Mike Karanikolas: Πώς με αρχικό κεφάλαιο 50.000 δολ. έφτιαξε αυτοκρατορία δισεκατομμυρίων

mike karanikolas Facebook Twitter
Mente και Karanikolas, οι ιδρυτές της Revolve
0

Σχεδόν δύο δεκαετίες μετά την ίδρυση της εταιρείας διαδικτυακού λιανικού εμπορίου ένδυσης Revolve, οι δημιουργοί της, Michael Mente και Mike Karanikolas, έχουν γίνει δισεκατομμυριούχοι χάρη στην άνοδο της μετοχής της, τη δύναμη των influencers και την αισιοδοξία για την εποχή μετά τον κορωνοϊό.

Το Forbes, σε εκτεταμένο αφιέρωμά του στη Revolve παρουσιάζει την εξέλιξη της εταιρείας, φιλοξενεί δηλώσεις των ιδρυτών της και την πορεία της μέσα στην πανδημία. 

Όπως σημειώνει το Forbes, η μετοχή της εταιρείας έχει εκτιναχθεί το τελευταίο έτος, μετά τη στροφή των καταναλωτών  στο διαδίκτυο. Το τελευταίο εξάμηνο, έχει καταγράψει κέρδη της τάξης του 150%, με αποτέλεσμα ο κάθε ένας από τους ιδρυτές να είναι πλέον δισεκατομμυριούχος.  

Η Revolve ανακοίνωσε την προηγούμενη Πέμπτη κέρδη 30 σεντς ανά μετοχή, με έσοδα 178,9 εκατ. δολαρίων, για το πρώτο τρίμηνο του έτους, έναντι κερδών 0,06 σεντς ανά μετοχή και εσόδων 146,1 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Τα έσοδά της ξεπέρασαν κατά 20 εκατ. τις προβλέψεις των αναλυτών. 

Ο 40χρονος Mente και ο 43χρονος Karanikolas δημιούργησαν τη Revolve το 2003, σε ένα μικρό σπίτι στο Μπουένα Παρκ της Καλιφόρνια με κεφάλαιο μόλις 50 χιλ. δολάρια που είχαν συγκεντρώσει από τις προηγούμενες δουλειές τους ως μηχανικοί λογισμικού. Έχοντας εμπειρία στη μηχανική υπολογιστών και στις επιχειρήσεις, αντιλήφθηκαν πολύ γρήγορα τη σημασία της αξιοποίησης των δεδομένων και των αναλύσεων.  Προσέφεραν δωρεάν αποστολή προϊόντων στους πελάτες τους και δυνατότητα επιστροφής από την πρώτη ημέρα. Συνειδητοποίησαν από νωρίς τη δύναμη των influencers, διοργανώνοντας εκδηλώσεις και συνάπτοντας συνεργασίες με bloggers ήδη από το 2009.

Δέκα χρόνια μετά η Revolve είχε 1,5 εκατ. πελάτες, ετήσια έσοδα 601 εκατ. δολαρίων και 110.000 μοναδικούς κωδικούς προϊόντων. Όταν οι Mente και Karanikolas εισήγαγαν την εταιρεία στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, τον Ιούνιο του 2019. Ο Mente δήλωσε στο Forbes πως οι δύο συνέταιροι δημιούργησαν τον ιστότοπο μόνοι τους. «Τα πάντα, από την εξυπηρέτηση πελατών μέχρι τις υποστηρικτικές δραστηριότητες γίνονταν από το σπίτι που είχαμε μετατρέψει σε γραφείο, μέχρι και η αποθήκευση των προϊόντων. (…) Συνειδητοποιήσαμε πολύ γρήγορα ότι θα μπορούσαμε να χτίσουμε μια πραγματικά ισχυρή φίρμα.»

Παρότι τα έσοδα της εταιρείας υποχώρησαν πέρυσι η Revolve κατάφερε να σημειώσει κέρδη σχεδόν 57 εκατ. δολαρίων έναντι 36 εκατ. δολαρίων το 2019. Για το 2020, η εταιρεία ανακοίνωσε κέρδη 56,8 εκατ. δολαρίων, αυξημένα κατά 25% σε ετήσια βάση. Ο Karanikolas λέει ότι όταν η μετοχή της Revolve υποχώρησε στα 14 δολάρια πέρυσι, η εταιρεία δέχθηκε πολλές προσφορές για λήψη δανείου από τράπεζες. Αλλά τις απέρριψε. Η άποψή του, εξάλλου, ήταν ότι η κατάσταση θα βελτιωνόταν. «Είναι πραγματικά υπέροχο που βρισκόμαστε σήμερα σε αυτό το σημείο, μετά την περσινή χρονιά», λέει.

Ο Mente αποδίδει την ανθεκτικότητα της Revolve στην άμεση και αποφασιστική στροφή της εταιρείας προς τα καλλυντικά, τα δερματολογικά προϊόντα και τα καθημερινά ρούχα άθλησης την ώρα που οι καταναλωτές αναγκάστηκαν να περνούν όλο και περισσότερο χρόνο στο σπίτι λόγω της πανδημίας. Στροφή που επετεύχθη χάρη στο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης για την ανάλυση δεδομένων που αναπτύσσει η εταιρεία εδώ και χρόνια. Η τεχνολογία της αντλεί στοιχεία από τη βάση δεδομένων που έχει αναπτύξει και στηρίζεται σε χιλιάδες στυλ ρούχων και στις εκατομμύρια αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες της.  

Σύμφωνα με τον Mente, η ομάδα του έπρεπε να αλλάξει το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της εταιρείας ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στις απαιτήσεις των καταναλωτών κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το στοίχημα κερδήθηκε. Περίπου το 77% των καθαρών πωλήσεων της Revolve το 2020 προήλθε από προϊόντα χωρίς έκπτωση. Το 1,5 εκατομμύριο των πελατών της, κυρίως γυναίκες ηλικίας μεταξύ 18 και 44 ετών, δαπάνησε κατά μέσο όρο 250 δολάρια ανά παραγγελία. Σημαντικό μέρος της ανάπτυξης  της Revolve όλα αυτά τα χρόνια έχει τροφοδοτηθεί από τη συνεργασία της με ένα ισχυρό δίκτυο 7.500 influencers.

Πριν την πανδημία του κορωνοϊού, η εταιρεία πραγματοποιούσε προωθητικές εκδηλώσεις με τους «πρεσβευτές» της σε δημοφιλής προορισμούς, ενώ πραγματοποιεί πριβέ πάρτι κατά τη διάρκεια του μουσικού φεστιβάλ Coachella. Κατά την πανδημία η Revolve στράφηκε στις εικονικές εκδηλώσεις, διοργανώνοντας διαδικτυακές προπονήσεις μέσω Instagram, επιδείξεις μαγειρικής και προωθητικές ενέργειες για την παρουσίαση των νέων συλλογών της.

Στα τέλη Μαρτίου, η Revolve δημιούργησε μια νέα ενότητα στον ιστότοπό της με τον τίτλο «έτοιμοι για το εμβόλιο», όπου παρουσιάζει ρούχα που προσφέρουν εύκολη πρόσβαση στον ώμο.

Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