Ιερώνυμος: Η εκκλησιαστική περιουσία είναι δική μας. Δεν ανήκει στο κράτος και εμείς θα τη διαχειριστούμε

Ιερώνυμος: Η εκκλησιαστική περιουσία είναι δική μας. Δεν ανήκει στο κράτος και εμείς θα τη διαχειριστούμε Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
39

Παρουσία του Μακ. Αρχιεπισκόπου Αθηνών & Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου Β΄πολλών μητροπολιτών και περίπου 400 Κληρικών από όλες τις Θεσσαλικές Ιερές Μητροπόλεις, πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλίας η 1η Πανθεσσαλική Ιερατική Σύναξη, με κεντρικό θέμα «Ο Ορθόδοξος Κληρικός: ποιμένας και λειτουργός στο σύγχρονο κόσμο».

Κατά την ομιλία του ο Μακαριώτατος αναφέρθηκε και στην εκκλησιαστική περιουσία, τονίζοντας εμφαντικά ότι «είναι δική μας, δεν ανήκει στο Κράτος, δεν πωλείται, δεν υποθηκεύεται. Η ίδια η Εκκλησία θα την διαχειριστεί...».

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Μητρόπολη Δημητριάδος, στη συνέχεια μίλησε για όσα προγραμματίζεται να υλοποιηθούν στο μέλλον, όπως η απώλεια του Δημοσίου χαρακτήρα της Εκκλησίας μας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, όπως η διακοπή της μισθοδοσίας του Κλήρου, ενώ αναφέρθηκε στο σύνολο της περιουσίας που διέθεσε η Εκκλησία στο Κράτος από την παλιγγενεσία και μετά. «Υπάρχουν πολλοί σ' αυτόν τον τόπο που κινούνται επιπόλαια», επεσήμανε ο κ. Ιερώνυμος, «αλλά εμείς θα τολμήσουμε και είμαι σίγουρος ότι θα κερδίσουμε».

Ο Αρχιεπίσκοπος παρατήρησε, καταχειροκροτούμενος όπως τονίζει η ιστοσελίδα της εκκλησίας, ότι «βρισκόμαστε σε μια εποχή που δε χρειαζόμαστε απλώς διακριτούς ρόλους, αλλά καθαρούς διακριτούς ρόλους... πρέπει να αποκαλύψουμε το διαβρωτικό έργο αυτής της ιδεολογικής πλατφόρμας και να θέσουμε όλους προ των ευθυνών τους. Η Εκκλησία μας υπάρχει και θα υπάρχει για να υπηρετεί τον άνθρωπο. Αυτός είναι ο ρόλος μας, η μοίρα και η πορεία μας. Αυτή διαλέξαμε και αυτή πρέπει να υπηρετήσουμε. Δεν ξέρουμε αν αύριο θα έχουμε περισσότερες δυσκολίες, ξέρουμε όμως, ότι η Εκκλησία πάντοτε νικά, όπως θα πράξει και τώρα!»

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του, ο Μακαριώτατος αναφέρθηκε και στο  ζήτημα του προσφυγικού, επισημαίνοντας ότι «οι άνθρωποι αυτοί δεν ήρθαν μόνοι τους εδώ. Είναι προγραμματισμένα όσα γίνονται... Ο ταλαίπωρος πρόσφυγας δεν άφησε τα πάντα πίσω του για να πνιγεί στο Αιγαίο. Τον βομβαρδίσαμε εμείς οι «πολιτισμένοι» Ευρωπαίοι και έρχονται και βρίσκουν τις πόρτες κλειστές. Πρέπει να ξακαθαρίσουμε στους ανθρώπους αυτούς: σας αγαπάμε, θα σας βοηθήσουμε, αλλά δεν είναι εδώ η πατρίδα σας. Αυτή πρέπει να είναι η φροντίδα μας. Πρέπει να γίνουν ενέργειες απ' όλους για να τους αναλάβουν τα Ηνωμένα Έθνη, ώστε και ο πόλεμος να σταματήσει και οι άνθρωποι να τακτοποιηθούν...».

