Σλοβακία: Απόπειρα δολοφονίας του πρωθυπουργού

Αναπαραστάσεις της αρρενωπότητας, τα τραγούδια της Σαβίνας και ο τρόπος που ερωτεύονταν κάποτε οι Αθηναίοι

Αναπαραστάσεις της αρρενωπότητας, τα τραγούδια της Σαββίνας και της Φένιας και μια θλιβερή ιστορία αγάπης Facebook Twitter
«Τι είναι αυτό που με κάνει αγόρι;» στο H.ug
0

Τι είναι αυτό που με κάνει αγόρι; Μια performance με θέμα τις αναπαραστάσεις της αρρενωπότητας στη ζωή μας, σε σκηνοθεσία της Βίκυς Αδάμου και κείμενο του Γιώργου Νικολαΐδη κάνει πρεμιέρα το Σάββατο 16 Μαρτίου στο H.ug (Human Underground).

Η performance επιχειρεί να θέσει ερωτήματα για το τι είναι αυτό που μας κάνει αγόρια, άντρες, αρρενωπότητες. Επαναπροσδιορίζοντας όρους, συμπεριφορές και μοτίβα που συμβαίνουν γύρω μας και μέσα μας, συνειδητά ή ασύνειδα, και ορίζουν τις ζωές μας.

Τι είναι το αρσενικό; Ποιος είναι ο άντρας ο σωστός; Τι είναι ο μερακλής; Πώς πεθαίνουν οι άντρες; Τι είναι η αρρενωπότητα; Πόσες υπάρχουν; Πώς γράφονται; Αλήθεια, τα αγόρια χορεύουν; Κλαίνε; Φροντίζουν; Πώς μεγαλώνουν τα αγόρια; Πώς γίνονται άντρες; Το φλερτ, το σεξ, το πέος, το μεγάλο πέος, οι γυναίκες, η δέσμευση, η δουλειά, η μάνα, ο πατέρας, η πρώτη φορά.

Οι αρρενωπότητες εκπαιδεύονται από την πρώτη μέρα της γέννησής τους να ενεργούν με τρόπους που περιορίζουν την αληθινή τους έκφραση, προκειμένου να επιτελέσουν «σωστά» τον ρόλο τους. Οι κοινωνικά κατασκευασμένες πατριαρχικές νόρμες τούς επιβάλλουν σκληρά και άκαμπτα στερεότυπα όπως το  να είναι σωματικά και συναισθηματικά σκληροί, να μην δείχνουν ευάλωτοι, να μην ζητούν βοήθεια, να έχουν την απόλυτη εξουσία και τον έλεγχο άλλων σωμάτων.

Η παράσταση «Τι είναι αυτό που με κάνει αγόρι;» έρχεται σαν φυσική συνέχεια της μέχρι τώρα συνεργασίας της Life After Death Theatre Company και της Gender Alliance Initiative, στην προσπάθεια όλων μας να εξερευνήσουμε και να κατανοήσουμε καλύτερα τους έμφυλους ρόλους και συνάμα να ενδυναμωθούμε τόσο εμείς όσο και το κοινό στα θέματα της έμφυλης ισότητας. Κι ίσως, σε ένα επόμενο στάδιο, να προσπαθήσουμε να πάμε ένα βήμα πιο κοντά στο στόχο  του ο καθένας, η καθεμιά, και το καθένα από μας, προκειμένου να ζούμε ελεύθερα, ισότιμα, δίκαια και αληθινά.

Αναπαραστάσεις της αρρενωπότητας, τα τραγούδια της Σαββίνας και της Φένιας και μια θλιβερή ιστορία αγάπης Facebook Twitter
Η Σαββίνα Γιαννάτου στο Άλσος

"Πάω να πω στο σύννεφο" με τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι είναι ο τίτλος του δεύτερου κύκλου εμφανίσεων της Σαβίνας Γιαννάτου από τις 5 Μαρτίου στο Άλσος. Ιδιαίτερη και ξεχωριστή, με σπάνια φωνή, διεθνή καταξίωση και σημαντικές συνεργασίες στο ενεργητικό της, η Σαβίνα Γιαννάτου μαγεύει με την ερμηνεία της τα ακροατήρια των χωρών που επισκέπτεται και έχει ενθουσιάσει τους πιο απαιτητικούς κριτικούς μουσικής σε όλο τον κόσμο.

