Αλλάζουν ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και τα πρόστιμα - Έρχεται «νέος ΟΑΣΘ»

Αλλάζουν ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και τα πρόστιμα - Έρχεται «νέος ΟΑΣΘ» Facebook Twitter
Φωτ. αρnχείου: Eurokinissi
0

Αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας καθώς και αναδιάρθρωση του ΟΑΣΘ προανήγγειλε η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου.

Ειδικότερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας και η υφυπουργός Χριστίνα Αλεξοπούλου παρουσίασαν στο Υπουργικό Συμβούλιο τις πρωτοβουλίες: 

  • Νέο κυρωτικό πλαίσιο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και άλλες διατάξεις για την ασφαλή κινητικότητα,  
  • Πλαίσιο αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών της Π.Ε. Θεσσαλονίκης  

Ο νέος ΚΟΚ, σύμφωνα με το υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προβλέπει αναμόρφωση των ποινών για τις παραβάσεις οδικής ασφάλειας, χωρίς ωστόσο να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Στόχος είναι «η συμμόρφωση των οδηγών, η επιβολή δίκαιων ποινών που να αντιστοιχούν στη επικινδυνότητα της κάθε παράβασης αλλά και στη διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων».  

Οι ποινές, σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ, θα αφορούν κυρίως στον οδηγό και θα είναι ανάλογες των παραβάσεων με βάση κατηγοριοποίηση αυτών ως προς την επικινδυνότητά τους, όπως αυτές που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα (π.χ. η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα ή η αντικανονική προσπέραση, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ), οι λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις (π.χ. παράνομη στάθμευση) και οι διοικητικές παραβάσεις (π.χ. οδήγηση χωρίς ο οδηγός να φέρει μαζί του τα νόμιμα έγγραφα). Ιδιαίτερη μέριμνα λαμβάνεται για τους ευάλωτους χρήστες της οδού (πεζοί, μεταφορά παιδιών, κ.λπ.) οι οποίοι έχουν αυξημένες ανάγκες ασφάλειας.  

Η εισήγηση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο Υπουργικό Συμβούλιο, σχετικά με το νέο μοντέλο αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, στοχεύει «όχι μόνο στην επίλυση των διαχρονικών προβλημάτων του Οργανισμού, αλλά στην πλήρη αναβάθμιση των συγκοινωνιών της πόλης».  

Το σχέδιο του Υπουργείου περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ, εκκρεμότητα που υφίσταται από το 2017 οπότε και έγινε η κρατικοποίησή του, «προκειμένου να δημιουργηθεί ένας νέος, σωστός και λειτουργικός Οργανισμός με όρους των επόμενων δεκαετιών». «Και αυτό γιατί παρά τη βελτίωση του τελευταίου διαστήματος στην απόδοση του Οργανισμού, εξακολουθεί να υπάρχει λειτουργική αδυναμία, κυρίως λόγω των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεών του και της δυσκολίας εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου» ανέφερε η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών.  

«Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε έναν Οργανισμό εναρμονισμένο με το ενωσιακό δίκαιο και το πλαίσιο που επιτάσσει η βιώσιμη αστική κινητικότητα. Η βελτίωση του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου και η συνέπεια προς τους πολίτες στην εκτέλεσή του αποτελούν τη θεμελιώδη μας προτεραιότητα» τονίστηκε, κατά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου. 

Σε αυτό το πλαίσιο, ο ρόλος του ΟΣΕΘ, τόσο σε επίπεδο στρατηγικού σχεδιασμού όσο και εποπτείας, αλλάζει και αναβαθμίζεται.  

  • Το σχέδιο αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης εδράζεται στις παρακάτω βασικές αρχές:  
  • Κατάργηση, μέσω της διαδικασίας εκκαθάρισης εν λειτουργία του ΟΑΣΘ και σύσταση ενός νέου δημόσιου Φορέα, σε πλήρη συμμόρφωση με τις διατάξεις του Κανονισμού Ε.Κ. 1370/2007.  
  • Εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου υπό την εποπτεία και τον έλεγχο του ΟΣΕΘ, ως 100% θυγατρική του.  
  • Εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου από τον «Νέο ΟΑΣΘ» και ανάθεση σε ιδιώτες, του υπολειπόμενου, μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών από τον ΟΣΕΘ. Η διαδικασία αυτή ακολουθείται και σήμερα, μέσω των αναθέσεων που έχουν γίνει στα ΚΤΕΛ. Στόχος όμως είναι να εκσυγχρονιστεί και να προσαρμοστεί στις μακροχρόνιες ανάγκες της πόλης, λαμβάνοντας πλέον υπόψιν και την επερχόμενη λειτουργία του μετρό (ήδη αυτό σήμερα γίνεται με τα ΚΤΕΛ).  
  •  Ο «νέος ΟΑΣΘ» θα αναλάβει το συγκοινωνιακό έργο που θα μπορεί να υλοποιεί με συνέπεια προς τους πολίτες. 
Πολιτική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μητσοτάκης για νέο νοσοκομείο Κομοτηνής: «Θα εξυπηρετεί χριστιανούς και μουσουλμάνους»

Πολιτική / Μητσοτάκης για νέο νοσοκομείο Κομοτηνής: «Θα εξυπηρετεί χριστιανούς και μουσουλμάνους»

Το νέο γενικό νοσοκομείο στην Κομοτηνή θα έχει δυναμικότητα 165 κλινών και θα αντικαταστήσει το «Σισμανόγλειο», ένα από τα παλαιότερα εν λειτουργία νοσοκομεία στη χώρα
NEWSROOM
Στην Τουρκία περί τα τέλη 2024 θα συγκληθεί το ανώτατο συμβούλιο συνεργασίας, συμφώνησαν Μητσοτάκης-Ερντογάν

Πολιτική / Στην Τουρκία περί τα τέλη 2024 θα συγκληθεί το ανώτατο συμβούλιο συνεργασίας, συμφώνησαν Μητσοτάκης-Ερντογάν

Αμφότεροι αναγνώρισαν την πρόοδο που έχει επιτευχθεί στις διμερείς σχέσεις τους τελευταίους μήνες και είναι σημαντικό ότι παρά τις διαφορές, εστίασαν στα θετικά
NEWSROOM
Τα συμπεράσματα από τις κοινές δηλώσεις Μητσοτάκη - Ερντογάν- Οι συμφωνίες και οι «κόκκινες» γραμμές

Πολιτική / Οι συμφωνίες και οι «κόκκινες» γραμμές από τις κοινές δηλώσεις Μητσοτάκη - Ερντογάν

Για «τουρκική» μειονότητα μίλησε ο Ερντογάν, «είναι θρησκευτική» απάντησε ο πρωθυπουργός- Οι κοινές δηλώσεις και η διαφωνία του πρωθυπουργού με τον Ερντογάν σε live μετάδοση για το αν η Χαμάς είναι τρομοκρατική οργάνωση
NEWSROOM