39

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τέμπη: Πειθαρχική έρευνα κατά εισαγγελίας Λάρισας σχετικά με το «μπάζωμα»

Ελλάδα / Αρειος Πάγος: Πειθαρχική έρευνα για εισαγγελέα που απέρριψε τον έλεγχο δύο υφυπουργών στην υπόθεση των Τεμπών

Η εισαγγελέας που ελέγχεται ήταν υποχρεωμένη να στείλει αμελλητί στη Βουλή τη μήνυση των συγγενών κατά των υφυπουργών Χρήστου Τριαντόπουλου και Ζωής Ράπτη
NEWSROOM

σχόλια

13 σχόλια
Μα γιατί Αρχιεπίσκοπε να μην δώσετε την περιουσία στο κράτος; Οι καλύτεροι διαχειριστές περιουσιών και δημοσίων αγαθών είναι η ελληνική πολιτεία. Αποδεδειγμένα κιόλας...
Αν ποτέ πάρει το κράτος την περιουσία της εκκλησίας θα την εξαφανίση από προσώπου γης όπως ότι άλλο έχει επιχειρήσει να διαχειριστεί . Η εκκλησία ξέρει περισσότερα για το κράτος απ ότι αυτό για το ίδιο . Θυμός και απογοήτευση για το κράτος των κακών καθημερινών ειδήσεων.
είναι εύκολο και ωραίο να λέμε, ναι για όλους τους άλλους αλλά εμείς όχι!!! Πού έχει ξεπέσει η εκκλησία... https://dimitrisladikos.wordpress.com/2016/05/24/%CF%89%CE%BC%CE%AE-%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1/
Παππούλη, ο θεός πληρώνει ΕΝΦΙΑ για τα σπίτια του, πληρώνει φόρο για τα ενοίκια που εισπράτει, από τα ΠΟΛΛΑ ακίνητα που ενοικιάζει, ή τα καβατζώνει για τα γεράματά του;ΟΥΕ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ ΚΑΙ ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ ΥΠΟΚΡΙΤΑΙ!
Επιμένεις, αλλά αποδείξεις πληρωμής δεν μου δείχνεις. ΈΝΑ (1) δημοσιευμένο ισολογισμό (έσοδα-έξοδα) σου ζήτησα, και μου λές άλλα λόγια ν΄αγαπιώμαστε.Ξέρεις ποιά και πόση, είναι η ακίνητη περιουσία (όχι οι ναοί) της εκκλησίας; γνωρίζει μήπως ο μέσος Έλληνας; δεν θα έπρεπε να ξέρουμε; Δεν θα έπρεπε η ίδια η εκκλησία, να μην αφήνει κανένα ενδεχόμενο υπόνοιας για κερδοσκοπία; Ο υποτιθέμενος χριστός, που υποτίθεται πως υπηρετεί η εκκλησία, δεν υποτίθεται πως έλεγε, ΔΩΡΕΑΝ ΛΑΒΕΤΕ ΔΩΡΕΑΝ ΔΟΤΕ, ΜΗ ΚΤΗΣΗΣΘΕ ΧΡΥΣΟΝ, ΜΗΔΕ ΑΡΓΥΡΟΝ, ΜΗΔΕ ΧΑΛΚΟΝ ΕΙΣ ΤΑ ΖΩΝΑΣ ΥΜΩΝ; Λειτουργούν έτσι η εκκλησία και οι λειτουργοί της;
Λάμπρο τώρα είδα τα μηνύματα σου ήμουν απορροφημένος στην κουβέντα με annibas . Κοίτα, από το πρώτο σου μήνυμα διαφάνηκε μία υπόθεση από εσένα κατάστασης ΓΕΝΙΚΗΣ φορολογικής ασυλίας. Σε αυτό σου απάντησα και από εκεί αρχίσαμε. Στο εάν φορολογείται ή όχι. Φορολογείται. Αν φοροδιαφεύγει είναι νέα κουβέντα και όπως αντιλαμβάνεσαι είναι καμπόσο διαφορετική. Ναι, μάλλον θα έπρεπε να ξέρουμε επακριβώς για λόγους διαφάνειας (αν και 2,5 εκατομμύρια ΕΝΦΙΑ δεν είναι λίγο αλλά τέλος πάντων) συμφωνώ. Βέβαια δεν ξέρω αν υπάρχει κεντρικό ταμείο κάτι σαν Εκκλησία Α.