Ερώτηση 34 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για δημιουργία μουσουλμανικού νεκροταφείου στην Αττική

Ερώτηση 34 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για δημιουργία μουσουλμανικού νεκροταφείου στην Αττική Facebook Twitter
Φωτογραφία αρχείου.
4

Ερώτηση με την οποία ζητούν να ενημερωθούν αν είναι στους σχεδιασμούς των συναρμόδιων υπουργείων η δημιουργία μουσουλμανικού νεκροταφείου στην Αττική ή εναλλακτικά η ίδρυση ειδικού μουσουλμανικού τομέα εντός των νεκροταφείων, κατέθεσαν 34 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.


Οι βουλευτές ζητούν επίσης να πληροφορηθούν εάν «είναι ενήμερα τα συναρμόδια υπουργεία για ποιο λόγο καρκινοβατεί η αξιοποίηση της πρότασης της Ιεράς Συνόδου για την παραχώρηση της έκτασης των 20 στρεμμάτων στο κοιμητήριο Σχιστού; Ποια είναι, επίσης, η τύχη παρόμοιας πρότασης της Πολιτείας προς την Ιερά Σύνοδο για την παραχώρηση έκτασης στο νεκροταφείο Ευόσμου Θεσσαλονίκης;», και αν υπάρχει πρόθεση να προχωρήσει η κυβέρνηση σε έναν εκσυγχρονισμό των ρυθμίσεων που διέπουν τη διαχείριση και λειτουργία των κοιμητηρίων, ώστε να αντιμετωπιστεί -μεταξύ άλλων- το ζήτημα της μεταχείρισης σορών μη ορθοδόξων νεκρών.


«Τη στιγμή που στο λεκανοπέδιο της Αττικής διαβιούν σήμερα σημαντικός αριθμός μουσουλμάνων διαφόρων υπηκοοτήτων, η Αθήνα αποτελεί τη μοναδική ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που δεν έχει μεριμνήσει για την ανέγερση μουσουλμανικού νεκροταφείου, ενώ -ενδεικτικά και μόνον αναφέρουμε- στη Σουηδία λειτουργούν 10 μουσουλμανικά νεκροταφεία», επισημαίνουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και περιγράφουν ότι «στην περίπτωση των νεκρών μουσουλμάνων, παρατηρείται το φαινόμενο, σε πολλές περιπτώσεις, να αποστέλλεται η σορός για ταφή στη Θράκη, στην Ξάνθη ή στην Κομοτηνή, όπου υπάρχουν μουσουλμανικά νεκροταφεία, εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από τους οικείους του νεκρού και με κόστος που ξεπερνά τα 2.000 ευρώ. Η άλλη λύση είναι η σορός του νεκρού να ταξιδέψει αεροπορικώς στην πατρίδα του, στο χώρο των εμπορευμάτων, με το κόστος να αγγίζει ή και να υπερβαίνει, στην περίπτωση των μακρινών χωρών, τα 2.000 ευρώ».


«Η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο επαχθής στις περιπτώσεις προσφύγων που κατέφθασαν πρόσφατα στην Ελλάδα ζητώντας προσωρινό καταφύγιο από τις εμπόλεμες ζώνες της Μέσης Ανατολής. Για τη μεταφορά της σορού, η γραφειοκρατία που απαιτείται σε συνεννόηση με τα προξενεία των χωρών (εφόσον υπάρχουν) είναι εξαντλητική, ενώ από οικονομικής απόψεως το κόστος είναι δυσβάσταχτο είτε βαραίνει συγγενείς (εφόσον υπάρχουν) είτε εθελοντές που συνδράμουν στην ανακούφιση του προσφυγικού ζητήματος», αναφέρουν οι υπογράφοντες βουλευτές.

