόπουλος, συνάντησε στο Πρεδρικό Μέγαρο εκπροσώπους του κινηματογραφικού κόσμου κατόπιν αιτήματος που κατέθεσε η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών. Το κυρίως θέμα της συνάντησης ήταν - τι άλλο; - η επαναφορά του ειδικού φόρου επί των κινηματογραφικών εισιτηρίων.

 

Όλοι οι παρευρισκόμενοι εξέφρασαν τις απόψεις τους για τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα του ελληνικού κινηματογράφου και του πολιτισμού γενικότερα, εστιάζοντας στο πόσο δύσκολο πια είναι για κάθε Έλληνα σκηνοθέτη να κάνει τις ταινίες του με μηδαμινά μέσα και με προσωπικό κόστος.

 

Ο Προκόπης Παυλόπουλος ενημερώθηκε για τη χρησιμότητα του ειδικού φόρου που μέχρι πρότινος αποτελούσε τον μοναδικό οικονομικό αιματοδότη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Μάλιστα στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας παραδόθηκε επιστολή του σκηνοθέτη Νίκου Κούνδουρου, στην οποία ο Πάπας του ελληνικού σινεμά επισημαίνει το μεγάλο πλήγμα που δέχτηκε η εγχώρια κινηματογραφία με την κατάργηση αυτού του μέτρου, ζητώντας την άμεση ακύρωση του.

 

 

Το σημαντικότερο θετικό σημείο της συνάντησης στο Προεδρικό Μέγαρο είναι ότι το θέμα της κατάργησης του φόρου στα εισιτήρια θεωρείται πλέον εθνικό, ενώ ο Παυλόπουλος αυτοπροσώπως δεσμεύθηκε για μία νέα συνάντηση αμέσως μετά τις εκλογές της 20ης Σεπτεμβρίου.

 

Μεταξύ άλλων στη συνάντηση με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας παρόντες ήταν οι σκηνοθέτες Ροβήρος Μανθούλης, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Σμαραγδής, Σταμάτης Τσαρουχάς, ο Πρόεδρος της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών Χάρης Παπαδόπουλος, οι παραγωγοί Φοίβη Αγγελοπούλου, Ανθή Τουμπή και Νίκος Σέκερης, ο γενικός γραμματέας της ΕΤΕΚΤ Πάνος Παπαδημητρίου και η β΄αντιπρόεδρος του ΣΕΗ Υρώ Μανέ.

4

ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

2 σχόλια
Παρόλο που σέβομαι κάποιους από τους εικονιζόμενους και περισσότερο τον Φέρρη και τον Μανθούλη, αυτοί δεν είναι ο κινηματογραφικός κόσμος της Ελλάδας. Είναι ο κινηματογραφικός κόσμος μέχρι μιας δεκαετίας πίσω... και λίγο παραπάνω. Δυστυχώς ανήκουν σε μια γενιά που είχε συνηθίσει τον κρατικοδίαιτο κινηματογράφο και βραβεία στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που μοιράζονταν σε ημιτελείς ταινίες που δεν είχε δει κανείς από την κριτική επιτροπή.
Φτάνει πιά με τους "φόρους υπερ τρίτων".Φτάνει με το νταβατζηλίκι, όσο "απαραίτητο" κι άν είναι. Δέν θέλω να πληρώνω εγώ για να επιζεί ο Ελλ. κινηματογράφος, να παίρνουν σύνταξη οι δημοσιογράφοι, να παίρνουν "επικουρικό" οι αρτοποιοί, να παίρνουν "εφάπαξ" οι λιμενικοι κ.ο.κ.Θέλω να πληρώνω φόρους για να ενωθεί επιτέλους η Αθήνα με την Θεσσαλονίκη με ένα αξιοπρεπή και ασφαλή δρόμο. Να ενωθούν με σιδηρόδρομο της προκοπής που δέν θα ανεβοκατεβαίνει το Δομοκό - Λιανοκλάδι (-έλα, έχω σουβλάκι χαλβά λουκούμι, λέγετε !) Να πάψει να είναι η Ελλάδα τρίτοκοσμική καρικατούρα - αυτό θέλω και γι αυτό θα πλήρωνα αγόγγυστα τα δεκαπλάσια στον Μπόμπολα, τον Σόρος, τον Μπίν Λάντεν, στο διάολο !
Διαβασε καλλιτερα, αν καταλαβα καλα αναφερεται στο κειμενο οτι αυτος ο ειδικος φορος ειναι επι της τιμης του εισιτηριου, οχι οριζοντιος για ολους.