Ε. ή επιμέρους μητροπόλεις, αλλά ο υπαινιγμός σου περί φοροδιαφυγής και πλουτισμού είναι εξίσου αστήρικτος με κάποιον που λέει το αντίθετο δεδομένων των συνθηκών. Εγώ σαν απλός πιστός και όχι ελεγκτής του ΣΔΟΕ, μπορώ να σου πω το εξής: Αν η Εκκλησία πλούτιζε, τα κέρδη της φαντάζομαι θα τα διοχέτευε και στους μισθούς των υπαρχόντων Ιερέων που πληρώνονται εν ήδη βοηθήματος. Αλλά κατά γενική ομολογία, για κάποιον που λίγο ξέρει τα παρά μέσα ακόμα και σε αυτό ΔΥΣΚΟΛΕΥΕΤΑΙ ΤΡΟΜΕΡΑ. Πρόσφατα, ζήτησε από τα παγκάρια των ενοριών χρήματα επειγόντως για τα συσσίτια. Σε χειροτονία φίλου στη Νέα Σμύρνη ο -χαμηλών τόνων γενικά και σοβαρός- μητροπολίτης είπε εμμέσως πλην σαφώς στους ενδιαφερόμενους για θέση Ιερέα να έχουν και δεύτερη δουλεία γιατί πλέον δεν φτάνει η Μητρόπολη για να πληρώνει η ίδια του μισθούς. Και αλλού το ίδιο. Και δεν είναι παιχνίδι- κλάψιμο με την κυβέρνηση αυτό γιατί δεν είναι γνωστό παρά έξω. Τώρα ΑΝ πλούτιζε κερδοσκοπώντας, δεν θα βόλευε πρώτα τους δικούς της για να μην βγαίνει και τους παρακαλάει; Θα άφηνε π.χ. ο Μεσογαίας οικογενειάρχες με 3-4 παιδιά με 600 ευρώ ανασφάλιστους Ιερείς για να τα τρώει ποιος; Ο ίδιος; Ο άνθρωπος είναι ασκητικότατος-τον γνωρίζω προσωπικά και τον εκτιμώ. Εκτός και εάν τα τρώνε κάποιοι μόνο κρυφά υψηλά ιστάμενοι- ο Ιερώνυμος δεν μου έχει δείξει πάντως τέτοια σημάδια διαφθοράς. Όπως και να έχει το παπάς=money το βρίσκω με βάση τα παραπάνω κάπως στερεοτυπικό. Βέβαια ο καθείς έχει τις εμπειρίες του σίγουρα, και δυστυχώς υπάρχει και πάντα η άλλη πλευρά, αλλά μου θυμίζεις κάτι τύπους στο στρατό που έλεγαν: έλα μωρέ ποιοι παπάδες; εγώ είχα δει έναν με Πόρσε! (τρομερό επιχείρημα- έρευνα εις βάθος..) Υπερβολές χρυσοποίκιλτες βέβαια υπήρχαν και θα υπάρχουν δυστυχώς, αλλά μόνο για όποιον θέλει να σταθεί στην εύκολη εικόνα των ΜΜΕ. Τώρα για τα περί διαχωρισμού υπάρχει κλάδος τη νομικής που ασχολείται μόνο με αυτό (εκκλησιαστικό δίκαιο). Είναι τρομερά περίπλοκο ζήτημα και αν θες την γνώμη μου βλέπω δειλές κινήσεις προς την μεριά αυτή στα επόμενα χρόνια. Και δεν είμαι αφελής.Υ.Γ. Το ευαγγέλιο δεν ερμηνεύεται λαϊκίστικα. Ο «υποτιθέμενος» Χριστός που λες άλλωστε ως γνωστόν με τους μαθητές είχε ένα κάποιο ταμείο (γλωσσόκομο)… Αυτά, συγνώμη για τα πολλά λόγια. Καλή σου μέρα.
Και τα ασφαλιστικά μας ταμεία μια ζωή τα πληρώναμε και οι διαχειριστές του κράτους μας πήραν και το βρακι . Άσε φίλε το κράτος δεν ειναι καλός διαχειριστής , κλίκα που τσεπώνουν για να βολεύονται μεταξύ τους ειναι . Εδώ έκαναν έξοδα για να φέρουν το φως της Ανάστασης με τιμές αρχηγού κράτους οι ανόητοι για να γίνει ντόρος και να πάρουν ψήφους απο τους πιστούς .......θίασος !
