Ένα «έξυπνο» ρούχο που σχεδίασαν δύο φοιτήτριες του ΑΠΘ κέρδισε το πρώτο βραβείο σε παγκόσμιο διαγωνισμό

Ένα «έξυπνο» ρούχο που σχεδίασαν δύο φοιτήτριες του ΑΠΘ κέρδισε το πρώτο βραβείο σε παγκόσμιο διαγωνισμό Facebook Twitter
1
Ένα «έξυπνο» ρούχο που σχεδίασαν δύο φοιτήτριες του ΑΠΘ κέρδισε το πρώτο βραβείο σε παγκόσμιο διαγωνισμό Facebook Twitter

Ένα «έξυπνο» ρούχο (wearable), που μπορεί να προσαρμόζεται στις εναλλαγές της θερμοκρασίας, αλλά και στις διαφορετικές δραστηριότητες της μέρας, σχεδίασαν δύο τελειόφοιτες φοιτήτριες του τμήματος Αρχιτεκτονικής του ΑΠΘ, στο πλαίσιο της διπλωματικής τους εργασίας, και κέρδισαν με αυτό ένα από τα πρώτα βραβεία σε παγκόσμιο διαγωνισμό. 

Το σχέδιο των Μαρία Λανταβού και Ευθυμία Δουρουδή, απέσπασε συγκεκριμένα το πρώτο βραβείο στην κατηγορία «Product Design», ανάμεσα σε 512 προτεινόμενα έργα φοιτητών και επαγγελματιών αρχιτεκτόνων από 30 χώρες, στον παγκόσμιο διαγωνισμό αρχιτεκτονικής και σχεδιασμού για τις ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου «Rethinking the Future».

Ένα «έξυπνο» ρούχο που σχεδίασαν δύο φοιτήτριες του ΑΠΘ κέρδισε το πρώτο βραβείο σε παγκόσμιο διαγωνισμό Facebook Twitter

Το ένδυμα που παρουσίασαν οι φοιτήτριες είναι ένα φόρεμα φτιαγμένο από εύκαμπτο υλικό, ικανό να αλληλεπιδρά με το ευρύτερο μεταβαλλόμενο περιβάλλον, ώστε να διατηρεί τη θερμοκρασία του σώματος.

«Το σχέδιο μπορεί να αλλάξει διαστάσεις ανάλογα με το ανθρώπινο σώμα –ανδρικό ή γυναικείο– και υλοποιήθηκε λαμβάνοντας υπόψη τις καμπύλες, το μέγεθος και τις κινήσεις του σώματος, ώστε να είναι και άνετο», ανέφερε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ η Μαρία Λανταβού, και εξήγησε ότι χρησιμοποιήθηκε ένα έξυπνο υλικό που μπορεί να «αναπνέει» ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία.

Ένα «έξυπνο» ρούχο που σχεδίασαν δύο φοιτήτριες του ΑΠΘ κέρδισε το πρώτο βραβείο σε παγκόσμιο διαγωνισμό Facebook Twitter

Οι ειδικές φολίδες του παραμένουν κλειστές σε χαμηλές θερμοκρασίες και ανοίγουν σε υψηλότερες, αφήνοντας ελεύθερο χώρο για αερισμό. Πάντως, σύμφωνα με τις φοιτήτριες, το σύγχρονο αυτό ένδυμα δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ακραίες συνθήκες θερμοκρασίας ή σε πολύ μεγάλες θερμικές εναλλαγές.

Επίσης, είναι αδιάβροχο και δεν απαιτείται η σύνδεση διαφορετικών κομματιών, όπως στα υφάσματα, αφού μπορεί να εκτυπωθεί ως ολοκληρωμένο ένδυμα σε τρισδιάστατους εκτυπωτές με πολλαπλές κεφαλές (multimaterial 3D printer), που προς το παρόν χρησιμοποιούνται πειραματικά σε εργαστήρια του MIT.


«Η δυσκολία εκτύπωσης καθιστά ακόμη ακριβή την παραγωγή ενός τέτοιου wearable. Αντίστοιχες εκτυπώσεις που έχουν χρησιμοποιηθεί ως ειδικές παραγγελίες σε διάφορες κολεξιόν, μπορεί να φτάνουν τις 5.000 ευρώ, ωστόσο, μελλοντικά θα είναι πιο εύκολο», δήλωσε η φοιτήτρια.

Ένα «έξυπνο» ρούχο που σχεδίασαν δύο φοιτήτριες του ΑΠΘ κέρδισε το πρώτο βραβείο σε παγκόσμιο διαγωνισμό Facebook Twitter


Για τον σχεδιασμό του εφαρμόστηκαν μέθοδοι σχεδιασμού που αξιοποιούν τις ψηφιακές τεχνολογίες με τη χρήση αλγορίθμων, ώστε να δημιουργηθεί ένα δυναμικό σύστημα που να προσαρμόζεται σε διαφορετικές τοπολογίες, γεωμετρίες και περιβαλλοντικές συνθήκες.


Η ίδια διαδικασία σχεδιασμού μπορεί να εφαρμοστεί και σε κτίρια ως «κέλυφος» για να τα προστατέψει από τις καιρικές εναλλαγές και να κρατήσει κλειστούς χώρους, σε μία ιδανική θερμοκρασία, ακόμη και να προτείνει μία νέα αισθητική.

Ένα «έξυπνο» ρούχο που σχεδίασαν δύο φοιτήτριες του ΑΠΘ κέρδισε το πρώτο βραβείο σε παγκόσμιο διαγωνισμό Facebook Twitter
Οι δύο φοιτήτριες που σχεδίασαν το ρούχο.


Την επίβλεψη της εργασίας είχε η καθηγήτρια του τμήματος Αρχιτεκτόνων του ΑΠΘ, Μαρία Βογιατζάκη. Περισσότερες πληροφορίες για τον διαγωνισμό είναι διαθέσιμες στον ιστότοπο: www.re-thinkingthefuture.com

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τech & Science
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

20 χρόνια μετά την «Αιώνια λιακάδα ενός καθαρού μυαλού», υπάρχει πλέον η τεχνολογία διαγραφής αναμνήσεων;

Tech & Science / 20 χρόνια μετά την «Αιώνια λιακάδα ενός καθαρού μυαλού», υπάρχει πλέον η τεχνολογία διαγραφής αναμνήσεων;

Σίγουρα είμαστε πολύ πιο κοντά στο να μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την επιστήμη για να αλλάξουμε τις αναμνήσεις μας, από ό,τι ήμασταν πριν από μια εικοσαετία.
NEWSROOM