Το φαινόμενο SURVIVOR προκαλεί αντιδράσεις- το Star Academy τερμάτισε τελευταίο και τα άλλα κανάλια ανοίγουν θέμα AGB

Το φαινόμενο SURVIVOR προκαλεί αντιδράσεις- το Star Academy τερμάτισε τελευταίο και τα άλλα κανάλια ανοίγουν θέμα AGB Facebook Twitter
Έστω και για ένα λεπτό 2.435.944 τηλεθεατές παρακολούθησαν χθες το Survivor, που στο νεανικό κοινό 15-44 κατέγραψε τηλεθέαση κατά μέσο όρο 57,7%, ενώ έφτασε μέχρι και 67,2%
5

  

Bλέπουν τελικά όλοι SURVIVOR κάθε βράδυ; Τα νούμερα αυτό λένε, αλλά κάποιοι ανταγωνιστές έχουν αρχίσει να αμφισβητούν τις μετρήσεις και οι πρώτες γκρίνιες για την AGB έχουν αρχίσει να εκφράζονται. Το Survivor κατάφερε και στο χθεσινό επεισόδιο να καθηλώσει τους τηλεθεατές και να σημειώσει πρωτοφανή τηλεθέαση αφήνοντας πίσω του όλα τα άλλα κανάλια στο prime time.

Ο αγώνας ασυλίας, oι ανατροπές και οι εντάσεις που δημιουργήθηκαν στην ομάδα των «Διασήμων» κράτησαν αμείωτο το τηλεοπτικό ενδιαφέρον του κοινού που προσέφερε τεράστια νούμερα στον πίνακα τηλεθέασης για το παιχνίδι του ΣΚΑΙ.

Τα νούμερα που παρουσίασε σήμερα το zappit δείχνουν πως έστω και για ένα λεπτό 2.435.944 τηλεθεατές παρακολούθησαν χθες το Survivor, που στο νεανικό κοινό 15-44 κατέγραψε τηλεθέαση κατά μέσο όρο 57,7%, ενώ έφτασε μέχρι και 67,2%. Την ίδια ώρα, ο ΣΚΑΪ χτύπησε κόκκινο στο μέσο όρο της ημέρας στο νεανικό κοινό αφού ήταν πρώτος με 26%.

Μεγάλος χαμένος για την ώρα είναι το νέο πρότζεκτ -ριάλιτι «Star Academy» που σημειώνει χαμηλά νούμερα  τηλεθέασης. Μάλιστα χθες τερμάτισε τελευταίο με τον πίνακα να δείχνει πως μέ μέσο όρο 1,9% το ξεπέρασαν ακόμη και οι επαναλήψεις του MEGA.

Το φαινόμενο SURVIVOR προκαλεί αντιδράσεις- το Star Academy τερμάτισε τελευταίο και τα άλλα κανάλια ανοίγουν θέμα AGB Facebook Twitter

  

Όμως το φαινόμενο SURVIVOR έχει προκαλέσει εκτός από ανησυχία στους ανταγωνιστές του και αμφισβητήσεις για τις μετρήσεις τηλεθέασης. Ήδη σήμερα η ΠΟΣΠΕΡΤ «άνοιξε το χορό» κατά της εταιρείας μετρήσεων Nielsen – AGB. Στην καταγγελτική της ανακοίνωση ( δείτε την όλη εδώ) επισημαίνει : «Δεν έχει ξεχαστεί ότι το μαύρο της ΕΡΤ βασίστηκε και σε δήθεν μετρήσεις της AGB που επικαλέστηκε ο κ. Σαμαράς», υπογραμμίζει η ΠΟΣΠΕΡΤ, «και τώρα επικαλείται και ο κ. Μητσοτάκης, με στελέχη της ΝΔ για το νέο μαύρο που επιθυμούν».