Χαχαχα! Τι δίκη μας δεν την χαρίζουμε! Την δίκη τους να μας την χαρίσουν η έστω να μας κάνουν συνεταίρους !!! Ειναι ενα δείγμα της πλειοψηφίας των Νεοελλήνων!
Το "δική τους" είναι ειρωνικό. Δυστυχώς εμείς τους χαρίζουμε, αυτοί ρευστοποιούν μεταφυσικές προσδοκίες μας που αυτοί μας έταχαν.Τόσο ζώα.. είμαστε.
Κάποιες διευκρινήσεις γιατί βλέπω πως άρχισαν τα συνήθη σχόλια περί μισθών κλπ: 1)Εδώ και 6-7 χρόνια η κάθε Μητρόπολη δικαιούται έναν διορισμό τον χρόνο. Οι υπόλοιποι Ιερείς πληρώνονται μαύρα από την ίδια την Μητρόπολη. Συνεπώς ήδη σε αυτό το ζήτημα έχει επέλθει ένας αρχικός διαχωρισμός και από το άρθρο διαφαίνεται καθαρά πως υπάρχει η διάθεση για περεταίρω ανεξαρτησία. Όποιος νομίζει πως πληρώνει από την τσέπη του όποιον παπά βλέπει γύρω του ας το ξανα ψάξει: Ειδικά οι νέοι πλέον ΔΕΝ πληρώνονται πια από το κράτος αλλά ζουν με ένα βοήθημα της Μητρόπολης. Και ΔΕΝ ζουν καλά ειδικά οι οικογενειάρχες. Τυχαίνει να το ξέρω. Έλεος με την καραμέλα.2)Μυστήρια. Πονεμένη ίσως ιστορία κάποτε, αλλά εμφανίζονται ολοένα και περισσότερες Μητροπόλεις (π.χ. Μεσογαίας) οι οποίες δηλώνουν πως δεν είναι υποχρεωμένοι οι εμπλεκόμενοι να πληρώσουν. Οποιοσδήποτε μπορεί να τελέσει μυστήριο και να δώσει ΑΝ και ΌΣΑ θέλει. Προσωπικά πάντρεψα φίλο σε ενορία του Χαλανδρίου, και δεν μου ζήτησαν τίποτα. Ο ίδιος βρήκα τον Ιερέα στο τέλος και του έδωσα κάτι για τον ψάλτη, νεωκόρο κλπ επειδή έτσι ένοιωθα, και αυτό κατά τύχη: ο άνθρωπος έφευγε και δεν το περίμενε κι όλας.. Το ίδιο έχω ακούσει και σε πολλές άλλες Εκκλησίες. Βέβαια πάντα υπάρχει και η άλλη πλευρά αλλά η προσωπική μου πείρα αυτό δείχνει. 3)Η Εκκλησία φορολογείται. Οι λατρευτικοί χώροι όχι. Με βάση το 2) όμως, η φορολόγηση των μυστηρίων, απλώς θα αυξήσει την ταρίφα. Η Εκκλησία κερδισμένη θα βγει οικονομικώς και οι πολλές τζάμπα Μητροπόλεις, θα αναγκαστούν να κόψουν –μεγάλη- ταρίφα και να μην είναι πια τζάμπα. 4)Τέλος κάτι άσχετο: έχετε κάνει ποτέ μυστήριο; Πόσο πήγαν οι μπομπονιέρες-προσκλήσεις(1000), το νυφικό;(1500-…), τα γλυκά π.χ. της βάφτισης; (300+), τραπέζι(άστο…), φωτογράφος (700+) . Η Εκκλησία (50-100-150;;;). Ειλικρινά τώρα για τα πρώτα χιλιάδες ευρώ έχετε κόψει πλήρες τιμολόγιο και κόπτεστε για την παράνομη Εκκλησία;;; Άντε όμως να το δεχτώ. ΑΛΛΑ: σας ενοχλούν τα ευρώ του παπά του νεωκόρου και του ψάλτη (που δεν το κάνει για την ψυχή της μάνας του ο άνθρωπος) και δεν σας ενοχλεί η υπόλοιπη ΤΡΟΜΕΡΗ βιομηχανία που έχει στηθεί ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΕΣ σας;; ο γάμος κοστίζει 6000+++… ευρώ. Από αυτά φωνάζουμε για τα 100-150 του παπά που συχνά είναι προαιρετικά! Άντε γιατί πολύ υπεράνω γίναμε ξαφνικά…Anyway. Το παραπάνω κείμενο δείχνει διάθεση κινήσεων διαχωρισμού από μέρους Ιερώνυμου… Τώρα αν το πήρατε ανάποδα τι να πω…
Ένας διορισμός τον χρόνο.Δηλαδή 76 άτομα κάθε χρόνο.Λίγα πράγματα;Επίσης στην επαρχία που ζω για την βάφτιση-ήθελα να βαφτίσω το παιδί φίλων και όχι να τους παντρέψω- μου είπαν από 100 ευρώ είναι καλά.Και αν δεν έχετε υπάρχει τρόπος.Θα τα ζητήσουμε από τους γονείς.Να σε κάνουν και ρεζίλι.