Τα τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι έτσι όπως παρουσιάστηκαν στον ομότιτλο δίσκο της Σαβίνας Γιαννάτου, πλαισιωμένα από μία ανθολογία της εργογραφίας του. Τραγούδια που έχουν αφήσει ισχυρό το αποτύπωμά τους στην ιστορία της ελληνικής μουσικής, σε μία ξεχωριστή προσέγγιση.

Η ερμηνευτική απόδοση της Σαβίνας Γιαννάτου, η ιδιαίτερη ενορχήστρωση της Δήμητρας Τρυπάνη και η λιτή, αισθαντική και αριστοτεχνική ερμηνεία των τεσσάρων μουσικών που συμμετέχουν, διατηρούν ακέραια την ποιότητα και το βάθος των τραγουδιών του Μάνου Χατζιδάκι, ανανεώνοντας ταυτόχρονα τη μουσική τους ουσία και αποκαλύπτοντας νέες ερμηνευτικές παραμέτρους. Η Σαβίνα Γιαννάτου μαζί με τους εξαιρετικούς μουσικούς που τη συνοδεύουν, μας προσκαλεί σε μία γοητευτική μουσική περιπλάνηση στο έργο του Μάνου Χατζιδάκι, σε τέσσερις σπάνιες βραδιές μουσικής μέθεξης.

Αναπαραστάσεις της αρρενωπότητας, τα τραγούδια της Σαββίνας και της Φένιας και μια θλιβερή ιστορία αγάπης Facebook Twitter
Η Φένια Παπαδόδημα στο HALF NOTE JAZZ CLUB / Φωτ.: Alex Kat

Με αφορμή τέσσερις σπουδαίες γυναικείες φωνές που άνθισαν σε διαφορετικά σημεία του χάρτη, κυρίως το πρώτο μισό του 20ού αιώνα, την Billie Holiday, την Μαρίκα Παπαγκίκα, την Edith Piaf και την Elis Regina, και που όλες τους είχαν ένα κοινό όνειρο, να τραγουδήσουν στη Νέα Υόρκη, η Φένια Παπαδόδημα δημιουργεί το Travellin΄ All Alone project που θα παρουσιάσει στις 12 Μαρτίου στο HALF NOTE JAZZ CLUB.

Mία περιήγηση στην γυναικεία έκφραση και ευαισθησία μέσα από τις ιδιαίτερες και δύσκολες ζωές αυτών των γυναικών, τα πιο αγαπημένα τους τραγούδια, τις πόλεις όπου έζησαν. Αλεξάνδρεια, Σμύρνη, Παρίσι, Ρίο ντε Τζανέιρο, Νέα Υόρκη.

Μέσα από διασκευές που συνοδεύονται από μικρά κείμενα, ο ακροατής ανακαλύπτει συγκλονιστικά στοιχεία για τις βιογραφίες αυτών των γυναικών. Συνδέει τα τραγούδια με τα πρόσωπα και τις ζωές τους.

Ανατολίτικα γκαζέλ, θρυλικά swing, jazz & blues μπαλάντες που γεννήθηκαν στο Χάρλεμ, μελωδίες του Michel Legrand, της Barbara και μία γεύση από την bossa nova του Jobim, στο Ρίο του 1950, είναι μόνο η αφορμή.

Αναπαραστάσεις της αρρενωπότητας, τα τραγούδια της Σαββίνας και της Φένιας και μια θλιβερή ιστορία αγάπης Facebook Twitter
Ζαν και Βεατρίκη / Φωτ.: Γιώργος Καλφαμανώλης 

Μια γυναίκα που κυνηγά τη συγκίνηση του έρωτα και της αγάπης κι ένας άντρας που αγαπά τη συγκίνηση του κυνηγιού. Μία ψευδώς ρομαντική, τρυφερά σκληρή αλλά κυρίως θλιβερή κωμωδία. Αυτή είναι η ιστορία της παράστασης Ζαν και Βεατρίκη που ανεβαίνει στο Από Μηχανής Θέατρο από τις 15 Μαρτίου σε σκηνοθεσία Βάσιας Αργέντη.

