Μικρότερο φέτος το πορτοφόλι του Έλληνα για τα Χριστούγεννα

Μικρότερο φέτος το πορτοφόλι του Έλληνα για τα Χριστούγεννα Facebook Twitter
0

Απαισιόδοξη παραμένει η άποψη των Ελλήνων καταναλωτών αναφορικά με την πορεία της ελληνικής οικονομίας, με την αγοραστική δύναμη για τα Χριστούγεννα του 2017 να αναμένεται κατά 7 ευρώ μειωμένη σε σχέση με το 2016.

Συγκεκριμένα, ο προϋπολογισμός του Έλληνα καταναλωτή αγγίζει τα 450 ευρώ, καταλαμβάνοντας την 5η θέση της ευρωπαϊκής κατάταξης, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζονται στην ευρωπαϊκή Χριστουγεννιάτικη Έρευνα 2017 της Deloitte.

Όπως αναφέρει το capital, μπορεί το αρνητικό οικονομικό κλίμα να επηρεάζει την αγοραστική δύναμη των Ελλήνων καταναλωτών ωστόσο η αποτίμηση του διαθέσιμου προϋπολογισμού για τα Χριστούγεννα του 2017 είναι υψηλότερη σε σχέση με το μέσο προϋπολογισμό των Ευρωπαίων καταναλωτών, ο οποίος εκτιμάται σε €445 φέτος, κατά €5 χαμηλότερος από τον αντίστοιχο προϋπολογισμό των Ελλήνων.

Από την άλλη, ο συνολικός εκτιμώμενος προϋπολογισμός των Ελλήνων καταναλωτών για το 2017 ανέρχεται σε €450, ενώ οι χριστουγεννιάτικες αγορές για το 2016 κυμάνθηκαν στα €457. Αντίστοιχα στην Ευρώπη, ο μέσος εκτιμώμενος προϋπολογισμός του 2017 (€445) είναι αυξημένος σε σχέση με τις χριστουγεννιάτικες αγορές του 2016 (€433).

Παράλληλα, οι καταναλωτές στην Ελλάδα εκτιμούν ότι θα ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα από το σύνολο του προϋπολογισμού τους φέτος για φαγητό και ποτό, ενώ οι Ευρωπαίοι καταναλωτές θα ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα για δώρα.

Πώς και πότε θα ξοδέψει τον διαθέσιμο προϋπολογισμό ο καταναλωτής

Σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας, οι Έλληνες καταναλωτές ανέδειξαν ως δώρο που είναι πιο πιθανό να λάβουν τα είδη ρουχισμού και υπόδησης, ενώ ως 2η επιλογή εμφανίζονται το φαγητό και το ποτό. Τα βιβλία κατέλαβαν την 3η θέση στην Ελλάδα και την 1η θέση στην Ευρώπη.

Στην Ελλάδα ο ρουχισμός και η υπόδηση θα προσφερθούν περισσότερο ως δώρα σε ενήλικες, ενώ ακολουθούν τα βιβλία, τα καλλυντικά και τα αρώματα. Τα γεύματα σε εστιατόρια μπαίνουν στην ελληνική δεκάδα των πιο προσφερόμενων δώρων προς ενήλικες φέτος, τη στιγμή που πέρυσι βρίσκονταν στη 12η θέση. Επίσης, τα εισιτήρια για διάφορες εκδηλώσεις, τα οποία και κατείχαν το 2016 την 10η θέση, έπεσαν στην 11η, αποχωρώντας από τη δεκάδα.

Το χρονοδιάγραμμα των χριστουγεννιάτικων αγορών παραμένει σχετικά σταθερό και αυτή τη χρονιά. Η πλειοψηφία των καταναλωτών ξεκινά τις χριστουγεννιάτικες αγορές το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου και συνεχίζουν πιο έντονα την περίοδο μεταξύ της 16ης και 24ης Δεκεμβρίου.

Οι καταναλωτές της "τελευταίας στιγμής", αυτοί δηλαδή που πραγματοποιούν τις αγορές τους μεταξύ της 25ης και 31ης Δεκεμβρίου, αγγίζουν το 11%. Τέλος, το ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών που δήλωσε ότι δεν θα αγοράσει καθόλου δώρα υπολογίζεται σε 15% ενώ στην Ευρώπη σε 9%.


Από πού θα ψωνίσουν φέτος οι Έλληνες καταναλωτές

Τα παραδοσιακά πολυκαταστήματα παρουσιάζουν πτωτική τάση στην προτίμηση των Ελλήνων (17% το 2017) για τις αγορές των χριστουγεννιάτικων δώρων, μειωμένα σημαντικά σε σχέση με το 2016 (25%), τη στιγμή που οι εξειδικευμένες αλυσίδες παρουσίασαν μικρή αύξηση στην προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών για το 2017 (από 24% το 2016 σε 26% το 2017).

Τέλος, τα πολυτελή καταστήματα και τα πολυκαταστήματα τύπου outlet (Λοιπά) παραμένουν για ακόμα μια χρονιά ανάμεσα στις λιγότερο προτιμώμενες επιλογές για τις Χριστουγεννιάτικες αγορές τόσο των Ελλήνων (2% και 15% αντίστοιχα) όσο και των υπόλοιπων Ευρωπαίων (4% και 9%).

 

Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