Αναλογικά για το κρατος μαλλον ναι λιγα πραγματα. Και για την δικη σου επιβαρυνση ακομη λιγοτερα. (Περιπου 0,20 λεπτα σε 5 εκατομμύρια φορολογουμενους-πολυ προχειρα βεβαια) . Σε μια τυπικη προκυριξη θεσεων δημοσίου μιλαμε για υπερπολαπλάσιες προσληψεις καθε χρονο σε αλλα ποστα. Πάντως ηδη εχουμε συν-χρηματοδότηση εκκλησίας. Για την εκκλησια σου τι να πω...
Επίσης annibas για την στάση της εκκλησίας σε αυτές τις περιπτώσεις, νομίζω προσωπικά ενδείκνυται το: "άμα θέλετε αφήστε κάτι για τα έξοδα του ναού" όχι βέβαια να μπεί και ταρίφα όμως. Παίζει ρόλο και το ύφος σίγουρα... Το λέω αυτό γιατί δεν είναι τόσο ο Ιερέας που τον ίδιο στο κάτω κάτω μπορεί να μην τον νοιάζει, άλλα σκέψου πως υπάρχει και ένας ψάλτης και ένας νεωκόρος δεν ευθύνονται σε τίποτα να τρέχουν μεσημεριάτικα σε κάθε μυστήριο. (Άλλωστε τα μυστήρια ως γνωστόν είναι προαιρετικά. Για όλα υπάρχουν αντίστοιχες κοσμικές διαδικασίες, πολιτικός γάμος κλπ)
Καθόλου λίγα αγαπητέ για κάτι παντελώς άχρηστο.Εγώ το χρηστικά ή μάλλον οι γονείς μου εδώ και σαράντα χρόνια.Για πες μου πόσοι διορισμοί γιατρών έγιναν στο εσύ.Εκτός αν εσύ θεωρείς ότι για να γίνεις καλά χρειάζεται, προσευχή και νηστεία.Εγώ θα προτείνω να γίνει το εξής.Να φορολογούνται ή μάλλον να συνεισφέρουν όσοι δηλώνουν χριστιανοί όπως στην Γερμανία.Επίσης τον ένα ο μητροπολίτης πως τον επιλέγει;Με κριτήρια που μπορούμε όλοι μας να φανταστούμε να υποθέσω.
ΦΕΡΟΜΕΝΟΣ: Έχεις δίκιο.Ο ψάλτης και ο νεωκόρος για μισή ώρα πρέπει να πάρουν από πενήντα ευρώ μαύρα όπως υπάρχει και η επιλογή του πολιτικού γάμου και επιτέλους και του συμφώνου συμβίωσης.Αλλά βρε παιδί μου γιατί ακριβώς τους πληρώνουμε τους παπάδες.Ποιο έργο επιτελούν ακριβώς;(πέρα από την σωτηρία της ψυχής μας )
Αχρηστο για εσενα. Αν πει ο καθενας τι θεωρεί άχρηστο θα δημιουργηθει ενα καποιο μπέρδεμα. Αρχιζεις τα κλασικά ειρωνικά περί νηστειας κλπ.. εγω δεν μιλησα για τους γιατρους άλλα για το συνολο των δημοσίων προσλήψεων. Θα μπορουσα να σου πω για την υπέρτροφικη ΕΡΤ πχ. Για μενα είναι αχρηστη. Να κατσω να διαμαρτυρηθώ και να πω να πληρωνουν όσοι βλέπουν; πως οριζεις το δημόσιο αγαθο; ας γινουμε ομως σαν την Γερμανία δεν εχω αντιρηση. Για να σου λυσω την απορια προηγουνται οι οικογενειαρχες ιερεις εναντι των αγαμων γενικα.