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ

Πολιτική
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τέμπη: Συνωμοσιολογία το «μπάζωμα», λέει ο Τριαντόπουλος και εξηγεί ότι οι ενέργειες καθορίστηκαν από το Ειδικό Σχέδιο Ανθρώπινων Απωλειών

Πολιτική / Τέμπη: Συνωμοσιολογία το «μπάζωμα», λέει ο Τριαντόπουλος και εξηγεί ότι οι ενέργειες καθορίστηκαν από το Ειδικό Σχέδιο Ανθρώπινων Απωλειών

Δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα ισχυρισμοί που αναφέρονται στη διαμόρφωση του χώρου στα Τέμπη, δήλωσε ο Χρήστος Τριαντόπουλος
NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια
Σιχαίνομαι ήδη τις κορώνες μίσους που θα υψωθούν με αφορμή την είδηση...Όμως, είναι λογικό να αναρωτηθεί κανείς, στη φάση που βρισκόμαστε και μετά και το τελευταίο καρφί στο φέρετρο της χώρας - το υπέροχο 4ο μνημόνιο - αν είναι προτεραιότητα το οποιοδήποτε νεκροταφείο και αν η κυβέρνηση έχει γενικότερα ιεραρχήσει προτεραιότητες.Το όλο timing, οι οικονομικες και κοινωνικοπολιτικές συνθήκες είναι τόσο αντίξοες, ειδικά σε συνάρτηση με το μεταναστευτικό και τα ευαίσθητα θέματα που απορρέουν από αυτό, που πραγματικά η ερώτηση καταντά ύποπτη.Και είναι να αναρωτιέται πάλι κανείς: επίτηδες όλο αυτό, όπως και τα ελληνοτουρκικά Survivor & το timing τους, να στήνουν αρένες, να μοιράζουν άρτο και θεάματα και να υποδαυλίζουν μίση και σκοταδισμό,ή παιζει και τίποτε άλλο; Ή απλώς τόση ανευθυνότητα και ηλιθιότητα μαζί...;Not to mention, ότι με καθαρούς αριθμούς, είναι δα τόσοι πολλοί οι μουσουλμάνοι που έχουμε τώρα άμεσα τόση καούρα και πρακτική ανάγκη για τεμένη και νεκροταφεία; Ή έχουμε δεσμευτεί προκαταβολικά να δεχτούμε μόνιμες ορδές και να μη γίνει τίποτα για την μετάβαση των υπαρχόντων εισροών; Και γιατί δεν γίνεται κουβέντα και για ανάλογους χώρους ταφής βουδιστών για παράδειγμα, ή άθεων (που έχουμε πολλούς και γνωρίζω οικογένειες που έχουν βρεθεί σε πολύ δύσκολη θέση με τα τυπικά όταν χάσαν τον άνθρωπό τους).
"Πολιτική κηδεία είναι η τελετή που προηγείται της ταφής ή της αποτέφρωσης και δεν περιλαμβάνει ιεροπραξίες από εκπροσώπους κάποιας θρησκείας. Γίνεται συνήθως στην ύπαιθρο ή σε μία αίθουσα τελετών, και μπορεί να περιλαμβάνει αποχαιρετιστήριους λόγους. Στα διαδικαστικά, στην Ελλάδα δεν διαφέρει από τη θρησκευτική κηδεία. Ο τρόπος για να εξασφαλιστεί η πολιτική και όχι θρησκευτική κηδεία είναι η έγκαιρη ενημέρωση των συγγενών, καθώς και η σύνταξη συμβολαιογραφικής πράξης (...) ""Μετά την κηδεία υπάρχουν δύο επιλογές, η ταφή και η αποτέφρωση. Η ταφή γίνεται στα νεκροταφεία που σύμφωνα με τη νομοθεσία ανήκουν στους δήμους. Η αποτέφρωση αυτή τη στιγμή γίνεται στο εξωτερικό, καθώς ενώ υπάρχει η νομοθεσία δεν έχουν κατασκευαστεί αποτεφρωτήρια κυρίως λόγω αντιδράσεων από θρησκευτικούς παράγοντες. Η μοναδική για πρακτικούς λόγους επιλογή των κατοίκων της Ελλάδας που θέλουν να αποτεφρωθεί η σορός τους είναι η Βουλγαρία, και τη διαδικασία αναλαμβάνουν εξ ολοκλήρου τα γραφεία τελετών. (...)"