Ο Ιωάννης Δεσποτόπουλος και το Bauhaus: Μόνιμη έκθεση με θέμα το έργο του αρχιτέκτονα στο Ωδείο Αθηνών

Ο Ιωάννης Δεσποτόπουλος και το Bauhaus | Μόνιμη έκθεση με θέμα το έργο του αρχιτέκτονα του Ωδείου Αθηνών Facebook Twitter
Φωτο: Αρχείο Μουσείου Μπενάκη
0

Το Goethe-Institut Athen παρουσιάζει σε συνεργασία με τα Αρχεία Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη και το Ωδείο Αθηνών τη νέα μόνιμη έκθεση «Από το κτήριο στην κοινότητα: Ο Ιωάννης Δεσποτόπουλος και το Bauhaus­».


Ο Ιωάννης Δεσποτόπουλος (1903 - 1992) είναι ο μοναδικός Έλληνας αρχιτέκτονας που έζησε για δύο χρόνια στη Βαϊμάρη, την εποχή που λειτουργούσε εκεί η Σχολή του Bauhaus, και ήρθε σε άμεση επαφή με τις αρχές, τη διδασκαλία και τους ανθρώπους της διάσημης αυτής σχολής.


Η εμπειρία του Bauhaus και γενικότερα του κλίματος της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης υπήρξε καταλυτική για το μετέπειτα έργο του. Κατανόησε το Bauhaus όχι ως ένα «στυλ», αλλά ως έναν ευρύτερο τρόπο σκέψης και δημιουργίας, τον οποίο εφάρμοσε στα σχέδιά του για το Πνευματικό Κέντρο της Αθήνας (1959) και το κτήριο του Ωδείου Αθηνών, το μόνο κτίσμα που υλοποιήθηκε από την εκτενή εκείνη μελέτη. 


Με αφορμή την ανακαίνιση των χώρων του Ωδείου Αθηνών, η έκθεση στεγάστηκε στον 1ο όροφο και έλαβε μόνιμο χαρακτήρα. Επικεντρώνεται στην ιστορία του σημαντικού αυτού κτηρίου. Επίσης, προσφέρει μια περιήγηση στις διάφορες πτυχές της σταδιοδρομίας του αρχιτέκτονα, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού μοντερνισμού του 20ού αιώνα, και φωτίζει την περίοδο κατά την οποία σχεδιάστηκε και ανεγέρθηκε το Ωδείο Αθηνών.


Παράλληλα, η έκθεση λειτουργεί ως προτροπή προς τους επισκέπτες και τις επισκέπτριες να συνεχίσουν την περιήγησή τους στους υπόλοιπους χώρους του κτηρίου, με την επιδίωξη να γίνει κατανοητή η πρόθεση του αρχιτέκτονα να λειτουργήσει το κτήριο ως μέσο σύστασης μιας κοινότητας, η οποία θα μοιράζεται δημιουργικά το ενδιαφέρον της για τη μουσική και τις τέχνες.

Ο Ιωάννης Δεσποτόπουλος και το Bauhaus | Μόνιμη έκθεση με θέμα το έργο του αρχιτέκτονα του Ωδείου Αθηνών Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης. Φωτο: Θοδωρής Αναγνωστόπουλος
Ο Ιωάννης Δεσποτόπουλος και το Bauhaus | Μόνιμη έκθεση με θέμα το έργο του αρχιτέκτονα του Ωδείου Αθηνών Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης. Φωτο: Θοδωρής Αναγνωστόπουλος
Ο Ιωάννης Δεσποτόπουλος και το Bauhaus | Μόνιμη έκθεση με θέμα το έργο του αρχιτέκτονα του Ωδείου Αθηνών Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης. Φωτο: Θοδωρής Αναγνωστόπουλος


 

Η επιμέλεια είναι του Λουκά Μπαρτατίλα, αρχιτέκτονα και υποψήφιου διδάκτορα στο

Bauhaus-Universität της Βαϊμάρης.

Εγκαίνια: Δευτέρα 21 Μαρτίου 2022, 18:00,

Ωδείο Αθηνών, Ρηγίλλης & Βασ.Γεωργίου Β' 17-19

Είσοδος ελεύθερη

Επιμέλεια έκθεσης: Λουκάς Μπαρτατίλας

Ώρες λειτουργίας:

Την έκθεση μπορείτε να επισκεφθείτε από τις 22 Μαρτίου κατά τις ώρες λειτουργίας του Ωδείου Αθηνών: Δευτέρα–Σάββατο, από τις 10.00 π.μ. έως τις 10.00 μ.μ. 

 

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Η δήμαρχος του Παρισιού Αν Ινταλγκό θα κάνει βουτιά στον Σηκουάνα στις 23 Ιουνίου

Πολιτισμός / Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Η δήμαρχος του Παρισιού Αν Ινταλγκό θα κάνει βουτιά στον Σηκουάνα στις 23 Ιουνίου

Μαζί με την δήμαρχο της γαλλικής πρωτεύουσας θα κολυμπήσουν ο Αρχηγός της Αστυνομίας και ο νομάρχης του Παρισιού - Άγνωστο αν θα βουτήξει μαζί τους και ο Εμανουέλ Μακρόν
NEWSROOM
Τι θα δούμε στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας που γίνεται 30 ετών

Πολιτισμός / Το 30ό Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αναδεικνύει τις απίστευτες δυνατότητες του ανθρώπινου σώματος

Ένα φεστιβάλ ανήσυχο, νεανικό και ώριμο που μεταμορφώνει την Καλαμάτα, προτείνει αναγνωρισμένους και νέους δημιουργούς του σύγχρονου χορού και στηρίζει την ελεύθερη έκφραση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φανταστικοί φίλοι, Φρόιντ και αθηναϊκές ερωτικές αναζητήσεις από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Φανταστικοί φίλοι, Φρόιντ και αθηναϊκές ερωτικές αναζητήσεις από αύριο στους κινηματογράφους

Το «IF» του Τζον Κραζίνσκι, το «Freud’s Last Session» με τον Άντονι Χόπκινς και το «Medium» της Χριστίνας Ιωακειμίδη ξεχωρίζουν από τις νέες κυκλοφορίες αυτής της Πέμπτης.
NEWSROOM
Φεστιβάλ Καννών: Η Κέιτ Μπλάνσετ εμφανίστηκε με φόρεμα που είχε τα χρώματα της σημαίας της Παλαιστίνης

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Καννών: Η Κέιτ Μπλάνσετ εμφανίστηκε με φόρεμα που είχε τα χρώματα της σημαίας της Παλαιστίνης

Το σύνολό της ήταν μαύρο στο μπροστινό μέρος και λευκό πίσω, ενώ η ουρά του κατέληγε σε μια πράσινη απόχρωση, που σε συνδυασμό με το κόκκινο χαλί, παρέπεμπε στη σημαία
NEWSROOM
Η πλουσιότερη Αυστραλή και τα υπόλοιπα αμφιλεγόμενα πορτρέτα του Βίνσεντ Ναματζίρα

Πολιτισμός / Η πλουσιότερη γυναίκα της Αυστραλίας και τα άλλα «κακόγουστα» πορτρέτα του Βίνσεντ Ναματζίρα

Οι αμφιλεγόμενες προσωπογραφίες των ανθρώπων που διαμόρφωσαν την Αυστραλία και τον κόσμο - «Η δουλειά μου θέλει να κάνει το κοινό να σκεφτεί την επιρροή και τα προνόμια κάποιων ανθρώπων»
NEWSROOM