Και στο κατω κατω γιατι ειναι θεμιτο να πληρωνει το δημοσιο το μεγαρο μουσικης, το φεστιβαλ αθηνων, τα κόμματα και οχι την εκκλησια. Και γιατι συγκρινεις μονο την εκκλησια και οχι τα παραπανω με το ΕΣΥ;
Αν έγραφες μόνο τα κόμματα και την ΕΡΤ θα το είχες σώσει κάπως.Αλλά αφού γράφεις το φεστιβάλ Αθηνών και το μέγαρο καταλαβαίνω πάρα πολλά ώστε να πάψω να σου απαντώ.Οπότε πριν σταματήσω οριστικά, να σου απαντώ θα σου πω πως και στην αρχαία Ελλάδα υπήρχαν χορηγίες-υποχρέωναν τους πλούσιους- για να μπορούν οι φτωχοί να παρακολουθούν θέατρο!!!Τους ιερείς τους πλήρωναν μόνοι τους και μια και βρίσκομαι κοντά και στην αρχαία Δωδώνη και στο νεκρομαντείο θα σου πω πως το "άρμεγμα" υπήρχε πολύ κερδοφόρο από τότε.Υ.Γ. Το ποιο είναι το έργο των ιερέων ακόμα δεν μου το ανέφερες.
Annibas. Ξέρω το καθεστώς χορηγιών για το αρχαίο θέατρο. Επίσης μίας και το φέρνεις σαν παράδειγμα να σου πω πως ο πολιτισμός αυτός ήταν σε μία καθαρή συνάφεια με την αίσθηση του Θείου, άλλωστε οι τόσο πολύτιμες παραστάσεις που ορθώς εξυμνείς ασχολούνταν με την σχέση του ανθρώπου με το είναι του και με τους θεούς. Ταυτόχρονα βέβαια εσύ από την άλλη μιλάς για ¨άρμεγμα¨ των μαντείων οπότε δίνεις μία γραφική δόση σε ένα δομικό στοιχείο του ίδιου του πολιτισμού που εξαίρεις…. Δεν διαφωνώ ούτε με τα κόμματα ούτε με την ΕΡΤ ούτε με τον πολιτισμό. Αντιπαραδείγματα έφερα αλλά ακόμα δεν μου είπες πως ορίζεται το δημόσιο αγαθό και πως μπορεί ο καθένας να πει: Για αυτό φορολογήστε με για εκείνο όχι, αναλόγως των πεποιθήσεων του. Επίσης είσαι πρόθυμος να διώξεις τους «άχρηστους» παπάδες για να πάρουν την θέση τους γιατροί, αλλά δεν λες το ίδιο για τους δεκάδες χιλιάδες του δημοσίου που κατά γενική ομολογία υπερτερούν κατά πολύ των πραγματικών αναγκών. Δηλαδή οι δημόσιοι παπάδες φταίνε, και αυτοί πρέπει να αντικατασταθούν για τις ανάγκες του ΕΣΥ. Τώρα, αντιλαμβάνομαι πως νοιώθεις σαν εξόριστος Σουηδός ένα πράμα στην ψωροκώσταινα, αλλά όπως και να το κάνουμε αυτός ο λαός έχει μία βαθιά σχέση με την ορθόδοξη ανατολική πνευματικότητα άλλο εάν έχει απολέσει αρκετά την ευλάβεια του. Κοίτα τις νηστίσιμες διαφημίσεις την Σαρακοστή, τις αργίες, κοίτα τις πορείες των επιταφίων και τους λαϊκούς θρήνους στον εσταυρωμένο, κοίτα τον πολιτισμό των τελευταίων αιώνων ή τις εκφράσεις μας στην καθομιλουμένη, ή τον σταυρό που κάνουν οι άνθρωποι στο λεωφορείο. Δεν επεβλήθησαν βίαια΄-αλλιώς θα τα απορρίπταμε- αλλά έγιναν ένα αρμονικό στοιχείο του είναι μας. Όταν λέμε επικρατούσα θρησκεία, δεν εννοούμε ότι απλά βαπτισθήκαμε χωρίς να ερωτηθούμε. Εννοούμε κάτι τόσο σημαντικό που αξίζει ίσως μια κουτσή συν-χρηματοδότηση από ένα κράτος που νοιάζεται για την φτιαξιά του έθνους του. Αλλά να σου πω κάτι; Για να μην απολογείται η Εκκλησία στον κάθε annibas και στον κάθε Φίλη ας διακοπεί σταδιακά η μισθοδοσία. Αυτό θα αλλάξει την κυρίαρχη πίστη των ανθρώπων; Δεν νομίζω. Καλύτερα θα είναι.