από εδώ: union.atheia.gr/πολιτική-κηδεία-ταφή-και-αποτέφρωσηΠου σημαίνει ότι οι άθεοι αν επιλέξουν ταφή, θάβονται κανονικότατα στα νεκροταφεία, καθώς αυτά ανήκουν στον δήμο. Η επιλογή της διακόσμησης του μνημείου τους -προφανώς- είναι δυνατή, από το πλήθος συνεργαζόμενων μαρμαράδων και δεν περιλαμβάνει θρησκευτικά σύμβολα. Το επώδυνο θέμα των εκταφών/χωνευτηρίων etc, με την πάροδο 3 ετών -δυστυχώς- αφορά όλους όσους θάβονται στα νεκροταφεία πόλεων και δεν έχει αγοραστεί τάφος, ο οποίος κοστίζει μία μικρή περιουσία και δεν γνωρίζω -καν-αν υπάρχει πάντοτε αυτή η δυνατότητα, ειδικά σε κάποια νεκροταφεία που "σφύζουν" από νεκρούς (στην επαρχεία είναι πολύ πιο χαλαρά τα πράγματα, λόγω άνεσης χώρου).Το θέμα με τα αποτεφρωτήρια είναι κάτι το ανοικτό, έχει αργήσει πάρα πολύ κυρίως λόγω των ενστάσεων στης Εκκλησίας, αλλά είναι κάτι που πλέον προχωράει (ελπίζω!):http://www.lifo.gr/articles/mikropragmata/138144http://www.kathimerini.gr/898510/article/epikairothta/ellada/anoigei-o-dromos-gia-apotefrwthrio_________Αναφορικά με την ταφή των μουσουλμάνων:«Που θάβεται ένας μουσουλμάνος της Ελλάδας; Ναϊμ Ελγαντούρ: Στη Κομοτηνή. Στην Αθήνα δεν υπάρχει Μουσουλμανικό νεκροταφείο, ούτε καν τομέας σε νεκροταφείο για ταφή των Μουσουλμάνων. Κάποιοι νεκροί μεταφέρονται στις χώρες προέλευσης τους αν αυτό είναι δυνατό, καθώς είναι πολυδάπανο. Άλλοι δεν έχουν πατρίδα να ταφούν όπως είναι οι Παλαιστίνιοι. Άλλοι είναι Έλληνες Μουσουλμάνοι είτε γηγενείς είτε απέκτησαν υπηκοότητα εκ των υστέρων. Καταφεύγουμε λοιπόν να ζητούμε τάφο από τη μουφτεία Κομοτηνής και οι άνθρωποί μας θάβονται στην καλύτερη περίπτωση 700 χλμ μακρύτερα από τους οικείους τους και εντός κάποιων εικοσιτετραώρων. Σημειωτέον ότι κατά την Ισλαμική παράδοση το σώμα πρέπει να θάβεται εντός 24 ωρών από τη στιγμή του θανάτου. Κι αυτό όπως καταλαβαίνεις είναι πολύ μεγάλο πρόβλημα. Εμείς στο Ισλάμ έχουμε πολύ μεγάλο σεβασμό στο νεκρό. Όπως κρατάμε ένα μωρό παιδί, έτσι φροντίζουμε και τη σορό ενός νεκρού. Το πλένουμε, το φροντίζουμε, ….Το νεκροταφείο όμως της Κομοτηνής είναι μακριά και δεν μπορούμε να σεβαστούμε τους νεκρούς μας. Πολλές φορές περνάνε μέρες μέχρι να βρούμε νεκροφόρα για την Κομοτηνή. Θυμάμαι πως με πήρε τηλέφωνο μια κυρία, ελληνίδα, που είχε πεθάνει η μάνα της, μουσουλμάνα από τη Ρωσία. Ήταν απελπισμένη γιατί η μάνα της είχε πεθάνει εδώ και μέρες και δεν ήξερε που να την πάει. Η νεκροφόρα που βρήκαμε για Κομοτηνή θα έφευγε μετά από τρείς ημέρες. Τελικά η γυναίκα έθαψε τη μάνα της στο Ταταριστάν!"...το οποίο, πέραν των συναισθηματικών κορωνών, όπως αντιλαμβανόμαστε είναι κάτι το απαράδεκτο.