Το συνδικαλιστικό όργανο της ΕΡΤ, αναφέρει ότι ο τρόπος μέτρησης της τηλεθέασης από την Nielsen - AGB δεν είναι ολοκληρωμένος, αφού δεν περιλαμβάνει τη θέαση από υπολογιστή, τηλέφωνο, δορυφόρο κ.λπ., δεν καλύπτει ολόκληρη την επικράτεια, δεν λαμβάνει υπόψη της την θέαση στην ομογένεια, τοποθετεί μετρητές σε σπίτια με πολλές τηλεοράσεις, και δημιουργεί βάσιμες αμφιβολίες για αναξιοπιστία. Υπάρχει δικαιολογημένα η πεποίθηση ότι είναι διαβλητός και χωρίς καμία αξιοπιστία ο τρόπος μέτρησης της τηλεθέασης, τονίζει η ΠΟΣΠΕΡΤ.

Ρεπορτάζ από τις typologies.gr σημειώνει επίσης πως Star και ΑΝΤ1 έχουν επίσης βάλει στο στόχαστρο τον ΣΚΑΙ ενώ προσθέτει και τα σοβαρά παράπονα της ΕΡΤ από τη Nielsen. Το ρεπορτάζ αναφέρει πως «Η κυβέρνηση εμφανίζεται αποφασισμένη να ανοίξει τον φάκελο των μετρήσεων σε τηλεόραση και έρευνες γνώμης, ενώ και η αγορά αναγνωρίζει τις αλλαγές που έφερε το Μνημόνιο στο δείγμα μέτρησης και ζητάει αλλαγές».

Το ίδιο δημοσίευμα σημειώνει πως «Τα θηριώδη ποσοστά τηλεθέασης του ΣΚΑΪ, άνω του 50%, με το καθημερινό τρίωρο «Survivor» προκαλούν γκρίνια στους ανταγωνιστές, οι οποίοι ζητούν να αξιολογηθεί η μέτρηση της Nielsen».

Σύμφωνα με το typologies.gr, παράγοντες της αγοράς θεωρούν πως πρέπει να ανοίξει μια συζήτηση για τον επαναπροσδιορισμό των βασικών παραμέτρων της έρευνας. Εξαιτίας του Μνημονίου και των μέτρων λιτότητας έχουν επέλθει σοβαρές αλλαγές στο βιοτικό επίπεδο της μεσαίας τάξης και ένα μεγάλο μέρος των νέων ανθρώπων έχει μεταναστεύσει, ενώ αντιθέτως έχει αυξηθεί ο αριθμός των συνταξιούχων. Αν και πέρασαν επτά χρόνια, μέσα στα οποία έχουν αλλάξει δραματικά οι συνθήκες διαβίωσης, δεν έχει επέλθει κάποια σημαντική πρωτοβουλία από την αγορά ή την κυβέρνηση και έτσι η τηλεθέαση κατανέμεται με βάση το δείγμα άλλων εποχών. Η Nielsen έθεσε το θέμα για τη μεσαία τάξη στα κανάλια τον Νοέμβριο του 2016.

Επιπλέον, υπάρχει ένα ζήτημα όσον αφορά τον προσδιορισμό του δυναμικού κοινού (ηλικίες 15-44) σχεδόν από την έναρξη της ιδιωτικής τηλεόρασης. Αυτομάτως αποκλείονται οι άνθρωποι άνω των 44 ετών που μετέχουν στην παραγωγή και είναι καταναλωτές, ενώ αξιολογούνται ως τέτοιοι οι 15χρονοι. Μια από τις προτεινόμενες ιδέες είναι να προσδιοριστεί το δυναμικό κοινό στις ηλικίες 18-54 και να υπάρξει ξεχωριστή κατηγορία για τους νέους και τα παιδιά. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΣΚΑΪ, αν και είναι αυτός που δέχεται τα πυρά, εμφανίζεται θετικός στο άνοιγμα της συζήτησης αυτής.

TV & Media
5

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