Τέλος, έχει νόημα ένας άθεος να ακούσει τι κάνουν οι παπάδες; Θα σου πω σαν πιστός: Είναι το ιερατείο της Εκκλησίας. Τελούν τα μυστήρια και τις πολλές ακολουθίες με την χάρη της αποστολικής διαδοχής, και επίσης αποτελούν συχνά τους πνευματικούς οδηγούς και συμπαραστάτες των πιστών αλλά και κάθε άλλου ανθρώπου που ακουμπάει εκεί τον πόνο του αφανώς. Και όσο περίεργο και αν σου φαίνεται, η διαχείριση αυτού του πόνου είναι έργο που δεν έχει ανάπαυση για τον -σωστό- Ιερέα. Πόσοι σωστοί υπάρχουν; Αν σταθείς στις πρόχειρες εικόνες της επιφάνειας, δεν θα τους βρεις… Αν θέλεις, θα τους βρεις. Υ.Γ. Μην τους πληρώνεις πάντως όντως για εσένα δεν έχει νόημα. Αλλά όπως ωραία σημειώνει και ο mikeus του youtube σε κάθε θρησκευτική αργία εσύ θα δουλεύεις προφανώς υπερωρίες…
"Τίποτα δεν ξεπερνά το ανθρώπινο μέτρο". Αυτό έλεγε ο πολιτισμός και το θέατρο και στην Ηλέκτρα του Σοφοκλή λέει: " οι ανόητοι χρησμοί του Φοίβου"Που να πιάσω και τον Ευριπίδη.Ξέρεις είμαι μακριά από την Επίδαυρο αλλά προσπαθώ να πηγαίνω.Το τέλος του Ελληνικού πολιτισμού ήρθε με το κλείσιμο της σχολής των Αθηνών και ο Μέγας Θεοδόσιος επίσης φρόντισε να κάνει και άλλα καλά.Τώρα αν πεις κάτι αντίστοιχό στο θέατρο, θα σε φάει ο Άνθιμος μην πω για τον Καλαβρύτων.Τώρα σαφώς έχει πλεονάζον προσωπικό το δημόσιο και άχρηστο αλλά εδώ μιλάμε για τους παπάδες όχι για την ΕΡΤ ή τον Οργανισμό, προστασίας , κάβουρα, Παμβώτιδα.Τέλος σε δύσκολες στιγμές άνθρωποι επιζητούν κάπου να πιαστούν.Αλλά τα εχαιλεα κοστίζουν-ναι ΄χανει μία ώρα ο ιερέας θα μου πεις.Υ.Γ. Τις αργίες το κράτος τις καθορίζει και τις κοιτάζουν οι υπάλληλοι του δημόσιου.Εγώ είμαι ελεύθερος επαγγελματίας οπότε έχω δουλέψει και πολλές φορές και Κυριακή.Δεν πειράζει να διαφωνούμε .Είχε και αυτό τις ελληνικές του ρίζες.Καλό σου βράδυ .-
Καλο βράδυ. (Για αμβροσιο, Άνθιμο και σια παντως συμμεριζομαι την αποψη σου. Τέλος μιλωντας για ελληνικο πολιτισμό δεν μιλαμε μονο για ελληνιστικο πολιτισμο. Δεν πεθαναν ολα με τον θεοδοσιο μην τρελαθούμε καποιοι παπαδιαμαντηδες πηραν την σκυταλη των τραγωδων εστω και με τον Ιησου στην θεση του Θειου..) ειμαι απολυτως υπερ της διαφωνιας.
Δεν ειμαι λογιστης των εκάστοτε μητροπολεων να σου προσκομησω κατι. Παντως απο το 1996 νομιζω και μετα φορολογουνται οι μητροπόλεις σαν νομικα προσωπα μη κερδοσκοπικου χαρακτηρα για κοινοφελεις σκοπους με συντελεστη 10 τις εκατο. Δες στο taxis την σχετικη ανακοινωση.
