Τα σενάρια για την τραγωδία με το τρένο στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης

Τα σενάρια για την τραγωδία με το τρένο στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
0

Εντολή για ταχύτατη διερεύνηση των αιτιών του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης, που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο τριών ανθρώπων και των τραυματισμό άλλων επτά, έδωσε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών.

Σύμφωνα με ανακοίνωση, κλιμάκια εμπειρογνωμόνων βρίσκονται επί τόπου, ορίστηκε ήδη επιτροπή εμπειρογνωμόνων που ερευνά τα αίτια και τις συνθήκες και μέχρι την Παρασκευή αναμένεται η έκδοση του σχετικού πορίσματος.

Από τον εκτροχιασμό, τρεις άνθρωποι σκοτώθηκαν και ακόμη έντεκα τραυματίστηκαν ενώ ακόμη υπάρχουν μόνο ενδείξεις για το πώς προκλήθηκε ο εκτροχιασμός.

Πηγές που βρίσκονται κοντά στους εμπειρογνώμονες που διερευνούν το τραγικό συμβάν αποκάλυψαν στην εφημερίδα « Τα Νέα» ότι η ταχύτητα με την οποία εκτροχιάστηκε το Ιντερσίτι ξεπερνούσε τα 130 χιλιόμετρα την ώρα, όταν η κίνηση των τρένων στις παρακαμπτηρίους των σιδηροδρομικών γραμμών δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 60 χιλιόμετρα την ώρα!

Ωστόσο τρία είναι τα βασικά σενάρια που εξετάζουν οι Αρχές για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. 

Τα σενάρια για την τραγωδία με το τρένο στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος» τα  μέλη της μικτής επιτροπής εξετάζουν τρία σενάρια:

1. Ανθρώπινο λάθος. Είναι αυτό που συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες. Ο οδηγός φέρεται να είχε αναπτύξει υπερβολική ταχύτητα που να οδήγησε στον εκτροχιασμό. Στο σταθμό του Αδένδρου τα τρένα χρησιμοποιούν την παρακαμπτήρια γραμμή κι όχι την κεντρική. Το όριο ταχύτητας είναι 60 χλμ./ώρα. Η αμαξοστοιχία μάλλον είχε μεγαλύτερη ταχύτητα με αποτέλεσμα όταν έφτασε στην «κλείδωση» των δύο γραμμών και έπρεπε να μπει στην παρακαμπτήριο εκτροχιάστηκε. Αλλωστε, το τι ακολούθησε μαρτυρά ότι το τρένο κινούνταν με περισσότερα από 60 χλμ./ώρα.

2. Αστοχία υλικού. Να υπήρχε κάποιο πρόβλημα είτε στις ράγες είτε στις ρόδες της αμαξοστοιχίας, που να οδήγησαν στον εκτροχιασμό. Στο μικροσκόπιο θα βρεθούν οι εργασίες συντήρησης της μηχανής και των βαγονιών, αλλά και τυχόν εργασίες που έγιναν στις ράγες.

3. Εμπόδιο. Να υπήρξε κάποιο «εμπόδιο» πάνω στις ράγες που να οδήγησε στον εκτροχιασμό. Εφόσον υιοθετηθεί το σενάριο, θα πρέπει να ερευνηθεί πώς βρέθηκε εκεί.

Το ίδιο ρεπορτάζ σημειώνει πως το κομμάτι της διαδρομής «Θεσσαλονίκη – Κατερίνη» (τμήμα του οποίου είναι και ο σταθμός Αδένδρου) αποτελεί την«αφρόκρεμα» του ΟΣΕ. Αναπτύσσεται σε απόλυτη πεδιάδα, δεν υπάρχουν εμπόδια και απότομες στροφές, έχει ηλεκτροκίνηση και είναι το τμήμα όπου οι μηχανοδηγοί «πατούν τέρμα το γκάζι», ακριβώς επειδή πληροί όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές. Να σημειωθεί ότι κάνεις δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο το δυστύχημα να τελέστηκε κάτω από τη διαρκή πίεση που ασκείται στους μηχανοδηγούς να τηρούν πιστά τους χρόνους αναχώρησης και άφιξης των δρομολογίων.

Η αμαξοστοιχία Ιντερσίτι I/C58 είχε αναχωρήσει στις 16:18 από την Αθήνα με προορισμό τη Θεσσαλονίκη. Στα πέντε βαγόνια υπήρχαν 70 επιβάτες και πέντε άτομα προσωπικό. Περίπου στις 21:30 έκανε την προγραμματισμένη στάση στο Πλατύ Ημαθίας. Συνέχισε το δρομολόγιο προς τη Θεσσαλονίκη. Μπαίνοντας στο σταθμό του Αδένδρου -όπου δεν προβλεπόταν στάση- η αμαξοστοιχία εκτροχιάστηκε. Απείχε μόλις 20 λεπτά της ώρα από τον προορισμό της.

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας: Πίσω στο παρελθόν για να δούμε το μέλλον

Διεθνής Ημέρα Μουσείων / Ένας δάσκαλος μάζεψε χιλιάδες αντικείμενα από τα ελληνικά σχολεία του 20ού αιώνα

Στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας, ο Θεόδωρος Τσιλίκας έχει συγκεντρώσει μοναδικά ντοκουμέντα της εκπαίδευσης στα δημοτικά της Ελλάδας, από παλαιά ή ακόμη και εγκαταλελειμμένα σχολεία.
ΜΑΚΗΣ ΠΟΛΛΑΤΟΣ
Οι VIP του Conference League θα έχουν προτεραιότητα στον «Ευαγγελισμό»- Η απάντηση Γεωργιάδη

Ελλάδα / Οι VIP του Conference League θα έχουν προτεραιότητα στον «Ευαγγελισμό»- Η απάντηση Γεωργιάδη

«Όλες οι σχετικές αναρτήσεις και αντιδράσεις κυρίως από βουλευτές που στο παρελθόν έχουν συμμετάσχει σε Κυβέρνηση είναι λαϊκίστικες και υποκριτικές» αναφέρει ο υπουργός Υγείας
NEWSROOM