Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder

Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
0
Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Οι contemporary artists Nico Colón και Yann Gerstberger έφτασαν στην Αθήνα την Τετάρτη το βράδυ και ως την Πέμπτη το απόγευμα είχαν προλάβει και στήσει την εντυπωσιακή εγκατάσταση «Greased» στο Playroom της Breeder, με απλά υλικά... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Εκτός από τον βασικό εκθεσιακό χώρο της γκαλερί The Breeder στο Μεταξουργείο, που εκτείνεται στο ισόγειο και στον πρώτο όροφο, υπάρχει και ένα μικρό Playroom πάνω, πλάι στα γραφεία, το οποίο οι υπεύθυνοι φιλοδοξούν να εκμεταλλευτούν πρακτικά το επόμενο διάστημα. Το κόσνεπτ είναι να στήνονται εκεί εκθέσεις και εγκαταστάσεις σύντομες σε διάρκεια και «ευέλικτες», υπό την έννοια ότι ο χώρος θα είναι στη διάθεση του εκάστοτε καλλιτέχνη για να παρέμβει σε αυτόν εικαστικά όπως θέλει για λίγες ημέρες.

Η γκαλερί είναι η αρχή, δεν θέλουμε το έργο μας να ολοκληρώνεται εδώ. Αυτό θα μας δέσμευε σε μια ιδέα "επαγγελματισμού" που είναι ξένη με το πνεύμα της ομάδας μας – το αντίθετο, επιζητούμε την κατάργηση κάθε προκαθορισμένης νόρμας στην τέχνη.

 

Η μεξικανική κολεκτίβα Dark Arts International σε λιγότερο από 24 ώρες κατάφερε και έκανε δικό της το Playroom, ενόσω στους κύριους χώρους της γκαλερί εκτυλίσσεται η ατομική έκθεση «Έξι πύλες ανοιχτές και μια κλειστή» του Σωκράτη Σωκράτους. Οι contemporary artists Nico Colón και Yann Gerstberger έφτασαν στην Αθήνα την Τετάρτη το βράδυ και ως την Πέμπτη το απόγευμα που συναντηθήκαμε στον χώρο της Breeder είχαν προλάβει και στήσει την εντυπωσιακή εγκατάσταση «Greased» με απλά υλικά. Η εγκατάσταση βασίζεται σε έργα ζωγραφικής μελών της κολεκτίβας, συγκεκριμένα των Oa4s, Yann Gerstberger και Theo Michael, που δημιουργήθηκαν ως αποτέλεσμα συνεργασίας και «συζήτησης» μεταξύ τους στο Μεξικό και τα οποία έχουν φέρει μαζί τους οι δύο καλλιτέχνες. Όχι μόνο είχαν ολοκληρώσει τη δουλειά τους όταν έφτασα στη γκαλερί, αλλά βρίσκονταν εκεί χαλαροί, με διάθεση για κουβεντούλα, πίνοντας ένα ποτήρι λευκό κρασί. Στόχος τους είναι τις προσεχείς μέρες, μέχρι την Κυριακή που θα ολοκληρώσουν τη σύντομη παραμονή τους στη χώρα μας, να μεταφέρουν κομμάτια της εγκατάστασής τους, καθώς και άλλα που έχουν φέρει μαζί τους σε χώρους της πόλης που θα τους κάνουν «κλικ» για να τα φωτογραφίσουν οι ίδιοι, «ερασιτεχνικά, όχι με επαγγελματίες φωτογράφους, απλώς και μόνο για να απαθανατίσουμε το νομαδικό πνεύμα που διέπει την ομάδας μας και να επεκταθούμε καλλιτεχνικά έξω από τα όρια της γκαλερί», όπως μου εξηγούν. «Η γκαλερί είναι η αρχή, δεν θέλουμε το έργο μας να ολοκληρώνεται εδώ. Αυτό θα μας δέσμευε σε μια ιδέα "επαγγελματισμού" που είναι ξένη με το πνεύμα της ομάδας μας – το αντίθετο, επιζητούμε την κατάργηση κάθε προκαθορισμένης νόρμας στην τέχνη. Μας ενδιαφέρει πολύ περισσότερο το word of mouth, να συζητιέται το έργο μας, παρά μια αυστηρά καθορισμένη "καταγραφή" αυτού, με τη στενή έννοια του όρου».

Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Οι ίδιοι αυτοπροσδιορίζονται ως μια «περιπλανώμενη πλατφόρμα επιμελητών και καλλιτεχνών που δημιουργήθηκε στην πόλη του Μεξικού»... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Οι ίδιοι αυτοπροσδιορίζονται ως μια «περιπλανώμενη πλατφόρμα επιμελητών και καλλιτεχνών που δημιουργήθηκε στην πόλη του Μεξικού». Δεν διαθέτουν καθορισμένο κατάλογο μελών. Αυτή τη στιγμή ανήκουν στους κύκλους τους τουλάχιστον 30 άτομα από το Μεξικό και άλλες χώρες, αν και ο Nico δεν είναι σίγουρος για τον αριθμό αφού δεν υπάρχει κάποιος επιβλέπων που να έχει ρόλο καλλιτεχνικού διευθυντή ή συντονιστή της κολεκτίβας. Ο λόγος που αποφάσισαν να κάνουν ένα πέρασμα από την Αθήνα είναι ο προφανής: Η οικονομικοπολιτική κατάσταση της χώρας, μου εξηγούν, κάνει την Αθήνα να φαίνεται γι' αυτούς σαν την ευρωπαϊκή «αδελφή πόλη» του Μεξικού. Η καλλιτεχνική ενέργεια και η φάση αλλαγής που περνά η χώρα τούς έκανε να θέλουν να ανακαλύψουν οι ίδιοι από κοντά τι συμβαίνει εδώ. «Είμαστε καλλιτέχνες και λειτουργούμε δημιουργικά μέσα από την εξερεύνηση πόλεων και κουλτουρών. Σαν μια αγέλη που ψάχνει το υπόλοιπο κοπάδι, μια ομπρέλα που καλύπτει ιδέες και τεχνοτροπίες. Στις νεότερες γενιές, βέβαια, τα πράγματα είναι πιο απλά και επαγγελματικά, βοηθάει πλέον η εκπαίδευση και τα παιδιά τελειοποιούν την τέχνη τους από πολύ νεαρή ηλικία».

Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Η οικονομικοπολιτική κατάσταση της χώρας μας κάνει την Αθήνα να φαίνεται γι' αυτούς σαν την ευρωπαϊκή «αδελφή πόλη» του Μεξικού... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Οι Dark Arts International έχουν πάρει μέρος σε φουάρ τέχνης με μεγάλο πρεστίζ, όπως η λονδρέζικη frieze, ενώ εξερευνούν τον κόσμο και ως μεμονωμένοι καλλιτέχνες. Δεν προσκολλώνται δηλαδή σε ένα συγκεκριμένο μοτίβο δουλειάς - ο ίδιος ο Nico μου λέει ότι πριν είχε μια σόλο έκθεση στο Παρίσι που τον είχε απορροφήσει πολύ. Ανταλλάσσουν συνεχώς ιδέες και βρίσκονται σε διαρκή επικοινωνία μεταξύ τους και μέσω του διαδικτύου. Το «Greased» ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο με τη μορφή pop-up μοναδικών εγκαταστάσεων που αποτελούν ξεχωριστές οντότητες. Οι Nico και Yann παίρνουν θέση ανάμεσα στα έργα τους για να τους φωτογραφίσει ο Πάρις Ταβιτιάν και καλύπτουν χαλαρά τα πρόσωπά τους, γιατί «συνηθίζεται πολύ στο Μεξικό».

Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Το «Greased» ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο με τη μορφή pop-up μοναδικών εγκαταστάσεων που αποτελούν ξεχωριστές οντότητες... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Info

Greased

Curated by Dark Arts International

The Breeder (Ιάσονος 45, Μεταξουργείο)
 

Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
«Είμαστε καλλιτέχνες και λειτουργούμε δημιουργικά μέσα από την εξερεύνηση πόλεων και κουλτουρών. Σαν μια αγέλη που ψάχνει το υπόλοιπο κοπάδι»... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Εικαστικά / Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Οι χώροι όπου εκτίθενται οι συλλογές που αφορούν την Ελληνική επανάσταση αλλάζουν και εμπλουτίζονται. Ο επιστημονικός διευθυντής του μουσείου Γιώργης Μαγγίνης μάς ξεναγεί στη νέα μόνιμη έκθεση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Εικαστικά / Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Οι Βρυξέλλες τιμούν μια ακούραστη δημιουργό που χάρη στη νεωτερικότητα, την οραματική αντιμετώπιση των εικόνων, του χρόνου και του χώρου και στους προβληματισμούς που διατρέχουν το έργο της εξακολουθεί να επηρεάζει γενιές καλλιτεχνών.
NEWSROOM
Τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας

Εικαστικά / Μέσα στο '24 θα τρέξουν όχι μία, όχι δύο, αλλά τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς

Τρεις μεγάλες εκθέσεις αποκαλύπτουν τις πολλές μορφές του έργου μιας καλλιτέχνιδας που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας και αψήφησε την κατηγοριοποίηση.
NEWSROOM
ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2024

Εικαστικά / 28 εκθέσεις για έναν Μάρτιο γεμάτο τέχνη

Η συλλογή του Νίκου Αλεξίου στο Μουσείο Μπενάκη, ακόμα περισσότερες γυναίκες καλλιτέχνιδες στο ΕΜΣΤ, Marcel Duchamp στην Eleftheria Tseliou Gallery, Martin Margiela στην Bernier/Eliades, τρεις νέες προτάσεις στην Breeder και πολλές ακόμα επιλογές στο κορύφωμα της φετινής εικαστικής σεζόν.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