Επίσης το εαν φορολογείται η Εκκλησία ή όχι είναι μία κουβέντα που προφανώς την έχουν κάνει και άλλοι πριν απο εμάς. Για τα πρακτικά τώρα βρήκα χρόνο για μία γρήγορη google-ική αναζήτηση και πρόχειρα έχω αυτά:http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/holysynod.asp?id=1452&what_sub=d_typouκαι για ΕΝΦΙΑ που ανέφερες:http://www.kathimerini.gr/812845/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/sta-25-ekat-eyrw-h-forologikh-syneisfora-ths-ekklhsias-to-2014πρόχειρα ξαναλέω.Το θέμα δεν είναι εκεί. Βγαίνει ο Ιερώνυμος και λέει πάνω κάτω πως θέλει να προχωρησει ο διαχωρισμός σε μισθοδοσίες κλπ και κάποιοι πάλι αρχίζουν ξανά το τροπάρι κάνωντας copie paste τις απόψεις τους απο την επόχη που δεν το έλεγε και το θέλανε... Διαβάσατε το άρθρο; Τώρα τί σας πείραξε; Είδατε εκκλησίαστική είδηση και αρχίσατε το τρομερό επιχέιρημα παπάς=money;;
Μα δεν σου ζήτησα λογιστικά κιτάπια, έναν δημοσιευμένο ισολογισμό (ως ωφείλει να κάνει) της εκκλησιαστικής εταιρείας ζήτησα να βρείς, τίποτε άλλο.Το ίδιο βέβαια, μπορώ να σου πώ και για όλα τα κόμματα (αριστερά κεντρώα και δεξιά) από την ίδια μαρμίτα τρώνε όλοι.Ο Ιερώνυμος, από την στιγμή που δεν ζητάει διαχωρισμό κράτους και εκκλησίας, κάνει επικοινωνιακή πολιτική, τα υπόλοιπα είναι για τους αφελείς, κι όσους τρώνε από την εκκλησία."Διαβάσατε το άρθρο; Τώρα τί σας πείραξε; Είδατε εκκλησίαστική είδηση και αρχίσατε το τρομερό επιχέιρημα παπάς=money;;" Προσωπικά όχι, αλλά έχεις κάποιο αντεπιχείρημα σ΄αυτη την εξίσωση;
Ναι τους χιλιάδες κληρικούς όμως κάθε μήνα θέλουν, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας κ Θρησκευμάτων να τους πληρώνει (ΣΥΝ ότι παίρνουν κάτω απ το τραπέζι γάμοι κτλπ πράγμα ΠΑΡΑΝΟΜΟ που μπορείς να καταγγείλεις στις Εσωτερικές Υποθέσεις της ΕΛΑΣ καθώς είναι κανονικότατοι κρατικοί υπάλληλοι). Εάν είναι τόσο τεράστια πια αυτή η περιουσία και θέλει η Εκκλησία να μην επηρεάζεται από κρατικές πολιτικές τότε ας πληρώνει και μόνη της, θα μειωνόταν αισθητά το μισθολογικό κόστος και θα μπορούσε να κάνει επιτέλους και τίποτα μόνιμους διορισμούς το Παιδείας. Και οι Μητροπολίτες ας ηρεμήσουν λίγο. Δεν είπαμε να μπούν τα ακίνητα της Εκκλησίας και στο ΤΑΙΠΕΔ κιόλας.
" Η Εκκλησία μας υπάρχει και θα υπάρχει για να υπηρετεί τον άνθρωπο " ,με ποιον ακριβως τροπο υπηρετει τον ανθρωπο η συσσωρευση πλουτου σας? και ποια τα κρτηρια που πληρoι ο ανθρωπος που υπηρετειτε? και ποσοι προσφυγες πρεπει να χαθουν ακομα και ποσοι απο αυτους να εξευτελιστουν για να κινητοποιηθειτε φιλανθρωποι και αγιοι πνευματικοι πατερες του ποιμνιου σας?
Δεν διαφωνώ ότι η περιουσία της ανήκει, αλλά θα πρέπει να φορολογηθεί και θα πρέπει αν θέλουν να τους πληρώνει το κράτος τους μισθούς, να καταλάβουν ότι είναι δημόσιοι υπάλληλοι και να κόψουν τα έξτρα.