Η Βεατρίκη, μία γυναίκα που θυμίζει την Ραπουνζέλ, την Μις Χάβισαμ και άλλοτε την κοπέλα από το διπλανό διαμέρισμα, ζει στο αστικό διαμέρισμα ενός ουρανοξύστη που μετράει 33 ορόφους. Ο ουρανοξύστης εγκαταλελειμμένος κι η μοναξιά διατρέχει κάθε του τετραγωνικό. Βρίσκεται σε κατάσταση αναμονής, όπως οι πριγκίπισσες στα παραμύθια. Αναμένει εκείνον τον έναν που θα την σαγηνεύσει, θα την συγκινήσει, θα την αποπλανήσει, γιατί όπως η ίδια ψελλίζει: ένας άντρας με αυτόν τον τρόπο κάνει μια γυναίκα να τον αγαπά. Γεμίζει την πόλη με αφίσες και μια αγγελία που αναζητά αυτόν τον τέλειο άνδρα που θα την τραβήξει από τη μοναξιά της και υπογραμμίζει πως θα δώσει αμοιβή σε όποιον τα καταφέρει. Ο τελευταίος -ίσως- υποψήφιος καταφθάνει και η ανάβασή του στον 33ο όροφο γίνεται χωρίς ανάσα...μιας και στα παραμύθια δεν υπάρχουν ασανσέρ. Εκείνος , ο Ζαν, συστήνεται σαν κυνηγός αμοιβών και έτοιμος να υποβάλλει τον εαυτό του στις τρεις δοκιμασίες που θα τον φέρουν πιο κοντά στην μεγάλη αμοιβή. Ένα διαμέρισμα παραμυθιού μετατρέπεται σε μία πραγματική παγίδα.

Αναπαραστάσεις της αρρενωπότητας, τα τραγούδια της Σαββίνας και της Φένιας και μια θλιβερή ιστορία αγάπης Facebook Twitter
Άσπα Στασινοπούλου (1935-2017), Σ’αγαπώ, πες το με πέτρες, 1968, Μικτή τεχνική (Επεξεργασμένη φωτογραφία πάνω σε καραβόπανο, σύρμα), Συλλογή Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, Δημοτική Πινακοθήκη Ρεθύμνης Λ. Κανακάκις

Πώς Ερωτεύονται οι Αθηναίοι; Μας απαντά μια Θεματική Ξενάγηση στην Αστυγραφία, την έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη. Μία ξεχωριστή ξενάγηση που μας μεταφέρει στην εποχή που οι Αθηναίοι και οι Αθηναίες συναντιούνται σε drive-in και καφενεία, κάνουν καντάδες και βόλτες στη νυχτερινή Αθήνα, παντρεύονται από έρωτα, αλλά και από προξενιό.

Οι θεατές θα εξερευνήσουν εικαστικές και κινηματογραφικές αναπαραστάσεις της ερωτικής ζωής της πόλης κατά τις δεκαετίες του ’50, του ’60 και του ’70, οι οποίες μεταφέρουν το αστικό βίωμα στη συλλογική οπτική μας μνήμη.

Η ξενάγηση θα γίνει την Τετάρτη, 28 Φεβρουαρίου 2024, στις 18:00 // Τετάρτη, 6 & 20 Μαρτίου 2024, στις 18:00.  Δηλώστε συμμετοχή στο [email protected]

Πολιτισμός
0

Σλοβακία: Απόπειρα δολοφονίας του πρωθυπουργού

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Κηφισός, το φαγητό της Λαϊνά, ο Πορτοκάλογλου και

Πολιτισμός / Το «Φαγητό» της Λαϊνά, μια έκθεση για τον Κηφισό, Πορτοκάλογλου στο Μέγαρο και ένας «Άτλας» της μοναξιάς

Ένας ανοιχτός διάλογος για το τι ορίζουμε ως φαγητό, ένα πρότζεκτ για τον πολύπαθο Κηφισό ποταμό, μια εορταστική συναυλία του Νίκου Πορτοκάλογλου και ένας άτλας που ερευνά τις ψυχές τριών πλασμάτων.
NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το trailer του Megalopolis λίγο πριν την πρεμιέρα στις Κάννες - Οι συντελεστές για τη νέα ταινία του Κόπολα

Πολιτισμός / Το trailer του Megalopolis λίγο πριν την πρεμιέρα στις Κάννες - Οι συντελεστές για τη νέα ταινία του Κόπολα

«Ήταν σαν να παρακολουθούσα ένα τρένο να εκτροχιάζεται μέρα με τη μέρα», δήλωσαν συνεργάτες του Κόπολα για την ταινία το σενάριο της οποίας γράφτηκε 300 φορές
NEWSROOM